![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() inderdaad. je hebt gelijk. laat ons de voorbije 50 jaar maar rap vergeten. dat past niet binnen het "narratief."
DE RUSSEN! PUTIN! kijk, daar, een vliegende vogel......
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Oekraiene zit NIET vol met neo-nazi's, er zijn extreem rechtse nationalisten natuurlijk, zoals het Azov bataljon en andere maar vertel mij dan eens IN WELKE OPZICHTEN dat (neo)nazi's zijn? Met een vlag zwaaien is niet voldoende, inderdaad, er is wat meer nodig daarvoor. ![]() Moest de leider van de canadese Truckers een jood geweest zijn zou dat ook overtuigend zijn om hen geen nazi's te noemen. Zelensky IS een Jood, en ook de Oekraiense eerste minister overigens. Dus WAAROM zijn dan volgens jou de Azov-jongens Nazi's? Laatst gewijzigd door parcifal : 8 maart 2022 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb ze zelf gezien. In persoon. Met hun getatoeëerde hakenkruisen. Tenzij je wil zeggen dat ik hier nu vlakaf sta te liegen, maar daar heb ik geen enkele reden toe.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen de Duitsers binnen vielen in Oekraïne dachten veel Oekraïners dat het goed was om samen met de Duitsers te vechten tégen de Russen.. Niet meer dan dat. Eenmaal ze de naam nazi hadden, geraakten ze die niet meer kwijt. (Waarschijnlijk is nu een hakenkruis symbool voor alles wat tegen de Russen is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem je tegenstander een nazi, of neo-nazi. Altijd prijs. Dat geldt niet alleen voor Poetin.
![]() |
![]() |
#187 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kun je Oekraiense Azov-bataljon leden neo-nazi's noemen als er niks is in hun gedrag dat daarop wijst. Dit is bvb. Rabbi Asher Cherkassy, een Oekraiense jood die vecht bij het Oekrainese leger nabij Dnipro, en ook zijn zoon is militair. Ze vechten tegen het Russische invasie-leger. Zijn dat neo-nazi's volgens jou? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vraag aan @"parcifal":
hebt u er enig idee van of de naam "Nestor Makhno" nog veel Oekraïense harten sneller doet kloppen, of er m.a.w. nog veel Oekraïeners zich door hem (zijn ideeën, zijn daden) laten inspireren? Het zou alleszins eens iets totaal anders zijn dan (al dan niet échte) "neo-nazi's" die zich op Stepan Bandera beroepen, nietwaar. Dank bij voorbaat voor elk antwoord dat u geeft, "djimi"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Makhno was zeer lang geleden aktief en zijn anarchistische beweging heeft geen echt succes gekend. Ik zal bij gelegenheid eens vragen of mijn Oekraïense kennissen hem eigenlijk wel kennen. Laatst gewijzigd door parcifal : 8 maart 2022 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK, dank u wel.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Goed zenne.
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zat wat weer met Pius de 12de? Was zijn postje hem te lief om de vernietiging van de Joden publiekelijk te veroordelen? Geef mij toch maar Zelensky.
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() It takes one to know one.
![]() |
#196 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor hen Fascisme = Anti-russisch. Vanuit ons standpunt is dat belachelijk uiteraard. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2014/05...est-1-1964897/ Citaat:
Met het originele, duitse nazisme heeft dat geen knijt te maken. Laatst gewijzigd door parcifal : 8 maart 2022 om 16:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder worden in dit artikel toch een aantal redenen opgenoemd waarom Azov Nazistisch genoemd kan worden. En opvallend - die militie is opgenomen in de Nationale Garde. Dus op zijn minst kun je toch stellen dat die Joodse president het niet zo erg vind dat er Nazi's officiële overheidstaken uitvoeren, trainingskampen opzetten en momenteel door Westerse landen bewapend worden. Dat betekent uiteraard niet dat Oekraïne -of zijn regering- Nazistisch is. Maar onder de dikke wolken rook zit toch wel een klein vuurtje. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan volledig pro-Oekraïne zijn in dit conflict, zonder de slechtere kanten te hoeven ontkennen. |
|
![]() |
![]() |