![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Lokaal Raadslid
|
![]() het mag van mij wat warmer worden in de winter met deze gasprijzen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus boompjes planten geen goed idee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Natuurlijk waren die er. Het gaat hierbij om de frequentie en de hevigheid van die rampen die beïnvloed worden door de klimaatverandering.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als de mens nu de oorzaak is van de verandering, wat was dan de oorzaak voor de mens? Och ja, de eerste echte bacteriogene natuurramp. Ik blijf bij mijn standpunt. Adapt or die. De wereld met al haar systemen statisch maken is geen optie.
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tot wanneer ze zo'n ramp eens meemaken als met de overstromingen vorige zomer. Wanneer ze dat zien en ze die realiteit pal voor hun neus staat, dan draaien ze eensklaps bij. Men moet uiteraard op 2 fronten werken; het is een én én verhaal. En aanpassen door dijken te verhogen, buffer capaciteit voor water te voorzien, enz. en ook inzetten om de uitstoot zoveel mogelijk te beperken. Enerzijds dus aanpassen aan de gevolgen en anderzijds het zoveel mogelijk voorkomen van natuurrampen. Dat past ook in het algemene kader van de impact van het menselijk handelen op milieu en omgeving zo klein mogelijk te maken wat op termijn in ons eigen belang is.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 10 maart 2022 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U mag dat dwaas en een gok vinden.
Maar het is realiteit. Niet aanpassen is doodgaan, zoals u zelf al aangeeft. Doe een trui meer aan, zodanig iemand ver weg dat niet moet doen. Is dat dan niet "aanpassen aan de realiteit"? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik pleit al veel langer om de grote hoop te verminderen naar 500 000 000. dan is er geen probleem meer. Niks, dan hebben we de plaats en de grondstoffen om de meeste problemen tot een voetnoot in de geschiedenis te herleiden, net zoals Corona Great Greeta van haar ijstroon heeft gestoten. Eigenlijk, natuurrampen zijn een redelijk neutrale manier om de overlevenden uit te kiezen, want dat heb ik ook geschreven in het verleden, ik voel me geen god , geschikt om 7 300 000 000 mensen te kiezen voor verwijdering. En neen, de flauwe grap dat ik dan maar zelfmoord moet plegen is al zo irritant oud, dat er een pyramide bij hoort. Zolang ik lol in't leven heb is het voor mij prima, al sterven er 25 babies die ik niet ken per seconde.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor er de mens was, was een natuurramp wel een ramp? Of gewoon een gebeurtenis in het levenspad van moeder aarde? Er was namelijk geen media om het te verkondingen. Er waren geen politici om er garen bij te spinnen. En er waren geen ambtenaren om er regeltjes en wetten voor en tegen te verzinnen.
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even terugblikken, naar heel oude koeien...
Er was eens 1750-1800... dat het industrieel tijdperk langzaam begon en 100 jaar later versnelde en versnelde... ... 1750 toen de atmosfeer nog 280 ppm aan CO2 bevatte, 2005 was dat al 380 ppm, vandaag 418 ppm. Uiteraard zijn er nog andere GHG-emissies door toedoen van mens. (zie stukje vertaling) De ganse wereld had in 1850 ongeveer 1,26 miljard inwoners, Europa 276 miljoen. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2022 om 10:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat CO2 toename de temperatuur doet toenemen weet elk klein kind. En CO2 massaal stockeren in bomen de temperatuur doet dalen, weet het broertje van het kind.
Niets nieuws aan de horizon. Wat ik wel kan voorspellen is, stopzetting van CO2 productie en massaal bomen planten zal temperatuur doen dalen, logisch en natuurkundig. Voor de laatste keer, bomen dragen niet echt of natuurkundig bij aan zuurstof productie. Is en beetje als energie behoud, niks meer of minder. Laatst gewijzigd door Deo : 11 maart 2022 om 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het nog wat verder uit de hand loopt wordt het in Brussel en omstreken eerstdaags zo'n 3000°C, het klimaat kan dan de pot op.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En net zoals vegetarisme is klimaatredding een luxeprobleem. Denkt men nu echt dat een , pakembeet, Indische huisvrouw, die haar pappadums aan't bakken is in een houtskooloventje, zich zorgen gaat maken dat binnen 6 jaar de temperatuur in Brussel 0.02°C gestegen zou kunnen zijn.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 maart 2022 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In India zijn er al veel moeten verhuizen en dat is nog maar een begin:
https://www.iied.org/new-evidence-in...ving-migration |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebt u dat nu pas door? We kunnen niet allemaal ivorentorenzitters zijn die met luxeproblemen kampen.
Citaat:
Alhoewel, de groene roeptoeters gaan haar en haar lotgenoten vertegenwoordigen, en eisen van alles en iedereen die meer bezit dat een Noord Koreaanse heropvoedingskamp-gebruiker, dat ze hun verantwoordelijkheid opnemen, om de nodige NGO's van fondsen te voorzien.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ondertussen is één ding zeker: de aarde warmt overduidelijk en onstopbaar op
![]()
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet ge wat, we zorgen ervoor dat we met 10 000 000 000 zijn die allemaal in een prachtige villa wonen, met een zonnepaneel en windmolen ondersteunde bekrachtigde airco, en een warmtepomp die haar warmte kan halen, en stockeren in een groot waterreservoir dat in de tuin ligt.
Of is dat te veel gevraagd?
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() ..."We weten nu veel meer. Daarom is dit rapport zo belangrijk" Klimaatwetenschapper Jean-Pascal Van Ypersele....
Maar nog veel te weinig om zeker te zijn welke invloed de zon op onze aarde heeft, om te spreken van ... dat wij de oorzaak zijn van de huidige klimaatopwarming... |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar niet dat wij dit kunnen ongedaan maken met ons leef gedrag aan te passen. We zouden eerst volledig moeten weten welke invloed de zon hierop heeft. En ja! we weten ... NU VEEL MEER over onze zon. Maar zeker niet alles! Dus er is een blijft een zeer belangrijke ontbrekende schakel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en op termijn zal ze wel weer afkoelen, niet getreurd.