![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik antwoord op Rikske Fikske zijn sneer (als ik mag):
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb een pensioen van statutaire ambtenaar, ik klaag niet.
Mijn vrouw gaat binnen 2 weken in pensioen en die krijgt ook een goed pensioen. Pensioen naargelang hoelang ge gewerkt het en dat ge afgedragen hebt is eerlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is een vestzak- broekzak operatie afdragen? En ne spoorwegarbeider staat bekend als één van de meest luie "ambtenaren" in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() En wat is het pensioen van een vrouw die niet voldoende "dienstjaren" heeft omdat ze thuis heeft gewerkt om de man te ondersteunen - in een tijd dat dit nog als normaal werd beschouwd.
Enige tijd terug ook gehoord van iemand: aanvraag tot aanvullend pensioen, maar had niet de juiste huidskleur - men dacht en handelde zelfs dat dit een poging tot fraude was. En dus ongedane zaken terug naar huis. Het nieuwe normaal in BE. Pure schande !! .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom niet gewoon een eenvoudig, uniform systeem waarbij iedereen die een minimaal aantal jaren gewerkt heeft hetzelfde pensioen krijgt.
Tijdens de actieve loopbaan kan je dan je fortuin opbouwen en wat geld opzij zetten indien gewenst. Zie die willen doorwerken of bijverdienen op leeftijd kunnen dat ook. Veel eenvoudiger, éénduidig, fraudebestendig en men kan tevens een heel leger aan ambtenaren ontslaan die niets anders moeten doen dan controles, berekeningen en administratie.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit leven heb je een aantal vrije keuzes. Je moet daarbij wel beseffen dat sommige keuzes consequenties hebben. Gisteren ging het op de radio (vrouwendag) weer over de loonkloof tussen mannen en vrouwen. Sorry, maar daar kan ik iets van krijgen hé. Een vrouw verdient net zo veel als een man voor dezelfde job. En begin nu niet over kansen en quota's. Een baas interesseert het niet of de werknemer een man of een vrouw is. De kennis, de ervaring, de ... zijn voor haar / hem belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En statutaire ambtenaren betalen wel belastingen, kijk maar op het loonfiche. En lui? Helemaal niet lui, 3 ploegenstelsel, weekdagen, zaterdagen en zondagen gewerkt. Je zegt het zelf, vrije keuzes. Laatst gewijzigd door Patrick M : 9 maart 2022 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wist het! Spijtig dat de regering jullie geen 1000 euro per maand opslag gegeven heeft, om die daarna via de RSZ terug af te pakken, dan stond er 1000 euro afdracht meer op uwe loonbrief, de staat zou echter gene eurocent meer binnenrijven. Snapt u het plaatje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Karel Dillen bijvoorbeeld was van mening dat vrouwen thuishoren achter de haard en niet op de werkvloer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
NVA'ers uit Maaseik zouden ze meer belastingen moeten laten betalen, of meer gemeentebelasting in Opoeteren. Laatst gewijzigd door Patrick M : 10 maart 2022 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |