Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2022, 12:03   #121
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk ook dat velen op dit forum zich illusies maken.
1. De bestuurder was wettelijk gezien niet dronken
2. De bestuurder reed te snel, maar de optocht hield zich niet aan de verkeersregels.

De bestuurder zal wel een straf krijgen, maar voor de aansprakelijkheid zie ik dat gedeelde aansprakelijkheid worden.
Als de bestuurder geflitst is dan zal hij een boete krijgen, als hij niet geflitst is niet. Dat lijkt me fair.

Ik zei het al van het begin, ieder zijn deel van de kosten.
Oud 23 maart 2022, 15:16   #122
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als de bestuurder geflitst is dan zal hij een boete krijgen, als hij niet geflitst is niet. Dat lijkt me fair.

Ik zei het al van het begin, ieder zijn deel van de kosten.
Uit het Nieuwsblad:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220323_93758513

Citaat:
Die kans is volgens Laurens Guinée, advocaat bij Intolaw, reëel. Als ook de carnavalisten een fout gemaakt hebben, tenminste. “De fouten zullen ten overstaan van elkaar worden afgewogen. De vraag is dan: hoe weeg je alle geldende regels met elkaar af? Ik heb onlangs nog een dossier gehad met een voetganger die de weg kruiste en werd aangereden door een auto die te snel reed. Ook daar is de aansprakelijkheid verdeeld, want de bestuurder had in principe voorrang.”

Zo komen er een aantal regels in beeld. “De automobilist heeft de absolute voorrang op de rijbaan”, zegt Guinée. “Of hij dan te snel reed, speelt zelfs geen rol. Tenzij hij zó snel reed dat voetgangers hem niet konden zien aankomen. Er is ook nog een bijzondere bepaling dat je als automobilist extra voorzichtig moet zijn in de buurt van zwakke weggebruikers. Ik neem aan dat hierrond wel fiks gepleit zal worden.”
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 16:38   #123
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Een site van bij onze noorderburen leerde:

Stopafstand, berekening snelheid, reactietijd en remweg

De bestuurder moet dus compleet bezopen/drugs gezeten hebben of de wagen had vreselijk slechte remmen want er zijn wagens die van 300km/u op 50 meter tot stilstand komen. (was dat een Porsche die wagen, ik geloof het wel)

Er is niets dat zijn hoge snelheid aldaar kan verschonen hoe men het op huidig ogenblik ook aan het proberen is om het uit te vegen met het nog op de carnavalstoet zelf te steken.

Die man is een gevaar op de baan dus rijbewijs in stukken scheuren geen kans op vernieuwing. (zonder precedent?)
Oud 23 maart 2022, 16:41   #124
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
50 of 90 km/maakt geen verschil aldus de advocaat van de doorrijder.

hij wil daarmee de schuld (gedeeltelijk) bij de carnavalvierders leggen.

Is die man wel bekwaam om advocaat te zijn?
Dat is die man zijn job, zijn client verdedigen.

Is dat zo'n moeilijk idee om uw kop rond te krijgen?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 17:40   #125
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Nog even en het zijn de Giles die een terroristische aanslag gepleegd hebben.
Oud 23 maart 2022, 18:06   #126
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nog even en het zijn de Giles die een terroristische aanslag gepleegd hebben.
Dat zegt niemand, maar men moet realist en ook een beetje objectief zijn. Om 5 uur ‘s nachts in groep op straat gaan wandelen zonder signalisatie is geen goed idee.

Ik heb in de link van mijn vorige post een citaat gegeven waarbij iemand die ‘s nachts de straat overstak en aangereden werd door een chauffeur die te snel reed medeschuldig bevonden werd.

En hier gaat het niet over oversteken maar in groep op straat wandelen in de nacht.
Als automobilist zou ik dat zelfs niet rijdende aan 50 per uur willen voorkrijgen.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 23:00   #127
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt niemand, maar men moet realist en ook een beetje objectief zijn. Om 5 uur ‘s nachts in groep op straat gaan wandelen zonder signalisatie is geen goed idee.

Ik heb in de link van mijn vorige post een citaat gegeven waarbij iemand die ‘s nachts de straat overstak en aangereden werd door een chauffeur die te snel reed medeschuldig bevonden werd.

En hier gaat het niet over oversteken maar in groep op straat wandelen in de nacht.
Als automobilist zou ik dat zelfs niet rijdende aan 50 per uur willen voorkrijgen.
Ik vrees ook dat dit in dit geval het besluit zal zijn.

Ik denk al jaren als het "seizoen" begint en ze met die krakmikkige kramen op de baan komen, 4 slecht gemaakte remorquen achter een oude traktor tegen 15 per uur over een provinciale baan met een tray jupilier in hun systeem. Wanneer gaat dit eens goed fout gaan en wie gaat dan de boter gefret hebben.

Ik zeg niet dat ze nu al om 5 uur s morgens al een tray jup naar binnen hadden, maar ge kent dat, met 100 man de baan op en dan , ... disaster strikes, ...

Ja die gast heeft te hard gereden, maar ik ga hier ook niet zonder te kijken over steken.

Startbaan van een kleine km lang, kaarsrecht.... Vmax 50 per uur, Dus als ik hier in t midden van de baan ga staan om 5 uur s morgens, dan ben ik quasi zeker dat ik binnen de 5 minuten met mijn kloten omhoog gereden wordt. Als ik dat na de bocht 500 meter verderop ga doen , duurt het maar 2 minuten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 07:51   #128
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heel België staat vol straatverlichting en auto's hebben er brandende koplampen. Als je 50 km/u rijdt zie je zelfs een eenzame persoon vanop driehonderd meter staan op de baan dus honderd mensen zeker. Ik sta echt versteld van het rondje victim blaming dat zich hier voordoet. Als we die van de pot gerukte logica volgen mag men in het donker geen gebruik meer maken van het zebrapad. Iedereen verplicht een app op de smartphone met de uren waarop de zon ondergaat en opkomt zodat we weten van wanneer tot wanneer we in het donker geen voorrang meer hebben op het zebrapad en mogen omvergereden worden ...

Gaza 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 11:08   #129
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Heel België staat vol straatverlichting en auto's hebben er brandende koplampen. Als je 50 km/u rijdt zie je zelfs een eenzame persoon vanop driehonderd meter staan op de baan dus honderd mensen zeker. Ik sta echt versteld van het rondje victim blaming dat zich hier voordoet. Als we die van de pot gerukte logica volgen mag men in het donker geen gebruik meer maken van het zebrapad. Iedereen verplicht een app op de smartphone met de uren waarop de zon ondergaat en opkomt zodat we weten van wanneer tot wanneer we in het donker geen voorrang meer hebben op het zebrapad en mogen omvergereden worden ...

Ja, andere chauffeurs die wel naast de stoet reden moesten ze hun rijbewijs afpakken. Weten die dan niet dat ze volgens de wegcode recht in die groep hadden moeten rijden ?
Oud 24 maart 2022, 11:15   #130
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ja, andere chauffeurs die wel naast de stoet reden moesten ze hun rijbewijs afpakken. Weten die dan niet dat ze volgens de wegcode recht in die groep hadden moeten rijden ?
Zoiets ja. Volgens die schlemiel van een advocaat toch en zijn medestanders hier op dit forum.

Gaza 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 11:19   #131
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

hij zou nu mogelijk aan het lachgas gehangen hebben, maar dat lijkt nogal moeilijk te bewijzen blijkbaar.
Oud 24 maart 2022, 11:24   #132
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Die Paolo F. is hetzelfde soort volk als de doodrijder van Merel De Prins: narcisten die denken dat de Evenaar door hun bilspleet loopt en dat hun nooit iets kan overkomen.
Is dat die dat er meer mee inzat dat zijnen mooie BMW een deuk had, dan dat hij iemand dood had gereden?
Oud 24 maart 2022, 11:31   #133
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Is dat die dat er meer mee inzat dat zijnen mooie BMW een deuk had, dan dat hij iemand dood had gereden?
Hetzelfde soort volk in elk geval.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be