Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2022, 13:07   #22921
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
onderhandelingen zijn zinloos. Putin stopt pas als ofwel een vazal in Kiev aan de knoppen zit ofwel als Oekraïne compleet in puin ligt.

Oekraïners die willen leven in vrijheid hebben maar 1 keuze: vechten tot het einde.
Dat is onzin. Als Oekraine akkoord gaat met een referendum in Donbas is de oorlog voorbij.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 13:08   #22922
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als zelfverklaard mens ter linkerzijde Le Pen kiezen als toekomstig president.

Niet te geloven.
Alles beter dan een regime kandidaat.
Oud 22 april 2022, 13:11   #22923
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Het is ook algemeen geweten dat wanneer je aan een verkrachter één keer toegeeft, hij het voor bekeken zal houden, en verder nooit meer iemand zal verkrachten.

Alsof Poetin, eens Oekraïne ook de jure afstand zou nemen van de Donbas en de Krim, zich voor lang koest zal houden. Zijn regime kan enkel overleven door de Russen een betere levensstandaard te geven, of door het nationalistisch en fascistisch vuur aan te wakkeren. Het eerste wil de oligarchie niet lukken, dan maar het tweede, totdat het regime ineenstort.

Dat nominaal linkse, of zogezegd maatschappijkritische forumleden dit fascisme volmondig steunen, ik zal dat nooit begrijpen.
Stomme vergelijking. Je kunt NAVO en de VS dan ook vergelijken met serieverkrachters.
Oud 22 april 2022, 13:18   #22924
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hele opluchting voor jou niet om een keer niet dat boertig russengedrag goed te praten?
Ik zie je hier meer en meer pogen te vermijden om de verachterlijke politiek van Rusland te moeten verdedigen.

Is jouw veertje een beetje gebroken, tomm?
Ik heb van bij het begin gezegd dat ik de invasie niet had verwacht en geen goed idee vond.
Maar zoals de zaken er nu voorstaan kan al dat bloed niet voor niets vergoten zijn.
Minimim minimorum is de Donbas. En de Donbas wordt Russisch. Een goede uitkomst, maar nog steeds niet overtuigd dat het sop de kool waard is want door de manier dat Kiev zich verdedigt (zich verstoppen in steden) zijn veel gebouwen in bvb. Mariupol beschadigd en veel burgerslachtoffers gevallen.

Ik hoop dat China Taiwan voor een ultimatum stelt en dat het Westen dat dan WEL serieus neemt.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 april 2022 om 13:19.
Oud 22 april 2022, 13:24   #22925
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat is onzin. Als Oekraine akkoord gaat met een referendum in Donbas is de oorlog voorbij.
Dus Putin liegt als hij zegt dat Oekraïne moet gedenazificeerd worden?

Ze blijven Kiev ed bombarderen, dat is niet enkel omdat ze wat druk willen leggen hoor.
Oud 22 april 2022, 13:29   #22926
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Zo is dat.

Iedereen die Oekraiene en Zelenski blijven steunen en aanmoedigen is pro bloedvergieten.

Zelenski de marionet zal zich ook moeten verantwoorden. Een verloren oorlog toch maar willen uitvechten "tot de laatste Oekraiener". Het Westen de Oekraieners toch maar wapens in de handen blijven duwen. Maar goed, we weten dat er heel wat meer belangen meespelen en dat Oekraiene gebruikt wordt. En de massa moet dus ten allen prijze pro-oorlog gehouden worden. De vijand is een monster.

Apropos, ik ben super rechts, jij (super) links, maar ik bewonder uw geduld, standvastigheid en intellectuele eerlijkheid doorheen de constante belegering, het getrol en de beledigingen die jij hier moet ondergaan. Ik kende jou nog van vele jaren terug hier en toen dacht ik er ook al zo over. Ideologisch staan we volledig tegenover elkaar, maar veel van uw beweringen bevatten kilos waarheid en dwingen respect af.

En nu terug terzake.

Of de meesten in het Westen beseffen dat ze belazerd worden door de mainstream en de "machthebbers" betwijfel ik wel zeer sterk. 80% van de massa loopt gewoon zeer gewillig mee en weet niet beter. Meelopen naar hun ondergang.

De censuur hier in het Westen in het algemeen, loopt de spuigaten uit. Zelfs Elon Musk en Marc Andreessen verkondigen het nu luidop en ondernemen actie. Musk denkt eraan controle te verwerven over Twitter om het gecensureer wat tegen te gaan.

Bijlage 116118

Specifiek wat het Oekraiene gebeuren betreft mogen we NIKS of nilks van de andere kant horen, alles wordt gecensureerd. En dan horen we vandaag nog Biden lullen over de "free world"... Wie kan dat nog serieus nemen?

En dan de propaganda. De propaganda hier is versmachtend maar wel zeer doeltreffend en geslaagd want die 80% van de massa beseft het niet of wil het niet beseffen.

De nieuwsaggegator hier op mijn scherm is een niet aflatende stroom-op het belachelijke af- van anti Poetin en anti Russen headlines. En niks of niks negatiefs over Zelenski of dodencijfers binnen de Oekraiense strijdkrachten.

Doet me wat denken aan de tijd toen we overstelpt werden in de media met anti Trump berichten en dat die dan toch het presidentschap in de wacht wist te slepen.
Dank u wel vanguard.
Rechts en links betekenen niet veel meer. Ik heb niets gemeen met heel de die hypocriete woke cultuur.
Wie aan de kant van het gewone volk staat verdient steun links of rechts. Waar ik de lijn trek is neo-nazisme en racisme. (maar dan echt racisme, geen "zwarte piet" of "negerinnentetten" bullshit)
Ik lijk ook een van de enigen die zich nog bekommert om de oneerlijke handelsrelaties, armoede en uitbuiting van het globale zuiden. De "woke" cultuur focuust bewust op woorden om het niet over inhoud, namelijk economische wanverhoudingen, te hebben. Komt zoals zoveel rottigheid van de Angelsaksische wereld.
Oud 22 april 2022, 13:29   #22927
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Zoals het er nu uit ziet, wordt het een bevroren oorlog die nog jaren gaat duren.
Voor Oekraïne is dit de slechtste uitkomst en dan moeten ze nog jaren wachten om aan onderhandelingen te beginnen met de EU.
Hopelijk komt Zelensky nog tot een inzicht dat een vredesakkoord , met een verlies van de Donbas, beter is dan nog jaren in oorlog blijven met Rusland.
Volgens Zelensky moet een akkoord het gevolg zijn van een groots referendum in het land, en niet van vijandige of bevriende buurlanden.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 13:31   #22928
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Poetin zal zo snel mogelijk een referendum willen houden in de Donbas om deze regio bij Rusland in te lijven ,zoals hij dat met de Krim heeft gedaan.
Hij moet wel om een nog groter gezichtsverlies te voorkomen.
Citaat telegraaf:
Het is zeer de vraag of hij, na de gedwongen terugtrekking van zijn troepen rond Kiev, een tweede nederlaag in Oost-Oekraïne aan het thuisfront zal weten te verkopen. De vele opgelegde sancties zullen daar zeker niet met gejuich zijn ontvangen. En de grote aantallen gesneuvelde Russische generaals en militairen hebben de Russische bevolking ongetwijfeld diep geraakt. De toekomst zal leren hoe Poetin de geschiedenisboeken zal ingaan. Dat zullen in elk geval inktzwarte bladzijden worden.
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/68...el-over-poetin

Laatst gewijzigd door cato : 22 april 2022 om 13:31.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 13:45   #22929
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Alles beter dan een regime kandidaat.
En dan Frankrijk moeten denazificeren zeker ?

Wat een hypocrisie.

De debatfiches vanuit Moskva (pun intended) blinken niet meer uit in duidelijkheid zeker ?
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 14:00   #22930
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb van bij het begin gezegd dat ik de invasie niet had verwacht en geen goed idee vond.
Maar zoals de zaken er nu voorstaan kan al dat bloed niet voor niets vergoten zijn.
Minimim minimorum is de Donbas. En de Donbas wordt Russisch. Een goede uitkomst, maar nog steeds niet overtuigd dat het sop de kool waard is want door de manier dat Kiev zich verdedigt (zich verstoppen in steden) zijn veel gebouwen in bvb. Mariupol beschadigd en veel burgerslachtoffers gevallen.

Ik hoop dat China Taiwan voor een ultimatum stelt en dat het Westen dat dan WEL serieus neemt.
Een eis om een referendum te houden?
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 14:11   #22931
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Heeft niemand door dat eens de Oekraïners zware wapens krijgen ze de Russen op de krim en de donbass eruit gaan knikkeren ... .
De Russen stellen niks voor en de beste Oekrainse troepen hebben nog niet deelgenomen aan de oorlog.
De Russen gaan het slaag van hun leven krijgen.
Dan mogen ze terug gaan bouwen aan hun leger met een kapotte economie ... .
Nee Poetin heeft zijn hand zwaar overspeeld.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 15:23   #22932
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Gonzalo Lira is vrij gelaten. Er was veel druk wordt gezegd en het zou met niet verwonderen dat VS staatsburgerschap er voor iets tussen zit. Hij mag Karkhov niet verlaten.

https://odysee.com/@theduran:e/gonza...sgonzalolira:a
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 15:39   #22933
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Fascinerend:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Laatste wat ik vernam....Gonzalo Lira gekidnapt, gefolterd en vermoord door de Kraken eenheid, deel van het Azov bataljon verbonden aan SBU. Men gaat zelfs achter internet influencers, bloggers en tiktokkers aan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mijn dank voor al die belangrijke informaties.
Waar kan ik die bevestigd zien door duidelijke bronnen en artikelen, naam en toenaam van auteurs?
Anders zijn zulke schrijfsels gewoon winderige letters samengeblowd tot woorden in twee zinnetjes.

Met welgemeende dank. Eventueel.
Citaat:
Er is daar geen bewijs voor gepresenteerd voor zover ik weet. Dit gaat om 'claims'. Tevens gebaseerd op wat een Oekraïnse groep militairen gepost heeft. Als hij morgen opduikt krijgt u een excuus van mij. Ik acht dat echter nogal onwaarschijnlijk gezien wat er allemaal aan het gebeuren is daar.
Citaat:
Gonzalo Lira is vrij gelaten. Er was veel druk wordt gezegd en het zou met niet verwonderen dat VS staatsburgerschap er voor iets tussen zit. Hij mag Karkhov niet verlaten.

https://odysee.com/@theduran:e/gonza...sgonzalolira:a
Voorlopig geen enkele bron voor de kidnapping, foltering, moord, en miraculeuze vrijlating, behalve dus Gonzalo Lira zelf.

Maar Bucha, gRoTe TwIjFeLs ...
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 22 april 2022 om 15:42.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 15:41   #22934
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dus Putin liegt als hij zegt dat Oekraïne moet gedenazificeerd worden?

Ze blijven Kiev ed bombarderen, dat is niet enkel omdat ze wat druk willen leggen hoor.
Logisch he, wapendepots, munitietransporten, luchtafweer, etc. in heel Oekraine blijven strategisch belangrijk, ook als de focus Donbas is.

Veel nazi militieleden zijn al gesneuveld of gevangengenomen, zoals Azov.
Oud 22 april 2022, 16:02   #22935
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net daarom doe ik het niet, alleen hier en daar een frappant voorbeeld.
Ik heb geen tijd voor een nieuwe draad.
Een nieuwe draad opstarten duurt niet zo héél véél langer dan een bericht in een bestaande draad plaatsen; laten we zeggen drie tot vier seconden.

Of zou het soms zo zijn dat er géén TALLOZE voorbeelden beschikbaar zijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 16:06   #22936
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat precies dient dat door u verhoopte ultimatum in te houden?

Oud 22 april 2022, 16:11   #22937
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stomme vergelijking. Je kunt NAVO en de VS dan ook vergelijken met serieverkrachters.
De essentie van het bericht waar u op reageerde, gaat niet over de vergelijking met een serieverkrachter.

Ik heb ze voor uw comfort en gemak even aangeduid:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Het is ook algemeen geweten dat wanneer je aan een verkrachter één keer toegeeft, hij het voor bekeken zal houden, en verder nooit meer iemand zal verkrachten.

Alsof Poetin, eens Oekraïne ook de jure afstand zou nemen van de Donbas en de Krim, zich voor lang koest zal houden. Zijn regime kan enkel overleven door de Russen een betere levensstandaard te geven, of door het nationalistisch en fascistisch vuur aan te wakkeren.

Het eerste wil de oligarchie niet lukken, dan maar het tweede, totdat het regime ineenstort.

Dat nominaal linkse, of zogezegd maatschappijkritische forumleden dit fascisme volmondig steunen, ik zal dat nooit begrijpen.

Oud 22 april 2022, 16:17   #22938
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Intussen, in het paradijs van de denazificeerders (bron: Gazeta.Ru)

"The Investigative Committee opened a criminal case against publicist and public figure Vladimir Kara-Murza for disseminating false information about the Russian army
Vladimir Kara-Murza faces five to 10 years in prison on suspicion of spreading fakes about the Russian army, the investigation asks for his arrest"

(Met dank aan Google Translate)

https://twitter.com/GazetaRu/status/1517423056498696193
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 22 april 2022 om 16:19.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 16:21   #22939
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat China als antwoord zou krijgen dat ze hun ultimatum als suppositoire kunnen opsteken.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 april 2022 om 16:22.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 16:31   #22940
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een nieuwe draad opstarten duurt niet zo héél véél langer dan een bericht in een bestaande draad plaatsen; laten we zeggen drie tot vier seconden.

Of zou het soms zo zijn dat er géén TALLOZE voorbeelden beschikbaar zijn?

Toch wel maar niet in de westerse mainstream media en de Russische wordt per definitie niet geloofd. (tenzij natuurlijk beelden, als de daders het zelf filmen... )

Dus het vergt al wat om bronnen te zoeken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be