Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2022, 00:31   #81
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Welke logica zit er dan achter het feit dat uit een oorlogszone alleen de jonge sterke mannen gaan lopen terwijl vrouwen en kinderen daar blijkbaar wel kunnen blijven ?
Uw stelling klopt al niet , want vaak vluchten vrouw en kinderen naar een vluchtelingen opvang in een buurland en blijven dus niet achter in het oorlogsgebied.

- En verder is de reis te gevaarlijk om met het hele gezin te gaan, duizenden zijn omgekomen op zee.

- De reis is te duur voor het hele gezin.

- Lange wachttijden bij de asiel aanvraag , kan maanden duren.

Ze zouden veel liever met het hele gezin vluchten

Citaat:
Een echt antwoord heeft u daar blijkbaar niet op. Ik betwijfel dat u dat niet zou weten.
Wel degelijk , en ik niet alleen.
Zie hierboven en mijn eerdere post , dat zijn zeer echte antwoorden .

U zou uw gezin gewoon meenemen in een opblaasboot met te veel mensen op volle zee , en 10.000 euro kunnen neertellen?

Citaat:
Trouwens die sjarels zouden ondertussen al lang retour moeten zijn. Vrouw en kinderen zitten op hun te wachten.
Er zijn er ook die terug zijn gegaan ondanks de slechte situatie en onveiligheid.
U zit steeds met het idee dat vrouw en kinderen gewoon thuis in de shit bleven zitten , dat klopt niet.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 04:47   #82
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Denk bv eens aan de militairen die door de VS werden opgeleid , maar er zijn nog veel meer voorbeelden.
De grootste hoop van die "VS opgeleide Afghani soldaten" is gebleven, die zijn van kevlar helm gewisseld naar warrige tulband.
Oud 11 maart 2022, 05:04   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw stelling klopt al niet , want vaak vluchten vrouw en kinderen naar een vluchtelingen opvang in een buurland en blijven dus niet achter in het oorlogsgebied.
Als het er veilig genoeg is voor vrouwen en kinderen, waarom reizende mannetjes dan alleen verder? Om in het verre Europa op de autochtonen te gaan jagen, net zoals de Europeanen dat 150-200 jaar geleden dat deden in Noord Amerika?
Citaat:
- En verder is de reis te gevaarlijk om met het hele gezin te gaan, duizenden zijn omgekomen op zee.
Elk jaar verzuipen er niet asielzoekers in de Noordzee. De zee dood, moeten we dat niet verbieden dan?
Citaat:
Als een reis te duur is voor mijn echtgenote en mij, dan doen we die reis niet;
Citaat:
Is dat zo abnormaal? Er zijn een hoop landen waarbij asiel aanvragen een kwestie van koude harde cash is. En met voldoende is die aanvraag goedgekeurd. En dan mag die voormalige azielige zoeker maar zien dat ie overleefd zonder uit de lokale staatsruif te vreten.
Citaat:
Zoals geschreven, mannetjes alleen vooruit sturen is niet abnormaal, als men een gebied wil "innemen". Als die mannetjes een uniform zouden dragen, noemt men zo iets "oorlog".
Citaat:
Het zijn antwoorden, die ergens een vederlichte aanraking hebben gehad met de realiteit.
Citaat:
U zou uw gezin gewoon meenemen in een opblaasboot met te veel mensen op volle zee , en 10.000 euro kunnen neertellen?
Hmm, effe zoeken. Blijkbaar zijn er debielen met teveel geld die dat doen.
Nu, met een rubberboot over de kustwateren denderen bij goed weer, daar heb ik in het verleden ook al van mogen proeven. Dat was €50 voor de brandstofkost, en 's avonds met de vrienden een uitgebreid terras gaan doen.
Maar ik weet dan ook dat ik niet in een rubberboot moet gaan staan als een sardine in een blik.
Citaat:
Er zijn er ook die terug zijn gegaan ondanks de slechte situatie en onveiligheid.
Bitter weinig. Of u zou de Oekraïners erbij willen nemen. Niet alleen gaan de mannen veel sneller terug om te knokken tegen de Russen, maar ze hebben zo goede PR dat zelfs buitenlanders naar daar gaan voor die redenen. Soort van Ethisch verantwoorde Syriëstrijders als het ware.
Citaat:
U zit steeds met het idee dat vrouw en kinderen gewoon thuis in de shit bleven zitten , dat klopt niet.
Als de vrouwen en kinderen geluk hebben zitten ze veilig en wel, met steunende familie, wel thuis. En gaat man/zoonlief in afzienbare tijd de nodige fondsen Western Unionnen om het leven nog beter te maken.
Oud 11 maart 2022, 07:55   #84
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

In Duitsland zijn er zelfs politici die ervoor ijveren de aangeslagen Russische schepen aan NGO's te geven om in de Middellandse Zee zoontjesoverschot over te zetten ...
Oud 11 maart 2022, 11:03   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze zouden niet vaak moeten vluchten naar een vluchtelingen opvang maar eigenlijk altijd en vooral dan zonder hun mannen.

Wie op zee gaat doet dat via mensensmokkelaars. Wie kan betalen gaat mee. Weinig te maken met op de loop gaan voor gevaar dan wel op zoek naar welvaart.
En blijkbaar is op zee gaan volgens u gevaarlijker dan (zogezegd) te worden gebombardeerd.

Ik hoop dat ze er even bij stilstaan dat nu Oekraïense vrouwelijke vluchtelingen huisvesten in wijken met 'Syrische' mannelijke vluchtelingen geen goed idee is. Vooral dan in Brussel waar ze nog niet aan de integratie cursussen zijn begonnen.

En neen ik zou mijn gezin nooit achterlaten. Geen enkele man met een geweten doet dat.

Heeft U cijfers hoeveel er zijn teruggegaan ondertussen ? Ik schat 5 ?

Uw naïviteit is zielig.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 maart 2022 om 11:15.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 11:40   #86
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als u zelf wil bepalen in welk land je asiel aanvraagt en of in bepaalde landen al bent geweigerd kan dat inderdaad lang aanslepen.
Is er geen wet die zegt dat je asiel moet aanvragen in het eerste land waar je binnenkomt ??
Wie in Italië toekomt en nadien asiel aanvraagt in België is al goed ingelicht en wil zelf kunnen kiezen uit het asiel menu.

Je kan ook opteren om te wachten of te hopen op regularisatie en allerhande juridische spelletjes dan zal het ook lang duren misschien wel eeuwig. De hongerstakers waren daar een voorbeeldje van.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 maart 2022 om 11:43.
Oud 14 maart 2022, 14:06   #87
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De grootste hoop van die "VS opgeleide Afghani soldaten" is gebleven, die zijn van kevlar helm gewisseld naar warrige tulband.
Is dat zo ? of denkt u dat zo maar.
Oud 14 maart 2022, 14:09   #88
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u zelf wil bepalen in welk land je asiel aanvraagt en of in bepaalde landen al bent geweigerd kan dat inderdaad lang aanslepen.
Is er geen wet die zegt dat je asiel moet aanvragen in het eerste land waar je binnenkomt ??
Wie in Italië toekomt en nadien asiel aanvraagt in België is al goed ingelicht en wil zelf kunnen kiezen uit het asiel menu.

Je kan ook opteren om te wachten of te hopen op regularisatie en allerhande juridische spelletjes dan zal het ook lang duren misschien wel eeuwig. De hongerstakers waren daar een voorbeeldje van.
U beschuldigd vluchtelingen er van dat ze soms kiezen voor de beste optie . En nogmaals , de grote meerderheid van de vluchtelingen zitten in buurlanden .
Oud 14 maart 2022, 14:15   #89
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zouden niet vaak moeten vluchten naar een vluchtelingen opvang maar eigenlijk altijd en vooral dan zonder hun mannen.

Wie op zee gaat doet dat via mensensmokkelaars. Wie kan betalen gaat mee. Weinig te maken met op de loop gaan voor gevaar dan wel op zoek naar welvaart.
En blijkbaar is op zee gaan volgens u gevaarlijker dan (zogezegd) te worden gebombardeerd.

Ik hoop dat ze er even bij stilstaan dat nu Oekraïense vrouwelijke vluchtelingen huisvesten in wijken met 'Syrische' mannelijke vluchtelingen geen goed idee is. Vooral dan in Brussel waar ze nog niet aan de integratie cursussen zijn begonnen.

En neen ik zou mijn gezin nooit achterlaten. Geen enkele man met een geweten doet dat.

Heeft U cijfers hoeveel er zijn teruggegaan ondertussen ? Ik schat 5 ?

Uw naïviteit is zielig.
U blijft uw denkfout gewoon doorzetten door steeds te doen alsof vrouw en kinderen achterblijven in het oorlogsgebied.

smokkelaars maken misbruik van de wil van mensen om te vluchten , dat heeft alles te maken met gevaar.
Het verblijf van vrouw en kinderen in vluchtelingenkampen kan slechts tijdelijk zijn , er moet iets permanents gevonden worden als de situatie niet verbetert.

"As of mid-2017, an estimated 260,000 refugees returned to Syria since 2015 and more than 440,000 internally displaced persons returned to their homes, to search for family, check on property and, in some cases, due to improved security in parts of the country."

Laatst gewijzigd door atmosphere : 14 maart 2022 om 14:25.
Oud 14 maart 2022, 14:27   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo ? of denkt u dat zo maar.
De Taliban heeft al die troepen afgemaakt dan? Of die zijn allemaal meegevlogen met de Buitenlandse indringers?
Oud 15 maart 2022, 03:15   #91
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ieder die voor de vijand werkte loopt gevaar in Afghanistan , en vluchten daarom vaak.
Oud 15 maart 2022, 16:57   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ieder die voor de vijand werkte loopt gevaar in Afghanistan , en vluchten daarom vaak.

Ik hoorde net iemand (uiteraard een man alleen) spreken die 'vluchtte' uit Jemen ( wat hij althans beweert). Ik heb dan maar eens mijn atlas erbij gehaald.

Ik noem u een paar buurlanden van Jemen. Oman,Saudi Arabië, Ethiopië,Eritrea, Somalië,Verenigde Arabische Emiraten,Iran, Pakistan,India,Qatar,Koeweit,Qatar Maldiven enzovoort.

Allemaal buurlanden of heel dicht in de buurt. Is daar dan geen enkel van die landen waar die man in veiligheid is ? Waarom wil die man dan perse naar Europa in dit geval België komen 7000 km verder ? Waarom laat die al die andere landen links liggen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 maart 2022 om 16:58.
Oud 15 maart 2022, 17:02   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard waren al diegenen die voor de vijand werkten collaborateurs. Of men dit nu gaarne of niet hoort een collaborateur is iemand die meevecht met de vijand. Uiteraard houdt dat risico's in wanneer die vijand weer weg is.

Maar raar dat al die Afghanen die meevochten met de vijand precies allemaal single mannen waren ? Die pakken de biezen en laten madam en de kinderen maar lekker waar ze zitten. Eigen hachje redden ?
Hoeveel van die Afghanen die we weer naar hier hebben gehaald waren daar niet gewoon op familiebezoek ? Niet komen lullen dat dat allemaal mensen zijn die daar voor de Navo werkten he. Een kwam zelfs op tv vertellen dat hij oom en tante was gaan bezoeken met de kinderen ? Blijkbaar was zijn angst gedaan sinds hij hier asiel had gekregen.

Ik woon in Brussel en kom regelmatig langs de file aan het klein kasteeltje. Ik zie ook de file staan aan het Bordet instituut.

Mij viel alleszins iets heel bijzonders op waar een nuchter mens niet naast kan kijken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 maart 2022 om 17:09.
Oud 15 maart 2022, 17:05   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U blijft uw denkfout gewoon doorzetten door steeds te doen alsof vrouw en kinderen achterblijven in het oorlogsgebied.
U blijft maar geloven dat al die jonge kerels op de vlucht moeten slaan voor bommen en granaten.

Ik kan verkeerd zijn maar mijn idee is dat die goedgelovigheid ons toch nog zuur zal opbreken als het al niet zo is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 maart 2022 om 17:11.
Oud 23 maart 2022, 16:51   #95
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard waren al diegenen die voor de vijand werkten collaborateurs. Of men dit nu gaarne of niet hoort een collaborateur is iemand die meevecht met de vijand. Uiteraard houdt dat risico's in wanneer die vijand weer weg is.

Maar raar dat al die Afghanen die meevochten met de vijand precies allemaal single mannen waren ? Die pakken de biezen en laten madam en de kinderen maar lekker waar ze zitten. Eigen hachje redden ?
nee , maar u wil niet weten hoe het echt zit.

Citaat:
Hoeveel van die Afghanen die we weer naar hier hebben gehaald waren daar niet gewoon op familiebezoek ?
Geen idee , u wel? maar wat wilt u daar mee zeggen?
Citaat:
Niet komen lullen dat dat allemaal mensen zijn die daar voor de Navo werkten he. Een kwam zelfs op tv vertellen dat hij oom en tante was gaan bezoeken met de kinderen ? Blijkbaar was zijn angst gedaan sinds hij hier asiel had gekregen.
Dus als vluchteling mag je geen familie meer bezoeken in land van herkomst?
Afghanistan is nog steeds gevaarlijk , zeker voor tegenstanders van de Taliban.
Citaat:
Ik woon in Brussel en kom regelmatig langs de file aan het klein kasteeltje. Ik zie ook de file staan aan het Bordet instituut.

Mij viel alleszins iets heel bijzonders op waar een nuchter mens niet naast kan kijken.
Vertel !
Oud 23 maart 2022, 16:56   #96
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U blijft maar geloven dat al die jonge kerels op de vlucht moeten slaan voor bommen en granaten.
en u niet want er waren helemaal geen bommen en granaten gevallen?
Er zijn ook geen burgers omgekomen?
Oud 23 maart 2022, 17:34   #97
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en u niet want er waren helemaal geen bommen en granaten gevallen?
Er zijn ook geen burgers omgekomen?
Daar vielen selectieve bommen granaten.
Die bommen en granaten doodden enkel mannen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 23:24   #98
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In Duitsland zijn er zelfs politici die ervoor ijveren de aangeslagen Russische schepen aan NGO's te geven om in de Middellandse Zee zoontjesoverschot over te zetten ...
ik denk dat die niet goed weten wat het kost om zo een ding een dag opperationeel te houden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 13:32   #99
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Daar vielen selectieve bommen granaten.
Hoezo?

Citaat:
Die bommen en granaten doodden enkel mannen.
Dat vinden we niet terug in de cijfers.
Oud 25 maart 2022, 19:08   #100
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard Vertrouw nooit (op) een politieker !!

Ik begrijp best het begrip ECHTE vluchtelingen , maar economische ....
Er zijn grenzen aan mensen helpen , wegens iedereen is anders ,
anders kan men beter ALLE grenzen afschaffen , en finito met de politiek !!
Leve de strikte anarchie !! Politiekers ruiken $$$$ , €n k€€$ i$ klaar !!
Zelfs aan Oekraïense vluchtelingen verdient een politieker !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be