![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- En verder is de reis te gevaarlijk om met het hele gezin te gaan, duizenden zijn omgekomen op zee. - De reis is te duur voor het hele gezin. - Lange wachttijden bij de asiel aanvraag , kan maanden duren. Ze zouden veel liever met het hele gezin vluchten Citaat:
Zie hierboven en mijn eerdere post , dat zijn zeer echte antwoorden . U zou uw gezin gewoon meenemen in een opblaasboot met te veel mensen op volle zee , en 10.000 euro kunnen neertellen? Citaat:
U zit steeds met het idee dat vrouw en kinderen gewoon thuis in de shit bleven zitten , dat klopt niet.
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grootste hoop van die "VS opgeleide Afghani soldaten" is gebleven, die zijn van kevlar helm gewisseld naar warrige tulband.
![]() |
#83 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu, met een rubberboot over de kustwateren denderen bij goed weer, daar heb ik in het verleden ook al van mogen proeven. Dat was €50 voor de brandstofkost, en 's avonds met de vrienden een uitgebreid terras gaan doen. Maar ik weet dan ook dat ik niet in een rubberboot moet gaan staan als een sardine in een blik. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Duitsland zijn er zelfs politici die ervoor ijveren de aangeslagen Russische schepen aan NGO's te geven om in de Middellandse Zee zoontjesoverschot over te zetten ...
![]()
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie op zee gaat doet dat via mensensmokkelaars. Wie kan betalen gaat mee. Weinig te maken met op de loop gaan voor gevaar dan wel op zoek naar welvaart. En blijkbaar is op zee gaan volgens u gevaarlijker dan (zogezegd) te worden gebombardeerd. Ik hoop dat ze er even bij stilstaan dat nu Oekraïense vrouwelijke vluchtelingen huisvesten in wijken met 'Syrische' mannelijke vluchtelingen geen goed idee is. Vooral dan in Brussel waar ze nog niet aan de integratie cursussen zijn begonnen. En neen ik zou mijn gezin nooit achterlaten. Geen enkele man met een geweten doet dat. Heeft U cijfers hoeveel er zijn teruggegaan ondertussen ? Ik schat 5 ? Uw naïviteit is zielig. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 maart 2022 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er geen wet die zegt dat je asiel moet aanvragen in het eerste land waar je binnenkomt ?? Wie in Italië toekomt en nadien asiel aanvraagt in België is al goed ingelicht en wil zelf kunnen kiezen uit het asiel menu. Je kan ook opteren om te wachten of te hopen op regularisatie en allerhande juridische spelletjes dan zal het ook lang duren misschien wel eeuwig. De hongerstakers waren daar een voorbeeldje van. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 maart 2022 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo ? of denkt u dat zo maar.
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
smokkelaars maken misbruik van de wil van mensen om te vluchten , dat heeft alles te maken met gevaar. Het verblijf van vrouw en kinderen in vluchtelingenkampen kan slechts tijdelijk zijn , er moet iets permanents gevonden worden als de situatie niet verbetert. "As of mid-2017, an estimated 260,000 refugees returned to Syria since 2015 and more than 440,000 internally displaced persons returned to their homes, to search for family, check on property and, in some cases, due to improved security in parts of the country."
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 14 maart 2022 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Taliban heeft al die troepen afgemaakt dan? Of die zijn allemaal meegevlogen met de Buitenlandse indringers?
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder die voor de vijand werkte loopt gevaar in Afghanistan , en vluchten daarom vaak.
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoorde net iemand (uiteraard een man alleen) spreken die 'vluchtte' uit Jemen ( wat hij althans beweert). Ik heb dan maar eens mijn atlas erbij gehaald. Ik noem u een paar buurlanden van Jemen. Oman,Saudi Arabië, Ethiopië,Eritrea, Somalië,Verenigde Arabische Emiraten,Iran, Pakistan,India,Qatar,Koeweit,Qatar Maldiven enzovoort. Allemaal buurlanden of heel dicht in de buurt. Is daar dan geen enkel van die landen waar die man in veiligheid is ? Waarom wil die man dan perse naar Europa in dit geval België komen 7000 km verder ? Waarom laat die al die andere landen links liggen ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 maart 2022 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar raar dat al die Afghanen die meevochten met de vijand precies allemaal single mannen waren ? Die pakken de biezen en laten madam en de kinderen maar lekker waar ze zitten. Eigen hachje redden ? Hoeveel van die Afghanen die we weer naar hier hebben gehaald waren daar niet gewoon op familiebezoek ? Niet komen lullen dat dat allemaal mensen zijn die daar voor de Navo werkten he. Een kwam zelfs op tv vertellen dat hij oom en tante was gaan bezoeken met de kinderen ? Blijkbaar was zijn angst gedaan sinds hij hier asiel had gekregen. Ik woon in Brussel en kom regelmatig langs de file aan het klein kasteeltje. Ik zie ook de file staan aan het Bordet instituut. Mij viel alleszins iets heel bijzonders op waar een nuchter mens niet naast kan kijken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 maart 2022 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan verkeerd zijn maar mijn idee is dat die goedgelovigheid ons toch nog zuur zal opbreken als het al niet zo is. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 maart 2022 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Afghanistan is nog steeds gevaarlijk , zeker voor tegenstanders van de Taliban. Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook geen burgers omgekomen?
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat die niet goed weten wat het kost om zo een ding een dag opperationeel te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo?
Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp best het begrip ECHTE vluchtelingen , maar economische ....
Er zijn grenzen aan mensen helpen , wegens iedereen is anders , anders kan men beter ALLE grenzen afschaffen , en finito met de politiek !! Leve de strikte anarchie !! ![]() Zelfs aan Oekraïense vluchtelingen verdient een politieker !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |