Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2022, 03:43   #41
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De grote verliezer, wat ook de uitslag is van de oorlog met Oekraïne, is in ieder geval Rusland. Het Westen legt Rusland economische sancties op en niet andersom. Poetin is al zijn internationaal krediet verloren. Hij krijgt de klappen en heeft geen macht om terug te slaan buiten wat dreigen met zijn atoomwapens maar dan is ook zijn laatste uur geslagen.
Het enige wat hij nu nog kan is een kleinere buur met de grond gelijk te bombarderen.
Tot hiertoe kon hij zijn flikken nog de protesteerders laten neerkloppen en arresteren maar die groep gaat groeien temeer dat de beste en jongste Russen reeds met een paar honderd duizend creatievere landen hebben opgezocht. In Rusland zien ze geen toekomst meer en geen vrijheid. Kwestie van tijd maar Putin is het verleden.
Ik ben in feite benieuwd naar de evolutie en houding van de oligarchs t.o.v. Putin. Kan hij die in handen houden?
Essentieel, dat moet hij zelf toch wel weten/beseffen, hoe ver ook (misschien) afgezonderd gehouden van de realiteit.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 22 april 2022 om 03:45.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 15:23   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ge hebt een punt. Braindrain gaat Rusland kapot maken.
Vraag die bij mij opkomt hoe Rusland na Putin eruit gaat zien. Niet best lijkt mij gezien de belangrijke rol Tjetjenen nu in deze oorlog spelen..
Voor zover bekend omsingelen Russen & Tsjetsjenen de staalfabriek in Marieoepol. Er zijn daar +/- 3000 mensen verscholen.
Poetin wil ze niet aanvallen. Hij wil ze UITHONGEREN !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2022, 23:52   #43
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik ben in feite benieuwd naar de evolutie en houding van de oligarchs t.o.v. Putin. Kan hij die in handen houden?
Essentieel, dat moet hij zelf toch wel weten/beseffen, hoe ver ook (misschien) afgezonderd gehouden van de realiteit.
Ik kan me niet voorstellen dat deze situatie en de mogelijke gevolgen volledig doorsproken zijn met de 'oligarchs'. Allez, de relevante toch. Aangezien de Angelsaksische wereld mogelijk nog slapper gereageerd heeft dan gedacht, zal hij nog wel even kunnen verder gaan.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2022, 23:53   #44
XenApp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Voor zover bekend omsingelen Russen & Tsjetsjenen de staalfabriek in Marieoepol. Er zijn daar +/- 3000 mensen verscholen.
Poetin wil ze niet aanvallen. Hij wil ze UITHONGEREN !!!
Ik zie niet in wat daar vreemd aan is. Dat bespaart materiaal en mensen.

Laatst gewijzigd door XenApp : 23 april 2022 om 23:53.
Oud 24 april 2022, 00:13   #45
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Ja, maar het kan ook laten zien dat ze daar al te veel mensen én materiaal hebben verloren ....

En dan moet je de pas op de plaats maken....

Wat dan wel niet vertelt wordt is dat de verdediging van dat complex defensief op punt staat hé....

Anders waren ze er wel overheen gelopen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 00:19   #46
XenApp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ja, maar het kan ook laten zien dat ze daar al te veel mensen én materiaal hebben verloren ....

En dan moet je de pas op de plaats maken....

nee, dat is helemaal niet zeker. Nu kunnen ze wel veel troepen vrijmaken om elders te strijden en met een minimum het complex in bedwang houden.

Citaat:

Wat dan wel niet vertelt wordt is dat de verdediging van dat complex defensief op punt staat hé....

Anders waren ze er wel overheen gelopen....
Indien ze proviand hebben voor een jaar of 2 of een constante toevoer van drinkbaar water en eten staat dat complex op punt ja. Ik weet niet of dat zo is.
Oud 24 april 2022, 00:27   #47
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee, dat is helemaal niet zeker. Nu kunnen ze wel veel troepen vrijmaken om elders te strijden en met een minimum het complex in bedwang houden.

Indien ze proviand hebben voor een jaar of 2 of een constante toevoer van drinkbaar water en eten staat dat complex op punt ja. Ik weet niet of dat zo is.
Veel troepen die ze anders nodig hadden om duizend man onschadelijk te kunnen maken....

Gekker moet het niet meer worden....

Wat hebben de Russen eigenlijk nodig om erover te kunnen lopen ....
Oud 24 april 2022, 05:15   #48
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Zelenski, dat acteurke met een overdosis chutzpah (verantwoordelijk voor zijn constant overmoedige gedrag en gevaarlijke uitspraken), gaat wel echt op in zijn rol. Dat past natuurlijk ook in het kraam van de echte ruziestokers achter de schermen.

Valse vlag staat er nu wel echt aan te komen. Door de VS / MI6 en CIA natuurlijk.

Waarom?

Heel het verhaal, de verhaalslijn, het gecreerde beeld dat Oekraiene aan het winnen is (we horen niks over de verliezen aan Oekraiense kant) en de russen grote klop krijgen, is een complete hoax. Dat verhaaltje gaat binnekort niet meer op. De bedoeling ervan was dat het beeld moet gecreeerd worden dat Rusland wanhopig wordt en zodoende MVW's gaat inzetten.

Het Westen moet weldra nederlaag in Oekraiene gaan bekennen. Het is OPHOEPELEN (maar dat is te veel gezichtverlies) OF ESCALEREN. DUS een valse vlag is dringend nodig zodat NATO ingezet kan worden.

Naam: p.JPG
Bekeken: 125
Grootte: 58,7 KB

Laatst gewijzigd door Vanguard : 24 april 2022 om 05:26.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 05:58   #49
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Putin had die gasten al in 2002 gewaarschuwd wat hen mogelijks kon overkomen. En hij had toch weer eens gelijk.

(Het is niet direct een antwoord op uw vraag maar leunt er toch tegenaan):

https://www.youtube.com/watch?v=L5wAtxpo0IY

-

Laatst gewijzigd door Vanguard : 24 april 2022 om 06:03.
Oud 24 april 2022, 07:08   #50
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Putin had die gasten al in 2002 gewaarschuwd wat hen mogelijks kon overkomen. En hij had toch weer eens gelijk.
(Het is niet direct een antwoord op uw vraag maar leunt er toch tegenaan):
https://www.youtube.com/watch?v=L5wAtxpo0IY-
Klopt.

Er wordt blijkbaar hier helemaal voorbij gegaan aan het feit dat hij
1. de vroegere oligarchs heeft vervangen door zijn favoriete clanmembers en
2. hijzelf in alle evidentie gewoon de hoofd-maffioso zelf werd van die gang sinds aan de macht.

Voor zover beoordeelbaar vind ik Putin het beste bewijs dat frustratie gegroeid uit simpelheid en jeugdige ervaringen, gecombineerd met huidige absolute macht en achterlijke mentaliteit van die regio steeds leidt tot absolute corruptie. En, toemaatje in zijn geval, tot zijn persoonlijke hedendaagse verstandelijke instabiliteit.

Moet zowat een genetisch ding zijn bij die Russische leiders, als ik de geschiedenis van dat volk van wat nabijer bekijk.
Oud 24 april 2022, 08:05   #51
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt.

2. hijzelf in alle evidentie gewoon de hoofd-maffioso zelf werd van die gang sinds aan de macht.

Voor zover beoordeelbaar vind ik Putin het beste bewijs dat frustratie gegroeid uit simpelheid en jeugdige ervaringen, gecombineerd met huidige absolute macht en achterlijke mentaliteit van die regio steeds leidt tot absolute corruptie. En, toemaatje in zijn geval, tot zijn persoonlijke hedendaagse verstandelijke instabiliteit.

Moet zowat een genetisch ding zijn bij die Russische leiders, als ik de geschiedenis van dat volk van wat nabijer bekijk.
Nochtans, maakte dat net duidelijk dat Putin een lijn trok, volgende punten op die lijn voorspelde, en die volgende punten ook effectief tekende, en nu tekent, in Oekraine.
Er is geen grilligheid he. Waar zie je die "verstandelijke instabiliteit"?
Er is een beter woord voor: rechtlijnigheid. Putin voorspelde, was daardoor nog gemakkelijker voorspelbaar, en nu geven de navo regimes een we pretenderenvallen uit de lucht show, we zijn stomverbaasd, we zijn verbolgen, ....
Maar Putin is net arrogant genoeg geweest tot openlijkheid. Als je dit of dat doet, kom ik je een klets geven. Geen achterbaks CIA KGB stijl gemanipuleer, geen politiek gemaneuver om anderen als daders te brandmerken, gewoon bam ik ga dit doen als jij dat blijft doen. Oekraine binnenvallen is "dit", oekraine op de kar van Westerse regimes trekken, is "dat blijft doen".

En, over "dat volk" gesproken, daarvoor hoef je geen wereldreis naar Timboektoe te maken, hetzelfde bleek en blijkt hier, maar dan met sars2 als inkleedverhaal. Een groot deel van de bevolking pikte heel de klooierij als zoetekoek. Of dat uit achterlijkheid was, of voor de extra vakantsies en gratis gelden, is maar een bijkomende vraag.

Die openlijke arrogantie van staat, Putin, is hier ook gekomen he. Beeld je eens in dat 30 jaar geleden overheden hier mensen zouden willen dwingen hebben van te gaan winkelen met een mondvod. Dat zelfs gewoon aankondigen nog in 2019, zou nog voor hilariteit hebben gezorgd.
Kijk naar het compleet verklooide wegennet. Overal drempels hindernissen corridors en afsluitingen.
In a world without walls and fences, who needs windows and gates?
.. was de open source software spreuk.

Je praat als iemand die in zijn verrekijker naast een wazige vlek een vlieg haarscherp ziet zitten op een blad. Met de wazige vlek zijnde de vlieg op het glas van de verrekijker. Over het eerste, spreek je, over het laatste, zwijg je.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 14:52   #52
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Nochtans, maakte dat net duidelijk dat Putin een lijn trok, volgende punten op die lijn voorspelde, en die volgende punten ook effectief tekende, en nu tekent, in Oekraine.
Er is geen grilligheid he. Waar zie je die "verstandelijke instabiliteit"?
Er is een beter woord voor: rechtlijnigheid. Putin voorspelde, was daardoor nog gemakkelijker voorspelbaar, en nu geven de navo regimes een we pretenderenvallen uit de lucht show, we zijn stomverbaasd, we zijn verbolgen, ....
Maar Putin is net arrogant genoeg geweest tot openlijkheid. Als je dit of dat doet, kom ik je een klets geven. Geen achterbaks CIA KGB stijl gemanipuleer, geen politiek gemaneuver om anderen als daders te brandmerken, gewoon bam ik ga dit doen als jij dat blijft doen. Oekraine binnenvallen is "dit", oekraine op de kar van Westerse regimes trekken, is "dat blijft doen".

En, over "dat volk" gesproken, daarvoor hoef je geen wereldreis naar Timboektoe te maken, hetzelfde bleek en blijkt hier, maar dan met sars2 als inkleedverhaal. Een groot deel van de bevolking pikte heel de klooierij als zoetekoek. Of dat uit achterlijkheid was, of voor de extra vakantsies en gratis gelden, is maar een bijkomende vraag.

Die openlijke arrogantie van staat, Putin, is hier ook gekomen he.
Mooi verwoord. En is de nagel op de kop.
Oud 24 april 2022, 15:27   #53
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Ik moet je deels gelijk geven. Het zit voor een stuk ongemakkelijk die corruptie binnen de Putin clan, maar de VS hebben ook zo´n stadium van grove corruptie moeten doormaken in hun groei (Al Capone, the Teamsters, Bugsy Siegel en zovelen), en de Deep State nu in de VS zijn ook geen engeltjes hé (Bush clan, Rockefellers, wapenindustrie etc). Rusland is nog in volle groei en ondergaat dus ook groeipijnen.

Het is een noodzakelijk kwaad om dat enorme land met zoveel bodemrijkdommen, nucleair arsenaal onder controle te kunnen houden, weg van compleet geschifte warlords. Putin is daar zeer zeker in geslaagd. Het zijn trouwens voorgangers van Putin die de staatsbedrijven voor een peulschil aan de (voornamelijk joodse) maffia en oligarchen hebben verkocht.

Er was trouwens een pact: Putin liet het geld graaien door die oligarchen toe op voorwaarde dat ze zich niet in de politiek zouden mengen.

En als we corruptie als criterium moeten hanteren dan scoort Oekraiene nog slechter dan Rusland, dat is duidelijk.

Erw verwoordt het eigenlijk heel mooi. Putin is al die jaren zéér duidelijk en rechtlijnig geweest. Voor mij is hij een groot staatsman, zeer intelligente capabale wereldleider.

Laatst gewijzigd door Vanguard : 24 april 2022 om 15:27.
Oud 24 april 2022, 16:34   #54
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
. Putin is al die jaren zéér duidelijk en rechtlijnig geweest. Voor mij is hij een groot staatsman, zeer intelligente capabale wereldleider.
Alleen al tijdens deze oorlog heeft al een keer of 5 het doel veranderd
Rechtlijnig?
20 j geleden mochten buurlanden porbleemloos lid vd nato worden en nu moeten ze platgegooid worden als ze zoiets durven opperen
Hij ging de russen bevrijden en ondertussen laat hij duizenden russischtaligen in marioepol verhongeren

Intelligent? In de afgelopen 6 weken heeft hij de economische toekomst van rusland voor decennia verwoest. Hij had van rusland een soort van 2e noorwegen kunnen maken, hij heeft andere keuzes gemaakt
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 17:42   #55
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Alleen al tijdens deze oorlog heeft al een keer of 5 het doel veranderd
Rechtlijnig?
20 j geleden mochten buurlanden porbleemloos lid vd nato worden en nu moeten ze platgegooid worden als ze zoiets durven opperen
Hij ging de russen bevrijden en ondertussen laat hij duizenden russischtaligen in marioepol verhongeren

Intelligent? In de afgelopen 6 weken heeft hij de economische toekomst van rusland voor decennia verwoest. Hij had van rusland een soort van 2e noorwegen kunnen maken, hij heeft andere keuzes gemaakt
Het is ontroerend hoe die gasten Poetin blijven verdedigen ....

Waarom gaan ze hem ginds niet lijfelijk steun bieden ,of zijn het alleen maar stoere internetridders...
Oud 24 april 2022, 18:01   #56
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het is ontroerend hoe die gasten Poetin blijven verdedigen ....

Waarom gaan ze hem ginds niet lijfelijk steun bieden ,of zijn het alleen maar stoere internetridders...
Stoere internetridders? Ik kom wel van ginder, als pro Rus even uw geliefde Oekraieners helpen evacueren en zelfs huisvesten. Ik ben hier amper een week en zag dat ik hier wat tegengas moet komen geven. Dat is wat anders dan hier al 20 jaren elke dag zitten te lullen op dit forum. Ik heb daar geen tijd voor maar wil toch even mijn stem laten horen.

Ik verdedig Europa. Ik ben West Europeaan. Ik strijd voor westerse beschaving en cultuur en waarden. Niet voor Putin. Niet Rusland. Dat zijn wel bondgenoten in onze strijd. Zij kunnen nog weerstand bieden. Wij zijn al verloren met al dat progressief gezever en de niet aflantende immigatie van orks die niks met onze cultuur te maken willen/kunnen hebben.

Onze "leiders" duwen ons steeds verder in de vernieling.

Daarom dat echt rechtse partijen "hielenlikkers" zijn van Putin. Die weten hoe de vork aan de steel zit en wat er zich werkelijk afspeelt.
Oud 24 april 2022, 18:18   #57
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stoere internetridders? Ik kom wel van ginder, als pro Rus even uw geliefde Oekraieners helpen evacueren en zelfs huisvesten. Ik ben hier amper een week en zag dat ik hier wat tegengas moet komen geven. Dat is wat anders dan hier al 20 jaren elke dag zitten te lullen op dit forum. Ik heb daar geen tijd voor maar wil toch even mijn stem laten horen.

Ik verdedig Europa. Ik ben West Europeaan. Ik strijd voor westerse beschaving en cultuur en waarden. Niet voor Putin. Niet Rusland. Dat zijn wel bondgenoten in onze strijd. Zij kunnen nog weerstand bieden. Wij zijn al verloren met al dat progressief gezever en de niet aflatende immigatie van orks die niks met onze cultuur te maken willen/kunnen hebben.

Onze "leiders" duwen ons steeds verder in de vernieling.

Daarom dat echt rechtse partijen "hielenlikkers" zijn van Putin. Die weten hoe de vork aan de steel zit en wat er zich werkelijk afspeelt.
Kunt u even omschrijven wat u precies bedoelt met die 'westerse beschaving en cultuur en waarden'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 20:04   #58
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kunt u even omschrijven wat u precies bedoelt met die 'westerse beschaving en cultuur en waarden'?
Waarschijnlijk leven in een klimaat waar de muren oren hebben , en je niet luidop mag denken...

Hij komt hier maar tegengas geven , waarschijnlijk is het gebeuren ginds niet écht van tel...

Laatst gewijzigd door Svennies : 24 april 2022 om 20:05.
Oud 24 april 2022, 20:07   #59
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarschijnlijk leven in een klimaat waar de muren oren hebben , en je niet luidop mag denken...

Hij komt hier maar tegengas geven , waarschijnlijk is het gebeuren ginds niet écht van tel...

Daarover staat er niets in het grote Russische trollen handboek.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 24 april 2022 om 20:08.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 21:02   #60
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil jij nu de macho uithangen ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be