![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
Bekijk resultaten enquête: Hoe zou jij de oorlog oplossen? | |||
Moskou bombarderen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,00% |
St.-Petersburg bombarderen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,00% |
Poetin liq***deren |
![]() ![]() ![]() |
12 | 30,00% |
aanslagen plegen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,00% |
de Russische bevolking oproepen te staken |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
24 | 60,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had al genoeg aan je eerste stap. Oekraïne voert helemaal geen oorlog in Poetinland.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige manier om deze oorlog te stoppen is: Poetin uitschakelen. Voorgoed.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Sorry, kontni laten... maar zeg nu zelf, hé Knuppel ![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Altijd dezelfde zever en getrol. Proficiat!
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei. Ge herkent je eigen humor niet, al is 't ongewild?
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
/s
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eens proberen: Bijlage 116059 Lukt precies niet? Laatst gewijzigd door Bach : 7 april 2022 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de rechtermuisknop foto naar keuze aanklikken. Afbeeldingskoppeling kopiëren. In je post plakken Er [img] voor en [/img] achter zetten en je ziet je foto als je voorbeeld van bericht bekijkt.
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() weer eens iets bijgeleerd;
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 7 april 2022 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die 116059 hoort bij je afbeelding van eerder vandaag. Met [img] lukt het dan wel.
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 7 april 2022 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
50/50 Geeft meteen wat extra inzicht over hoe je er tegen aankijkt. Ik denk dat je zelf beseft dat je hiermee nogal aan het extreme spectrum zit (hier in Belgie en bij uitbreiding westen). Het zou interessant zijn om te weten hoe de andere 7 miljard mensen dit inschatten. Zelf neig ik naar een 90/10 verhouding. Denk dat mocht je een wereldgemiddelde kunnen maken dat je kort bij de 80/20 verhouding zou uitkomen. Is natuurlijk allemaal speculatief en wss gekleurd door eigen visie. Meten zou hier ook weten betekenen. Zou wel goed zijn om dit te doen. Nog beter zou zijn om volop in te zetten op openheid (beide partijen - de één al wat meer dan de andere lijken hiertoe niet echt bereid - hetgeen doet vermoeden dat beiden wel iets/veel te verbergen hebben). Openheid dus. Onderzoeksteams (gemengde/neutrale) toelaten (zelfs instaan voor absolute veiligheid van deze teams). Immers beide partijen beweren de waarheid aan hun kant te hebben. Beide hebben er dus belang bij dat deze waarheid duidelijk wordt (en een goedgekeurd stempel krijgt) zodat de rest van de wereldgemeenschap tot een correct oordeel kan komen. Beiden zouden dit dus moeten verwelkomen. Dat ze het niet doen stemt tot nadenken en is betreurenswaardig.
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Lukashenko at a meeting of the country’s Security Council, Foreign Minister Vladimir Makei after a meeting of the Security Council, quoting the state news agency “BelTA “
pravda Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
P&co lijken echter overtuigd van hun recht om zulks te doen. In verband hiermee lijkt het me belangrijk te weten hoe er mondiaal tegen dit conflict aangekeken wordt. Niet iedereen lijkt bereid te zijn P&co terug te fluiten. Zien zij iets anders dan wij? Zijn diegene die het anders zien (dan wij) allemaal schurken? Wat gebeurd er als de schurken de meerderheid vormen of de grootste macht bezitten? Kortom is er geen nood aan een (mondiale) hervorming waarbij niet de mening van enkelingen telt? Een hervorming waarbij het niet diegene met de grootste stok is die beslist, of diegene het minst terughoudend is om hard toe te slaan. Moet er geen betere vertegenwoordiging van de wereldburger ontstaan. Mss een iets betere versie dan de UN die blijkbaar slechts mag brullen maar niet slaan.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de Krim is Oekraïnse grondgebied. Jij stelt hier dus dat Oekraïene grondgebied moet afstaan aan Rusland, omdat de Russen dat willen. Wat je stelt, is dat Vlaanderen Vlaams Brabant maar aan Wallonië moeten afstaan, want de Waalse politici willen dat. En je stelt hier iets voor, zonder te beseffen dat Putin wel eens zou kunnen eisen om heel het gebied rond de Zwarte zee af te staan en om Rusland zo te verbieden met het Russisch gezinde Transnistrië, zodat hij daar zijn oorlog beter kan gaan uitvechten. De toegevingen aan Rusland die jij hier voorsteld, zouden enkel de oorlog naar Moldavië verplaatsen, tot Putin ook daar zijn zin krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan de oorlog niet oplossen
Ik weet: bij de Romeinen was de hoogste deugd moed. Bij de Oekraïners is de hoogste deugd MOED !!! Wie niet bang is zijn leven te verliezen, wordt meester over dat van anderen Chinees spreekwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |