Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2022, 13:28   #22021
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus die ene auto, vergeleken met de Amerikanen die hele landen plat bombarderen...
Ik zit overigens al 2 dagen in spanning te wachten tot de Russen de gebouwen van de Banderovtsi in puin leggen. Liefst met zoveel mogelijk neo nazi's aanwezig. Dat zou deugd doen.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 13:28   #22022
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik vind ongeveer al jouw berichten hier staatsgevaarlijk. Moet ik die gaan melden bij de AIVD?

Er zijn veel meer dode Russische militairen dan Oekraïense.

De Russen moeten opdonderen uit Oekraïne. Zo lang ze er zitten moeten we als NAVO alles er aan doen om de imperialistische Poetin en zijn kliek jaknikkers een voet dwars te zetten en Oekraïne te helpen.

Ik pleit daarom naast keiharde sancties
1) Voor het leveren van zware wapens aan Oekraïne, zoals tanks en vliegtuigen, schepen en anti-scheepsraketten.
2) Voor een versnelde toetreding van Zweden en Finland tot de NAVO als beide landen dat willen.
3) Voor een blokkade van Koningsbergen.
4) Voor een aanval op Transnistrië en een hereniging van Moldavië en Roemenië tot een Groot-Roemenië.
Uiteraard een noflyzone boven oekraine

Russische generaals gaan de planeet echt niet vernietigen voor donetsk en loehansk
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 13:29   #22023
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een molotovcocktail op de Russische ambassade zou geen slechte zaak zijn.
Citaat:
Ik heb ook 4 strafpunten te pakken.
Geheel terecht.
Oud 10 april 2022, 13:30   #22024
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
In sommige delen van Oekraïne worden de Russische troepen zeker met open armen ontvangen. Niet in Kiev, dat viel te verwachten.

Persoonlijk, als ik Poetin was, zou ik gewoon terugtrekken tot de gebieden waar de Russen wel welkom zijn en deze na een referendum bij Rusland aansluiten, inclusief Kharkov en Odessa.
En net als Israël doet bij elke Oekraïense aanval vernietigend alle militaire infrastructuur in heel Oekraïne kapot bombarderen. Tot ze het afleren.
Oud 10 april 2022, 13:30   #22025
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
In Oekraïne zal dat niet meer zo lang duren denk ik. Het regime in Kiev beleeft haar "Untergang". Net als Hitler zit Zelensky in een bunker. (nu we toch Hitler vergelijkingen aan het maken zijn, verschil is wel dat de mijne met een knipoog en humoristisch bedoeld is...)
Oud 10 april 2022, 13:31   #22026
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De uitlokking werd omschreven. Door de Angelsaksen, wat correct is.
Leugens en onzin. Poetin heeft dit helemaal alleen gepland, voorbereid en georganiseerd EN er een jaar lang in het publiek over gelogen.

Maar de signalen waren vanaf december zo duidelijk dat er geen andere verklaring meer mogelijk was. De britten en de amerikanen zaten er perfect op met hun voorspellingen en jij en andere poetinlovers zaten keer op keer fout.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 april 2022 om 13:31.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 13:31   #22027
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, daar had ik het verkeerd, zoals talloze anderen.

Ik vind het nog steeds geen goede en logische beslissing om Kiev aan te vallen, maar goed, we moeten afwachten en zien hoe het evolueert. Wie weet zijn de Oekraïners nu WEL bereid om echt en ernstig te onderhandelen. Maar volgens mij is het sop de kool niet waard. Poetin heeft het Westen een enorme propagandistische owngoal cadeau gegeven.
Ik ben ook tegen regime change door buitenlandse interventie, altijd en overal, zowel door het Westen als door Rusland. Zelensky is een slechte president maar er bestaat nog erger. Een nieuwe president door de Russen in het zadel geworpen zal sowiezo geen legitimiteit hebben in West-Oekraïne, en wat dan?

Volgens mij is het nu ongeveer de tijd, nu er nog niet veel burgerslachtoffers zijn, om Zelensky bij zijn ballen te grijpen en naar de onderhandelingstafel te sleuren. Neutraliteit, en erkenning van Donbas en Krim, en de oorlog zal slechts een vergeten nachtmerrie blijken. Goede kans dat Zelensky dit nu zal aanvaarden. En als uiterst-rechts dan in opstand komt, zullen de Russen graag bereid zijn dat varkentje eens te wassen.
Oud 10 april 2022, 13:33   #22028
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een kwestie van dagen voor Kiev valt. Waarschijnlijk is hij nu al in het geheim aan het onderhandelen met de Russen.
Oud 10 april 2022, 13:33   #22029
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet "de bewoners" wel geïmporteerd extreem-rechts schorriemorrie. Ongewapende burgers in elkaar slaan en levend verbranden, dat konden ze goed. Maar nu de Russen in het land zijn zingen ze precies een toontje lager...

Deze keer zullen ze de kans niet krijgen, in tegendeel als ze ook maar een flauwe poging wagen zullen zij het zijn dit keer die levend geroosterd zullen worden.
Oud 10 april 2022, 13:34   #22030
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geheel terecht.
Jouw avatar fungeert goed als toiletpapier.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 13:34   #22031
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Tomm zijn posts waren altijd al belachelijk fout, maar zo opgelijst is het toch wel hallucinant.
Wat een leugencircus.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 13:35   #22032
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Een coup door wie dan? Uw liberale vriendjes hebben geen macht en ook geen populariteit in Rusland. Het leger, en de communistische oppositie steunt deze interventie.
2000 mensen kwamen op straat tegen de oorlog, dat is belachelijk weinig voor een zo groot land als Rusland. In het VK kwamen miljoenen op straat om te protesteren tegen de oorlog in Irak.
Natuurlijk als die oorlog lang blijft aanslepen, kan dat veranderen, maar voorlopig zit Poetin stevig op de troon.

Ik had persoonlijk veel meer weerstand verwacht, zeker in Kiev, dat de pleinen en straten zouden vollopen maar je ziet het omgekeerde. Ook het Oekraïense leger blijkt maar een flauw beestje. Na amper 3 dagen is Kiev al volledig omsingeld, en de stad wordt verdedigd door maximaal een paar duizend soldaten, met vrijwel geen tanks ter beschikking. Ik verwacht dat de stad valt ergens volgende week.
Oekraïne is geen Arabisch land, met religieuze fanatici die bereid zijn hun leven te geven voor de goede zaak. Burgers die schieten op Russische militairen, dat is zo goed als zelfmoord
.
Oud 10 april 2022, 13:36   #22033
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wens ze veel succes, en hopelijk overleven ze het, ze doen ook maar hun job. Veel andere Oekraïense militairen zien het niet zitten om tegen de Russen te vechten en deserteerden reeds.

De strijd wordt nu al geleverd in de straten van Centraal-Kiev, en dat na amper 3 dagen, toch hallucinant voor zo'n groot land met zo'n groot leger als Oekraïne?
Enkel de voorhoede van het Russische leger is reeds in Kiev, er worden de volgende dagen enorme versterkingen verwacht, ook uit Tsjetsjenië. De hele stad is omsingeld dus regimenten uit andere streken van Oekraïne kunnen niet meer helpen, Oekraîne heeft ook geen luchtmacht meer, die werd al de eerste dag volledig uitgeschakeld. Het is geen eerlijke strijd ik weet het. Had toch verwacht dat de Oekraïners hun hoofdstad beter hadden verdedigd. Net als mezelf geloofden ze niet dat de Russen Kiev zouden binnenvallen.
Oud 10 april 2022, 13:37   #22034
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ene appartementsblok zie je bij elk persbericht, en eergisteren een flat nabij Kharkov. Dat zijn de enige 2 foto's die je ziet tot nu toe. Toch erg weinig voor een existentiële oorlog tussen het grootste land ter wereld en het tweede grootste van Europa?
Het is duidelijk dat burgerdoelen niet bewust geviseerd worden, en dat de Russen niet aan "carpet bombing" doen zoals de NAVO in Libië en Irak. Anderzijds is het ook zo dat de Oekraïners (nog?) niet op de Russen schieten vanuit volkswijken of hospitalen, zoals de Arabieren doen.

De Russen hebben anders dan de NAVO in Servië, ook nog geen televisie gebouwen of ambassades gebombardeerd;
Oud 10 april 2022, 13:44   #22035
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@ edwinp

Wat we een aantal maanden geleden niet wisten was dat een inval op til was in de Donbas regio. Dat wist niemand hier.

Herinner het opvoeren van de beschietingen, goed gedocumenteerd door de OVSE. Dat was de voorbereiding op een inval. Op dat ogenblik had de leiding van de Russische Federatie de verantwoordelijkheid om te beschermen (de R2P) kunnen inroepen.

Deze keer een echte R2P, geen valse zoals in Libië. U kent de R2P: de "responsibility to protect" (de pretext waaronder Libië vernietigd werd). In Libië woonden geen Engelsen of Britten. Die konden dus niet beschermd worden. In de Donbas wonen Russen. De Duma heeft de R2G geheel terecht ingeroepen.
Wat voor onzin is me dat nu weer... In de Donbass wonen Oekraïeners, tenzij je het zou hebben over een groep inwijkelingen uit Rusland ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 13:44   #22036
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Inderdaad. Rechtsstaat en democratie zijn in het Westen een sprookje waar bijna iedereen in gelooft, iedereen die niet met de machtigen in aanvaring komt, want als je niet beweegt, voel je je ketenen niet.

Ik heb in dictaturen geleefd waar ik veel vrijer was dan hier in het "vrije" Westen. Niet dat ik die dictaturen goed vond, maar gelukkig functioneerden ze niet.
Oud 10 april 2022, 13:46   #22037
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet u niet. Wie de Russische invasie steunt, dat zul je pas weten wanneer de Russen militair het pleit volledig gewonnen hebben, die houden zich nu heel stil of ze worden geexecuteerd.

Zelensky zelf heeft echter al toegegeven dat de Russen heel wat informatie krijgen van Oekraiense burgers. In elke stad zijn er ook commando s die de komst van de Russen voorbereiden. Het is de reden dat niemand in Kiev sinds gisteren nog zijn huis mag verlaten.
Oud 10 april 2022, 13:48   #22038
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Die berichten kwamen uit Melitopol.
De enige stad die reeds stevig in handen is van de Russen.
Oud 10 april 2022, 13:50   #22039
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Die beelden zullen ongetwijfeld komen maar het is nog te vroeg. Wij zullen die niet te zien krijgen tenzij je uitwijkt naar niet-westerse media zoals Chinese of Indische. Meritopol is maar een kleine stad en de Oekraiense troepen nog vlakbij. Wel kon je zien dat inwoners de Russische vlag hesen boven het stadhuis, en veel positieve commmentaren van inwoners lrzen.
Oud 10 april 2022, 13:53   #22040
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat voor onzin is me dat nu weer... In de Donbass wonen Oekraïeners, tenzij je het zou hebben over een groep inwijkelingen uit Rusland ?
Dit klopt niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be