Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2022, 07:30   #19881
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Je begint in te zien hoe onzinnig je standpunt is?
Zeker nu je al begint met de onzin over talen? Oekraiens is een boerentaal dus mogen de sprekers uitgeroeid worden?
Dat heb ik nergens gezegd, je legt mij woorden in de mond die ik nooit geschreven heb. Fake news! Eigenlijk is zo'n valse beschuldiging een ban waardig!
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 07:32   #19882
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Omdat het niet klopt. (zie boven)
Echt jongen. Dan nog double-downen…

Er staat “excess death”

Waarschijnlijk als ik het stuk uit de paper zelf citeer gelooft ge het nog niet.

En ook, de volledige periode vergelijken met de 1e maand. Allé jongen…

Bottom line, evenveel is erg genoeg!
Oud 28 maart 2022, 07:44   #19883
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nergens gezegd, je legt mij woorden in de mond die ik nooit geschreven heb. Fake news! Eigenlijk is zo'n valse beschuldiging een ban waardig!

Moest dat zo zijn, was jij al honderd keer terecht verbannen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 07:47   #19884
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nergens gezegd, je legt mij woorden in de mond die ik nooit geschreven heb. Fake news!
Eigenlijk is zo'n valse beschuldiging een ban waardig!
PONTI!? . Someone is calling.

In elk geval: het gaat duidelijk heel slecht met Putin's oorlog als ik je zo zie alle vier windstreken tegelijk te verliezen.
Niet dat ik klaag. Het is eerder goed nieuws, gebracht door onbetwistbare juiste bron: gij zelf!

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 28 maart 2022 om 07:47.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 08:00   #19885
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses
Oud 28 maart 2022, 08:03   #19886
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
In plaats van de Russische propaganda hier te copy/pasten verwijs je nu gewoon naar een Telegram kanaal met die propaganda erop??

Dat is de kantjes eraf rijden he, nr0 10.
Zo ga je je brood niet verdienen hoor.

Laatst gewijzigd door parcifal : 28 maart 2022 om 08:04.
Oud 28 maart 2022, 08:04   #19887
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oorlog gaat gewoon voort. Ik zit hier op deze draad met een hele horde (al dan niet betaalde) Rusland haters, ik heb ook nog een druk leven buiten dit forum. Ik word (in tegenstelling tot sommige anderen hier) niet betaald voor mijn bijdragen.
Geloof je nu echt dat Westerlingen die TEGEN de Russische inval zijn moeten worden betaald voor hetgeen ze hier posten?

Hoe ver van de realiteit zit jij af?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 08:05   #19888
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Staat genoteerd.
Oud 28 maart 2022, 08:10   #19889
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Geloof je nu echt dat Westerlingen die TEGEN de Russische inval zijn moeten worden betaald voor hetgeen ze hier posten?

Dat is de russische mentaliteit aan het werk :

Ze kunnen zich niet voorstellen dat mensen effectief zelf nadenken en beslissen. Zoiets kan gewoon niet.
  • De Oekraieners die in 2014 hun president wegjoegen : dat kan niet, dat MOET wel een CIA gesteunde coup zijn.
  • De Oost-Oekraiense russisch-pratende bevolking die TEGEN de Russische invasie is en zelfs actief terugvecht : Dat kan niet, dat is vanwegde de Neo-nazi's en Azov leden die die mensen gegijzeld houden.
  • De mensen op dit forum die misdaden van Rusland op de korrel nemen : dat kan niet, slachtoffers van Amerikaanse propaganda en betaalde door amerikaans geld.

Die mentaliteit, DAT is het probleem.

Laatst gewijzigd door parcifal : 28 maart 2022 om 08:11.
Oud 28 maart 2022, 09:47   #19890
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:

in kilometers of in IQ ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 09:54   #19891
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is de russische mentaliteit aan het werk :

Ze kunnen zich niet voorstellen dat mensen effectief zelf nadenken en beslissen. Zoiets kan gewoon niet.
  • De Oekraieners die in 2014 hun president wegjoegen : dat kan niet, dat MOET wel een CIA gesteunde coup zijn.
  • De Oost-Oekraiense russisch-pratende bevolking die TEGEN de Russische invasie is en zelfs actief terugvecht : Dat kan niet, dat is vanwegde de Neo-nazi's en Azov leden die die mensen gegijzeld houden.
  • De mensen op dit forum die misdaden van Rusland op de korrel nemen : dat kan niet, slachtoffers van Amerikaanse propaganda en betaalde door amerikaans geld.

Die mentaliteit, DAT is het probleem.
1. De democratisch verkozen president werd verjaagd door neonazis met westerse steun. Die president werd verkozen met meer dan 90 % van de stemmen in regio s als Donbas en Krim. Dat mensen vrijwillig op een pro-Russische kandidaat stemmen, dat kan helemaal niet volgens u.

2. Wat ik tot nu toe zag zijn uiterst-rechtse milities die tegen de Russen vechten. Die burgers terroriseren en vastbinden aan bomen en palen.

3. Dat mensen vrijwillig en onbetaald Rusland verdedigen, dat kan helemaal niet in uw denkwereld. Ze moeten wel betaald worden!
Oud 28 maart 2022, 09:58   #19892
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. De democratisch verkozen president werd verjaagd door neonazis met westerse steun. Die president werd verkozen met meer dan 90 % van de stemmen in regio s als Donbas en Krim. Dat mensen vrijwillig op een pro-Russische kandidaat stemmen, dat kan helemaal niet volgens u.

2. Wat ik tot nu toe zag zijn uiterst-rechtse milities die tegen de Russen vechten. Die burgers terroriseren en vastbinden aan bomen en palen.

3. Dat mensen vrijwillig en onbetaald Rusland verdedigen, dat kan helemaal niet in uw denkwereld. Ze moeten wel betaald worden!
Ik geloof dat, maar alleen wel in jouw geval he.
Oud 28 maart 2022, 10:03   #19893
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen lees ik in de leugenpers allerlei nonsens zoals "de Russische minister van defensie is verdwenen" en 1 dag later " de minister van defensie is terug opgedoken".

De Speciale Operatie in Oekraine gaat ondertussen gewoon door. Elke dag worden er Oekraiense nazis aan flarden geschoten. Azov is zo goed als gedecimeerd.

Laatst gewijzigd door tomm : 28 maart 2022 om 10:13.
Oud 28 maart 2022, 10:04   #19894
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb daar al heel wat mee verdiend…
Oud 28 maart 2022, 11:00   #19895
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

De echte schurken zitten in Rusland en niet in het Westen

citaat NRC
Luchtvaartanalisten schatten dat Russische maatschappijen zo’n 515 vliegtuigen leasen van buitenlandse partijen: ruim de helft van de vloot in Rusland. Totale waarde: 10 miljard euro. En al die toestellen moeten nu terug naar de verhuurder.
Maar het Kremlin peinst hier niet over. Het zou het binnenlandse vliegverkeer in Rusland vrijwel platleggen. Internationaal vliegen Russische maatschappijen alleen nog met eigen toestellen – uit angst voor inbeslagname van leasetoestellen.

Sinds half maart laat Rusland vliegtuigen die in het buitenland zijn geregistreerd massaal omzetten naar een Russisch ‘kenteken’. Diefstal, zo reageerden de leasemaatschappijen direct. Zo kreeg de VP-BAC op Schiphol – Chinees eigendom maar geregistreerd in belastingparadijs Bermuda – de nieuwe code RA-73174. Eigenaar CMB Financial Leasing wil niet reageren op deze ontwikkeling.
Tegen persbureau Reuters zei een anonieme leasedirecteur dat het voelt alsof „een Ier is gekidnapt naar Rusland en is gedwongen Russisch staatsburger te worden”. Op 23 maart meldde de Russische premier Misjoestin dat Rusland nu de helft van de buitenlandse toestellen heeft omgezet naar een Russisch register.

Dat ‘omkatten’ is niet alleen administratief. Het is tegen de internationale luchtvaartregels en heeft grote gevolgen. Als autoriteiten de nieuwe registratie niet erkennen, is het toestel onverzekerd en is de kans groot dat het niet mag vliegen.
Analist Rob Morris van het Britse bureau Ascend by Cirium schatte onlangs dat veertig bij internationale aanbieders geleasede vliegtuigen „waarschijnlijk veilig zijn”. „De rest is vermoedelijk verloren.” Mogelijke schade volgens hem: 7 miljard euro.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/27...uigen-a4105406

Laatst gewijzigd door cato : 28 maart 2022 om 11:01.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 11:07   #19896
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nergens lees ik u het bloedbad in marioepol veroordelen en verwerpen. Je insinueert vaak genoeg hoe blij die mensen blijkbaar zijn met de russische massamoorden en hun bevrijding.

Ik wil niet seten hoeveel bevrijde oekraieners nu worden gefolterd door de russen in debezette gebieden, of hoeveel bevrijde oekraiense vrouwe; nu door de russen in de prostitutie gedwongen worden.

Ok, poetin zal tsjetsjenen gestuurd hebben om de boel te controleren en daar heeft peotin uiteraard niet sover te zeggen.

Oproepen om andersdenken te verbannen is alleszins klassieke sovtjetaanpak. Ik zou voor een ban van 15 jaar gaan

Factcheck
In 2010 heeft dus 90% vd bevolking in oost-oekraine voor de president gestemd?
Tomm, heb je een bronnetje voor deze bewering of is het weer duimzuigerij?

Laatst gewijzigd door 1207 : 28 maart 2022 om 11:29.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 11:20   #19897
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit klopt niet en uw stelling werd al zovele malen ontkracht: Janoekovitsj werd de laan uitgestuurd na stemming in het Oekraïens parlement. De president had kort ervoor trouwens een akkoord met de oppositie ondertekend waarin een regeling was uitgewerkt voor zijn terugtreding en de organisatie van nieuwe presidentsverkiezingen.

De reden van al het protest - dat inderdaad nogal zware vormen aannam op bepaalde momenten - was dat Janoekovitsj zijn eigen verkiezingsbelofte had verbroken, zich als een knipmes geplooid had voor Poetin en dat er steeds meer bewijs begon te komen in welke grote vorm van corruptie hij was verwikkeld. De luxueuze villa die hij liet optrekken met overheidsgeld is trouwens later het museum van de corruptie geworden.

Naar vaste communistische gewoonte knipt u al die zaken uit de geschiedenis weg die niet passen binnen uw discours. De Russen doen het in hun propaganda nog steeds. U bent in goed gezelschap.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 11:21   #19898
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie in oorlogstijd van elkaar steelt, verdient inderdaad een vlug lesje in openbare schaamte.
Oud 28 maart 2022, 11:27   #19899
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u die beschuldiging ergens gelezen? Wel lees ik om de haverklap dat wie de soevereiniteit van Oekraïne verdedigt, op de loonlijst staat van de CIA, van de VS, van dit en van dat.
Oud 28 maart 2022, 11:29   #19900
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Speciale Operatie in Oekraine gaat ondertussen gewoon door. Elke dag worden er Oekraiense nazis aan flarden geschoten. Azov is zo goed als gedecimeerd.
Er sterven natuurlijk geen Russen, geen Russische miliciens van wie de moeder in onwetendheid achtergelaten wordt, geen Russische beroepsmilitairen met vrouw en kinderen...

U vertolkt net diezelfde eenzijdigheid waarvan Poetin getuigde toen hij een speech gaf in het Loesjnikistadion.

Hebt u trouwens ondertussen het interview bekeken dat ik u had aangeraden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be