![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan we alles afschaffen (sport en dergelijke) waarbij er af en toe eens een dode valt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn nu beelden gepubliceerd. Het is nog erger dan gedacht. Wat een maniakken.
https://www.hln.be/binnenland/nieuwe...egom~a46bdc65/
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarbij ik niet de schuld bij dien brave jongen wil leggen he, die sadistische zwijnen zijn 100 % verantwoordelijk. Pearpressure ... ja i "Als iedereen in de gracht springt, gaat ge dan ook springen ? " Sommige blijkbaar wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk he, wij hebben veel lol gemaakt in onzen jongen tijd en een behoorlijk stukske gezopen ook af en toe. Zoals de meeste jonge gasten. Maar er bleef altijd minstens 1 nuchter. Om te rijden en dit soort shit te vermijden. Een keer mijn 2 maten eens alleen losgelaten, (ja dat maske was nu eemaal interresanter... ) Wat die toen allemaal gezopen heeft , met geld gesmeten, a night to remember... kom het is allemaal goed gekomen , er zijn geen doden gevallen, iedereen is veilig thuisgeraakt, voor zover ik weet zelf niet gekotst. (maar wij konden er nogal goed tegen.) Maar ik ben hem achteraf wel niet meer uit het oog verloren als zijn lief er niet bij was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of het niet allemaal reeds afgesproken is achter de schermen. Dit lijkt me een geval van 'second degree murder'. Zelfs meerdere aanklachten zijn mogelijk. Dierenmishandeling. Foltering. Het bewust doen verdwijnen van bewijsmateriaal, het desinformeren van de medische diensten ...zijn ook een verzwarende omstandigheden. Vooral verontrustend mijns inzien echter is de mentaliteit die er heerst onder de kroost van degenen die de elite van dit land uitmaken. Een mentaliteit die zich vermoed ik verder gezet heeft ook na de dood van het slachtoffer. Een mentaliteit die niet echt uiting geeft van veel respect voor het leven, voor de medemens. Dit voorval ondersteunt ook de hypothese dat we geregeerd worden door psychopaten. Mensen die kicken op macht en meer bereid zijn over lijken te gaan dan de gemiddelde mens. Net het soort van individuen die je niet aan de macht wil. Een systeem fout om net hen in machtsposities te brengen. Laatst gewijzigd door Bach : 21 april 2022 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu wordt er gediscussieerd over een proces met gesloten deuren. Ik zie niet in waarom dit zou moeten. De familie van het slachtoffer vraagt er niet om.
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je een paar sadisten hebt rondlopen die de dood van een medestudent op hun geweten hebben, dat je het kind met het badwater moet weggooien. Ten andere is er een wereld van verschil tussen de dooprituelen van faculteitskringen en die van clubs. Het "probleem" is dat clubs compleet onafhankelijk zijn van de universiteit/hogeschool en dus ook helemaal niet gebonden kunnen worden aan charters allerhande als die dat niet willen. Uiteindelijk zijn het compleet onafhankelijke verenigingen waar je niks kan tegen beginnen. Dopen afschaffen binnen faculteitskringen waar de laatste decennia geen noemenswaardige incidenten meer gebeurd zijn is dan ook compleet onzinnig.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal je misschien verbazen, maar ook de beklaagden hebben bepaalde rechten. Ook die hebben recht op bescherming van hun persoonlijke levenssfeer. Ik dacht overigens wel dat dit alleen maar van toepassing kon zijn als het over zedenzaken ging? Is dat dan niet meer zo?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 22 april 2022 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Studenten zijn moeilijk in de hand te houden. Het enige wat ik zie is dat het faculteitsbestuur een waarnemer stuurt naar de doop, maar dat zal ook niet met gejuich ontvangen worden.
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar het is hier geen zedenmisdrijf , en zoals gezegd de slachtoffers zijn ook akkoord dus publiek, zoals een proces hoort gevoerd te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de beelden gezien en was toch wel geschrokken.
Die jongen heeft echt afgezien. Die doops zijn echt niet normaal en diegenen die dat verzinnen al evenmin. Interneren zou wijs zijn.
![]() |
#396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vissaus was zogezegd om de levende vissen terug uit te braken?
![]() |
#397 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben ook schachtentemster en doopmeester geweest. Zowel binnen een regionale kring als binnen een faculteitskring. De grootste ranzigheid vond plaats in de regionale kring. Met een paar randje me-too verhalen. Ik begrijp en steun het ritueel. De invulling ervan, en hoe de kring het allemaal aanpakt, mag gemonitord worden omdat de excessen en machtsmisbruik altijd mogelijk is. Maar helemaal afschaffen? Belachelijk
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bommetje. Rechter overweegt herkwalificatie van aanklacht.
https://www.demorgen.be/nieuws/live-...omst~b5b33ffa/ Citaat:
Edit: effe opgezocht, de oorspronkelijke tenlastelegging https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04...a-gaat-verder/ Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 april 2022 om 17:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
|
![]() Citaat:
Proces lijkt al op voorhand ontdaan van de opdrachtgevers én van het racisme element. Daar gaat niet veel van komen vermoed ik. Laatst gewijzigd door Bach : 22 april 2022 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar loopt het vaak verkeerd, een nuchtere serieuze mens vinden tussen al die zeikerds die genoeg leiderschap/panache heeft om die idioten die heel snel naar machtswellust kunnen afgleiden onder controle te houden. Daarom ook bewust aan die puberale dwaze fesitiviteiten niet deelgenomen en dan maar het dubbel betaald bij de inkom van hun fuiven. Ik was dus sponsor van hun excessen en er heeft mij dan ook geen ene de toegang geweigerd als er zuip en zwelgfestijnen waren. |
|
![]() |
![]() |