Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2022, 10:51   #17181
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wélke 'buitenlandse vijand' wil het Russische volk vernietigen?

Ik blijf het verbluffend vinden dat u zich als 'communist' achter een autoritaire en paranoïde kleptocraat kunt gaan scharen.

Hebt u daarvoor nog een ander 'argument' buiten het principe "de vijand van mijn vijand is mijn vriend"?

Ik heb er geen probleem mee dat u zich 'anti-imperialistisch' opstelt, maar dan zou het wel van enige consequentie getuigen mocht u ook het Russische imperialisme durven te veroordelen.
Dit: 100%!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 10:58   #17182
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wélke 'buitenlandse vijand' wil het Russische volk vernietigen? Ik blijf het verbluffend vinden dat u zich als 'communist' achter een autoritaire en paranoïde kleptocraat kunt gaan scharen. Hebt u daarvoor nog een ander 'argument' buiten het principe "de vijand van mijn vijand is mijn vriend"?

Ik heb er geen probleem mee dat u zich 'anti-imperialistisch' opstelt, maar dan zou het wel van enige consequentie getuigen mocht u ook het Russische imperialisme durven te veroordelen.
Als "Boer zoekt Vrouw" zich voor basisbehoeften naar Kenya moet begeven is 't wel duidelijk, niet?
Oud 4 maart 2022, 11:11   #17183
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik blijf het verbluffend vinden dat u zich als 'communist' achter een autoritaire en paranoïde kleptocraat kunt gaan scharen.

Hebt u daarvoor nog een ander 'argument' buiten het principe "de vijand van mijn vijand is mijn vriend"?

Citaat:
het Russische imperialisme
Ja, "het Russische imperialisme".
Oud 4 maart 2022, 11:45   #17184
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Omdat het dat ook is, ook al is er nog een lange weg te gaan tot bepaalde Sovjet- en post-Sovjettoestanden weggewerkt zijn. Die stappen hebben we ook zien gebeuren in allerlei voormalig Oostbloklanden die bij de EU zijn gekomen.
Ik zie weinig reden tot optimisme. Bulgarije is een maffia staat, Polen en Hongarije hebben rechts-autoritaire regimes, etc. Wat Oekraine betreft dat land een democratie noemen toont aan dat je de echte toestand niet kent.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 11:50   #17185
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Deze stopte tenminst geld te kosten aan de normale samenleving.
Geeft Putin t.z.t. een hint. Hij komt toch ook graag op TV.

Het "Internationaal Strafhof" us een westers circus. Nooit ofte nimmer zullen Bush, Blair, etc. daarvoor moeten verschijnen.
Het wordt tijd dat Rusland, China, Indie etc.voor eens en altijd die westerse poppenkast belachelijk maken en onbelangrijk maken.
Ik weet nog dat de Keniaanse presidentben vice-president vervolgd werden. Alle getuigen werden vermoord. Toen ze dreigden om.de kant van China te kiezen vervielen plots alle aanklachten...

Laatst gewijzigd door tomm : 4 maart 2022 om 11:50.
Oud 4 maart 2022, 11:51   #17186
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zie weinig reden tot optimisme. Bulgarije is een maffia staat, Polen en Hongarije hebben rechts-autoritaire regimes, etc. Wat Oekraine betreft dat land een democratie noemen toont aan dat je de echte toestand niet kent.
Een Putin-aanhanger, met bovendien een Ceaucescu-avatar, die anderen beschuldigt van, en ik citeer, maffia-staten en autoritaire regimes.
Veel gekker moet het niet meer worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 11:53   #17187
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volstrekt democratisch gekozen regeringen.
Conservatief en rechts, so what ?
Oud 4 maart 2022, 11:55   #17188
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Een Putin-aanhanger, met bovendien een Ceaucescu-avatar, die anderen beschuldigt van, en ik citeer, maffia-staten en autoritaire regimes.
In 2004 , toen ik hier eerst inlogde , had betrokkene een Stalinavatar.
Ge weet wel , die despoot die duizenden Poolse officieren een nekschot heeft laten geven in Katyn.
En verantwoordelijk voor nog vele andere afgrijselijke misdaden.

Laatst gewijzigd door stab : 4 maart 2022 om 12:09.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 11:56   #17189
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn moeilijke dagen voor Tomm, bijna 20 jaar Pro-Russische propaganda op dit forum, zijn nu ongedaan gemaakt in een week tijd door de agressieve Russische invasie in een soeverein democratisch Europees land.
Een invasie die hij tot 4 uur voor ze effectief begon had afgedaan als "onmogelijk" en "fantasie", wat dus aantoont dat hij dus niet eens geïnformeerd werd en dat zijn inschattingen totaal fout waren en zijn.

Nu Rusland is ontmaskerd als Rijk van het Kwaad met alle gevolgen vandien valt zijn Pro-Russische propaganda hier op onvruchtbare grond.

Dat moet erg erg frustrerend zijn en hij is dan ook aan het radicaliseren.
Hij graaft zelf zijn eigen put dieper en dieper.

Laatst gewijzigd door parcifal : 4 maart 2022 om 11:59.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 12:02   #17190
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet vergeten dat de fascistoide Maidan regimes de communistische partij hebben verboden, hun kantoor in brand gestoken, verschillende activisten liet vermoorden, etc en communistische en Sovjet sumbolen buiten de wet stelden. De vijand, met andere woorden. Daarom dat de KPRF de huidige invasie grotendeels steunt.
Oud 4 maart 2022, 12:03   #17191
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Volstrekt democratisch gekozen regeringen.
Conservatief en rechts, so what ?
Poetin is ook democratisch verkozen.
Oud 4 maart 2022, 12:04   #17192
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het zijn moeilijke dagen voor Tomm, bijna 20 jaar Pro-Russische propaganda op dit forum, zijn nu ongedaan gemaakt in een week tijd door de agressieve Russische invasie in een soeverein democratisch Europees land.
Een invasie die hij tot 4 uur voor ze effectief begon had afgedaan als "onmogelijk" en "fantasie", wat dus aantoont dat hij dus niet eens geïnformeerd werd en dat zijn inschattingen totaal fout waren en zijn.

Nu Rusland is ontmaskerd als Rijk van het Kwaad met alle gevolgen vandien valt zijn Pro-Russische propaganda hier op onvruchtbare grond.

Foei, al die Schadenfreude,
Oud 4 maart 2022, 12:11   #17193
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poetin is ook democratisch verkozen.
Volgens , Russische maatstaven, ja.
Ik ga Poetin ook niet vergelijken met een Stalin, of een Hitler.
Dat is onnozel.
Zeer wsl, is hij wel een crapuleuze imperialist.
Oud 4 maart 2022, 12:15   #17194
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel gekker, als je de westerse media volgt klopt dit niet, klopt. Ik merk dat veel westerlingen hun media niet in vraag stellen. Is dat uit dommigheid, door slecht onderwijs of gewoon omdat de indoctrinatie veel verder gaat dan gelijk waar in de wereld? Veel mensen geloven echt wat hen voorgelogen wordt.

De Oost-Europeanen denken er het hunne van.
Now, surveys show that nearly half the population believe life was better in the Communist era, with a higher standard of living and job security being given as the main arguments.

Less than a quarter of Romanians say that life has improved since the overthrow of Ceausescu’s regime, although Romania joined the European Union in 2007.

https://balkaninsight.com/2016/01/27...ry-01-26-2016/

Todor Zhivkov was de communistische leider can Bulgarije van de jaren 50 tot de jaren 80.

In modern times, Zhivkov is regarded as popular and his government widely viewed with nostalgia from many sectors of Bulgarian society. Sociologic surveys have found that the average approval of Todor Zhivkov in the 2010s ranged from 41% to 55%, while disapproval ranged from 18% to 25%. A study published by RC Trend pegged Zhivkov as one of the top 5 most approved of Bulgarian politicians of all time, alongside former prime ministers Petko Karavelov, Stefan Stambolov and Aleksandar Stamboliyski, while another by Gallup International Association found that 74% of Bulgarians believe the country to have been "ruined" by the politicians that took power after his resignation, most prominently blaming UDF leader Ivan Kostov (49% of respondents). Half of all respondents which gave an answer in the RC Trend study also expressed a desire to go back in time, so that they would live during 'Zhivkov's time', rather than continue living in the modern day republic.[74][75][76]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Todor_Zhivkov

En nog zul je arrogante, neokoloniale westerse nobody s hebben die denken dat ze het beter weten dan de mensen die het zelf meegemaakt hebben, "want de westerse media weet het altijd beter". Wat een grenzeloze neokoloniale arrogantie.

Ergens ben ik blij dat Rusland nu afgesloten wordt van die invloed. Immers geen RT meer in het Westen betekent geen westerse media meer in Rusland uiteraard, "een nieuwe slag toegediend door dictator Poetin" zal de westerse leugenpers uitbraken.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 maart 2022 om 12:20.
Oud 4 maart 2022, 12:26   #17195
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Volgens , Russische maatstaven, ja.
Ik ga Poetin ook niet vergelijken met een Stalin, of een Hitler.
Dat is onnozel.
Zeer wsl, is hij wel een crapuleuze imperialist.
De meeste Russen waren wat verrast door het besluit om Oekraine binnen te vallen maar nu steunen ze het.
Dat is wat ik opvang.
De bevolking sparen daar is iedereen voor maar gehakt maken van de troepen, politici en "vrijwilligers" ook. Daar lijkt een groeiende consensus rond te ontstaan.
Oud 4 maart 2022, 12:27   #17196
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel gekker, als je de westerse media volgt klopt dit niet, klopt. Ik merk dat veel westerlingen hun media niet in vraag stellen. Is dat uit dommigheid, door slecht onderwijs of gewoon omdat de indoctrinatie veel verder gaat dan gelijk waar in de wereld? Veel mensen geloven echt wat hen voorgelogen wordt.

Now, surveys show that nearly half the population believe life was better in the Communist era, with a higher standard of living and job security being given as the main arguments.

Less than a quarter of Romanians say that life has improved since the overthrow of Ceausescu’s regime, although Romania joined the European Union in 2007.

https://balkaninsight.com/2016/01/27...ry-01-26-2016/

Todor Zhivkov was de communistische leider can Bulgarije van de jaren 50 tot de jaren 80.

In modern times, Zhivkov is regarded as popular and his government widely viewed with nostalgia from many sectors of Bulgarian society. Sociologic surveys have found that the average approval of Todor Zhivkov in the 2010s ranged from 41% to 55%, while disapproval ranged from 18% to 25%. A study published by RC Trend pegged Zhivkov as one of the top 5 most approved of Bulgarian politicians of all time, alongside former prime ministers Petko Karavelov, Stefan Stambolov and Aleksandar Stamboliyski, while another by Gallup International Association found that 74% of Bulgarians believe the country to have been "ruined" by the politicians that took power after his resignation, most prominently blaming UDF leader Ivan Kostov (49% of respondents). Half of all respondents which gave an answer in the RC Trend study also expressed a desire to go back in time, so that they would live during 'Zhivkov's time', rather than continue living in the modern day republic.[74][75][76]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Todor_Zhivkov

En nog zul je arrogante, neokoloniale westerse nobody s hebben die denken dat ze het beter weten dan de mensen die het zelf meegemaakt hebben, "want de westerse media weet het altijd beter". Wat een grenzeloze neokoloniale arrogantie.

Ergens ben ik blij dat Rusland nu afgesloten wordt van die invloed. Immers geen RT meer in het Westen betekent geen westerse media meer in Rusland uiteraard, "een nieuwe slag toegediend door dictator Poetin" zal de westerse leugenpers uitbraken.
Ja, al een geluk dat de modale Rus vrij zijn gedacht mag zeggen :

https://www.hln.be/buitenland/nepnie...jaar~ab7a03ed/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 12:31   #17197
cato

Standaard

Citaat:
De meeste Russen waren wat verrast door het besluit om Oekraine binnen te vallen maar nu steunen ze het.
Dat is wat ik opvang.
De bevolking sparen daar is iedereen voor maar gehakt maken van de troepen, politici en "vrijwilligers" ook. Daar lijkt een groeiende consensus rond te ontstaan.
Slimme Russen vluchten het land uit.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 12:32   #17198
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Oekraine zelf had dit ook fout ingeschat niet alleen ik.
Uiteindelijk wordt het Westen steeds minder relevant. Landen als China, Indie, veel Afrikaanse, Aziatische, etc. landen steunen Rusland. En zelfs hier merk ik dat er verzet is tegen die golven van anti- Russisch racisme.

Uiteindelijk doet het er niet echt toe wat men hier denkt. De realiteit is dat uw nazi- vriendjes ofwel zullen sneuvelen, ofwel opgepakt zullen worden, ofwel naar het Westen zullen vluchten.
Oud 4 maart 2022, 12:36   #17199
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Slimme Russen vluchten het land uit.
Behalve de 1 % die behoort tot de "liberalen" (0,00001 % buiten Moskou en St-Petersburg) is dit een tijd om de rangen te sluiten.
Oud 4 maart 2022, 12:36   #17200
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[b]Now, surveys show that nearly half the population believe life was better in the Communist era, with a higher standard of living and job security being given as the main arguments.
Jaja. Het was natuurlijk toen allemaal zoveel beter/goedkoper.

Maar je kan geen gratis verwarming, gratis gezondheidszorg, gratis wonen.... en er bovenop nog een BMW, Nike, iPhone,.. willen bezitten.
Ze dachten dat de $ en € in het Westen met een schop van de straat te plukken viel.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be