Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2022, 23:03   #361
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je houdt duidelijk geen rekening met het feit dat kernwapens nu een stuk krachtiger kunnen zijn dan de twee tijdens WO II.

Je houdt evenmin rekening met het feit dat er tijdens WO II slechts enkele kernwapens bestonden. Nu zijn er wereldwijd meer dan 10.000 kernwapens in omloop...
Ze bestaan al sinds WOII.
De wereld is nog niet vergaan.
Waarom nu wel?
De reden voor "koude" oorlog was precies dat.
Enige tactische kilotonners a la VS regime op Hirosjima en Nagasaki, volstaan allicht voor gewenste schokeffect. En de wereld zal er evenmin door vergaan als toen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 23:13   #362
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
er hopen er hier een paar dat straks atoombommen ontploffen
de waanzin van poetinfans kent geen grenzen
Ziet u dat niet verkeerd? De Poetinfans waarschuwen dat het wel eens zover zou kunnen komen al het westen zich verder mengt.
Oud 1 mei 2022, 07:52   #363
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ziet u dat niet verkeerd? De Poetinfans waarschuwen dat het wel eens zover zou kunnen komen al het westen zich verder mengt.
Hebben we die waarschuwingen nodig?
Ik denk dat het Westen wel door heeft dat een echte inmenging zware gevolgen zal hebben.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 08:49   #364
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel.....

Er zijn al zekere aantallen buitenlandse strijders,sommigen zelfs heel recent nog in aktieve dienst in NATO-strijdkrachten,bezig in Oekraine.

Rusland zelf zet al lang "Wagners"(formeel een privé-militie,maar in werkelijkheid een verlengstuk van de Russische overheid) in,om overal waar ze maar kunnen hel en verdoemenis is zaaien....
Overigens,we zouden het bijna vergeten,werden de milities van de maffiarepubliekjes in Oekraine gesteund door "Russische soldaten op vakantie"..(ja echt,dat was althans de bewering vanuit Moskou)...

Ik geloof niet dat de journalisten die een vijftal jaar geleden die merkwaardige reeksen begrafenissen van Russische militairen begonnen onderzoeken en uiteindelijk de aktieve bemoeienissen in Luhansk en Donetsk aan het licht brachten nog leven,het was een beetje genant voor Moskou.....

Maar ik wijk af.In het Internationaal recht (voor zover dat nog telt) heeft Oekraine perfect de mogelijkheid zoveel soldaten ,van wherever,aan te nemen en van een officieel militair statuut te voorzien als het de republiek schikt....Directe NATO interventie is niet nodig.Het formeel "opheffen" van het "afraden" dat NATO-landen doen aan hun "burgers en militairen" om voor Oekraine te gaan strijden zou al een sanctie op zich zijn....Mensen in het Westen mogen in hun verlof doen wat hen schikt toch?

Het Westen heeft daar niet echt "Wagner" constructies nodig ook.

begrijp je?

Laatst gewijzigd door kelt : 1 mei 2022 om 08:52.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 09:24   #365
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hebben we die waarschuwingen nodig?
Ik denk dat het Westen wel door heeft dat een echte inmenging zware gevolgen zal hebben.
Je zou het niet zeggen als je hun steeds grotere en zwaardere wapenleveringen ziet. Het lijkt alsof het westen er op uit is om het conflict op de spits te drijven.
Oud 1 mei 2022, 09:36   #366
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou het niet zeggen als je hun steeds grotere en zwaardere wapenleveringen ziet. Het lijkt alsof het westen er op uit is om het conflict op de spits te drijven.
Ik zou het anders uitdrukken: het lijkt er op dat het westen bereid is een vrij hoge prijs te betalen voor vrijheid. Ik zou dat van tevoren anders hebben ingeschat. De evolutie kan me enkel verheugen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 09:54   #367
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik zou het anders uitdrukken: het lijkt er op dat het westen bereid is een vrij hoge prijs te betalen voor vrijheid. Ik zou dat van tevoren anders hebben ingeschat. De evolutie kan me enkel verheugen.
J. Biden: als je een agressor niet stopt, wordt hij nog agressiever.
De geschiedenis leert dat dit juist is.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 10:00   #368
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het anders zo lamlendig reagerende west europa zal ook de russen verrast hebben dat zij bij deze oorlog de rode lijn plaatsten en écht reageerden. De russen blijven materiaal en nieuwe troepen aanslepen om Oekraïne te russificeren of totaal te vernietigen. En dus blijven wij de Oekraïense strijdkrachten van wapens voorzien om russen hun destructieve werk te bemoeilijken.

De hulp is structureel geworden, geen korte bevlieging, ook de gas & olie chantage door rusland is op een koude steen gevallen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 10:41   #369
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou wel eens een heel hoge prijs kunnen worden. Maar dat is dan ook maar zo. Ik heb het grootste deel al gehad. De jeugd van vandaag daarentegen...vertel het ze zelf dat je meegaat in het opbod tot het Westen en de Russen het onderling eens gaan uitvechten.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 mei 2022 om 10:42.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 10:46   #370
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou wel eens een heel hoge prijs kunnen worden. Maar dat is dan ook maar zo. Ik heb het grootste deel al gehad. De jeugd van vandaag daarentegen...vertel het ze zelf dat je meegaat in het opbod tot het Westen en de Russen het onderling eens gaan uitvechten.
Gen Z zal inderdaad iets moeten doen... maar pech: hun ma heeft de nief patatjes nog niet geoogst.
Oud 1 mei 2022, 10:46   #371
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De wapens worden geleverd op vraag van Oekraïne.
Steun aan Oekraïne is een goed zaak ,omdat het land door de oorlog wordt vernietigd.
Amerika en GB zullen wel hun toon moeten matigen richting Rusland , zoals Rusland de toon moet matigen als het om een oorlog met de NAVO gaat.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 11:07   #372
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ook.
Deze oorlog is uitgelokt door Westerse overheden, OF Putin speelt nepvyand van, maar feitelijk onderonsje met Westerse overheden.
In de corona klooierij spanden alle overheden samen. Ze "deden allemaal mee".
En er zijn nog zo frappante samenwerkingen. Herinner de laatste crises 2008 en 2011 nog eens in EU. Chinees regime hielp regimes/banken hier. Duitse banken hielpen Griekse regime, om dan zelf geholpen te worden door het VS regime. Kijk naar de leningen die het VS regime aangaat - wie hen dat geld leent. Diegenen die "Treasuries" kochten. Het overgrote deel van de kopers/treasuries is institutioneel - regime gestuurd. Het Chinese regime had ervoor nooit veel geleend aan het VS regime. Maar sinds 2008, werd het zelfs de grootste lener. Kijk naar de currency swaps. Nationale / centrale banken van verschillende regimes die elkaars munt kopen, om te voorkomen dat spaarders/speculanten die boven een max of onder een min brengen. Bvb het Zwitsers regime, zogezegd belastingsparadijs wat te interpreteren is als weigeren mee te werken met andere regimes, koppelde (currency peg) haar Frank aan de Euro van de EU regimes.
Kijk naar de kliek grootste banken ter wereld, tegelijk de goudkoers manipulerende, waaraan regimes hun goudvoorraden verkopen als de goudprijs laag is, en van kopen als die hoog is. Goedkoop verkopen en duur kopen. Expres. De verliezen opzoeken. Maar dat is wat de regimes deden, met die kliek banken als grootste begunstigden / gesponsorden. Diezelfde regimes die die LBMA bankenkliek dan boetes oplegt wegens goudkoersmanipulaties.
Dat rijmt allemaal niet, dat is tegenstrijdig. Er is maar 1 verklaring: dat ze SAMENwerken ipv concurreren.
Waarom dan ook niet dit Rusland - Oekraine conflict?
Herinner de opzettelijke olieproductie inperkingen (lees: rantsoeneringen / prijsopdrijvingen) door de OPEC regimes in de jaren zeventig.
Die pasten perfect in het kraam van de regimes om crises / beurszwiepers te genereren.
Waarom de Kondratieff cycli?
Waarom is er elke 10 of zo jaar eens een grote(re) crisis?
Wat is de oorzaak van de "business cycles"?
Die zijn niet door de natuur he.
Niet door rotaties van massa's, zwaartekracht.
Die zijn door MENSEN veroorzaakt, en enkel regimes hebben, door dwang en geweld, de macht om zulke grote schommelingen te genereren.
De NAVO regimes willen hier escalatie.
Hun virus sabotage van economie volstond niet om genoeg spaargeld "verdampt" te krijgen.
Ze hebben sukkels nodig he.
Sukkels bereid aan piekprijzen te kopen.
Sukkels bereid voor een habbekrats te verkopen.
Daarom heeft de centrale planning, die maffiabende van regimes, paniek nodig. Bereid om hele samenlevingen in miserie en oorlogen te drijven, om spaargeld van producerenden verdampt te krijgen, nadat ze er zelf hun luxe mee kochten.
Oud 1 mei 2022, 11:21   #373
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De wapens worden geleverd op vraag van Oekraïne.
Steun aan Oekraïne is een goed zaak ,omdat het land door de oorlog wordt vernietigd.
Amerika en GB zullen wel hun toon moeten matigen richting Rusland , zoals Rusland de toon moet matigen als het om een oorlog met de NAVO gaat.
De productieve bevolkingsdelen betaalden vaccins en alle andere corona producten. Ze moesten werken voor niks. Ze kregen loon na te produceren wat anderen wilden, maar er staat niks tegenover dat loon te koop.
Net zo die wapens.
Zelfs erger, want een aantal van die corona "producten" waren vernietigden productie en handel. Net als wapens producten en mensen vernietigen.

Meer wapentuig produceren, hoe rijmt dat met minder vernietiging?
Met wapens breng je geen vrijheid en vrede maar dwang en conflict.
Gewoon al het BESTAAN van overheid is een sturing richting conflict.
Via dreiging en geweld afpakken van geselecteerden,
Om dan te geven aan andere geselcteerden,
Daar zaai je geen vrede me he?
Oud 1 mei 2022, 11:23   #374
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel.....

Er zijn al zekere aantallen buitenlandse strijders,sommigen zelfs heel recent nog in aktieve dienst in NATO-strijdkrachten,bezig in Oekraine.

Rusland zelf zet al lang "Wagners"(formeel een privé-militie,maar in werkelijkheid een verlengstuk van de Russische overheid) in,om overal waar ze maar kunnen hel en verdoemenis is zaaien....
Overigens,we zouden het bijna vergeten,werden de milities van de maffiarepubliekjes in Oekraine gesteund door "Russische soldaten op vakantie"..(ja echt,dat was althans de bewering vanuit Moskou)...

Ik geloof niet dat de journalisten die een vijftal jaar geleden die merkwaardige reeksen begrafenissen van Russische militairen begonnen onderzoeken en uiteindelijk de aktieve bemoeienissen in Luhansk en Donetsk aan het licht brachten nog leven,het was een beetje genant voor Moskou.....

Maar ik wijk af.In het Internationaal recht (voor zover dat nog telt) heeft Oekraine perfect de mogelijkheid zoveel soldaten ,van wherever,aan te nemen en van een officieel militair statuut te voorzien als het de republiek schikt....Directe NATO interventie is niet nodig.Het formeel "opheffen" van het "afraden" dat NATO-landen doen aan hun "burgers en militairen" om voor Oekraine te gaan strijden zou al een sanctie op zich zijn....Mensen in het Westen mogen in hun verlof doen wat hen schikt toch?

Het Westen heeft daar niet echt "Wagner" constructies nodig ook.

begrijp je?
Die hebben daar Blackwater voor of hoe ze nu ook mogen heten, het zijn deze die vechten in Yemen met US ondersteuning.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 11:31   #375
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een idee is te stoppen met referenties als "het Westen" en "de Russen". Het Westerse volk is niet tegen het Russische volk en omgekeerd.
Het zijn hun regimes, die die volkeren bedriegen en dwingen om "tegen elkaar te zijn", en elkaar te vermoorden.
Geef het volk een gemeenschappelijke vyand.
De Ongelovige. De Ketter. De Heks. De Minderwaardige. De Zigeuner. De Jood. De Rus. De Westerling.
... uit de mond van de echte vyand van het volk: het asociale tuig dat weigert te helpen in de economie, en afpakt van diegenen die wèl helpen. Overheid, met als directie Regime.
Oud 1 mei 2022, 11:41   #376
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die hebben daar Blackwater voor of hoe ze nu ook mogen heten, het zijn deze die vechten in Yemen met US ondersteuning.
Ze hebben daar ook monetaire incarnaties van.
Dark pools.
64 in de VS.
Soort van "legale zwarte markten", maar in plaats van dat overheid zwart/niks ziet, zien spaarders/speculanten zwart/niks.
"Achter het gat" doen.
Zie je steeds weer, al datgene dat overheid illegaal verklaard, doet overheid zelf. En dat is ook impliciet aan overheid. Het is het principe van monopolie maken, niet door klanten te overtuigen, maar door klanten te dwingen en concurrenten te vernietigen.
We mogen die US regime gesponsorde vechters niet zien.
Dus bijzonder grappige verwoording is dat "opheffen van afraden" om te gaan moorden ergens.
Oud 1 mei 2022, 14:12   #377
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onnodig...De correcte manier is om strijders officieel lid te laten worden van de Oekrainse organisatie.(dit is wat totnogtoe gebeurt).Dit om het aantal juridische en staatsrechterlijke complicaties zo gering mogelijk te houden.Als er een ding totnogtoe lijkt te werken is het wel dat beide zijden totnogtoe krijgsgevangenen met een aantal basisrechten ontvangen en bijhouden.Hopelijk blijft DAT verder zo.Dit is Europa en er mogen ondanks alles een beetje eergevoel en normen zijn onder strijders.

Laatst gewijzigd door kelt : 1 mei 2022 om 14:12.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 15:06   #378
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Onnodig...De correcte manier is om strijders officieel lid te laten worden van de Oekrainse organisatie.(dit is wat totnogtoe gebeurt).Dit om het aantal juridische en staatsrechterlijke complicaties zo gering mogelijk te houden.Als er een ding totnogtoe lijkt te werken is het wel dat beide zijden totnogtoe krijgsgevangenen met een aantal basisrechten ontvangen en bijhouden.Hopelijk blijft DAT verder zo.Dit is Europa en er mogen ondanks alles een beetje eergevoel en normen zijn onder strijders.
Ik vrees ervoor. De Russen erkennen het nut van krijgsgevangenen (winnen zonder vechten) maar Oekraïne maakt nauwelijks gevangenen en een deel daarvan zijn in de knieën geschoten. Dat zal binnenkort voor problemen zorgen, Russische soldaten gaan zich nu niet meer overgeven en vechten tot de laatste snik.

Ik weet niet hoeveel Russische POW er zijn maar voor zover ik kan zien zijn het er honderden en niet duizenden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 21:22   #379
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees ervoor. De Russen erkennen het nut van krijgsgevangenen (winnen zonder vechten) maar Oekraïne maakt nauwelijks gevangenen en een deel daarvan zijn in de knieën geschoten. Dat zal binnenkort voor problemen zorgen, Russische soldaten gaan zich nu niet meer overgeven en vechten tot de laatste snik.
Weer zo'n praatje uit de Russische propaganda. U vertelt trouwens niet alles: op Telegramkanalen wordt zelfs beweerd dat Oekraïners gevangengenomen Russische soldaten gewoon in koelen bloede doodschieten. U ziet er zijn gradaties in de verzinsels.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 21:23   #380
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Een idee is te stoppen met referenties als "het Westen" en "de Russen". Het Westerse volk is niet tegen het Russische volk en omgekeerd.
Het zijn hun regimes, die die volkeren bedriegen en dwingen om "tegen elkaar te zijn", en elkaar te vermoorden.
Geef het volk een gemeenschappelijke vyand.
De Ongelovige. De Ketter. De Heks. De Minderwaardige. De Zigeuner. De Jood. De Rus. De Westerling.
... uit de mond van de echte vyand van het volk: het asociale tuig dat weigert te helpen in de economie, en afpakt van diegenen die wèl helpen. Overheid, met als directie Regime.
U vergeet toch eventjes de volgorde: de Rus heeft zichzelf tot vijand uitgeroepen door een buurland aan te vallen. Als de Rus weer vriend wil worden, zal hij toch een punt moeten zetten achter deze oorlog.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be