![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat verkies je: electrocutie of het vuurpeleton? | |||
Electrocutie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 22,22% |
Vuurpeleton |
![]() ![]() ![]() |
7 | 77,78% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Electrische stoel, vuurpeleton, gaskamer en lethal injection. In het recente verleden werd bijna altijd voor dat laatste gekozen, maar er was eens een slecht lot vergif, of wat verkeerd toegediend, zodat het nogal een messy vertoning werd. (ja er zijn getuigen aanwezig bij de executie) dus zijn ze daar vanaf gestapt. Guilliotine of ophangen (mits goed uitgevoerd) zijn nog altijd de snelste methodes, meest pijnloos, ik vermoed u vol alcool kappen en in een vriezer stoppen die tot -35 gaat. Je valt in slaap en wordt niet meer wakker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk, voor kleinere vergrijpen zou een "gewoon duel" terug ingevoerd mogen worden.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Maatschappelijke discussie heeft enkel zin voor het bepalen van voor welke criminele wettelijke feiten.)
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit toont nu net een algemeen én stijgend beschavingsniveau. https://www.fdfa.be/nl/zesde-protoco...e-fundamentele |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Decennia geleden heeft de raad van Europa al beslist dat de doodstraf niet meer thuishoort in het strafrecht van een beschaafde samenleving en dat het opleggen ervan gelijkgesteld zou kunnen worden met folteringen en onmenselijke of vernederende behandelingen of straffen, waarvan artikel 3 van het Europees Verdrag voor de rechten van de mens spreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ene geëxecuteerde zal het niet nog eens doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet het debat voeren waarover het hoort te gaan : niet-samendrukbare straffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bonne chance, als je de weg van de regressie wil gaan bewandelen. Back to the dark ages...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
../... Laat dat nu net het punt zijn, tenminste wanneer ge objectief de realiteit van de geschiedenis tot heden wilt aanvaarden zonder beperken tot wens-gedachten. (-> two to tango, ja?) "Vergeldingsrecht?" ../... Voor de elfendertigste keer: Het is geen vergelding noch straf. Dat laatste is een idiote reden, irrelevant voor de maatschappij zelf.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 april 2022 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maatschappijen waar de moraal en de strafwet niet in hoofdzaak uit 2.000 jaar oude boekjes zoals de Thora en het OT of de koran komt dus. Jammer genoeg is dat beperkt tot de westerse wereld, minus een deel van de VS (27 staten zijn nog achterlijk, 23 evolueerden reeds naar abolition) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar blijf ik bij en testamenten -ouw of nieuw- van welk relikwieten geloof dan ook is irrelevant wat mij betreft. Nogmaals Panda: Geen straf, wel pest-control.
![]() |