Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2022, 10:29   #401
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
We onderzoeken 100000 personen

90000 zijn gevaxxineerd
10000 zijn niet gevaccineerd

20 gevaccineerden worden gehosptaliseerd
18 niet gevaccineerden worden gehospitaliseerd

Conclusies?
Dat COVID geen probleem is en dat die onnozele cinema mag stoppen...
Oud 30 maart 2022, 10:43   #402
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
We onderzoeken 100000 personen

90000 zijn gevaxxineerd
10000 zijn niet gevaccineerd

20 gevaccineerden worden gehosptaliseerd
18 niet gevaccineerden worden gehospitaliseerd

Conclusies?
inconclusive
missing data: aantal besmetten per cathegorie, leeftijdsverdeling
Oud 30 maart 2022, 10:54   #403
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Zijn er in Uw omgeving of vriendenkring dan geen mensen met Covid-19 ?
Kaproen, je ziet toch zelf ook wel in dat 170 covid gerelateerde IC patiënten géén belangrijk en urgent probleem is voor de ziekenhuissector ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2022, 11:50   #404
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
ik vraag me af hoe men zo zeker is van het onderscheid tussen griep en covid. Symptomen zijn toch vaak vrij gelijkaardig?
Er is geen onderscheid te maken want covid is ook een griepvirus dus noemen ze de jaarlijkse voorjaarsgriep voor het gemak ook covid zodat de politiek weer kan beginnen met maatregelen.
Net zoals ze eerder alle overlijdens onterecht covid-doden noemden.
Overigens bestaat covid niet meer, dat was al gemuteerd tot omikron dus liegen ze al als ze beweren dat er opnieuw covid-patiënten zouden kunnen zijn (met griepsymptomen.)
Deze "golf" is de jaarlijkse voorjaarsgriep maar daarvan kan de politiek niet opnieuw een covid-noodsituatie maken om hun nepbarometer weer te kunnen boven halen.
Daarom noemen ze deze voorjaarsgriep nog steeds covid in de hoop dat het gepeupel dat gelooft.
Oud 30 maart 2022, 13:10   #405
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Waarom niet?

Omdat je besmet bent geraakt voordat de vaccins beschikbaar waren en een vaccinatie niet veel toevoegt aan een doorgemaakte infectie qua immuniteit (is dat zo?)

tx
Morte-vivante, kan je eens toelichten waarom je niet-gevaccineerd bent? Is het één van de bovenstaande redenen of iets anders? Ik was verrast toen ik het las, maar kan me niet voorstellen dat je geen logische reden hebt ervoor.
Oud 30 maart 2022, 13:46   #406
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Zijn er in Uw omgeving of vriendenkring dan geen mensen met griep ?
Beiden ,maar diegenen die Covid gehad hebben blijven langer last hebben ,vooral abnormale aanslepende vermoeidheid..

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 30 maart 2022 om 13:48.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2022, 14:23   #407
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Morte-vivante, kan je eens toelichten waarom je niet-gevaccineerd bent? Is het één van de bovenstaande redenen of iets anders? Ik was verrast toen ik het las, maar kan me niet voorstellen dat je geen logische reden hebt ervoor.
ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan. Ik heb de eerste keer corona gehad in juni 2021, toen ik mijn vaccins al geweigerd had.

ik heb een persoonlijke risico-analyse gedaan, op basis van mijn leeftijd, mijn risicoprofiel (en het gebrek aan onderliggende aandoeningen), en de op dat moment gekende risico op ernstige ziekte en hospitalisatie als ik toch corona zou krijgen. Voor mij persoonlijk was het risico op ernstige ziekte minimaal (en kleiner dan het verkeer, of van de trap vallen), en het waard om te nemen, in mijn ogen. Mijn man, die een jaar jonger is dan mij, deed de zelfde oefening en heeft zich wel laten vaccineren. En ik geef hem gelijk.
Oud 30 maart 2022, 18:15   #408
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat COVID geen probleem is en dat die onnozele cinema mag stoppen...
Gaat u dat bepalen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2022, 18:23   #409
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan. Ik heb de eerste keer corona gehad in juni 2021, toen ik mijn vaccins al geweigerd had.

ik heb een persoonlijke risico-analyse gedaan, op basis van mijn leeftijd, mijn risicoprofiel (en het gebrek aan onderliggende aandoeningen), en de op dat moment gekende risico op ernstige ziekte en hospitalisatie als ik toch corona zou krijgen. Voor mij persoonlijk was het risico op ernstige ziekte minimaal (en kleiner dan het verkeer, of van de trap vallen), en het waard om te nemen, in mijn ogen. Mijn man, die een jaar jonger is dan mij, deed de zelfde oefening en heeft zich wel laten vaccineren. En ik geef hem gelijk.
Ik vind dat wie zich bewust laat vaccineren, en niet enkel uit opportunisme, altijd gelijk heeft. Hij heeft hiermee niets te verliezen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2022, 19:47   #410
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind dat wie zich bewust laat vaccineren, en niet enkel uit opportunisme, altijd gelijk heeft. Hij heeft hiermee niets te verliezen.
Al dan niet gelijk hebben over jezelf, wat gaat dat anderen aan?
Eigen keuzes, eigen risico's, who cares?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2022, 20:02   #411
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor sommigen moet dat laatste nog blijken. Voor de miljoenen die onder vaccinatieschade lijden of aan de vaccins gestorven zijn, niet meer.
Oud 30 maart 2022, 20:15   #412
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Voor sommigen moet dat laatste nog blijken. Voor de miljoenen die onder vaccinatieschade lijden of aan de vaccins gestorven zijn, niet meer.
Geen miljoenen, kodo kodo... Het zijn er miljarden, volgens mambo. Miljarden doden !!!
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2022, 20:56   #413
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen miljoenen, kodo kodo... Het zijn er miljarden, volgens mambo. Miljarden doden !!!
En die miljarden zijn nog maar het topje van de ijsberg!
Oud 31 maart 2022, 08:14   #414
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gaat u dat bepalen ?
Hij mag dat gerust voor zichzelf bepalen ja. En weet je wat? Jij mag evengoed voor jezelf bepalen dat je het wel een probleem vindt. Draag mondmaskers, isoleer jezelf, spuit je vol. Je mag dat allemaal. Maar laat ons afspreken dat je de anderen niet langer tracht te dwingen om hetzelfde te doen. Ok?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 08:48   #415
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Zijn er in Uw omgeving of vriendenkring dan geen mensen met Covid-19 ?
Ja, net zoals er elk jaar in mijn omgeving of vriendenkring mensen zijn met een stevige verkoudheid of een griep.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 10:11   #416
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Er is merkwaardig genoeg nog niet één vaxslachtoffer van die 1291 bijwerkingen die pfizer meldde, die noemen de media/leugenaars tegenwoordig opnieuw covid-patiënten door een uitgemuteerd lazarus virus dat niet meer bestaat en dat gevaccineerde dummmies liever blijven geloven.
Er is wel al een hele lijst gevaccineerde doden maar die willen ze liever niet weten.
Oud 31 maart 2022, 10:29   #417
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij mag dat gerust voor zichzelf bepalen ja. En weet je wat? Jij mag evengoed voor jezelf bepalen dat je het wel een probleem vindt. Draag mondmaskers, isoleer jezelf, spuit je vol. Je mag dat allemaal. Maar laat ons afspreken dat je de anderen niet langer tracht te dwingen om hetzelfde te doen. Ok?
Gevaccineerden kunnen al eens beginnen met het recht op de vrije keuze te respecteren van iedereen, ook van wie niet dezelfde keuze maakt als zijzelf.
Je mag alleen vrij kiezen als je voor vaccinatie kiest, anders moet je maar gedwongen worden?
Maar dat is de mentaliteit van azijnpissende marginalen die niemand het licht in de ogen gunnen, zij denken het alleenrecht te hebben om vrij te mogen kiezen.
Wie zichzelf niet in staat vindt om zelf te beslissen over zijn eigen lichaam en gezondheid en die verantwoordelijkheid maar afschuift op de staat door een verplichting, is een wilsonbekwame die best onder curatele geplaatst wordt.
Oud 31 maart 2022, 10:50   #418
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Gevaccineerden kunnen al eens beginnen met het recht op de vrije keuze te respecteren van iedereen, ook van wie niet dezelfde keuze maakt als zijzelf.
Je mag alleen vrij kiezen als je voor vaccinatie kiest, anders moet je maar gedwongen worden?
Maar dat is de mentaliteit van azijnpissende marginalen die niemand het licht in de ogen gunnen, zij denken het alleenrecht te hebben om vrij te mogen kiezen.
Wie zichzelf niet in staat vindt om zelf te beslissen over zijn eigen lichaam en gezondheid en die verantwoordelijkheid maar afschuift op de staat door een verplichting, is een wilsonbekwame die best onder curatele geplaatst wordt.
Ik ben helemaal voor die vrije keuze. Als je natuurlijk zo achterlijk bent om als pakweg 65 jarige geen vaccin te nemen, dan lijkt het me ook logisch dat die 65 jarige zelf opdraait voor de ziekenhuiskosten als die in het hospitaal terechtkomt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 11:08   #419
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal voor die vrije keuze. Als je natuurlijk zo achterlijk bent om als pakweg 65 jarige geen vaccin te nemen, dan lijkt het me ook logisch dat die 65 jarige zelf opdraait voor de ziekenhuiskosten als die in het hospitaal terechtkomt.
Tja, waar trek je de leeftijdsgrens? Ikzelf, als 53-jarige, vind mezelf nog veel te jong om een griepvaccin of coronavaccin te laten zetten.

Mijn laatste griep dateert van 1985 of 86. Veel hangt dus in deze beslissing af hoe gezond iemand is en of er onderliggende aandoeningen gekend zijn.
Oud 31 maart 2022, 11:42   #420
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als je zo achterlijk bent om als pakweg 65 jarige wel te vaccineren met meerdere kansen op 1291 van de (voorlopig gekende!) bijwerkingen dan lijkt het mij logisch dat die 65-jarige ook niet zelf opdraait voor de ziekenhuiskosten als die in het hospitaal terechtkomt ondanks zijn vrijwillige vaccinatie met bijwerkingen omdat zowel de ongevaccineerde als de gevaccineerde beide al levenslang belasting en andere bijdragen betalen voor medische zorg als ze ziek worden.
Enkel hardvochtige mispunten weigeren ZIEKE mensen de nodige medische zorgen, gevaccineerd of niet, waar ze zelfs dubbel en dik ZELF voor betalen.
Elke zieke mens heeft recht op medische verzorging, dat is geen gunst met voorwaarden, dat is zelfs een MENSENRECHT! PUNT
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be