Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2022, 19:46   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard Bouchez zit in met automobilist en wil dat prijs aan de pomp minstens 40 cent zakt.

Eindelijk !!!
Een geluk dat er nog ene is die Vivaldi maar niks vindt.
(alhoewel De Peet dit ook al had voorgesteld, ongeveer ...)

Overigens zou de prijs van autobrandstof gedeeltelijk WEL opgenomen moeten worden in de index die de lonen en uitkeringen aanpast.
Niet voor die helft van de prijsverhoging waarmee wij ons private verplaatsingen betalen, maar wel voor die andere helft waarmee we betalen om naar het werk, het ziekenhuis, .. te gaan.

titel: Bouchez wil dat prijs aan de pomp minstens 40 cent zakt: “Regering kan niet langer zeggen niks voor 6 miljoen automobilisten te kunnen doen”
https://www.hln.be/economie/bouchez-...doen~a810e28e/

Citaat:
MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez wil dat er meteen iets wordt gedaan aan die “onmogelijke” brandstofprijzen. Hij roept de regering daarom op de prijzen aan de pomp onmiddellijk te blokkeren via het omgekeerde cliquetsysteem.
Sven Ponsaerts 05-03-22, 18:05 Laatste update: 18:32

In enkele weken tijd zijn de brandstofprijzen naar fenomenale recordhoogtes gestegen. De maximumprijs van diesel (B7) ging vandaag voor het eerst in de geschiedenis boven de 2 euro-grens. Een liter kost nu maximaal 2,084 euro. Benzine (E10) blijft daar met 1,868 euro per liter (voorlopig) nog net onder.

Georges-Louis Bouchez wil dat er dringend een rem komt op de prijzen aan de pomp. “Mijn voorstel: activeer het omgekeerde cliquetsysteem zodat de bijzondere accijnzen op brandstof kunnen zakken en de grootste prijsstijgingen worden afgetopt.” Bouchez’ bedoeling is zo de prijs aan de pomp van de huidige 2 euro te laten zakken tot minimaal 1,60 euro. Een voordeel van 40 eurocent per liter dus voor wie tankt, en dit zowel voor de diesel- als benzinerijder.

De invoering van het systeem zal volgens Bouchez geen budgettaire impact hebben. “De meerinkomsten aan btw (21%, red.) die de overheid al maandenlang op de hoge prijzen int, compenseren de fiscale maatregel. verliezen doet de staat aan deze ingreep niet, ze zal enkel minder accijnzen innen.” Dalen de prijzen aan de pomp ooit weer, dan gaan de accijnzen op een bepaald punt opnieuw omhoog.
Geen compassie

MR gaat het voorstel op het eerstvolgende kernkabinet begin volgende week op tafel leggen. Het is dan aan de regering het systeem via een Koninklijk Besluit te activeren.

Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) pleitte eind oktober al voor de invoering van het systeem en bracht het voorstel ook naar de regeringstafel. Tot een concreet voorstel kwam het daar volgens Bouchez echter nooit. “De auto wordt door velen nog als iets slecht aanzien. Geen compassie voor de 6 miljoen automobilisten die ons land telt. Zowat een miljoen daarvan - werknemers, zelfstandigen en transporteurs - hebben hun wagen echter nodig voor het werk, om de kinderen naar school te brengen. Niet iedereen woont in de stad en heeft makkelijk toegang tot het openbaar vervoer. Ik denk niet dat de regering nog langer kan zeggen niks voor hen te kunnen doen.”

Bouchez argumenteert voorts dat de brandstofprijzen, anders dan die van gas en elektriciteit, niet zijn opgenomen in de indexkorf. “Een prijsstijging aan de pomp zorgt dus niet voor hogere lonen via de index. Nog een reden om aan de basis in te grijpen.”

De omgekeerde cliquet werd voor het eerst toegepast in 2005. Daarna doofde de maatregel verschillende keren uit, om weer te worden ingevoerd. De laatste keer dat het systeem werd toegepast was van eind 2015 tot en met 2018. Dat was toen wel alleen voor diesel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2022, 22:34   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Gewoon en masse tegen die Arabieren zeggen dat ze hun olie kunnen uitzuipen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2022, 22:38   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 75.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eindelijk !!!
Een geluk dat er nog ene is die Vivaldi maar niks vindt.
(alhoewel De Peet dit ook al had voorgesteld, ongeveer ...)

Overigens zou de prijs van autobrandstof gedeeltelijk WEL opgenomen moeten worden in de index die de lonen en uitkeringen aanpast.
Niet voor die helft van de prijsverhoging waarmee wij ons private verplaatsingen betalen, maar wel voor die andere helft waarmee we betalen om naar het werk, het ziekenhuis, .. te gaan.

titel: Bouchez wil dat prijs aan de pomp minstens 40 cent zakt: “Regering kan niet langer zeggen niks voor 6 miljoen automobilisten te kunnen doen”
https://www.hln.be/economie/bouchez-...doen~a810e28e/
Bouchez begint veel te lijken op Jean Marie De Dekker.

Populistisch gezever.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 maart 2022 om 22:42.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 07:37   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bouchez begint veel te lijken op Jean Marie De Dekker.

Populistisch gezever.
Hij zegt tenminste waar het op staat. Waarschijnlijk heeft hij dec draad gelezen die ik hierover opstartte.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 07:39   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eindelijk !!!
Een geluk dat er nog ene is die Vivaldi maar niks vindt.
(alhoewel De Peet dit ook al had voorgesteld, ongeveer ...)

Overigens zou de prijs van autobrandstof gedeeltelijk WEL opgenomen moeten worden in de index die de lonen en uitkeringen aanpast.
Niet voor die helft van de prijsverhoging waarmee wij ons private verplaatsingen betalen, maar wel voor die andere helft waarmee we betalen om naar het werk, het ziekenhuis, .. te gaan.

titel: Bouchez wil dat prijs aan de pomp minstens 40 cent zakt: “Regering kan niet langer zeggen niks voor 6 miljoen automobilisten te kunnen doen”
https://www.hln.be/economie/bouchez-...doen~a810e28e/
Het is wel zo dat de bedrijfsleiders en ... de prijzen kunnen doorrekenen aan de consument.
De gewone burger kan alleen ondergaan en alles dubbel en dik betalen.
Ik zag onlangs dat de prijs van een brood 10 tot 15 cent gestegen is. Volgens de bakker is dat nog te weinig, want hij verwacht ook nog een hogere graanprijs.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 08:52   #6
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bouchez begint veel te lijken op Jean Marie De Dekker.

Populistisch gezever.
Neen neen...Bouchez gaat dat allemaal zelf uit eigen zak betalen van deze keer. Het is echt gemeend hoor nu !

Zoals de kreet "laat de rijken de electriciteitscrisis betalen". Hoe zit het trouwens met de uitvoering van mevr Demirs PVDA kreet ? Hoe lang kan een juridisch onderzoek naar de gesloten contrakten duren ? Welke klojo moeten men gaan halen om daar langer dan een week over te doen ?
Ik vrees dat dit ook weer zo'n N-VA brain-fart was. Net zoals Bouchez zijn gezwam over de 40 cent.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 08:55   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Neen neen...Bouchez gaat dat allemaal zelf uit eigen zak betalen van deze keer. Het is echt gemeend hoor nu !

Zoals de kreet "laat de rijken de electriciteitscrisis betalen". Hoe zit het trouwens met de uitvoering van mevr Demirs PVDA kreet ? Hoe lang kan een juridisch onderzoek naar de gesloten contrakten duren ? Welke klojo moeten men gaan halen om daar langer dan een week over te doen ?
Ik vrees dat dit ook weer zo'n N-VA brain-fart was. Net zoals Bouchez zijn gezwam over de 40 cent.
Waarom zou die dat uit eigen zak moeten betalen?
De meeropbrengsten van de BTW compenseren dit ruimschoots.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 08:56   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Neen neen...Bouchez gaat dat allemaal zelf uit eigen zak betalen van deze keer. Het is echt gemeend hoor nu !

Zoals de kreet "laat de rijken de electriciteitscrisis betalen". Hoe zit het trouwens met de uitvoering van mevr Demirs PVDA kreet ? Hoe lang kan een juridisch onderzoek naar de gesloten contrakten duren ? Welke klojo moeten men gaan halen om daar langer dan een week over te doen ?
Ik vrees dat dit ook weer zo'n N-VA brain-fart was. Net zoals Bouchez zijn gezwam over de 40 cent.
Welke gesloten contrakten?
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 09:04   #9
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welke gesloten contrakten?
Als er geen contracten zijn waarom moet Demir dan een juridisch dossier hebben ?
https://www.demorgen.be/politiek/zuh...elen~b6cdc73b/
Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat ik een sterk juridisch dossier heb. We zijn al maanden bezig met dit project en ik ga het vel van de beer niet verkopen voor die geschoten is, maar ik ga liever de strijd aan voor de rechtbank dan dat ik me zomaar neerleg bij de overcompensatie van 200 zonnepaneelinstallaties
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 09:10   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als er geen contracten zijn waarom moet Demir dan een juridisch dossier hebben ?
https://www.demorgen.be/politiek/zuh...elen~b6cdc73b/
Demir zal nog op berenjacht zijn zeker?

Alle gekheid op een stokje, lees het artikel dat je zelf quote nog eens en probeer te begrijpen wat er staat.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 09:19   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 40.987
Standaard

De brandstofprijzen dienen te stijgen naar Nederlands niveau. Ons land zal ook Groot Hertogdom onder druk zetten om hun prijzen te laten stijgen.

Het kan niet zijn dat de boeren uit hun grondbewerkingsrechten worden gezet opdat Koning Auto meer zou kunnen blijven uitstoten en vervuilen.

Waar is trouwens de mobiliteitsscore van residentieel vastgoed ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 maart 2022 om 09:19.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 09:22   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De brandstofprijzen dienen te stijgen naar Nederlands niveau. Ons land zal ook Groot Hertogdom onder druk zetten om hun prijzen te laten stijgen.

Het kan niet zijn dat de boeren uit hun grondbewerkingsrechten worden gezet opdat Koning Auto meer zou kunnen blijven uitstoten en vervuilen.

Waar is trouwens de mobiliteitsscore van residentieel vastgoed ?
Dikke zever.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 11:57   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom zou die dat uit eigen zak moeten betalen?
De meeropbrengsten van de BTW compenseren dit ruimschoots.
2

Die vorige posts bewijzen dat ze zelfs de openingspost niet gelezen hebben. En ik maar moeite doen met knippen en plakken.

Herhaling wat ik al 10 keer postte:
Vivaldi zou genoegen kunnen nemen, wat btw-inkomsten op brandstoffen betreft, met wat er geïnd werd in 2010 of 2011.
Wat er meer binnenkomt door de hogere prijzen waarop dezelfde btw-voet geheven wordt, kan dan terug naar de gebruiker.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 16:32   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eindelijk !!!


Overigens zou de prijs van autobrandstof gedeeltelijk WEL opgenomen moeten worden in de index die de lonen en uitkeringen aanpast.

https://www.hln.be/economie/bouchez-...doen~a810e28e/
Alleen nog wat marginalen...gepensioneerden simpele laaggeschoolde werkmensen en arme drommels hebben last van hoge brandstofprijzen. In feite alle mensen zonder belang.

De anderen 'meer belangrijke' mensen rijden met wat men noemt salariswagens bedrijfswagens leasings en nog andere benamingen die in feite willen zeggen al die mensen rijden op kosten van de anderen.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 17:19   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.217
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alleen nog wat marginalen...gepensioneerden simpele laaggeschoolde werkmensen en arme drommels hebben last van hoge brandstofprijzen. In feite alle mensen zonder belang.
Het kiesvee wat geen macht heeft om iets af te dwingen dus.

Citaat:
De anderen 'meer belangrijke' mensen rijden met wat men noemt salariswagens bedrijfswagens leasings en nog andere benamingen die in feite willen zeggen al die mensen rijden op kosten van de anderen.
Hola, in veel gevallen is een bedrijfswagen, geleased of niet, een stuk loon.
Die mensen rijden niet op kosten van anderen, die dragen gewoon een klein beetje minder af in verhouding tot mensen die hun volledig loon zien afgeroomd worden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 17:32   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alleen nog wat marginalen...gepensioneerden simpele laaggeschoolde werkmensen en arme drommels hebben last van hoge brandstofprijzen. In feite alle mensen zonder belang.

De anderen 'meer belangrijke' mensen rijden met wat men noemt salariswagens bedrijfswagens leasings en nog andere benamingen die in feite willen zeggen al die mensen rijden op kosten van de anderen.
Buurman kreeg te horen dat het maandelijks tankbedrag geplafonneerd gaat worden.
Vanaf 1 maart nog maximum 150 euro.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 17:34   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het kiesvee wat geen macht heeft om iets af te dwingen dus.


Hola, in veel gevallen is een bedrijfswagen, geleased of niet, een stuk loon.
Die mensen rijden niet op kosten van anderen, die dragen gewoon een klein beetje minder af in verhouding tot mensen die hun volledig loon zien afgeroomd worden.
Klopt.


Voor wie het niet duidelijk is, hier de heldere uitleg.

https://sceptr.net/2019/03/de-vadder...-meneer-calvo/

Laatst gewijzigd door reservespeler : 6 maart 2022 om 17:35.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 17:55   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Buurman kreeg te horen dat het maandelijks tankbedrag geplafonneerd gaat worden.
Vanaf 1 maart nog maximum 150 euro.
Vooruit zal hij wat minder heen en weer naar Knokke kunnen rijden om te gaan flaneren met een tank gevuld op kosten van de belastingbetaler. Want een meter rijden ze allang niet meer voor het werk
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 17:57   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het kiesvee wat geen macht heeft om iets af te dwingen dus.


Hola, in veel gevallen is een bedrijfswagen, geleased of niet, een stuk loon.
Die mensen rijden niet op kosten van anderen, die dragen gewoon een klein beetje minder af in verhouding tot mensen die hun volledig loon zien afgeroomd worden.
Raar dat er dan geen ene die bedrijfswagen wil inruilen voor meer loon. Niet zeveren he ...iedere 4 jaar een patserbak (van 35000 euro) en gratis gebruik er van onder je kont is 1000 euro netto per maand.

Dan zou iemand die nu 2200 euro netto per maand verdient opeens 3200 euro netto per maand moeten verdienen ?? Hallo ??


Schaf de fiscale voordelen op bedrijfswagens af’, zegt politicoloog Dave Sinardet. ‘Ze kosten ons elk jaar 4 miljard euro, middelen die veel beter gebruikt kunnen worden om een reële daling van de torenhoge lasten op arbeid te bekomen
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141127_01399430

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 maart 2022 om 18:04.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 17:58   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.217
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooruit zal hij wat minder heen en weer naar Knokke kunnen rijden om te gaan flaneren met een tank gevuld op kosten van de belastingbetaler. Want een meter rijden ze allang niet meer voor het werk
Hoezo, op de kosten van de belastingsbetaler?
Die man krijgt gewoon minder loon in natura.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be