![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nietsontziende Tsjetsjenen schieten Poetin te hulp: geen volk dat zo wordt gevreesd
Artikel de dato Maandag 28 februari 2022 Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 19 april 2022 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Georgiërs ?
![]() |
#3 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De heren hadden er genoeg van om voor kanonnenvlees te spelen ... Tja , een échte oorlog tegen een echt leger voeren is nog wat anders dan ongewapende burgers terroriseren.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger nog een Rus gekend. Hij had wel enorm veel klasse en sprak een prachtig frans van de 19de eeuw. Was trouwens een universiteit professor in geologie etc in Moskou. Over Tsjetsjenen was hij niet te spreken, ze lachen vriendelijk in uw gezicht maar steken een dolk in uw rug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() De Russen lijken toch Marioepol te kunnen veroveren, met behulp van een reeks Tsjetsjenen aan de ketting kan Poetin dan weer verder het offensief voeren.
![]()
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
"On Tuesday (vandaag), Russian and Donetsk Republic forces announced another chance for Kiev’s troops in Mariupol to surrender. It is the second such offer from Moscow, as Russia’s Defense Ministry had already given members of Ukraine’s nationalist battalions an opportunity to lay down their weapons on Sunday. However, that offer was also ignored by the troops. RT’s Murad Gazdiev reports from Mariupol as the battle continues." (RT) Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2022 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220314_93202813
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Als het einde van hun leven zich voor hun ogen afspeelt, dan speelt die zogenaamde toestemming van Kiev geen rol meer, hoor.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste optie is waarschijnlijk veel minder pijnlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begrijpelijke reactie. Als men ziet dat de russen gewone burgers op straat oppikken, martelen, neerschieten enz gaan die zich zeker niet overgeven aan dat rapaille.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gewoon een vuile oorlog die niets meer te maken heeft met dat Zelenski bij de NAVO wilde gaan.
Het is gewoon (lust)moord & doodslag, verkrachten. Zie ook: ‘Plunderen, verkrachten en moorden hoort bij het Russische bezettingsbeleid’ p.s. Eigenlijk is het nog knap van de Oekraïners dat zij nog steeds weerstand weten te bieden. Tijd dat héél Rusland plat gaat en men daar hetzelfde gaat doen, onschuldige slachtoffers maken? Laat ik mij meeslepen door sommige berichten? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 april 2022 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is waar en wat niet? Niet onbelangrijk natuurlijk. Maar de beelden en berichten die we hier krijgen ... Een mens zou zich door minder laten meeslepen. Dus je reactie is best te begrijpen. Moet de Russische bevolking ook niet even proeven van wat de Oekraïners dagelijks meemaken. Er zijn zowel argumenten pro als contra zo lijkt me. Contra: waarom het leed en de pijn vergroten? De grootste verantwoordelijkheid voor deze barbarij ligt bij een kleine minderheid (de gewone Rus treft waarschijnlijk slechts heel weinig schuld). Pro: mogelijks is het pas als de Russische bevolking dergelijke terreur moet ondergaan dat ze iets meer druk zullen uitoefenen op hun eigen regering om de strijd te staken. Een strijd die totaal disproportioneel is voor al het mogelijke dat hun eventueel zou aangedaan zijn.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 20 april 2022 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is waar wat is er niet waar, dat lijkt mij een goede vraag. Zet men 'ons' op het verkeerde spoor? Of de barbarij bij een kleine minderheid Russen ligt, dat is twijfelachtig. Ik twijfel er zelfs aan dat mocht de Russische bevolking op de één of andere manier dat soort van terreur moet ondergaan dat hun regering de strijd zal staken want het is duidelijk dat zij over lijken gaan om hun gelijk proberen te halen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 april 2022 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Er zijn er al heel wat gesneuveld , er gaan zelfs geruchten dat vanuit het Russische leger hun posities gelekt werden aan de Oekraïners.