![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.734
|
![]() Citaat:
![]() https://www.flight-precision.com/ De laatste 10 jaar van mijn werk waren dat de eindcontrolleurs van: https://www.flight-precision.com/blank Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2022 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
|
![]() Citaat:
Ethanol stoot minder CO2 per liter, maar er zit ook een pak minder koolstof (ethanol = C2H5OH) in en dus een pak minder energie in die ene liter. Zelfde redenering gaat op voor diesel en benzine. Vergelijk CO2 uitstoot per kWh_th, per kWh_ex of per km om tot een correct vergelijk te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.734
|
![]() Citaat:
en hun extra gram WTT per Mj staan in tabel 3 page 6 van 16. WTT = well to thank Citaat:
T&E blijkbaar wel en ze vergelijken E5 benzine (5% ethanol) met B7 diesel (5% bio), LCA. Pijnlijk voor diesellovers en de langjarige FUDs van diesel-eend, en die redenering 4% extra driving mag men zelfs nog aftrekken. Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2022 om 14:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.734
|
![]() Vervolg, er is ook een nieuw WTW rapport uit over toekomstige brandstoffen :
Citaat:
https://publications.jrc.ec.europa.e...andle/JRC85326 Deze directe link maakt het leesbaar, enkel in het Engels: https://op.europa.eu/en/publication-...fb/language-en Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2022 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
|
![]() Citaat:
Maar in het rapport heeft diesel een lagere WTW CO2 uitstoot dan benzine. Meer nog, synthetische dieselbrandstoffen (zoals NexBTL, FT-diesel, HTL-HDO, FP-HDO) scoren volgens het rapport beter dan BEV's wat betreft WTW CO2-uitstoot... Laatst gewijzigd door Aurora_Borealis : 13 maart 2022 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() Citaat:
Ik laat onze grote specialist in "linken" in de waan ....als hij maar gelukkig is . Laatst gewijzigd door chris k : 13 maart 2022 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.734
|
![]() Citaat:
![]() https://www.kfztech.de/kfztechnik/mo...eselabgas2.htm Gewoon maar info van het Duits milieuministerie: Sparsame Autos: Die CO2-Emissionen eines Autos und damit seine Klimawirksamkeit hängen direkt vom Kraftstoffverbrauch ab: Pro Liter Benzin werden rund 2,33 kg CO2, pro Liter Diesel 2,65 kg CO2 freigesetzt. Da helfen kein Katalysator und kein Filter. Gewoon maar gemeten info van ADAC: Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2022 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.734
|
![]() https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu.../audi/audi-q2/
- dieselversie is 195 kg zwaarder. - dieselversie heeft een 55 liter kleinere kofferinhoud (daar zit die emissierommel vooral + adblue reservoir neemt plaats weg) - dieselversie mag 25 kg minder laden. enz. CO2 uitstoot zelfs bij well to weel amper verschil, gelukkig valt de test (meetwaardes) mee... Citaat:
35400 € versus 31.670 € BIV: 627 € | BIV : 233 € Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2022 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.686
|
![]() Citaat:
Bij plagiaat verzwijgt men de bron en doet men alsof het eigen input is. Hier geeft men ze duidelijk weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() Schuld op diesels steken en de zandbaklanden hun rommel ?
https://www.hln.be/weernieuws/sahara...ngen~a099d5fe/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Om een zelfde vermogen te hebben tussen een diesel en een benzine, verbruik je met een benzine bijna het dubbele. En vanaf morgen gaat er weer eens 0,21€ van de dieselprijs af. Het gevolg van het einde van de hamsterwoede van de mazoutstokers. Hun ketels zitten nu vol met dure mazout, omdat ze een paniekaanval hadden gekregen. En dus nu die allemaal vol zitten, ga je de mazout en dieselprijzen als een baksteen naar beneden zien vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Al die zever moet ik niet weten.
Het is voor mij nog te vroeg om louter elektrisch mijn mobiliteitsgoesting te kunnen waarmaken, dus moet de diesel aan een voldoende sociale prijs beschikbaar blijven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.331
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.734
|
![]() Onzin. Een dieselmotor kan nooit het vermogen van een benzinemotor halen want een diesel = zelfontbrander is altijd in toerental begrenst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Op het ogenblik is de brent olie al met 3.6% gedaald in prijs tegenover vanmorgen en de daling zet zich steeds verder. WTI Olie is met 4% gedaald Ook aardgas is al met 1,5% gedaald Brent Olie is sinds 10/03 van 129$ naar 108$ gezat vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Ik heb duidelijk gepost dat een benzine bijna het dubbele verbruikt als een diesel om hetzelfde vermogen te leveren. Ik heb niet gepost dat een diesel en benzine hetzelfde vermogen leveren. En het is juist door die toerental begrenzing dat een diesel minder verbruikt, omdat men sneller naar de juiste versnelling moet voor de prestatie die men verlangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 6.082
|
![]() bij Gulf zag ik diesel aan 2,28
__________________
was getekend : profeet Filippus |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.734
|
![]() Citaat:
Zelfs oude benzines niet. Hier 2 Golf 6 GT (2006?) met 170 PK max, beide topsnelheid 220 kmh. De ene diesel de ander benzine. De benzine verbruikt 25% meer bij dezelfde topsnelheid. Verbruikskurve: ![]() https://www.autobild.de/bilder/was-k...01.html#bild13 Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2022 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |