![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
Bekijk resultaten enquête: Help jij Oekraïne? | |||
Ja, ik deed een bijdrage via OEKRAINE 12-12, het consortium met o.a. AZG en Rode Kruis |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,50% |
Ja, op mijn eigen manier (vb. ik vang hier zelf een gezin op, hulpgoederenactie vanuit mijn gemeente,…) |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Nog niet, maar ik ga het waarschijnlijk wel nog doen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Nee, ik vertrouw die NGO’s niet. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Nee, ik doe dat nooit |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,50% |
Nee, ik vind dat mijn hulp niet nodig is |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,00% |
Iets anders, leg uit |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen die belastingen betaalt helpt sowieso.
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 11 maart 2022 om 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is 't effect van langdurige verwaarlozing.
't Oekraïnse Wild Animal Rescue had de dieren opgehaald (gered) bij privé eigenaars (na klachten). Ze zouden in mei pas arriveren, maar door lokale strapatsen werd hun overbrenging vervroegd.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer goed dat je dat doet, wilde dieren houden als huisdier is echt voor onnozelaars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het kan natuurlijk ook zijn dat ie ziek is of zo, dan eten ze sowieso minder
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gaf vroeger ook aan NGO's maar sinds de NGO's mensenhandelaars helpen islamitisch zoontjesoverschot de Middellandse Zee over te zetten bewust niet meer. Het is eerlijk gezegd schandalig dat ik gedwongen word middels de belastingaftrek van de bijdragen aan de NGO's onrechtstreeks toch nog bij te dragen. Ik zie niet in waarom ik niet zou mogen kiezen wie ik wil steunen en wie niet. Daar is niets feodaal aan. Ik zie niet in waarom ik gedwongen word profiteurs en gelukszoekers te ondersteunen terwijl mensen die echt nood hebben dikwijls te trots zijn om daar om te vragen.
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze waren verwaarloosd & ondervoed. Ik weet niet hoe ik hier de link van hun Facebook account (Natuurhulpcentrum Opglabbeek) kan plaatsen, moest je geïnteresseerd zijn.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Help jij Oekraïne?
Waarom zou ik ? Dit is niet mijn oorlog ! Dat een deeltje Russen geen Rus meer willen zijn, is niet mijn probleem. En via een omweg zal de opvang en onderhoud van 200 000 wir-schaffen-dasser mij wel al geld genoeg kosten. Neen, wie oorlog wil voeren, moet dat maar zelf zien te beredderen...daar hoef ik echt niet bij te helpen.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 maart 2022 om 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vreemd dat we zo'n specimen vinden op een politiek forum, een beetje atypisch. Laatst gewijzigd door parcifal : 12 maart 2022 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De slachtoffers van de oorlog hebben er niet om gevraagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Misschien zijn de Walen akkoord om de transfers van één maand naar Oekraine te laten gaan ipv in hun bodemloze put.
En dan is het nog Vlaams geld...
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 12 maart 2022 om 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij noemde het een morele plicht die mensen te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Nee, dat is voor rekening van Biden en Putin...
Ik hou me wel bezig met armoedebestrijding in Vlaanderen. Als dat geregeld is mogen ze voor iets anders bij mij komen aankloppen.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() ik heb al spijt dat ik de poll heb gestart.
Dit is een armoedig draadje geworden... ![]() Kan ik dat sluiten, als topicstarter?
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Maar als ik hoor in de Pano reportage van vorige donderdag dat mensen zich niet meer kunnen veroorloven zich elke dag te wassen, dat bakkers het niet meer zien zitten met de explosief stijgende prijzen,....Dat er een golf van energie-armoede op ons aan het inbeuken is... Dan kan ik als Belg toch wel iets anders bedenken dan massaal geld te stoppen in een hoop extra vluchtelingen. Trouwens gans mijn leven hoor ik dat België overal gaat helpen en voor alles en nog wat geld inzamelt. Hebt u één (1) van die vroegere steuntrekkers hier weten komen helpen verleden zomer toe wij zelf getroffen waren door de oorlog met de natuur ? Die Russische oorlog is een interne aangelegenheid en zeker niet mijn oorlog. Als mijn geburen van twee huizen verder willen scheiden moeten zij mij ook niet meesleuren in hun ruzies, en al zeker niet hun jongen in mijn nek draaien.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 13 maart 2022 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je in de krant leest, dit zijn geen 'arme' mensen. Zij willen nieuwe kleren. Ze maken opmerkingen dat ze geen rozebottel thee willen maar zwarte thee. Dat een jogging broek niks voor hun kinderen is, maar wel een jeans broek. Ja, dan denk ik als je op de vlucht gaat, en je wordt opgevangen dan ga je geen "eisen' stellen. Dan ben je blij dat je in een veilig land kan leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Diegene waar ik ervaring mee heb stellen geen enkele eis, die vinden het verschrikkelijk dat ze afhankelijk zijn van de goodwill van anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Hebt u het NOS journaal gezien enkele dagen geleden ? Een massa Nederlanders in de weer om de stiletto kronkelaar "zijn" volk op te vangen. Een grote hal die empatische Nederlanders, geheel volgens hun morele plicht, aan het compartimenteren waren in leefbare sub-units. Die arrogante Oekristaanse Russen kwamen wat janken bij de interviewer over gebrek aan privacy, te kleine badkamers, ongezellig....er presteerde zelfs eentje van die Oekristaners om te zeggen voor de camera dat ze in Ukristan beter gewoon waren...... Over dergelijke wir-schaffen-dasser spreken wij...echte arrogante Ukri-Russen.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 13 maart 2022 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |