![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie wint de Franse presidentsverkiezingen 2022, en met welke voorsprong? | |||
Macron wint met 60% of meer |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,00% |
Macron wint met 55% of meer, maar minder dan 60% |
![]() ![]() ![]() |
8 | 40,00% |
Macron wint met 52% of meer, maar minder dan 55% |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,00% |
Macron wint met minder dan 52% |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Le Pen wint met minder dan 52% |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Le Pen wint met 52% of meer, maar minder dan 55% |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,00% |
Le Pen wint met 55% of meer, maar minder dan 60% |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Le Pen wint met 60% of meer |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Prins Laurent wint, wie anders? |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest er in België een presidentsverkiezing zijn naar Franse stijl met in de tweede ronde Bart De Wever tegen Tom Van Grieken ga ik 100% zeker en vast voor Bart De Wever stemmen.
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is echt geen moeilijke keuze. Ik ga nooit in onze federale verkiezingen voor Bart De Wever stemmen, maar moest hij premier worden dan is dat ok voor mij. De NVA is wat mij betreft een respectabele traditionele partij (met foutjes uiteraard).
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 april 2022 om 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof er ook maar 1 respectabele partij zou zijn. Ik lach me kapot bij zoveel naïviteit. Aandoenlijk.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 12 april 2022 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een no brainer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of tussen corrupte politicus A en corrupte politicus B.
![]() |
#128 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als je hem de beginjaren bezig hoorde toen hij de nr.2 was en je ziet zijn verwezenlijkingen .....het is heel anders uitgedraaid...sommige dingen is hij wel goed maar. Ik dacht ook dat is hem ....maar daar ben ik van moeten terugkomen ...teveel tjeven manieren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die stem is strategisch, niet omwille van De Wever en zijn verdiensten, maar gewoon om de ultieme catastrofe te vermijden dat een extreem-rechtse partij de macht zou grijpen. Moest in 'tweede ronde' de keuze moeten gemaakt worden tussen enerzijds Urbanus als president, en anderzijds Van Grieken kies ik zeker voor Urbanus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het voor Dadeemelee eerder kiezen is tussen de pest (VB) en een stevige verkoudheid (N-VA). Liever gezond dan en stevige verkoudheid natuurlijk (voor Dadeemelee liever dus een andere partij dan N-VA), maar toch absoluut niet vergelijkbaar met de pest (VB). Voor Pandareus net hetzelfde. Ook voor hem zou het een keuze zijn tussen de pest en een stevige verkoudheid, maar absoluut niet tussen de pest en de cholera. N-VA is voor Pandareis immers een doodnormale partij (zij het niet degene die zijn voorkeur heeft). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ook voor miljoenen fransen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als NVA en VB beide de grootste worden (en de verkiezing-strijd dus om hen gaat), dan gaat ze op den duur gewoon samenwerken.
Jullie zijn toch niet werkelijk zo naïef he? |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hypothese was een Frans systeem hé: Citaat:
Kijk bijvoorbeeld naar linkerzijde: Vooruit en PVDA. Als Vooruit zijnde ga je toch uit alle macht de kiezer proberen te overtuigen om niet op PVDA te stemmen bij een presidentsverkiezing, net omdat dat een totaal verloren stem is? Als je als linkse partij in een tweede ronde uitkomt tegen een rechtse partij (bijvoorbeeld Vooruit tegen N-VA), dan ga je als linkse partij toch alle linkse stemmen kunnen oprapen. Dus in de eerste ronde kan je je behoorlijk afzetten tegen de andere linkse partijen (zoals Le Pen en Zemmour ook hebben gedaan tegenover elkaar). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok is een partij die draait rond racisme en vreemdelingenhaat in al zijn vormen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Vlaams Blok bestaat niet meer. En wat heeft het willen terugsturen van illegalen te maken met vreemdelingenhaat ???
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die situatie zich voordoet, dan zal na afloop het resultaat zijn dat ze gaan samenwerken. De afstand die de NVA van het VB neemt is voor de bühne. Uiteraard heb ik daar geen bewijs voor, het is geen wiskunde immers. Het gaat om het hebben van voelsprieten. Begrijpen wat politiek is. |
|
![]() |
![]() |