Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2022, 22:23   #21321
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Het is nog te snel om dat allemaal duidelijk te maken, daar kruipt tijd in. Maar die duidelijkheid gaat er zeker komen. Tenzij er ondertussen bewijzen komen dat de Oekrainers dit hun eigen burgers hebben aangedaan leg ik de schuld bij de aggressor: de Russen. Daar is niets ongenuanceerd aan, dit is een logische gevolgtrekking.
Zeg je nu dat het momenteel onduidelijk is, maar dat de Russen schuldig zijn tot het tegendeel is bewezen?

Laatst gewijzigd door Loki : 6 april 2022 om 22:24.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 22:24   #21322
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Goed, iedereen die de Amerikaans-Brtitse misdaden ontkent is inderdaad een negationist.

Wat we tot nu toe zagen in Oekraine is een verhaal dat nog door geen enkele onafhankelijke bron werd bevestigd.
Sattelietbeelden zijn geen onafhankelijke bron?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 22:25   #21323
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ok wat is dan de context van elk slachtoffer? Willekeurige agressie?ok...vanwaar komt dat dan...was het een bevel van boven? Welke eenheid? Waarom hebben ze de bewijslast niet vernietigd? Welk voordeel valt er te halen?
bezopen, gefrustreerd, hersenloze Jurgen Coningsen ? opgevoed met middeleeuwse waarden ? de moord is gepleegd de motieven zijn voor de rechtbanken
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 22:26   #21324
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg je nu dat het momenteel onduidelijk is, maar dat de Russen schuldig zijn tot het tegendeel is bewezen?
nee dat zegt hij niet, hij zegt dat de russen a zeggen zonder één gram bewijs en de anderen B zeggen met een halve ton bewijzen
Oud 6 april 2022, 22:27   #21325
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Sattelietbeelden zijn geen onafhankelijke bron?
gedraaid in hollywood in opdracht van de CIA
Oud 6 april 2022, 22:30   #21326
parcifal
Banneling

Unhappy

Citaat:
Euh, Russische gevangenen worden afgeknald...is dat niet tegen het oorlogsrecht?
Jazeker, maar 410 ongewapende oekraiense BURGERS afknallen (het topje van de ijsberg) is nog veel en veel erger en effectief een oorlogsmisdaad.

Oekraiene voert een onderzoek naar die gedode gevangenen en Rusland Krijst van de daken dat er NIEMAND, geen enkele burger gedood werd en dat het allemaal een oekraiens-amerikaanse hoax is.

Zie je het verschil?
Rusland liegt op elk vlak en over alles, altijd.

Laatst gewijzigd door parcifal : 6 april 2022 om 22:46.
Oud 6 april 2022, 22:38   #21327
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jazeker, maar 410 ongewapende oekraiense BURGERS afknallen (het topje van de ijsberg) is nog veel en veel erger en effectief een oorlogsmisdaad.

Oekraiene voert een onderzoek naar die gedode gevangenen rn Rusland Krijst van de daken dat er NIEMAND, geen enkele burger gedood werd en dat het allemaal een oekraiens-amerikaanse hoax is.

Zie je het verschil?
Rusland liegt op elk vlak en over alles, altijd.
Maar iedereen liegt! Het is namelijk oorlog en dan zet je leugens in als wapen...DAT is de Fog of war...dat is in elke oorlog zo! Oekraïne doet dat om het westen erbij te krijgen, de Russen doen dat om hun invasie te legitimeren...

Laatst gewijzigd door Loki : 6 april 2022 om 22:40.
Oud 6 april 2022, 22:53   #21328
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar iedereen liegt! Het is namelijk oorlog en dan zet je leugens in als wapen...DAT is de Fog of war...dat is in elke oorlog zo! Oekraïne doet dat om het westen erbij te krijgen, de Russen doen dat om hun invasie te legitimeren...
De invasie waarover Rusland een jaar FAKE diplomatie heeft gevoerd en gelogen bij elke persconferentie dat ze ZEKER niet zouden binnenvallen terwijl ondertussen de tanks geladen werden en de vliegtuigen en helicopters bewapend?

Oekraiene liegt niet systematisch en over alles omdat ze niet HOEVEN te liegen.
Ze kunnen gewoon tonen wat er gebeurt en dat laten vadtstellen door tientallen journalisten en honderden getuigen, wat ook gebeurt.

De leugens komen van 1 kant : Rusland omdat die wel MOET liegen om het narratief in stand te houden en de mensen de leugens te laten geloven die ze nu al jaren vertellen.
Oekraiene hoeft dat niet te doen en moesten ze dat doen, het zou hun zaak ernstig schaden.

Er is geen enkele gelijkwaardigheid hier, we spreken over dader en slachtoffzer van een misdrijf
De dader liegt uiteraaard om straf te vermijden maar waarom zou het slachtoffer liegen?
Oud 6 april 2022, 22:56   #21329
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kort samengevat, Loki, als je een beetje zoekt, zo breed mogelijk informatie verzamelt, kritisch kijkt naar berichtgeving, dan zal je zien dat dit conflict geen keuze is tussen pest en cholera, maar een keuze tussen pest en een verkoudheid. Ik ben natuurlijk liever niet ziek, als het even kan blijven we liever gewoon gezond, maar als ik moet kiezen, liever verkouden dan pest...

Laatst gewijzigd door Voltian : 6 april 2022 om 22:56.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 23:00   #21330
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

overigens, kijk wat ik zonet -volstrekt toevallig- terug vond op dit forum.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De KGB dit conflict uitgelokt. Niet vergeten: Rusland wordt bestuurd door een ex-KGB'er.

De KGB:
  • heeft de president van OekraIne vergiftigd
  • heeft een andere persoon vergiftigd in Londen
  • heeft een top-journaliste vermoord (die op het punt stond belangrijke onthullingen te doen over de smeerlapperij van het regime)
Alle sporen leiden naar de KGB. Gevaarlijke grootheidswaanzin. Die mensen beschikken over 14.000 kernkoppen. En ze weten niet waar naartoe te richten.

De Sovjet-Unie is niet meer, maar de restanten van zijn geheime dienst regeren Rusland.

Oekraïne heeft bij de ontmanteling van de SU zijn kernwapens overgedragen aan Rusland. Spijtig, mét kernarsenaal konden ze nu op beide oren slapen.
Well I'll be damned!
Oud 6 april 2022, 23:06   #21331
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Putin en zijn handlangers hebben ervoor gezorgd dat nu vele Oekrainers Russen associëren met het verkrachten van kinderen. De Russenhaat zal ernstige vormen aannemen.
Zoals Belgen jarenlang geassocieerd werden met Dutroux.
Oud 6 april 2022, 23:08   #21332
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Kort samengevat, Loki, als je een beetje zoekt, zo breed mogelijk informatie verzamelt, kritisch kijkt naar berichtgeving, dan zal je zien dat dit conflict geen keuze is tussen pest en cholera, maar een keuze tussen pest en een verkoudheid. Ik ben natuurlijk liever niet ziek, als het even kan blijven we liever gewoon gezond, maar als ik moet kiezen, liever verkouden dan pest...
Dat is perceptie. “Wij” hebben nog de illusie dat de massale onderdrukking, zeker als het over vrije meningsuiting en zelfcensuur gaat, helemaal nog niet zo erg is als bij “hen.”

Zie je het woordje “nog” daar strategisch tussenstaan?

Camera’s op elke hoek van de straat?
Digitaal geld?
Paspoorten met meer info dan louter u identiteit?
Gedwongen ondergaan van levensbedreigende medische experimenten?
Politieke managementniveaus die géén verantwoording meer afleggen?
24/7 misleidingen, leugens, censuur en propaganda in die media, die nog steeds door de overgrote meerderheid van de bevolking wordt aanzien als ENIGE media?

Zijn we goed op weg de meest vrije en de meest vooruitstrevende maatschappij te worden, die de wereld ooit zag?

Ik begrijp de walgelijke pretentie niet van “onze kant.”

Kiezen tussen de pest en de builenpest, ja, met die vergelijking kan ik leven.
Oud 6 april 2022, 23:09   #21333
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de gruwel van wo1 en 2 was wel nog iets anders hoor korea en vietnam ook....oorlog is oorlog, hoe langer hij duurt hoe gruwelijker het wordt. Vandaar dat wapens sturen een misdaad op zich is..mensen die iets anders beweren zijn of harteloos of hebben geen idee wat oorlog betekend. Rekken is jet laatste wat je moet doen, geen enkele reden is die horror waard. Er zijn ALTIJD betere opties dan de wapens opnemen.
Inderdaad. Wapens sturen is een misdaad. En de bedoeling daarvan is rekken. Schande aan de verkozenen van het volk.
Oud 6 april 2022, 23:10   #21334
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
overigens, kijk wat ik zonet -volstrekt toevallig- terug vond op dit forum.

Well I'll be damned!
Dat was van voor de mediatraining waarschijnlijk, toen hij nog kon zeggen wat hij echt dacht.

Oud 6 april 2022, 23:12   #21335
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Het is nog te snel om dat allemaal duidelijk te maken, daar kruipt tijd in. Maar die duidelijkheid gaat er zeker komen. Tenzij er ondertussen bewijzen komen dat de Oekrainers dit hun eigen burgers hebben aangedaan leg ik de schuld bij de aggressor: de Russen. Daar is niets ongenuanceerd aan, dit is een logische gevolgtrekking.
Ik leg de schuld bij niemand, tot ik weet wie wat gedaan heeft. En daar draait het om, we zullen het waarschijnlijk nooit weten. En dat is nu NET het plan want intussen vechten “wij” om een informatiebroodkruimel in de menselijke geschiedenis, en blijven “zij” aan de macht.
Oud 6 april 2022, 23:13   #21336
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik leg de schuld bij niemand, tot ik weet wie wat gedaan heeft. En daar draait het om, we zullen het waarschijnlijk nooit weten. En dat is nu NET het plan want intussen vechten “wij” om een informatiebroodkruimel in de menselijke geschiedenis, en blijven “zij” aan de macht.
Niet zeveren, zeg gewoon dat je het niet WIL weten, dan zou je eens de waarheid zeggen voor een keer.
Oud 6 april 2022, 23:14   #21337
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw samenvatting....Met de informatie die ik heb weet ik echt niet wat ik er moet van denken.

De gruwel die gebeurt is, lijkt te wijzen naar de Tjetjenen...die hebben een motief en zijn er toe in staat en dan zitten de Russen intern met een probleem....
maar ik vrees dat we ook te positief kijken naar Zelensky en zijn band met de Amerikanen. Zelensky lijkt mij toch behoorlijk corrupt. En aangezien Oekraïne in een burgeroorlog zat vrees ik dat er vanuit extreem rechtse hoek ook misdaden gebeuren tegen medeburgers. Eveneens moeilijk te bewijzen.
Dus in die context lijkt het mij allemaal niet zo wit-zwart...niet pro Russen, maar toch ook niet pro oekraiense regering...maar uiteraard wel pro oekraiense burger!

Laatst gewijzigd door Loki : 6 april 2022 om 23:16.
Oud 6 april 2022, 23:17   #21338
gunter5148

Standaard

Citaat:
Niet zeveren, zeg gewoon dat je het niet WIL weten, dan zou je eens de waarheid zeggen voor een keer.
Ik probeer. Maar er zijn enkel leugens te gebruiken om de waarheid te zoeken. Dat besef is er nog niet bij u.
Oud 6 april 2022, 23:20   #21339
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
kinderpraat..wat weet jij van oorlogen ? denk je dat wij hier met de witte vlag gaan zwaaien als een agressor alles en iedereen waar wij voor gewerkt en geleefd hebben kapot komt maken ?

Die oekraïners sterven liever dan die orks één meter van hun vaderland te gunnen, die weten allang wat een rus en zijn woord en zijn fatsoen waard zijn
U doet alsof u geagresseerd wordt. Niets is minder waar. Er is niemand die u agresseert. U slaat wel een zeer agressief toontje aan, dat wel.
Oud 6 april 2022, 23:25   #21340
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dat is uw samenvatting....Met de informatie die ik heb weet ik echt niet wat ik er moet van denken.

De gruwel die gebeurt is, lijkt te wijzen naar de Tjetjenen...die hebben een motief en zijn er toe in staat en dan zitten de Russen intern met een probleem....
maar ik vrees dat we ook te positief kijken naar Zelensky en zijn band met de Amerikanen. Zelensky lijkt mij toch behoorlijk corrupt. En aangezien Oekraïne in een burgeroorlog zat vrees ik dat er vanuit extreem rechtse hoek ook misdaden gebeuren tegen medeburgers. Eveneens moeilijk te bewijzen.
Dus in die context lijkt het mij allemaal niet zo wit-zwart...niet pro Russen, maar toch ook niet pro oekraiense regering...maar uiteraard wel pro oekraiense burger!
Ik zag kadyrov laatst nog aan het woord. Vreemde vogel, en hij zag het zeker zitten om er eens met de groffe borstel door te gaan, maar volgens mij niet dom of gek genoeg om voor oorlogsmisdadiger te willen versleten worden.
Mss eens een mosterdgaske doen zou zijn ster écht doen rijzen, misschien.

Vlad!
Ja kady.
Zeg, ik heb eens idee.
Doet dat zeer, kady?
Komaan, vlad, effe serieus. Die voze oekrainers, ik zou die eens een goei poets willen bakken, en ik denk dat wij er dan in de internationale pers nog goed zouden uitkomen ook.
Ah ja, kady? Allez, ik luister...
Weet ge nog in Syr.....
ZWIJG, KADY!!!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be