![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar m'n onderschrift i.v.m. Jazeker. Laatst gewijzigd door reservespeler : 14 april 2022 om 06:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, dan ga ik gewoon vragen.
Hoeveel energie is er nodig om 1 kg waterstof te maken en gedurende 1 week op te slaan in een handzaam formaat? Hoeveel energie kan een moderne installatie uit 1 kg waterstof halen?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 14 april 2022 om 06:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef toe dat ik het niet weet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vijf miljard euro in het Nederlandse regeerakkoord voor de intentie van een studie naar kernenergie ... ![]() ![]() Als je bekijkt hoeveel geld al in 'groene' energie is gestoken, 500 miljard euro in Duitsland, 40 miljard in België, biljoenen wereldwijd en het hernieuwbaar is amper een rimpeling in het totale energieplaatje of de vermindering van de uitstoot van CO2. Als je de lengte en onderhoudskosten van die hernieuwbare investeringen vergelijkt met die van kerncentrales ... 20 jaar tegen 80 jaar ... Frankrijk heeft de groenste en goedkoopste energie van West-Europa, al decennia, dankzij kernenergie, Duitsland is met Nederland en op Polen na momenteel een van de grootste vervuilers van heel Europa, dankzij de hernieuwbare energie. Kernenergie moet deel uit maken van de mix, gas ook, om huizen te verwarmen maar niet om elektriciteit op te wekken, dat is waanzin. Fossiele luchtvervuiling veroorzaakt in één dag meer doden dan kernenergie over haar hele bestaan, de rampen meegerekend. Volgens mij is kernenergie op lange termijn niet duurder. De laatste decennia lagen de investeringen bijna stil en ging het om de bouw van prototypes. Om ons aan te passen aan de klimaatveranderingen hebben we groei nodig, en om te groeien hebben we energie nodig, overvloedige energie, geen consuminderen en net (niet) genoeg 'hernieuwbare' energie (waar dan biomassa bij hoort waarvoor men massa's oerbossen plat gooit en monocultuur plantages aanlegt). Met cijfers en statistieken kan je alles bewijzen, met keiharde economische en evolutionaire wetmatigheden valt echter niet te spotten.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat u even de zoekfunctie van het forum gebruikt.
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is de essentie van een discussie idd en dus ook van een discussieforum.
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet dat er bij de omzetting van energie naar waterstof een rendement van 70% kan behaald worden en bij de terug omzetting van waterstof naar energie ook 70% Dus het totaal rendement is nog steeds 10-20 % hoger dan bij het gebruik van verbrandingsmotoren. Waarom hoor ik jullie vraag niet bij het gebruik van verbrandingsmotoren ?
![]() |
![]() |
#28 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
We gaan er van af stappen, de hamvraag is alleen, gaat persoonlijk gemotoriseerd transport nog mogelijk/betaalbaar zijn.
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() 241 kJ/mol
![]() |
#30 |
|
![]() Ooit van fuelcellen gehoord ?
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tof, en waar slaat dat dan op? Het losmaken van waterstof uit een molecule? Het opslaan? Of is dat wat er uit gehaald kan worden door de recombinatie met zuurstof?
Voor het kiesvee is dat getal en maatvoering hetzelfde als picobequerel per parsec.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 14 april 2022 om 06:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas als het land gesplitst is. Het kan zo niet verder.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker. De grootste tot nu toe is 78MW.
Met zo'n 10 kunnen we toch 1 grote aardgascentrale vervangen.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wat? Omdat ze politica is?
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met linken naar sites kan ik alles bewijzen, het ligt er gewoon aan wat ik wil bewijzen. En ja, waterstof kan een bruikbare energiedrager zijn voor groot transport. Treinen, schepen, ... Voor auto's en brommerkes mag het toch iets eenvoudiger zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb mij dus gewaagd een chemisch thermodynamische basisgetal...namelijk de vormingsenthalpie van H2 gedurende de hydrolysereactie van water. En meteen dus ook de oxidatie-enthalpie van H2 Uit uw vraag blijkt een schromelijke afwezigheid van chemisch technische kennis. De ontbindingsenthalpie van water door hydrolyse is gelijk aan de vormingsenthalpie van water uit het oxidatieproces van waterstof. Basischemie. Nu pretendeert u kiesvee te zijn, maar enkele berichten hiervoor sneerde u nog dat ik geen thermodynamische kennis heb...wat is het nu ? En die vraag over de opslag. Die kan ik niet precies benatwoorden, dus voel u vrij om mijn kennis aan te vullen met de thermodynamica van het bewaren van gassen. Maar ik maak mij daar niet veel zorgen over. Ik schat die bewaarkost in dezelfde grote orde dan het bewaren van aardgas (methaan) of van het opslaan van hoog radioactief nucleair afval.
![]() |