Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie wint de Franse presidentsverkiezingen 2022, en met welke voorsprong?
Macron wint met 60% of meer 2 10,00%
Macron wint met 55% of meer, maar minder dan 60% 8 40,00%
Macron wint met 52% of meer, maar minder dan 55% 3 15,00%
Macron wint met minder dan 52% 1 5,00%
Le Pen wint met minder dan 52% 1 5,00%
Le Pen wint met 52% of meer, maar minder dan 55% 2 10,00%
Le Pen wint met 55% of meer, maar minder dan 60% 0 0%
Le Pen wint met 60% of meer 1 5,00%
Prins Laurent wint, wie anders? 2 10,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2022, 21:44   #121
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Tja die kiezers zullen alvast ook thuisblijven. Moest ik Fransman zijn zou ik alvast hetzelfde doen.
Moest er in België een presidentsverkiezing zijn naar Franse stijl met in de tweede ronde Bart De Wever tegen Tom Van Grieken ga ik 100% zeker en vast voor Bart De Wever stemmen.
Oud 12 april 2022, 21:58   #122
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Moest er in België een presidentsverkiezing zijn naar Franse stijl met in de tweede ronde Bart De Wever tegen Tom Van Grieken ga ik 100% zeker en vast voor Bart De Wever stemmen.
Moeilijke keuze. Wees blij dat België slechts een schijndemocratie is.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 22:15   #123
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Moeilijke keuze. Wees blij dat België slechts een schijndemocratie is.
Dat is echt geen moeilijke keuze. Ik ga nooit in onze federale verkiezingen voor Bart De Wever stemmen, maar moest hij premier worden dan is dat ok voor mij. De NVA is wat mij betreft een respectabele traditionele partij (met foutjes uiteraard).

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 april 2022 om 22:16.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 23:19   #124
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is echt geen moeilijke keuze. Ik ga nooit in onze federale verkiezingen voor Bart De Wever stemmen, maar moest hij premier worden dan is dat ok voor mij. De NVA is wat mij betreft een respectabele traditionele partij (met foutjes uiteraard).
Respectabel lol.

Alsof er ook maar 1 respectabele partij zou zijn.

Ik lach me kapot bij zoveel naïviteit.

Aandoenlijk.

Laatst gewijzigd door SDX : 12 april 2022 om 23:22.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 05:54   #125
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard.
Dat is een no brainer.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 06:46   #126
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo'n beetje als kiezen tussen de pest en de cholera dan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 06:50   #127
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Of tussen corrupte politicus A en corrupte politicus B.
Oud 13 april 2022, 08:00   #128
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan gaat de pensioenleeftijd terug omhoog ....nog meer belastingen want besparen op dingen die moeten gebeuren niet subsidie naar sjoemelpoedels gaat nog gebeuren onder zijn bewind ....Marrakech toestanden gaan nog voorkomen ....en wie weet wat nog meer.

Als je hem de beginjaren bezig hoorde toen hij de nr.2 was en je ziet zijn verwezenlijkingen .....het is heel anders uitgedraaid...sommige dingen is hij wel goed maar.

Ik dacht ook dat is hem ....maar daar ben ik van moeten terugkomen ...teveel tjeven manieren
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 08:52   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Dan gaat de pensioenleeftijd terug omhoog ....nog meer belastingen want besparen op dingen die moeten gebeuren niet subsidie naar sjoemelpoedels gaat nog gebeuren onder zijn bewind ....Marrakech toestanden gaan nog voorkomen ....en wie weet wat nog meer.

Als je hem de beginjaren bezig hoorde toen hij de nr.2 was en je ziet zijn verwezenlijkingen .....het is heel anders uitgedraaid...sommige dingen is hij wel goed maar.

Ik dacht ook dat is hem ....maar daar ben ik van moeten terugkomen ...teveel tjeven manieren
Naast de kwestie...
Die stem is strategisch, niet omwille van De Wever en zijn verdiensten, maar gewoon om de ultieme catastrofe te vermijden dat een extreem-rechtse partij de macht zou grijpen.

Moest in 'tweede ronde' de keuze moeten gemaakt worden tussen enerzijds Urbanus als president, en anderzijds Van Grieken kies ik zeker voor Urbanus.
Oud 13 april 2022, 10:17   #130
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Neen, niet tussen pest en cholera.

Ik denk dat het voor Dadeemelee eerder kiezen is tussen de pest (VB) en een stevige verkoudheid (N-VA).

Liever gezond dan en stevige verkoudheid natuurlijk (voor Dadeemelee liever dus een andere partij dan N-VA), maar toch absoluut niet vergelijkbaar met de pest (VB).

Voor Pandareus net hetzelfde. Ook voor hem zou het een keuze zijn tussen de pest en een stevige verkoudheid, maar absoluut niet tussen de pest en de cholera. N-VA is voor Pandareis immers een doodnormale partij (zij het niet degene die zijn voorkeur heeft).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 10:27   #131
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Ik denk dat het voor Dadeemelee eerder kiezen is tussen de pest (VB) en een stevige verkoudheid (N-VA).

Liever gezond dan en stevige verkoudheid natuurlijk (voor Dadeemelee liever dus een andere partij dan N-VA), maar toch absoluut niet vergelijkbaar met de pest (VB).

Voor Pandareus net hetzelfde. Ook voor hem zou het een keuze zijn tussen de pest en een stevige verkoudheid, maar absoluut niet tussen de pest en de cholera. N-VA is voor Pandareis immers een doodnormale partij (zij het niet degene die zijn voorkeur heeft).
100% akkoord hiermee.
Oud 13 april 2022, 10:46   #132
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

een open deur in trappen

ook voor miljoenen fransen
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 13:37   #133
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
100% akkoord hiermee.
Oprechte vraag: wat is voor jou het essentiële verschil tussen de NVA en VB?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 13:38   #134
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie...
Die stem is strategisch, niet omwille van De Wever en zijn verdiensten, maar gewoon om de ultieme catastrofe te vermijden dat een extreem-rechtse partij de macht zou grijpen.

Moest in 'tweede ronde' de keuze moeten gemaakt worden tussen enerzijds Urbanus als president, en anderzijds Van Grieken kies ik zeker voor Urbanus.
Op welke partij stem jij idealiter?
Oud 13 april 2022, 13:39   #135
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als NVA en VB beide de grootste worden (en de verkiezing-strijd dus om hen gaat), dan gaat ze op den duur gewoon samenwerken.

Jullie zijn toch niet werkelijk zo naïef he?
Oud 13 april 2022, 13:40   #136
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie...

Rekening houdend met de laatste uitlatingen van Urbanus, lijkt hij mij rechtser dan Van Grieken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 13:45   #137
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als NVA en VB beide de grootste worden (en de verkiezing-strijd dus om hen gaat), dan gaat ze op den duur gewoon samenwerken.

Jullie zijn toch niet werkelijk zo naïef he?
Waarom denk je dat?

De hypothese was een Frans systeem hé:

Citaat:
In de situatie waar één partij volledig gaat lopen met de hoofdprijs (het presidentschap), gaan partijen toch net de verschillen met andere partijen (ook degene die op het politieke spectrum het dichtst bij elkaar staan) willen benadrukken?

Kijk bijvoorbeeld naar linkerzijde: Vooruit en PVDA. Als Vooruit zijnde ga je toch uit alle macht de kiezer proberen te overtuigen om niet op PVDA te stemmen bij een presidentsverkiezing, net omdat dat een totaal verloren stem is?

Als je als linkse partij in een tweede ronde uitkomt tegen een rechtse partij (bijvoorbeeld Vooruit tegen N-VA), dan ga je als linkse partij toch alle linkse stemmen kunnen oprapen. Dus in de eerste ronde kan je je behoorlijk afzetten tegen de andere linkse partijen (zoals Le Pen en Zemmour ook hebben gedaan tegenover elkaar).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 13:45   #138
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Oprechte vraag: wat is voor jou het essentiële verschil tussen de NVA en VB?
NVA is een partij die racisme verwerpt.
Het Vlaams Blok is een partij die draait rond racisme en vreemdelingenhaat in al zijn vormen.
Oud 13 april 2022, 13:47   #139
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NVA is een partij die racisme verwerpt.
Het Vlaams Blok is een partij die draait rond racisme en vreemdelingenhaat in al zijn vormen.
Het Vlaams Blok bestaat niet meer. En wat heeft het willen terugsturen van illegalen te maken met vreemdelingenhaat ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 13:47   #140
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat?

De hypothese was een Frans systeem hé:

In de situatie waar één partij volledig gaat lopen met de hoofdprijs (het presidentschap), gaan partijen toch net de verschillen met andere partijen (ook degene die op het politieke spectrum het dichtst bij elkaar staan) willen benadrukken?

Kijk bijvoorbeeld naar linkerzijde: Vooruit en PVDA. Als Vooruit zijnde ga je toch uit alle macht de kiezer proberen te overtuigen om niet op PVDA te stemmen bij een presidentsverkiezing, net omdat dat een totaal verloren stem is?

Als je als linkse partij in een tweede ronde uitkomt tegen een rechtse partij (bijvoorbeeld Vooruit tegen N-VA), dan ga je als linkse partij toch alle linkse stemmen kunnen oprapen. Dus in de eerste ronde kan je je behoorlijk afzetten tegen de andere linkse partijen (zoals Le Pen en Zemmour ook hebben gedaan tegenover elkaar).
Ik dacht dat het gewoon een projectie was qua machtsstrijd. Dus wanneer NVA en VB beide de grootste worden, en het praktisch een strijd wordt tussen deze twee partijen.

Als die situatie zich voordoet, dan zal na afloop het resultaat zijn dat ze gaan samenwerken. De afstand die de NVA van het VB neemt is voor de bühne.

Uiteraard heb ik daar geen bewijs voor, het is geen wiskunde immers. Het gaat om het hebben van voelsprieten. Begrijpen wat politiek is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be