![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dient dat alleen om de eco-talibanistische en groen-fundamentaliste mevrouw Demir er politieke spelletjes rond te laten spelen ? Wereldwijd is vleesproductie verantwoordelijk voor 25% van de CO2 uitstoot bron : https://nos.nl/artikel/2220696-hoe-s...oor-het-milieu Als we dat toelaten, dan moeten we echt niet emmeren over een gascentrale in Vlaanderen. Ik denk in deze, met CO2 echt centraal te stellen dat de rechtsen zich zullen ontmaskeren als hypocrieten die niet roepen tegen de gascentrales wegens een kruimeletje CO2 meer, maar wegens doldwaze en domme politieke spelletjes. Ofwel is men echt tegen CO2 uitstoot en juicht men zowel de weigering van de gascentrale in VIlvoorde als het beperken van de vleesconsumptie op de Gentse Feesten toe. Ofwel, zoals ik, kan zowel een gascentrale als exclusief vleeskraampjes op de feesten
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 25 maart 2022 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het gaat niet meer over het aanbieden van alternatieven, het gaat over de toenemende onverdraagzaamheid van al die zure veganisten, trouwens bonen eten is dan weer slecht voor de broeikasgassen Wat zal het verschil maken ? een vegankraampje meer of minder of een gascentrale meer of minder ? Al die vleesvervangende brol komt van de andere kant van de wereld, lekker co² neutraal vervoerd met elektrische bulkcontainerschepen sure Laatst gewijzigd door edwinp : 25 maart 2022 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Wie heeft dat nu weer beweerd ? Waarom altijd dat gedramatiseer ? Maar als het argument tegen een kleine gasgestookte electriciteitscentrale de CO2 uitstoot is en de politieke wil om een bijdrage te leveren aan de vermindering ervan, dan moet deze actie op de Gentse Feesten als hetzelfde gezien worden. Een kleine (naar mijn mening onbeduidend) bijdrage aan de reductie van CO2 ![]() En wat voor een verschil het gaat maken ? Hetzelfde als een gascentrale meer of minder. Niets substantieels dus !
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 25 maart 2022 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() ik kom niet naar die geitenwollensokkenfeesten, mijn eigen kleine bijdrage aan het milieu
er staan op uw schijf nog zo'n 85% andere opties om de uitstoot te verminderen, als we geen vlees meer eten wordt die 12% meat uitstoot grotendeels ingenomen door het vervangend voedsel Er zijn in het Gentse al 'terroristische groene radicalen' bendes, die recentelijk nog een dozijn wagens beschadigden uit 'onverdraagzaamheid' Laatst gewijzigd door edwinp : 25 maart 2022 om 18:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Verdraaid...de Gentse Feesten zijn dus al een flop op voorhand.
Misschien zouden we ze beter afgelasten ![]() Ik vrees dat de Gentenaars uit het centrum u niet zullen missen.
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is allemaal de schuld van de N-VA! Wel dit keer niet ook BDW maar Zuhal. Het leven kan simpel zijn ! ![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat u wild in het rond klopt omdat u plots niet meer voor CO2 reductie bent. Dat was alleen omdat Demir, als minister van omgeving en N-VA er er een politiek spelletje rond speelde dat u goed in de oren klonk. Maar plots hoeft die CO2 reductie niet meer voor de rechtse rakkertjes. CO2 is plots geen argument meer. Integendeel, wie er iets aan wil doen, anders dan N-VA ers dat zijn groene fundamentalisten. Dus nog eens...Neen het idee van 50% vegetarische kraampjes komt NIET van de N-VA. Maar wie tegen een gascentrale is met CO2 als argumentatie, die zou dit CO2 reducerend initiatief ook moeten toejuichen. Anders is men hypocriet ! Heel hypocriet. En was het CO2 argument tegen de gascentrale een doodordinair platvloers politiek spelletje.
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Aflasten ? wat een idee, hoeveel co² uitstoot zou dat niet besparen ? heb je daar geen statistiek voor ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoeveel volk komt daar naar zo'n feestje gemotoriseerd ? hoeveel ton afval wordt daar gegenereerd ? en 10 braadworsten minder gaan dat redden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met halal ossewit dan weer wel.
In Gent is net zo een halal frietkot open gegaan.
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Een wereld van verschil Gaat u een klein gascentraaltje op de CO2 op de uitstoot wereldschaal plaatsen ? Het blijft hypocriet gedraai en gekeer CO2 te gebruiken als argument tegen een gascentrale, maar dan het signaal tot mindere vleesconsumptie veroordelen als fanatisme. De uitstoot van CO2 reduceren zal van alle oorzaken in de grafiek moeten komen.
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al het dierenleed voorafgaand aan het eten van vlees willen we niet geweten hebben.
Het blijft me verbazen dat alle zogenaamde dierenvrienden in feite niet meer zijn dan honden en katten verwenners. Serveer morgen wat katten of hondenvlees en het kot is te klein. Al die andere dieren die voor hun slachting een ellendig leven leiden interesseren ons niet. Nog erger we willen er niks over horen noch weten. Selectieve verontwaardiging blijft iets eigenaardig En neen ik ben geen vegetariër noch een groene maar probeer mijn vleesverbruik tot een minimum te herleiden Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 maart 2022 om 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is dictatoriale overkill. Om 3% van de Vlamingen te plezieren moet 50% van de kraampjes vlees bannen? Zet dan gewoon in de voorwaarden voor de vergunning dat de standhouders ook een vegetarisch aanbod moeten hebben (Mora heeft al vegan frikandellen en berenpoten).
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 25 maart 2022 om 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders zou je ofwel over alles verontwaardigd moeten zijn, of anders over niets. Dat moet toch onleefbaar zijn ?
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() DEAL !! ![]() Of kan ook , tofu worst met zuurkool ![]() ![]() Citaat:
![]() Allee , heel sporadisch wel eens met met mosterd ![]() ![]() Verder , ze mogen doen wat ze willen , maar .... als er niemand komt opdagen , wat dan gedaan , wie treft dan schuld ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik al gegeten , gaat wel , net zoals vegetarische kip !!
Gooi er een goei sauske overheen , en ge merkt het verschil zelfs niet !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Choak: ‘I only eat endangered species’. ![]() ![]()
![]() |