Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2022, 13:21   #23361
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Het zit echt wel diep hé

Skippies, it takes one to know one.

Bovendien is boeren dé activiteit van de Oekraieners, niet van de Russen.

Dat. En lekker corrupt zijn, daar zijn ze ook kampioen in. Als er nog veel gaan bijkomen zitten we direct terug in het tijdperk en de cultuur van roze balletten, Dutroux, Cools-achtige moorden, steekpenningen en massa´s zwartwerk. Het heeft generaties gekost om ons van het imago als meest corrupte land van Europa te ontdoen.

Maar ik kan er niet boos op worden. Het zijn broeders, net als de Russen trouwens. Ze zijn ook sterk in klusjeswerk. Ik schat 10 eur per uur dat het gaat worden. En als ze zien dat de gemiddelde Belg er heel goed inzit, gaat dat snel naar 20 eur per uur. Liefst in het zwart hé.
Ze zullen net als de Roemenen, Bulgaren en Albanezen vlug het criminele milieu overnemen. Ook de prostitutie zal gouden tijden beleven.

Oekraïners (vooral West-Oekraïners) staan in Rusland bekend als niet te vertrouwen en louche. Ik zelf ben in veel ex-Sovjet landen geweest en enkel in Oekraïne en Moldavië heb ik echt heel louche maffia toestanden meegemaakt. De Russen zijn meer gekken wat betreft drinken, gek rijden, emotionaliteit, vechten, etc. Maar georganiseerde afzetterij en pure maffia praktijken heb ik enkel meegemaakt in Oekraïne en mindere mate Moldavië. Ook veel bordelen in Turkije en Thailand worden gerund door de Oekraïense maffia.
In Amerikaanse films heeft men het graag over de Russische maffia, maar zoals de naam Little Odessa al aangeeft gaat het voornamelijk om Oekraïense en Joodse maffia.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 april 2022 om 13:27.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 13:36   #23362
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Russen zijn door de eeuwen heen een onderdrukt volk geweest. Altijd geleid door de politiek en met zo goed als verbod om zelf beslissingen te nemen, na te denken laat staat te spreken. Dat zit er zo diep ingebakken dat ze gewoonweg niet meer weten hoe ze met vrijheid moeten omgaan en daardoor voelen ze zich ook ongemakkelijk en bedreigd. Dus trekken ze zich terug in de schulp van de overheidsbeslissingen waar ze zich veilig voelen omdat ze dan zelf geen enkele verantwoordelijk moeten nemen.
Als ze dan toch buiten komen voor een vakantie in Turkije bv. gedragen ze zich als vandalen omdat ze de gebruiken niet kennen. Westerlingen die in een hotel gelogeerd hebben waar ook Russen waren kunnen daar zeker van meespreken.
In het Westen DENKT men dat men vrij is, gewoon omdat de intellectuele capaciteiten van de gemiddelde in het Westen erg beperkt zijn.

Zoals ik op deze draad al schreef, de mainstream media in Vlaanderen bvb. wordt gecontroleerd door 2 families.

Russen die op vakantie zijn willen zich amuseren. Ze houden niet zo van al die ongeschreven regeltjes van in het Westen.
Bvb. als je in een Russische discotheek zit, en een vrouw ziet je wil zitten, komt ze gewoon naar je toe en vraagt ze of je mee komt naar haar kamer, zonder boe of ba. De meeste Russen zijn niet zo geïnteresseerd in vrouwen, die zijn er toch bij de vleet, ze gaan graag op jacht, of filosoferen met andere toeristen of Turken over "internationale vriendschap" of filosofische onderwerpen, als de taal het toelaat. En bij buffet maaltijden staat er toch geen limiet op hoeveel je kunt nemen? Beter te veel dan te weinig.

Steeds meer Russen reizen trouwens onafhankelijk en houden dit resort toerisme voor bekeken.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 april 2022 om 13:39.
Oud 30 april 2022, 13:41   #23363
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Tomm, je veralgemeningen worden alsmaar hilarischer.

We zitten intussen bij het cliché van de nobele, gecultiveerde Russen versus de lepe, onbetrouwbare Oekraïeners.

Ik plaats nog een streepje achter je naam bij de optelling van kenmerken van een nazi. Dat deden die net zo met de joden in films als "der ewige Jude".
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 14:01   #23364
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Russen die op vakantie zijn willen zich amuseren. Ze houden niet zo van al die ongeschreven regeltjes van in het Westen.
Dat verklaart waarom Russen wereldwijd een zeer slechte reputatie hebben als toeristen. Simpel gezegd gedragen ze zich als varkens.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 14:13   #23365
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Neen, Tomm kent de wereld en zeker slavische cultuur en gewoonten.

Ik lees het graag, want het resoneert met mijn eigen ervaringen.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 14:32   #23366
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat verklaart waarom Russen wereldwijd een zeer slechte reputatie hebben als toeristen. Simpel gezegd gedragen ze zich als varkens.
"Wereldwijd" is serieus bij de haren getrokken.

Engelsen die doen dat nooit hé. Hooligans verdomme, ze hebben zelfs het woord en de betekenis geintroduceerd.

Duitsers doen dat ook nooit.

Niet pejoratief bedoeld, maar een vlaming is bescheiden, heeft soms een minderwaardigheidscomplex en houdt zich liever op de achtergrond. Omdat dat ook een historisch cultureel iets is, mede overgedragen door sterke katholiek conservatieve invloeden en waarden. Dat hij zich ongemakkelijk voelt met wat luidruchtigere types uit (ex-) wereldmachten is normaal.
Oud 30 april 2022, 14:50   #23367
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

dat men in Oekraïne russische soldaten en collaborateurs executeert is fout maar begrijpelijk.
alleen is dit niet de oorzaak of reden vd massale schendingen van oorlogsrecht door rusland
"De" Oekraieners, of eerder hun haantje de voorste Azov-tuig is daar mee begonnen met die beestachtige praktijken. Ik heb verschrikkelijke beelden gezien. En ja, toen is alles snel beginnen omslaan. De ganse strategie en benadering van de Russen is vanaf toen veranderd. Ik heb het nog in mijn privé sfeer gezegd, nu gaan de Russen wraak nemen en gaan we verschrikkelijke zaken meemaken, aan beide kanten.

Allemaal niet goed te keuren, maar wel te begrijpen. Maar 1 ding staat vast: de twee kanten maken zich schuldig aan beestachtig gedrag. Niet enkel de Russen.
Oud 30 april 2022, 14:57   #23368
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ook weer een niet onderbouwde bewering
verwijs dan naar die posts want ik heb neits zien passeren

dat men in Oekraïne russische soldaten en collaborateurs executeert is fout maar begrijpelijk.
alleen is dit niet de oorzaak of reden vd massale schendingen van oorlogsrecht door rusland
iets dat jij nog steeds legitiem en terecht noemt

dus wie de propaganda uit moskou niet volgt is onnozel?
denk je dat je zo aan geloofwaardigheid wint?

ik merk dat je weer een bijzonder drukke zaterdag hebt op vlak van werk, familie, vrienden en een actief sociaal leven
Merk je niet dat er meestal een lange tijd zit tussen de periodes dat ik online ben? Ik zit nu in de trein dus heb tijd. Daarentegen lijkt het wel alsof de anti-Rusland brigade 24 u online is, om te proberen mij onderuit te halen, en zelfs tijd heeft om urenlang op dit forum te zoeken. Ik beperk mij ook tot die ene draad, heb zelfs geen tijd om op alle berichten te antwoorden.

Dus nog maar eens:
https://thegrayzone.com/2022/04/17/t...al-opposition/

Het artikel is lang, maar ondertussen is de lijst nog veel langer. Opmerkelijk is dat Kiev het zelf toegeeft.

Hoe schendt Rusland dan het oorlogsrecht? Is dit al vastgesteld door een onafhankelijke onderzoekscommissie of is het woord van acteur en massamoordenaar Zelensky voldoende?

Wat er wel zal gebeuren is dat degene die verantwoordelijk is voor de moorden door de Russen opgespeurd worden, en weggebracht naar Rusland omwaarschijnlijk nooit meer terug te keren. Het ene plezier is het andere waard.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 april 2022 om 14:58.
Oud 30 april 2022, 15:00   #23369
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

We zitten intussen bij het cliché van de nobele, gecultiveerde Russen versus de lepe, onbetrouwbare Oekraïeners.

Ik plaats nog een streepje achter je naam bij de optelling van kenmerken van een nazi. Dat deden die net zo met de joden in films als "der ewige Jude".
Russen worden hier constant weggezet als lompe boeren of mensen die vakanties van beschaafde westerlingen in Turkije verpesten. De ene veralgemening is de andere niet zeker? Of wat Russen betreft mag het wel, maar niet bij andere volkeren, zoiets?
Oud 30 april 2022, 15:03   #23370
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Weer een "der Ewige Jude" nazi vergelijking. Russen zijn varkens en Joden ratten.
Oud 30 april 2022, 15:08   #23371
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor Rusland is de Krim Rusland. Dus moest Rusland uit de Krim geduwd worden is dat een "point of no return". Oekraïne kan dat nooit alleen dus dat zou enkel kunnen gebeuren door massale steun, dus ook troepen inzet, van de VS en het VK. In zo'n geval zal Rusland als eerste kernwapens inzetten, na een ultimatum.
In de huidige omstandigheden is het waarschijnlijk dat een wapen konvooi op Poolse bodem getroffen wordt door een raketinslag, na meerdere waarschuwingen. Dan hangt het af van de reactie van NAVO of dit escaleert tot een kernoorlog of niet.
Ik kan echt niet geloven wat ik lees.

Voor jou is dus een first strike door Rusland helemaal OK?
Niet eens op het moment dat Westerse troepen Rusland binnenvallen, maar zelfs als Oekrainse troepen met Westerse hulp de Krim zouden proberen te veroveren.

Tomm, zijt ge nu helemaal zot geworden? Vindt ge dat nu ECHT een redelijke rode lijn voor Rusland om geoorloofd kernwapens in te zetten?

Ja of Nee?...
Oud 30 april 2022, 15:13   #23372
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe schendt Rusland dan het oorlogsrecht?
Heeft Rusland officieel de oorlog verklaard aan Oekraïne ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 15:19   #23373
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Russen worden hier constant weggezet als lompe boeren of mensen die vakanties van beschaafde westerlingen in Turkije verpesten. De ene veralgemening is de andere niet zeker? Of wat Russen betreft mag het wel, maar niet bij andere volkeren, zoiets?
Als je vrouwen in bezet gebied misbruikt en om te lachen burgers doodschiet zit dat niet ver van de waarheid.

Je kan nog discussiëren over de vraag of het hier gaat om eenheden die ontspoord zijn, dan wel om een praktijk die door de legerleiding gedoogd of zelfs aangemoedigd wordt.

Ik was bereid dat open te laten, tot Poetin die misdadigers van de 64ste gemotoriseerde brigade heeft laten decoreren.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 15:20   #23374
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik denk dat Hongarije in dit dossier een voorbeeld is. Ook naar China toe wordt de opening bewaard. Zeer verstandig.
Hongarije heeft de inval en oorlog in Oekraïne in niet mis te verstane bewoordingen afgekeurd. Bij China is het mossel noch vis.

Citaat:
Together with our European Union and NATO allies, we condemn Russia’s military attack.
https://hungarytoday.hu/orban-russia...ms-aggression/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 15:21   #23375
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp uw humanisme.

Maar waar loopt het verkeerd?

Ik zal het u zeggen: vanaf het ogenblik dat u zich beroept op uw humanisme om geweld te rechtvaardigen.

Vanaf dat ogenblik is het geen humanisme meer dat u predikt.
U verwart humanisme met pacifisme. Het is ook vreemd dat u alleen stil staat bij "het geweld" (sic) van de partij die zich tegen de agressie van een ander verdedigt, maar in alle toonaarden zwijgt over het geweld dat veroorzaakt wordt door de agressor.
Oud 30 april 2022, 15:24   #23376
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meteen ook de reden waarom de EU een kapitale strategische blunder begaat indien het blijft meegaan in het verhaal van de Angelsaksen.

De schade is nu al niet meer te overzien.

Wie heeft die sancties opgedrongen aan het EU-blok?

Antwoord: de Angelsaksen.
Toon dat eens aan. Nu is het een gratuite bewering. Als we dergelijke verhaaltjes geloven - druk verspreid in bepaalde groepen op Telegram - moet de handelswijze van de Angelsaksen getuigen van enorme intelligentie en gewiekstheid. Iedereen loopt er toch weer in. Nu de Europeanen. Zelfs Poetin, want naar op Telegram komt, is de oorlog ook één opgezet spel van die... Angelsaksen.
Oud 30 april 2022, 15:25   #23377
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U wordt niet aangevallen, mijns inziens.
Gewoon een vraagje: als een persoon of een land aangevallen wordt, is er dan het recht op wettige zelfverdediging?
Oud 30 april 2022, 15:28   #23378
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik kan echt niet geloven wat ik lees.

Voor jou is dus een first strike door Rusland helemaal OK?
Niet eens op het moment dat Westerse troepen Rusland binnenvallen, maar zelfs als Oekrainse troepen met Westerse hulp de Krim zouden proberen te veroveren.

Tomm, zijt ge nu helemaal zot geworden? Vindt ge dat nu ECHT een redelijke rode lijn voor Rusland om geoorloofd kernwapens in te zetten?

Ja of Nee?...
Het Westen moet zich buiten deze oorlog houden en VLUG. Er zijn al verschillende rode lijnen overschreden.

Dat is wat ik lees in de Russische media en ik ben het er mee eens.
Rusland kan niet op tegen het hele Westen dus dan is het inzetten van nukes de laatste defensie optie. Het scenario van Truss zal NOOIT verwezenlijkt worden zonder totale kernoorlog. Truss en co. moeten zeer goed weten dat ze met een gevaarlijk spelletje bezig zijn want de Russen menen het.
Tijdens WOII bleek ook al dat ze zeer ver gaan om de vijand te verslaan. Er zijn geen limieten alle opties liggen op tafel, ze gaan niet braafjes het westerse draaiboek gebruiken.
Oud 30 april 2022, 15:31   #23379
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hongarije heeft de inval en oorlog in Oekraïne in niet mis te verstane bewoordingen afgekeurd. Bij China is het mossel noch vis.

https://hungarytoday.hu/orban-russia...ms-aggression/
China steunt Rusland, toch zeker economisch en met woorden, niet militair.
NOCH niet. Want de bedreiging aan het adres van Rusland is ook tegen China gericht. Ze willen de westerse koloniale wereldorde herstellen.

Hongarije had weinig keuze. Nu reeds zie je dat ee EU elite het regime in Polen al hun zonder vergeeft en enkel nog de pijlen op Hongarije richt, want Polen doet flink mee wat Oekraine betreft.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 april 2022 om 15:33.
Oud 30 april 2022, 15:31   #23380
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het regime is nu al bezig met een massamoord tegen pro-Russen, maar daar hoor je niets over in de westerse pers. Als ze de Krim en Donbas in handen krijgen, volgt minstens een culturele genocide tegen de Russische bevolking daar.
Kom, niet leuteren. Waar is dat bewijs voor die huidige "massamoord tegen pro-Russen" en ook, schijnbaar, tegen "de Russische bevolking"? Ik wil wel eens die Russische bron(nen) van u zien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be