Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2022, 18:12   #21
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Ja, en deze waren niet ontvankelijk. Blijven proberen.
Ah, ok. Wij doen ons goesting, en dat is het dan.
Oud 18 maart 2022, 18:17   #22
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Zoals de garantie die de navo gaf dat ze niet zouden uitbreiden naar het oosten?
Garanties op papier?

Zelfs dan, Pantha rei ... niets is eeuwig.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 18:18   #23
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ah, ok. Wij doen ons goesting, en dat is het dan.
Je moet met 2 zijn om een akkoord te hebben. Wat bracht Rusland in ruil voor haar eisen?
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 18:24   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals de garantie die de navo gaf dat ze niet zouden uitbreiden naar het oosten?
Wanneer viel de Navo Rusland aan? Of dreigde ze ermee om Poetinland aan te vallen?
Oud 18 maart 2022, 21:34   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wanneer viel de Navo Rusland aan? Of dreigde ze ermee om Poetinland aan te vallen?
Dat maakt niets uit maar het komt er op neer wie Oekraïne eerst heeft.
De navo of Rusland?

En het is Rusland.
Oud 18 maart 2022, 21:59   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Voor wie niet terugschrikt van een tl,dr artikel rechtstreeks van Vladimir Poetin kan ik het volgende artikel aanbevelen:

http://en.kremlin.ru/events/president/news/66181

Poetin heeft reeds 12.07.2021 zijn oorlogsdoel weergeven en hierop heeft hij geen enkele toegeving gedaan:

The incumbent authorities in Ukraine like to refer to Western experience, seeing it as a model to follow. Just have a look at how Austria and Germany, the USA and Canada live next to each other. Close in ethnic composition, culture, in fact sharing one language, they remain sovereign states with their own interests, with their own foreign policy. But this does not prevent them from the closest integration or allied relations. They have very conditional, transparent borders. And when crossing them the citizens feel at home. They create families, study, work, do business. Incidentally, so do millions of those born in Ukraine who now live in Russia. We see them as our own close people.

Russia is open to dialogue with Ukraine and ready to discuss the most complex issues. But it is important for us to understand that our partner is defending its national interests but not serving someone else's, and is not a tool in someone else's hands to fight against us.

We respect the Ukrainian language and traditions. We respect Ukrainians' desire to see their country free, safe and prosperous.

I am confident that true sovereignty of Ukraine is possible only in partnership with Russia. Our spiritual, human and civilizational ties formed for centuries and have their origins in the same sources, they have been hardened by common trials, achievements and victories. Our kinship has been transmitted from generation to generation. It is in the hearts and the memory of people living in modern Russia and Ukraine, in the blood ties that unite millions of our families. Together we have always been and will be many times stronger and more successful. For we are one people.

Today, these words may be perceived by some people with hostility. They can be interpreted in many possible ways. Yet, many people will hear me. And I will say one thing – Russia has never been and will never be ”anti-Ukraine“. And what Ukraine will be – it is up to its citizens to decide.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 22:05   #27
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Voor wie niet terugschrikt van een tl,dr artikel rechtstreeks van Vladimir Poetin kan ik het volgende artikel aanbevelen:

http://en.kremlin.ru/events/president/news/66181

Poetin heeft reeds 12.07.2021 zijn oorlogsdoel weergeven en hierop heeft hij geen enkele toegeving gedaan:

The incumbent authorities in Ukraine like to refer to Western experience, seeing it as a model to follow. Just have a look at how Austria and Germany, the USA and Canada live next to each other. Close in ethnic composition, culture, in fact sharing one language, they remain sovereign states with their own interests, with their own foreign policy. But this does not prevent them from the closest integration or allied relations. They have very conditional, transparent borders. And when crossing them the citizens feel at home. They create families, study, work, do business. Incidentally, so do millions of those born in Ukraine who now live in Russia. We see them as our own close people.

Russia is open to dialogue with Ukraine and ready to discuss the most complex issues. But it is important for us to understand that our partner is defending its national interests but not serving someone else's, and is not a tool in someone else's hands to fight against us.

We respect the Ukrainian language and traditions. We respect Ukrainians' desire to see their country free, safe and prosperous.

I am confident that true sovereignty of Ukraine is possible only in partnership with Russia. Our spiritual, human and civilizational ties formed for centuries and have their origins in the same sources, they have been hardened by common trials, achievements and victories. Our kinship has been transmitted from generation to generation. It is in the hearts and the memory of people living in modern Russia and Ukraine, in the blood ties that unite millions of our families. Together we have always been and will be many times stronger and more successful. For we are one people.

Today, these words may be perceived by some people with hostility. They can be interpreted in many possible ways. Yet, many people will hear me. And I will say one thing – Russia has never been and will never be ”anti-Ukraine“. And what Ukraine will be – it is up to its citizens to decide.
Enfin zeg beheerst gij goed engels. Ze gaan godverdomme Oekraiene plat bombarderen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 22:16   #28
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Enfin zeg beheerst gij goed engels. Ze gaan godverdomme Oekraiene plat bombarderen.
Wat bedoelt u met 'plat'?
Oud 18 maart 2022, 22:35   #29
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Wat bedoelt u met 'plat'?
Plat of een rokende ruine. Als 80% van een stad zo kapot gebomardeerd wordt gaan we dan discusseren in confortabele salon praat gaat ge het beter begrijpen als uw vrouw of kinderen daar onderliggen of als ge zelf uw ultieme kak of pis gelost hebt?
Oud 18 maart 2022, 22:51   #30
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Exclamation 16 Indian Serial Killers You’ll Be Shocked To Know About. And Yes, One Of Them

dit is geheime oorlogsdoel van hele Kremlin ok USSR Sovjet Staat in ere herstellen met Grof militair geweld en ze willen Europa zo verarmen en inlijven he ook met grof militair geweld.

ik verwacht binnen drie maanden een kleine Raket aanval van Russen bij Poolse grens, en dan gaan ze de Nato militair Prikjes geven.

de NIET Blanke en NIET arische wereldgemeenschap zal dan Europa laten stikken, de Euro zal instorten en hier zal het bloedbad worden en bittere hongersnood.

Rijke Vrienden van mij uit India en Dubai zien het ook zo en die zitten in anti blanke netwerken ok.

Blanken zijn nu MEEST GEHATE RAS op aarde geworden, dus blank Europa graaft nu haar eigen massagraf.

Enige wat kan helpen is POETIN gelijk geven, geef hem Oekraine, nu wapenstilstand onvoorwaardelijke capitulatie leger oekraine. einde zinloze blank arische broeder doden.

Ik kan dit aan EU en POetin voorstellen. Maar USA moet dan wel niet meer verdelen hier. Yankee Politiek is fundamenteel Anti Blank Arisch.

ik hanteer nu een apen model van onze mensapendom.
wij zijn fundamenteel aapjes.

---------------------- heir wat poetin en hele kremlin club willen eerdere posting van mij KOPIE:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=264044

Oud Gisteren, 15:52 #1
dewanand
Staatssecretaris

Exclamation Poetin wil Oekraine minstens 30 % ONTVOLKEN
Onderwerp:
Poetin wil Oekraine minstens 30 % ONTVOLKEN

Analyse, betoog:

1) Bevolkings aantal in Oekraine is toch ruim 33 miljoen mensen? Nu begrijp ik het denk ik, die vladimir poetin is super intelligent, met afschrikking en bombardementen wil hij Oekraine voor 30 % ONTVOLKEN, dus daarom continu bombardementen en ook ziekenhuizen plat gooien, schuilkelders bombarderen, als WEGJAAG strategie. GO AWAY......... en logisch waar ze naar toe moeten hehehhe

2) die Russische Ambassadeur lachte smerig, op tv interview, hij zei van wij zijn sociaal bezig, wij hebben vluchtelingen corridors geopend, alle wegen leiden naar het Vrije, RIJKE WESTEN, en ROME, of willen jullie anders naar de ijskoude kampen in siberie, kies dan vluchtcorridor naar Papa Satan poetin.

3) Dit is toch een soort nieuwe vorm van Totalitaire OORLOG denk ik nu, binnen drie weken al minstens 10.000 bommen en raketten afgeschoten door Russische leger, en al ruim 3 miljoen Oekrainse vluchtelingen die al op Europese bodem zijn beland. Dus het patroon is duidelijk, ontvolking is het doel. Als Russen nog 4 weken zo doorschieten dan is zeker 30 % gevlucht en de bevolking v Oekraine is dan onder de 20 miljoen, verzet is dan DOOD en kapot, daarna kan poetin makkelijk nog 5 miljoen Oekrainers dood hongeren, en dan blijven er 10 miljoen over denk ik. Russen zijn hier experts in, makkelijk tien miljoen mensen laten verhuizen naar Verre OOSTEN in bodybags.

4) En zie onder, eerste verse warme blikje Oekrainers is al opengetrokken in het oerhollandse Delft, 80 VIP Oekraine gasten in Delft die in luxe vijfsterren hotels mogen genieten van het noeste werk van Papa Satan POetintje. Goed gedaan duiveltje poetintje. Oekrainers gaan je dankbaar zijn later. You did the dirty job. Wat een luxe om vluchteling te zijn uit de Oekraine zeg. Ze krijgen binnen paar weken zelfs voorrecht op werkvergunning onbepaalde tijd, hele EUSSR. Dit is zo UNIEK, nooit eerder gebeurd toch??

5) Welke extreem rechtse partij protesteert nu hiertegen?? ok ok het gaat om blanke arische broedervolkeren, vnl Arische vrouwen met arische kinderen gelijk hebben ze ok. Pro Arier Beleid is al een FEIT, laatste keer vond dit plaats in 1936 tot 1945 Nazi Duitsland, poetin krijgt ahw opnieuw gelijk, zijn oorlogje tegen de NASSIE vretende EUSSR nazies. In Rusland is Nassie hierom verboden nu, want nassie vreten kan je hersenspoelen tot een gore NASSIST. hahha haha

6) Nog 3 maanden en Russische Iskander en ICBM Raketten gieren over hartje delft denk ik nu. POetin wil de aarde misschien OEKRAINERS-REIN Maken hahha haha zo gek is hij zeker wel. Zeker kou gevat, nu min 5 tot min 10 GRaden Celsius daar in rusland en oekraine. KOUDESTEEK

-------------------------------
https://www.delft.nl/nieuws/delft-va...uchtelingen-op

Delft vangt eerste vluchtelingen op

14 maart 2022

Afgelopen weekend is een eerste groep Oekraïense vluchtelingen aangekomen in Delft. Het gaat vooralsnog om 80 vluchtelingen, voornamelijk vrouwen en kinderen. Zij worden opgevangen in het Campanile hotel, het Hampshire Hotel en Vakantiepark Delftse Hout. Daar kunnen zij in ieder geval twee weken blijven.

Op korte termijn heeft de gemeente nog 50 bedden beschikbaar. Op dit moment is nog niet duidelijk wanneer en hoeveel vluchtelingen uit Oekraïne er nog meer naar Delft komen. De gemeente onderzoekt of we vluchtelingen voor langere tijd kunnen opvangen in andere (gemeentelijke) gebouwen.
Medische zorg

https://forum.politics.be/showthread.php?t=264044

----------------------------------

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 23:57   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Was Zelenski te hard aan het jagen op de toetreding van de Oekraïne tot de NAVO en is dat bij Poetin in het verkeerde keelgat geschoten waarna hij volledig doldraaide?

Zou de Oekraïne de kans maken tot de toetreding na de ratificatie van bepaalde verdragen die daarbij gemoeid zijn?

Mocht dat zo zijn dan slaagt Poetin groen uit denk ik.

De moordende manier waarop hij de Oekraïne tot inkeer wil brengen dat zij de gedachte om toe te willen treden tot de NAVO moeten laten varen is wel volledig fout.

Uiteindelijk zal zijn Rusland er sterk op achteruit gaan en niet veel meer zal moeten verwachten van de 'rest' van de wereld.

Zal hij uiteindelijk problemen krijgen met 'zijn' eigen mensen, ik denk het wel.
Oud 19 maart 2022, 09:19   #32
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is een mythe.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 12:36   #33
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is de garantie van Rusland dat Oekraïne niet aangevallen zou worden als ze al hun nucleaire wapens maar aan Rusland zouden geven niet een beter passend voorbeeld? Elke paar jaar nieuwe eisen stellen die de verdediging van een land verder verzwakken, en dan "geprovoceerd" aanvallen als je eisen een keer niet snel genoeg uitgevoerd worden, dat is altijd een teken van betrouwbaarheid en non-agressie.
Oud 19 maart 2022, 17:15   #34
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Is een mythe.
Natuurlijk, dat is nooit in een overeenkomst gegoten laat staan sprake over geweest. De Sovjets voorheen en Rusland kunnen eerder wat eisen.
Oud 19 maart 2022, 19:33   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Volgens mij zijn er grofweg maar twee mogelijkheden.

1) Of Rusland streeft ernaar een vervanging van het regime in Kiëv naar Wit-Russisch model

2) Of Rusland heeft een beperkter eisenpakket (demilitarisering Oekraïne, neutralisering, inperking Oekraïens leger, denazificering, erkenning Russisch als landstaal, erkenning Donbas-Lugansk als onafhankelijke gebieden, erkenning Krim als Russisch)

Eerlijk gezegd, weet ik niet wat het echte oorlogsdoel is. Indien het (2) is, kan dat perfect met onderhandelingen bereikt worden.
Gebiedsuitbreiding, uitbreiding van de invloedsfeer, afgunst tegenover de NAVO, het verlies van landen aan de NAVO, totale frustratie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 19:37   #36
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Volgens mij zijn er grofweg maar twee mogelijkheden.

1) Of Rusland streeft ernaar een vervanging van het regime in Kiëv naar Wit-Russisch model

2) Of Rusland heeft een beperkter eisenpakket (demilitarisering Oekraïne, neutralisering, inperking Oekraïens leger, denazificering, erkenning Russisch als landstaal, erkenning Donbas-Lugansk als onafhankelijke gebieden, erkenning Krim als Russisch)

Eerlijk gezegd, weet ik niet wat het echte oorlogsdoel is. Indien het (2) is, kan dat perfect met onderhandelingen bereikt worden.
Herstel van de Sovjetruimte en misschien zelfs meer. Naar het schijnt worden er op Russische TV-kanalen kaarten getoond van hoe Rusland andere Europese landen kan aanvallen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 19:42   #37
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Rusland streeft nergens naar, maar Poetin wou graag nog effe in de boekskes komen dus gaat hij kinderen levend begraven want hij is een psychopaat.

Wat Poetin in Marioepol doet zijn oorlogsmisdaden en er bestaat geen straf zwaar genoeg voor wat hij doet. Niet alleen anderen. Alles dat hij aanraakt wordt verwoest.

Triestig figuur.
Inderdaad, ongeveer.
Het is een persoonlijke kwestie van een narcistische psychopaat en zijn entourage.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 19:46   #38
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Was Zelenski te hard aan het jagen op de toetreding van de Oekraïne tot de NAVO en is dat bij Poetin in het verkeerde keelgat geschoten waarna hij volledig doldraaide?

Zou de Oekraïne de kans maken tot de toetreding na de ratificatie van bepaalde verdragen die daarbij gemoeid zijn?

Mocht dat zo zijn dan slaagt Poetin groen uit denk ik.

De moordende manier waarop hij de Oekraïne tot inkeer wil brengen dat zij de gedachte om toe te willen treden tot de NAVO moeten laten varen is wel volledig fout.

Uiteindelijk zal zijn Rusland er sterk op achteruit gaan en niet veel meer zal moeten verwachten van de 'rest' van de wereld.

Zal hij uiteindelijk problemen krijgen met 'zijn' eigen mensen, ik denk het wel.
het feit dat er in Zweden en Finland steeds meer stemmen opgaan om ook lid te worden van de NAVO geeft duidelijk aan dat Poetin net het omgekeerde dreigt te bereiken van wat ie wilde. Geef die landen eens ongelijk: met zo'n onbetrouwbare buur zou je voor minder naar een stevig militair bondgenootschap kijken. Poetin heeft echt niets begrepen van internationale politiek.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 21:46   #39
dewanand
Minister-President

Talking 16 Indian Serial Killers You’ll Be Shocked To Know About. And Yes, One Of Them

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Inderdaad, ongeveer.
Het is een persoonlijke kwestie van een narcistische psychopaat en zijn entourage.

ja Rudy gelijk heb je
maar ik geloof dat er heel veel Hedonisten, narcisten en psychopaten en gespleten schizoide figuren in top politieke posities zitten ok

zoek info dan schrik je

HOe hoger je op de politieke ladder geklommen bent, hoe meer macht je krijgt.

vladimir poetin is absoluut zeker een psychopatische serie moordenaar, hoeveel tienduizenden mensen heeft hij al opgeruimd?? is dit al ooit onderzocht??

ik heb mensen gekend ok persoonlijk die HOOG stonden en die ruimden ook hun vijanden een voor een op, echt afmaken ok bedoel ik, honderden ok, NO LIE.

daarom vind ik nu Wieroe zo Goddelijk, gemanifesteerd Brahmisch BEEST hahha

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2022, 10:19   #40
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Die 'special operation' zoals Poetin zijn oorlog noemt dient nog een ander doel.
Luister maar naar zijn betoog hoe hij iedere tegenstander voortaan als een insect uitspuwt, niet minder in eigen land.

Het maakt duidelijk hoe Poetin en zijn achterban opnieuw hun eigen volk terug in de tijd willen 'katapulteren'. Het was toen ook enkel in de veiligheid van huiskamers dat de echte waarheid en mening kon gezegd worden, eens je buiten stapte zette je best een masker op.

Het Oekraïens volk is onmiskenbaar het grootste slachtoffer door massale slachtpartijen, maar ook de Russische burger gaat voortaan zich opnieuw gedwee en onderdanig moeten gedragen in zijn land, dit maakt Poetin toch wel heel duidelijk.

Maar gaat het zo eenvoudig terug gebeuren, Oekraïne maakt verrassend duidelijk dat zij zich niet zonder slag of stoot opnieuw willen onderwerpen en bieden meer dan felle weerstand. Gaan de nieuwe generaties in Rusland die nu al 30 jaar relatieve vrijheid van mening en levensstijl kennen dit zichzelf zomaar opnieuw aanmeten. of gaat Poetin uiteindelijk die vlieg toch moeten nakauwen.

De harde repressieve maatregelen die hij nu eigen media en burgers oplegt zijn een voorbeeld van zwakte in eigen land. Onze 'special operation' maatregelen (sancties) met militaire hulp aan Oekraïne helpen hem indirect nog zwakker te worden. EU en het Westen moet blijvend op hun hoede zijn maar volhouden, onrechtstreeks helpen we ook de modale Rus om vanonder het juk van Poetin te kruipen.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be