Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2022, 21:01   #22601
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dit regime heeft meer dan een miljard Chinezen uit de armoede getild en is de motor van de nieuwe multipolaire wereldorde waarin het Westen steeds minder te zeggen heeft. Dus dat regime moet, en zal, blijven.
Dat is dan gebeurd door het vroeger bestaande en verstikkende communistische regime te verlaten en pragmatisch als Deng Xiao Ping de mogelijkheid te scheppen om vrij en kapitalistisch te ondernemen, waarbij de overzeese markten bereikbaar werden. De idee van een supergroot Noord-Korea werd verlaten en heeft voorspoed gebracht.
Oud 17 april 2022, 21:05   #22602
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
, maar we doen het samen en aan ons eigen traag tempo.

Doen?
Zijn antwoorden zijn onderhand wel bekend
False flag, propaganda, leugens, assymetrische bewijsvoering, ontkennen, …

Ik weet zelfs niet of hij akkoord gaat dar rusland in oekraine is binnengevallen.
Misschien beweert hij vrolijk dat de russen enkel in die 2 nieuwe landen zit en tot op heden geen voet in oekraine gezet heeft.
Hoe heten die 2 landjes nu weer die rusland erkend heeft?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 22:30   #22603
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Dat is dan gebeurd door het vroeger bestaande en verstikkende communistische regime te verlaten en pragmatisch als Deng Xiao Ping de mogelijkheid te scheppen om vrij en kapitalistisch te ondernemen, waarbij de overzeese markten bereikbaar werden. De idee van een supergroot Noord-Korea werd verlaten en heeft voorspoed gebracht.
Amerika heeft die deur naar China geopend (Nixon) met het idee dat met de vrije markt
ook een liberalisering van de maatschappij zou volgen, maar men is daar nu niet meer van overtuigd. Duitsland dat hetzelfde dacht richting Rusland is die idee nu met een schok kwijt.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 23:08   #22604
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hij geen afstand neemt van Herman & Petersen (Rwanda), terwijl Monbiot hem wijst op de problematische “kritische analyse” van deze auteurs en hij hem met veel geduld alle gelegenheid geeft om zich enkel daarvan te distantiëren, terwijl hij akkoord gaat met de centrale these. Daar valt Chomsky door de mand. Hij kiest standpunt voor feiten, onvergeeflijk. Ge moet echt de mail-exchange met Monbiot eens helemaal lezen.
Wat mbt Rwanda is zo problematisch dat daarvoor Chomsky aan de kant gezet dient te worden?
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 23:17   #22605
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok. Je bent niet zeker dat je gelooft dat de moordpartijen door de Russen gepleegd zijn.

Kan ik je verleiden tot een gezamenlijk OSINT fact-check onderzoek, specifiek mbt Bucha?

We zetten een aparte draad op ervoor. (Als die nog niet zou bestaan…)

Uw tijd is schaars, mijn tijd is schaars, maar we doen het samen en aan ons eigen traag tempo.

Doen?
Met de attitude die u toonde mbt dat artikel van die Française rond Bucha zou ik iedereen afraden mee te gaan in dit spelletje. Als de feiten niet passen in de theorie worden ze genegeerd of wordt er op de man gespeeld.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 april 2022 om 23:18.
Oud 17 april 2022, 23:45   #22606
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Met de attitude die u toonde mbt dat artikel van die Française rond Bucha zou ik iedereen afraden mee te gaan in dit spelletje. Als de feiten niet passen in de theorie worden ze genegeerd of wordt er op de man gespeeld.
Voor V. is dit inderdaad 'n spelletje.
Z'n woordkeuze spreekt al boekdelen ; "Je bent niet zeker dat je gelooft dat..."

Vreemde (vraag)stelling me dunkt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 07:36   #22607
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Remind me. Welk artikel? Ik ben niet mee

Los daarvan, ik begrijp wel waarom je het afraadt. Het kan wel eens confronterend worden, he Bach…

Laatst gewijzigd door Voltian : 18 april 2022 om 07:49.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 07:39   #22608
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Voor V. is dit inderdaad 'n spelletje.
Z'n woordkeuze spreekt al boekdelen ; "Je bent niet zeker dat je gelooft dat..."

Vreemde (vraag)stelling me dunkt.
Nee het is geen spel voor mij SDX.

Ik begin me een beetje af te vragen waar jouw fixatie vandaan komt. Ge moogt ook gewoon open discussieren met mij hoor, ipv in de 3e persoon over mij te praten waar ik bij sta.

Met die uitspraak “je bent niet zeker dat…” probeer ik gewoon tomm’s standpunt helder te krijgen.
Oud 18 april 2022, 07:46   #22609
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat mbt Rwanda is zo problematisch dat daarvoor Chomsky aan de kant gezet dient te worden?
Wel, Herman & Pedersen: https://www.monbiot.com/2012/05/21/g...t-assessments/

Herman and Peterson present an interpretation of the events in Rwanda from April to July 1994 that is a straightforward inversion of the reality accepted, and studied in intimate detail, by every major scholar and investigator of the subject. I am not aware of a single exception in comparative genocide studies and scholarship on Rwanda and the Great Lakes region. This is quite analogous to declaring that the Jewish Holocaust did not occur, and in fact, the real victims were Germans slaughtered by Jews. Herman and Peterson contend that the ‘only well-organized’ killing force in Rwanda during this period was the Tutsi-dominated RPF. The RPF certainly committed major and possibly genocidal atrocities in Rwanda in 1994, claiming tens of thousands of victims. But this was dwarfed by the Hutu holocaust of Tutsis, which exterminated up to a million people. Herman and Peterson completely obfuscate the agents of ‘Hutu Power,’ the killing squads that roamed every corner of Rwanda available to them for week after week, hunting down every last ragged Tutsi survivor they could find, checking in and out of their day’s duties like clockwork. They were organized and mobilized by an apparatus of hate that sprang into immediate action when the Hutu president Habyarimana’s plane was shot down in April 1994. How much detailed pre-planning of the killing there was is a legitimate question. But to baldly deny that systematic and generalized killing of Tutsis occurred in those three apocalyptic months is to deny the murder of hundreds of thousands of innocent human beings, and to do it in such a casual and malicious way that it leaves me slack-jawed.
Oud 18 april 2022, 10:05   #22610
Voltian
Minister-President

Standaard

Meer on topic, een survey van vlak voor de oorlog welke status inwoners van Donbas zouden wensen. Methode ziet er betrouwbaar uit. Resultaten lijken me dus een redelijk beeld te geven.

As usual, behoorlijk ambigue resultaten die niet per se goed uitkomen voor Oekraine noch Rusland.

https://www.washingtonpost.com/polit...ublic-opinion/
Oud 18 april 2022, 13:10   #22611
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het Chinese systeem is niet zuiver kapitalistisch, maar wordt sterk gestuurd door de communistische partij dat weet U ook. Alle banken, voornaamste bedrijven, etc. En zelfs de echte privé bedrijven hebben cellen van de communistische partij in hun bestuur en moeten zich aan de 5 jaren plannen houden.
Dus een heel ander systeem dan het onze, maar het werkt goed.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 13:18   #22612
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer on topic, een survey van vlak voor de oorlog welke status inwoners van Donbas zouden wensen. Methode ziet er betrouwbaar uit. Resultaten lijken me dus een redelijk beeld te geven.

As usual, behoorlijk ambigue resultaten die niet per se goed uitkomen voor Oekraine noch Rusland.

https://www.washingtonpost.com/polit...ublic-opinion/
Is moeilijk he, in Oekraïne is zelfs maar het formuleren van de wil tot meer autonomie strafbaar en gevaarlijk laat staan de wil om bij Rusland te horen. Ook in de separatistische republieken is het uiten van de wil om terug bij Oekraïne aan te sluiten gevaarlijk.
Dus natuurlijk krijg je heel andere resultaten langs beide zijden van de (toenmalige) frontlinie.
Daarenboven is de Washington Post een krant met heel sterke banden met de regering in Washington, de voornaamste bondgenoot van het regime in Kiev...

Maar goed, het is een begin om toe te geven dat "de meningen sterk verdeeld zijn". Zelfs dat wil het regime in Kiev niet toegeven. In hun wereld visie (die je terugvindt bij parcival) heb je enerzijds Oekraïense patriotten en anderzijds Russische spionnen, verraders en gebrainwashte Sovjet zombies.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 april 2022 om 13:20.
Oud 18 april 2022, 13:25   #22613
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Zijn antwoorden zijn onderhand wel bekend
False flag, propaganda, leugens, assymetrische bewijsvoering, ontkennen, …

Ik weet zelfs niet of hij akkoord gaat dar rusland in oekraine is binnengevallen.
Misschien beweert hij vrolijk dat de russen enkel in die 2 nieuwe landen zit en tot op heden geen voet in oekraine gezet heeft.
Hoe heten die 2 landjes nu weer die rusland erkend heeft?
Als iemand afkomt met een bron die geloofwaardig is wil ik best meewerken met het idee van Voltian.
Het probleem is, zolang de stad afgesloten is van de buitenwereld door gewapende tiepes (dat zie je ook als je goed kijkt in de reportages van Tom Vandeweghe) is onafhankelijk onderzoek moeilijk. Het zijn ongetwijfeld deze die bepalen welke "getuigen" ze mogen spreken.
Zolang dat dat het geval is is het moeilijk. "pro-Russische" of onafhankelijke journalisten komen er niet in.
Dus ik denk dat we zullen moeten wachten tot de oorlog voorbij is.

Om te beginnen, waar kunnen we een lijst vinden met de namen van de slachtoffers? Niet moeilijk toch? En dan kun je de familie benaderen van elk van hen en hun visie op de feiten vragen.
Oud 18 april 2022, 14:10   #22614
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Het stadje Kremmina, waarvan de burgemeester enkele weken geleden vermoord werd door het regime in Kiev omdat hij bekend staat als pro-Russisch(een van de vele, waar in de westerse pers niet over gesproken wordt), werd vandaag veroverd door het Russische leger en de LPR. De Oekraïense verdediging lijkt wat van de pluimen verloren te hebben nu een groot deel van het Azov regiment omgekomen is of gevangen is genomen.
Oud 18 april 2022, 14:30   #22615
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is moeilijk he, in Oekraïne is zelfs maar het formuleren van de wil tot meer autonomie strafbaar en gevaarlijk laat staan de wil om bij Rusland te horen. Ook in de separatistische republieken is het uiten van de wil om terug bij Oekraïne aan te sluiten gevaarlijk.
Dus natuurlijk krijg je heel andere resultaten langs beide zijden van de (toenmalige) frontlinie.
Daarenboven is de Washington Post een krant met heel sterke banden met de regering in Washington, de voornaamste bondgenoot van het regime in Kiev...

Maar goed, het is een begin om toe te geven dat "de meningen sterk verdeeld zijn". Zelfs dat wil het regime in Kiev niet toegeven. In hun wereld visie (die je terugvindt bij parcival) heb je enerzijds Oekraïense patriotten en anderzijds Russische spionnen, verraders en gebrainwashte Sovjet zombies.
Het gaat niet om 'wereldbeeld'...

Oekraïne wil gewoon niets of toch zo weinig mogelijk nog te maken hebben met hun agressieve buur, terwijl die agressieve buur aan zelfbediening doet en Oekraïne als een buffet bekijkt waar ze naar hartelust kunnen gaan opscheppen en vreten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 16:02   #22616
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet ik staven? Dat hij revisionistische standpunten verdedigt op basis van feitelijke onjuistheden?….
Welke feitelijke onjuistheid? U spreekt over "Rwanda". Welk feit met betrekking tot Rwanda? Het moet toch iets verwoordbaar zijn als u er zo'n zware conclusies aan verbindt. Aan hearsay hebben we niet veel.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 april 2022 om 16:08.
Oud 18 april 2022, 16:03   #22617
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Remind me. Welk artikel? Ik ben niet mee

Los daarvan, ik begrijp wel waarom je het afraadt. Het kan wel eens confronterend worden, he Bach…

Als u iets inhoudelijks wil mededelen kan u dat hier gewoon doen. Als het u te veel werk is doe het niet.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 april 2022 om 16:05.
Oud 18 april 2022, 16:24   #22618
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Russische militaire voertuigen worden overal langs de kant van de weg begroet met Sovjet vlaggen in de stad Dimitrivsk.

https://m.facebook.com/story.php?sto...00002829404866

Laatst gewijzigd door tomm : 18 april 2022 om 16:26.
Oud 18 april 2022, 16:29   #22619
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het gaat niet om 'wereldbeeld'...

Oekraïne wil gewoon niets of toch zo weinig mogelijk nog te maken hebben met hun agressieve buur, terwijl die agressieve buur aan zelfbediening doet en Oekraïne als een buffet bekijkt waar ze naar hartelust kunnen gaan opscheppen en vreten.
Laat de inwoners van Donbas zelf de beslissing nemen of ze bij Rusland dan wel Oekraine willen horen. Oekraine heeft zelf ook de kans gekregen zonder bloedvergieten onafhankelijk te worden.
Dat het in Donbas dankzij bloedvergieten moest gebeuren is erg jammer.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 april 2022 om 16:31.
Oud 18 april 2022, 16:33   #22620
cato

Standaard

Citaat:
Russische militaire voertuigen worden overal langs de kant van de weg begroet met Sovjet vlaggen in de stad Dimitrivsk.

https://m.facebook.com/story.php?sto...00002829404866
Poetin heeft zijn verhaal over de oorlog veranderd. omdat Rusland het niet gaat winnen van het Oekraïense leger.
Nu spreekt hij over een oorlog tegen Amerika en de NAVO.
Wat een huichelaar die man.

Van de andere kant geloof, ik dat er in de Oostkantons ook veel Russen wonen die pro Rusland zijn.
Daarom kan Oekraïne de Donbas beter afstaan bij een vredesregeling.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be