Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 maart 2022, 15:16   #61
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vandaag gaat de mazout en de mazout extra 28 cent naar onder.
Ik ben verbaasd dat de dieselprijs, die exact hetzelfde is als de mazout extra, niet daalt.

Wie houdt hier wie voor het lapje.

Hallo, 28 ct op mazout extra, dat is 35 ct op de dieselprijs (meer BTW)
Is diesel niet "zuiverder" dan gewone mazout ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2022, 15:55   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Is diesel niet "zuiverder" dan gewone mazout ?
Ik heb het over mazout extra.
Mijne tractor bolt daar zeer goed op.
Bij de verdeler van mazout zit er enkel witte diesel in de tank.
Als zo'n tankwagen gevuld wordt, dan kan er de keuze gemaakt worden.
Rode diesel
Witte diesel.

Als ze rode diesel selecteren, dan wort er automatisch een kleurstof aan toegevoegd.

Herinner u dat zo'n vijf tot 10 jaar geleden iemand iets gevonden had om de rode vloeistof om te leiden.
Officieel werd er rode diesel getankt, terwijl de kleur gewoon werd opgevangen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2022, 16:33   #63
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb het over mazout extra.
Mijne tractor bolt daar zeer goed op.
Bij de verdeler van mazout zit er enkel witte diesel in de tank.
Als zo'n tankwagen gevuld wordt, dan kan er de keuze gemaakt worden.
Rode diesel
Witte diesel.

Als ze rode diesel selecteren, dan wort er automatisch een kleurstof aan toegevoegd.

Herinner u dat zo'n vijf tot 10 jaar geleden iemand iets gevonden had om de rode vloeistof om te leiden.
Officieel werd er rode diesel getankt, terwijl de kleur gewoon werd opgevangen.
Jouw tractor: ben jij een landbouwer ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 09:23   #64
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb het over mazout extra.
Mijne tractor bolt daar zeer goed op.
Bij de verdeler van mazout zit er enkel witte diesel in de tank.
Als zo'n tankwagen gevuld wordt, dan kan er de keuze gemaakt worden.
Rode diesel
Witte diesel.

Als ze rode diesel selecteren, dan wort er automatisch een kleurstof aan toegevoegd.

Herinner u dat zo'n vijf tot 10 jaar geleden iemand iets gevonden had om de rode vloeistof om te leiden.
Officieel werd er rode diesel getankt, terwijl de kleur gewoon werd opgevangen.


Het verschil tussen witte en rode diesel is wat "Furfurol" een kleurstof toevoegen bij de witte diesel.
Het verschil zit hem in de taxen op rood en wit, niet in de kwaliteit.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 09:34   #65
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

mazout heeft een dagprijs, terwijl benzine en diesel via tragere 'mechanismen' worden aangepast, zo heb ik het begrepen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 12:34   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

40 cent beloven,
en 17,5 cent krijgen.

En de Vivaldi-lovers krijgen een financieel-economisch orgasme.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 13:28   #67
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Het verschil tussen witte en rode diesel is wat "Furfurol" een kleurstof toevoegen bij de witte diesel.
Het verschil zit hem in de taxen op rood en wit, niet in de kwaliteit.
Inderdaad. De kleurstof wordt toegevoegd om onderscheid te maken tussen het accijnstarief dat van toepassing is op de diesel.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 19:02   #68
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dit land?
Europa zal je bedoelen.

Europa doet nu eenmaal niets van hetgeen waarvoor Europa opgericht werd.
EEG: Europese Economische Gemeenschap
Met alle respect hoor, maar het is een systematisch gemakzucht gedrag van staatsgreep Vivaldi om alles wat moeilijk licht te verwijzen naar EU.
Klopt dat EU regelingen heeft wat betreft de brandstof om concurrentie vervalsingen tussen de verschillende EU landen te voorkomen.
De wil om de Kerncentrales te sluiten liggen aan de oorsprong van den maffia praktijken van Engie en CO wat betreft de gas megaprijs toestand.
Eens ze zagen dat België, Duitsland zou afstappen van hun strategische kerncentrale energie bevoorrading voelden ze zich koning te rijk in hun monopolie structuur opgebouwd op gas van de Russen. Engie en CO is hier een peetje te gretig geweest met hun opdrijven tot mega dure energie prijzen ( Gas en elektriciteit)
De gesubsidieerde gasreserves om de gasreserve te verzekeren hadden ze immers voor veel geld verkocht. Het nieuw in te kopen gas moest dan maar zeer duur door de burger betaald worden. Gas dat door “hun” gaspijpleiding waar Engie 1 miljard in hebben geïnvesteerd en iedereen heeft uitgeschakeld om te investeren in gas centrales wetende dat ze toch zelf gas zouden leveren via de Russische gas pijpleiding om zo hun monopolie op te bouwen van Rusland naar EU zou stromen.
Ik blijf er bij de strategische kerncentrales moeten terug op volle capaciteit gebracht worden.

Meer zelfs: Weigert Engie, dan moet België onze Strategisch noodzakelijke kerncentrales ANEXEREN, en zo onze kerncentrales weer in volledig Belgisch beheer draaiende te houden!

Dit werd mij toegestuurd
Toch nog even terugkomen op de nodeloze discussie tussen de CREG en ELIA.
Hier even een "inventaris " betreffende landen die over Kernreactoren beschikken :
Noord-Amerika : 98 kernreactoren waarvan 70 reactoren een vergunning hebben gekregen om 60 jaar (Jawel ! ) te functioneren
Canada : 19 reactoren plus de ontwikkeling van nieuw types reactoren zoals gesmoltenzoutreactoren en modulaire microreactoren
Brazilië : 2 reactoren en construeert 8 nieuwe reactoren tegen 2030
Argentinië : 3 reactoren en 2 nieuwe in aanbouw
Mexico : 2 reactoren en er is een voorstel voor 3 nieuwe reactoren
Zuid-Afrika : 2 reactoren en gaat uitbreiden
Soedan , Algerije , Marokko en Nigeria zijn bezig met de ontwikkeling van een nucleair programma.
Egypte : bouwt 4 kernreactoren
Jordanië : gaat 2 kernreactoren bouwen
U.A.E : 4 reactoren in aanbouw
Saoudi Arabië : Gaat 16 kernreactoren bouwen de komende 20 jaar
Zuid-Korea : 24 reactoren
India : 22 kernreactoren
Taiwan : 6 reactoren
Pakistan : 5 reactoren
Frankrijk : beschikt over 58 kernreactoren in 16 sites
Verenigd Koninkrijk : 15 reactoren
Rusland : 36 reactoren plus nog 6 in aanbouw.
Zelfs Japan die dat de kernbom te verwerken kreeg en kerncentrale ramp kan niet zonder kerncentrales.
Wij gaan nog wel enkele windturbines in de Noordzee zetten die eigenlijk nu al voorbijgestreefd zijn , laat den brave burger nog wat zonnepanelen op zijn dak zetten en gaat dan ENKELE VAN DE BESTAANDE REACTOREN SLUITEN (!) om dan héél veel geld te gaan verkwisten aan enkele gascentrales die veel méér vervuilend zijn dan kernreactoren. Bovendien moeten we dat gas - nodig om elektriciteit te fabriceren - in het buitenland gaan aankopen en met de huidige marktprijs en de politieke situatie is dat allesbehalve intelligent !
Dank zij de "geitewollensokkenpartij " GROEN bengelen we binnenkort aan de staart van Europa (de wereld misschien ? ) en moeten we onze energie aankopen in het buitenland met het reële risico dat we in de winter in de kou gaan zitten.
Zijn goe bezig om het meest achterlijke land van Europa te worden waarvoor dank GROEN !
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 09:35   #69
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eindelijk !!!
Een geluk dat er nog ene is die Vivaldi maar niks vindt.
(alhoewel De Peet dit ook al had voorgesteld, ongeveer ...)

Overigens zou de prijs van autobrandstof gedeeltelijk WEL opgenomen moeten worden in de index die de lonen en uitkeringen aanpast.
Niet voor die helft van de prijsverhoging waarmee wij ons private verplaatsingen betalen, maar wel voor die andere helft waarmee we betalen om naar het werk, het ziekenhuis, .. te gaan.

titel: Bouchez wil dat prijs aan de pomp minstens 40 cent zakt: “Regering kan niet langer zeggen niks voor 6 miljoen automobilisten te kunnen doen”
https://www.hln.be/economie/bouchez-...doen~a810e28e/
Bouchez is dan ook een paljas eerste klas. Noteer ook dat hij tegen het afschaffen van het speciaal statuut met tal van fiscale voordelen voor voetballers is. om maar even te duiden.

De hoge brandstofprijzen zijn net een schitterende opportuniteit om mensen uit hun auto te krijgen. Iedereen kan wat minder rijden, of het openbaar vervoer nemen, of de fiets nemen. En die evolutie is thans net in gang gezet door die prijzen.

Belangrijker zijn thans de energiekosten voor verwarming, waar men wel uiteraard wel urgent dient in te grijpen.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 16 maart 2022 om 09:36.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 10:17   #70
jad°relen°ir
Minister
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 3.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Bouchez is dan ook een paljas eerste klas. Noteer ook dat hij tegen het afschaffen van het speciaal statuut met tal van fiscale voordelen voor voetballers is. om maar even te duiden.

De hoge brandstofprijzen zijn net een schitterende opportuniteit om mensen uit hun auto te krijgen. Iedereen kan wat minder rijden, of het openbaar vervoer nemen, of de fiets nemen. En die evolutie is thans net in gang gezet door die prijzen.

Belangrijker zijn thans de energiekosten voor verwarming, waar men wel uiteraard wel urgent dient in te grijpen.
De hoge brandstofprijzen zijn niet alleen een schitterende opportuniteit om mensen uit hun auto te krijgen, maar ook om ze minder te laten consumeren. Want elke vorm van transport wordt duurder, dus ook het transport van goederen.. en die prijsstijging zal worden doorgerekend aan de eindklant. Dus ook dat goedkope transportmiddel, de fiets, op zich zal duurder worden.. nadat die al duurder werd toen de metaalprijzen stegen..
En ik begrijp de urgentie niet bij de verwarmingskosten.. haal wat vreemde mensen in huis en kruip wat dichter bij mekaar in plaats van een veel te groot huis warm te stoken voor een handvol verwende halvegaren die 's winters in een t-shirt willen rondlopen.

Een goede opportuniteit om die volkse duimschroeven aan te draaien! Gedaan met luxe en verwennerij voor het plebs. Bikkelhard hoort het leven te zijn.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 16 maart 2022 om 10:17.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 10:27   #71
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
De hoge brandstofprijzen zijn niet alleen een schitterende opportuniteit om mensen uit hun auto te krijgen, maar ook om ze minder te laten consumeren. Want elke vorm van transport wordt duurder, dus ook het transport van goederen.. en die prijsstijging zal worden doorgerekend aan de eindklant. Dus ook dat goedkope transportmiddel, de fiets, op zich zal duurder worden.. nadat die al duurder werd toen de metaalprijzen stegen..
En ik begrijp de urgentie niet bij de verwarmingskosten.. haal wat vreemde mensen in huis en kruip wat dichter bij mekaar in plaats van een veel te groot huis warm te stoken voor een handvol verwende halvegaren die 's winters in een t-shirt willen rondlopen.

Een goede opportuniteit om die volkse duimschroeven aan te draaien! Gedaan met luxe en verwennerij voor het plebs. Bikkelhard hoort het leven te zijn.
Als je ziet dat 7/10 op minder dan 20 km van het werk woont en zowat de helft op minder dan 10, dan zou het nochtans zonneklaar moeten zijn waarom dit minder urgent is dan bijvoorbeeld de energiekosten voor bestaande huizen.
Wat minder rijden, eens de fiets nemen en je dus meteen gemakkelijk ingrijpen in de verplaatsingskosten.

Een huis daarentegen maak je niet energiezuinig van vandaag op morgen, dit duurt jaren en vergt investeringen. Het verbruik is dus inherent aan de mate waarin het goed geïsoleerd is, zelfs al probeer je zuinig te verwarmen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 11:53   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Als je ziet dat 7/10 op minder dan 20 km van het werk woont en zowat de helft op minder dan 10, dan zou het nochtans zonneklaar moeten zijn waarom dit minder urgent is dan bijvoorbeeld de energiekosten voor bestaande huizen.
Wat minder rijden, eens de fiets nemen en je dus meteen gemakkelijk ingrijpen in de verplaatsingskosten.

Een huis daarentegen maak je niet energiezuinig van vandaag op morgen, dit duurt jaren en vergt investeringen. Het verbruik is dus inherent aan de mate waarin het goed geïsoleerd is, zelfs al probeer je zuinig te verwarmen.
Dat is allemaal goed voor een welvarende gezonde en jongere 30 procent of zoiets van de bevolking.

Neem een jonge vrouwelijke arts van 35. Die kan een mooie goede fiets kopen. En als ze lek rijdt onderweg, rustig een taxi bellen en nog op tijd zijn op haar werk.
Verder kunnen niet alle oma's gaan winkelen met de fiets, of naar het schoolke van de kleinkinderen rijden met de fiets omdat haar dochter/zoon langer moet werken.

Wat was de gelijkaardige benaming voor groenen ook weer, zoals er salonsocialisten of luxe-loft-socialisten zijn?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 maart 2022 om 11:53.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 13:23   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.016
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Als je ziet dat 7/10 op minder dan 20 km van het werk woont en zowat de helft op minder dan 10, dan zou het nochtans zonneklaar moeten zijn waarom dit minder urgent is dan bijvoorbeeld de energiekosten voor bestaande huizen.
Maar ondertussen neemt u die 3 op 10 wel ferm onder vuur.
Citaat:
Wat minder rijden, eens de fiets nemen en je dus meteen gemakkelijk ingrijpen in de verplaatsingskosten.
Zoals al aangehaald, een fiets is niet zo onderhoudsvriendelijk als u zou willen, en in verhouding VEEEEEEEEEEEEEL duurder in onderdelen.
Hoeveel mensen kunnen meer dan hun fiets kuisen en een band vervangen?
De rest mag naar de fietsenmaker.
Citaat:
Een huis daarentegen maak je niet energiezuinig van vandaag op morgen, dit duurt jaren en vergt investeringen. Het verbruik is dus inherent aan de mate waarin het goed geïsoleerd is, zelfs al probeer je zuinig te verwarmen.
En dan moet het nog kunnen en mogen.
Begin maar eens aan een huurhuis, wat net de minimum voorgeschreven norm haalt. Op eigen houtje, of de huisbaas porren?

Ik heb het geluk dat de buren zich in armoede stoken, want zelfs al heb ik mijn rijhuis (uit 1928) zo goed mogelijk geisoleerd volgens de wettelijke mogelijkheden (en zelfs wat illegaal), de buren hebben dat niet gedaan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 16:45   #74
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar ondertussen neemt u die 3 op 10 wel ferm onder vuur.

Zoals al aangehaald, een fiets is niet zo onderhoudsvriendelijk als u zou willen, en in verhouding VEEEEEEEEEEEEEL duurder in onderdelen.
Hoeveel mensen kunnen meer dan hun fiets kuisen en een band vervangen?
De rest mag naar de fietsenmaker.
Ik fiets jaarlijks meer dan 10,000 km. Voorband gaat 5000 km mee, achterband een goeie 3000. Met 5 banden per jaar kom ik er dus. Dat is dus 200 euro. Ketting en cassette wordt om de 5000 km vervangen. Jaarprijs ongeveer 250 euro. Voor de rest wat smeermiddel maar dat kost eigenlijk niets. Pak em beet dus 500 euro onderhoudskost om 10,000 km te bollen.

Ik denk dat uw wagen u meer kost aan benzine om 10,000 km te bollen. Vergeet ook niet dat u een fietsvergoeding kan bekomen indien u in loondienst werkt. Als zelfstandige kan ik mij trouwens ook een belastingsvrije fietsvergoeding uitkeren.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be