Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2022, 13:35   #23481
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Wars van alle propaganda, de kaart wordt elke dag een stukje mooier.

tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 13:48   #23482
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze komen bijna nooit aan het woord in de westerse pers maar ze zijn met velen in Oost-Oekraine. Bvb. tijdens de laatste presidentsverkiezingen stemde de meerderheid er voor de Kremlin kandidaat. ( voor hij gearresteerd werf en zijn partij verboden)

Uw vergelijking met nazi collaborateurs is vergezocht. Deze mensen voelden zich nooit echt Oekrainer in de eerste plaats.

Trouwens wat ik merk, door met hen te praten, is dat er bij de vluchtelingen in Belgie ook heel wat pro-Russen zitten.
Ze worden verwelkomd in het Oekraiens, een taal waar ze geen voeling mee hebben. En ze vinden dat Belgen een naief en verkeerd beeld hebben van het conflict. Bij de gastgezinnen loopt het ook meestal stroef. Die hebben soms een mentaliteit van westerse superioriteit, van "we zullen jullie de beschaving bijbrengen" terwijl ze over het algemeen (toch deze) veel dommer zijn dan die Oekraieners.
Waarom komen die dan naar hier en vluchten ze niet naar Rusland? Daar worden ze in het Russisch ontvangen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 13:51   #23483
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Tomm, waarom blijf je hier als het in Rusland zoveel beter is. Mijn keuze zou rap gemaakt zijn hoor? Ik blijf nergens tegen mijn goesting.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 14:07   #23484
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er werd genocide gepleegd op de pro-Russische bevolking
en opnieuw ontbreekt elk bewijs en blijf je dus doelbewust leugens verspreiden

als de russen gelijk hebben zou het bewijs overweldigend moeten zijn
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 14:28   #23485
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Waarom komen die dan naar hier en vluchten ze niet naar Rusland? Daar worden ze in het Russisch ontvangen.
Omdat ze hier geld krijgen en een automatische verblijfs- en arbeidsvergunning.

Meer dan een miljoen al zijn wel naar Rusland gevlucht de laatste 2 maand.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 mei 2022 om 14:29.
Oud 1 mei 2022, 14:30   #23486
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en opnieuw ontbreekt elk bewijs en blijf je dus doelbewust leugens verspreiden

als de russen gelijk hebben zou het bewijs overweldigend moeten zijn
De bewijzen voor culturele genocide zijn al in het lang en het breed aan bod gekomen op deze draad.
Oud 1 mei 2022, 14:33   #23487
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Tomm, waarom blijf je hier als het in Rusland zoveel beter is. Mijn keuze zou rap gemaakt zijn hoor? Ik blijf nergens tegen mijn goesting.
Ik ben Belg dus waarom zou ik naar Rusland moeten vluchten?
Ik zou wel liever hebben dat Belgie neutraal blijft en stopt met wapens te leveren met mijn belastingsgeld.
Dat mijn land helpt om een vreedzame oplossing te vinden in plaats van de boel op te stoken..

Laatst gewijzigd door tomm : 1 mei 2022 om 14:35.
Oud 1 mei 2022, 14:39   #23488
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het post-Maidan regime wilde "decommunisatie" of de gevolgen van het communisme teniet doen. Zoals Poetin al cynisch aangaf in zijn speech, gaat Rusland hen daarbij helpen door de grenzen vastgelegd door Lenin en Stalin teniet te doen..
Oud 1 mei 2022, 15:45   #23489
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Als die kaart zo mooi is waarom dreigt Poetin dan met een kernwapen -oorlog tegen de NAVO?
Je zou dan een vredesonderhandeling verwachten ,maar dat is niet het geval.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 15:56   #23490
cato

Standaard

Citaat:
We hebben het over u
Gij roept oekraiense genocide in het oosten en er wordt bewijs gevraagd. De genocide was een reden voor de russische massamoorden en oorlogsmisdaden

Ipv bewijs te leveren begint ge over een soort van genocide en als ik daarop doorvraag begint ge over het westen …

Conclusie
Er is geen oekraiense genocide, gew weet dat en ge liegt
Er is een Russische genocide.

citaat de Morgen:
Aanvankelijk tolereerden de Russische troepen protesten onder de bevolking van steden die ze langs de zuidkust van Oekraïne hebben ingenomen, zoals Berdjansk, Melitopol en Cherson. De Oekraïners organiseerden zelfs burgerwachten in een vergeefse poging de Russische troepen af te houden van het plunderen van winkels en het stelen van auto’s. Maar inmiddels hebben pro-Russische autoriteiten de teugels strak aangetrokken.

Tal van Oekraïense bestuurders zijn opgepakt of ontvoerd, zoals Sergej Prijma, het hoofd van het district Melitopol, een stad westelijk van Marioepol. Prijma werd op 13 maart door zwaarbewapende, gemaskerde mannen uit zijn huis gehaald en wordt sindsdien vermist. Zijn vrouw gaat dagelijks naar het hoofdkwartier van de Russen, maar die beweren dat zij niet weten waar hij is. “Klop met je klacht maar bij Vladimir Vladimirovitsj (Poetin) aan”, kreeg ze te horen.

Kinderen moeten naar scholen met een Russisch lesprogramma

Honderden plaatselijke activisten, leden van het stadsbestuur en journalisten zijn gearresteerd. Soms worden ze pas na weken vrijgelaten, nadat ze een document hebben ondertekend dat ze geen betogingen tegen de Russische bezettingsmacht meer zullen organiseren of onmiddellijk zullen vertrekken. Oekraïense televisie- en radiostations zijn gesloten. De achtergebleven bevolking krijgt alleen nog maar nieuws en propaganda van de Russische staatsmedia voorgeschoteld.

https://www.topics.nl/welkom-in-het-...606523683cf5a/

Laatst gewijzigd door cato : 1 mei 2022 om 15:57.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 17:05   #23491
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Als die kaart zo mooi is waarom dreigt Poetin dan met een kernwapen -oorlog tegen de NAVO?
Je zou dan een vredesonderhandeling verwachten ,maar dat is niet het geval.
Rusland staat open voor vredesondergandelingen. Maar Kiev, aangemoedigd door Washington en Londen, denkt heel het gebied terug te kunnen veroveren inclusied de Krim. Dus geen obderhandelingen maar bloedige gevechten en Rusland dat beetje bij beetje een groter stuk van Oekraine inneemt.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 mei 2022 om 17:05.
Oud 1 mei 2022, 17:22   #23492
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[IMG]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4f/2022_Russian_invasion_of_Ukraine.svg/1280px-2022_Russian_invasion_of_Ukraine.svg.png[/IMG
Kan kloppen, maar is dit het waard? Er sneuvelen vele Russische soldaten, zelfs als het cijfer 23 000 overdreven is, dan nog spreken we zeker van duizenden Russische gesneuvelde soldaten. Ik treur evenveel om hen, als om de Oekraïense doden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 18:01   #23493
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De bewijzen voor culturele genocide zijn al in het lang en het breed aan bod gekomen op deze draad.

Dat een land de landstaal oplegt is geen genocide hé

Opnieuw, waar is het overweldigende bewijs dat het naziregime in kiev een genocide heeft gepleegd, en nog steeds doet, in oost-oekraine
Oud 1 mei 2022, 18:16   #23494
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ze stelen gelijk de raven...

Russians plunder $5M farm vehicles from Ukraine -- to find they've been remotely disabled

https://edition.cnn.com/2022/05/01/e...ntl/index.html
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 19:47   #23495
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat een land de landstaal oplegt is geen genocide hé

Opnieuw, waar is het overweldigende bewijs dat het naziregime in kiev een genocide heeft gepleegd, en nog steeds doet, in oost-oekraine
The Chinese government has committed a series of ongoing human rights abuses against Uyghurs and other ethnic and religious minorities in Xinjiang that is often characterized as genocide.
These actions have been described as the forced assimilation of Xinjiang, or as an ethnocide or cultural genocide,[25][26] or as genocide. Those accusing China of genocide point to intentional acts committed by the Chinese government that they say run afoul of Article II of the Genocide Convention,[27][28][29] which prohibits "acts committed with intent to destroy, in whole or in part," a "racial or religious group" including "causing serious bodily or mental harm to members of the group"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Uyghur_genocide

Dus volgens het Westen is niet alleen het op grote schaal doden van een etnische groep, maar ook het proberen elimineren van hun taal en cultuur genocide.
Oud 1 mei 2022, 19:51   #23496
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is al serieus afgezwakt: van genocide naar "culturele" genocide.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 19:54   #23497
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En ze stelen gelijk de raven...

Russians plunder $5M farm vehicles from Ukraine -- to find they've been remotely disabled

https://edition.cnn.com/2022/05/01/e...ntl/index.html
Propaganda.
Oud 1 mei 2022, 19:55   #23498
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://www.bbc.com/news/world-europe-61272203

In de rest van de wereld denkt men heel anders over deze oorlog, over Rusland en over Poetin dan in het Westen.
Oud 1 mei 2022, 20:11   #23499
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het is al serieus afgezwakt: van genocide naar "culturele" genocide.
Yep, en uiteraard elke keer over iets totaal anders beginnen
Bewijzen voor een genocide in oost-oekraine zijn er niet omdat het een russische leugen is

Wijzen op russische oorlogsmisdaden is altijd propaganda
Wijzen op en oekraiense misdaden uit uw duim zuigen/ verzinnen is altijd onmiddelijk 100% waar

Laatst gewijzigd door 1207 : 1 mei 2022 om 20:12.
Oud 1 mei 2022, 20:13   #23500
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Trouwens wat ik merk, door met hen te praten, is dat er bij de vluchtelingen in Belgie ook heel wat pro-Russen zitten.
Ze worden verwelkomd in het Oekraiens, een taal waar ze geen voeling mee hebben. En ze vinden dat Belgen een naief en verkeerd beeld hebben van het conflict. Bij de gastgezinnen loopt het ook meestal stroef. Die hebben soms een mentaliteit van westerse superioriteit, van "we zullen jullie de beschaving bijbrengen" terwijl ze over het algemeen (toch deze) veel dommer zijn dan die Oekraieners.
Sinds de invasie tolk ik voor de Oekraïners die aankomen in Brussel en ik heb toch al met honderden mensen gesproken.

Wat je vertelt, klopt absoluut niet. De "welkomst" punten zijn zowel in het Russisch als in het Oekraïens (wel is het zo dat ze de registratie site van de Heizel jammer genoeg wel enkel in het Oekraïens hebben gemaakt) en we laten de vluchteling eerst vragen welke taal hij of zij wil spreken. De meeste vertalers spreken Russisch (mensen die van Letland, Rusland of Oekraïne komen), een kleiner deel van de vertalers spreekt ook nog eens Oekraïens. Wat wel klopt, is dat we voornamelijk naar het Russisch vertalen en er specifiek naar Oekraïens weinig vraag is.

In het begin kwamen er voornamelijk mensen van Oost-Oekraïne aan, Donetsk, Loegansk, Marioepol, Soemy, .. Ik heb er ook een heel deel voor een kortere tijd bij mij thuis opgevangen, die waren ook specifiek naar het Westen gevlucht en beschouwen de Russen ook wel echt als oorlogsstokers. Tegenwoordig zie ik meer mensen van West Oekraine (momenteel Kiev) aankomen.

De filmpjes en foto's die sommige mensen laten zien op hun persoonlijke GSM's zijn soms echt shockerend. Persoonlijk (en zoals ik zei, ik heb echt al wel met honderden mensen gesproken de laatste 2 maanden) ben ik *niemand* tegengekomen die "pro-Russisch" was en ik zou ook niet weten waarom er dan iemand met zo'n sympathie door heel Oekraïne zou reizen om naar het Westen te gaan in plaats van naar Rusland.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be