Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2022, 06:16   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
En het gebeurde naar verluid al in 1971. Dus dat was verjaard voor de wetswijziging in Nederland in 2013.
Hoeveel kaarsjes mocht hij dan uitblazen ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2022, 06:17   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
ik zag gisteren een film van een vrouw die haar arm tot haar elleboog in een vrouw haar kont stak
waarna een vriendin van haar er vrolijk ook haar arm er nog bij in stak
waarop vrouw ook haar tweede arm bij in die reet stak

toen wist ik: even genoeg internet voor me
Ze waren misschien een op hol geslagen but plug aan het zoeken
Oud 29 april 2022, 06:34   #23
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze waren misschien een op hol geslagen but plug aan het zoeken
De bierzeep was verdwenen.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2022, 06:41   #24
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Er is toch nog iets van gekomen. Hij stopt met het programma nadat hij "overal is ontslagen" (behalve bij zijn eigen grote landelijke TV programma dus blijkbaar), "als een soort misdadiger".

Nog steeds compleet geen besef van wat hij eigenlijk bekend heeft. En de andere hosts willen ook stoppen, uit solidariteit tegen dit onrecht. Oké, top.
Oud 29 april 2022, 08:59   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Er is toch nog iets van gekomen. Hij stopt met het programma nadat hij "overal is ontslagen" (behalve bij zijn eigen grote landelijke TV programma dus blijkbaar), "als een soort misdadiger".

Nog steeds compleet geen besef van wat hij eigenlijk bekend heeft. En de andere hosts willen ook stoppen, uit solidariteit tegen dit onrecht. Oké, top.
Ochere toch.
Tegenwoordig is men nogal aan de vrome kant zo te zien.
Oud 29 april 2022, 17:12   #26
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ochere toch.
Tegenwoordig is men nogal aan de vrome kant zo te zien.
Aan de vrome kant? Een bewusteloos persoon seksueel penetreren was in de jaren 70 ook al verboden hoor. De Vikingen hadden letterlijk al wetten tegen verkrachting. Genghis Khan's Mongolen hadden er waarschijnlijk wetten tegen. (Of beide groepen zich daar tijdens oorlogsvoering ook enigszins aan hielden is een tweede. Maar een studentenfeest of waar dit dan ook gebeurd zou zijn is geen oorlog.) Dit is niet een norm die door poco loco's verzonnen is en toen stiekempjes op de tv is ingevoerd zonder dat iemand daar Johan Derksen over verteld heeft. Als hij destijds gepakt was en gezegd had wat hij nu op tv gezegd heeft had hij de bak in gegaan. Maar hij lijkt het echt niet te zien. Het verhaal begon niet eens heel slecht. Hij ging iets vertellen waar hij zich een beetje voor schaamde. Nou, dat bleek ook echt maar een klein beetje te zijn. Lachen gieren brullen om zijn verkrachting. Niks geen oog voor het slachtoffer of wat voor maatschappelijk besef dan ook. Dat heeft niks met vroom zijn of niet te maken, eerder met een bepaalde vorm van niet gediagnosticeerde sociopathie ofzo. Het is alsof ik op TV vertel dat ik mijn buurman vermoord heb en waar ik zijn lijk verstopt heb, en de dag erna, als we allemaal eens hebben kunnen nadenken over er gezegd is, ga ik er nogmaals hartelijk om zitten lachen, maar ik verander mijn verhaal naar "o nee hoor, hij was echt nog in leven toen ik hem daar zelf in een zak met stenen zag kruipen en van de brug zag springen". En dan op de derde avond kondig ik mijn vertrek aan, want "je mag ook niks meer zeggen."

Kom op nou, dat meen je toch zelf ook niet, dat niet zomaar mensen mogen verkrachten te vrooms is?
Oud 29 april 2022, 23:07   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jongens toch.

Precies moeder Maria die bevlekt is.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 april 2022 om 23:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 09:16   #28
Bovenbuur

Standaard

Dat dacht ik al, vooral niks over de inhoud zeggen.
Oud 30 april 2022, 09:56   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat dacht ik al, vooral niks over de inhoud zeggen.
Beste Bovenbuur het lijkt mij dat je niet veel levenswijsheid bezit.
Oud 30 april 2022, 11:54   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan de vrome kant? Een bewusteloos persoon seksueel penetreren was in de jaren 70 ook al verboden hoor. De Vikingen hadden letterlijk al wetten tegen verkrachting. Genghis Khan's Mongolen hadden er waarschijnlijk wetten tegen. (Of beide groepen zich daar tijdens oorlogsvoering ook enigszins aan hielden is een tweede. Maar een studentenfeest of waar dit dan ook gebeurd zou zijn is geen oorlog.) Dit is niet een norm die door poco loco's verzonnen is en toen stiekempjes op de tv is ingevoerd zonder dat iemand daar Johan Derksen over verteld heeft. Als hij destijds gepakt was en gezegd had wat hij nu op tv gezegd heeft had hij de bak in gegaan. Maar hij lijkt het echt niet te zien. Het verhaal begon niet eens heel slecht. Hij ging iets vertellen waar hij zich een beetje voor schaamde. Nou, dat bleek ook echt maar een klein beetje te zijn. Lachen gieren brullen om zijn verkrachting. Niks geen oog voor het slachtoffer of wat voor maatschappelijk besef dan ook. Dat heeft niks met vroom zijn of niet te maken, eerder met een bepaalde vorm van niet gediagnosticeerde sociopathie ofzo. Het is alsof ik op TV vertel dat ik mijn buurman vermoord heb en waar ik zijn lijk verstopt heb, en de dag erna, als we allemaal eens hebben kunnen nadenken over er gezegd is, ga ik er nogmaals hartelijk om zitten lachen, maar ik verander mijn verhaal naar "o nee hoor, hij was echt nog in leven toen ik hem daar zelf in een zak met stenen zag kruipen en van de brug zag springen". En dan op de derde avond kondig ik mijn vertrek aan, want "je mag ook niks meer zeggen."

Kom op nou, dat meen je toch zelf ook niet, dat niet zomaar mensen mogen verkrachten te vrooms is?
Ik ben dus tegen verkrachting, of andere vormen van sexueel wangedrag. Als vent moet ge u nu eenmaal kunnen inhouden en uw driften onder controle houden.

Mocht ik vader zijn en mijn dochter kwam naar huis om te vertellen dat vriendje X tegen haar zin haar met een kaars gepenetreerd zou hebben, wel reken dan maar dat dat vriendje een paar dagen later in een bos wordt gevonden met een paal in zijn reet. Ingebracht zonder vaseline.

Met het verhaal van die schertsfiguur, ja het wordt op een humoristische manier gebracht, ja je moet daar misschien wel om lachen, is het waar ? Echt gebeurd ? 50 jaar geleden mensen, onder welke omstandigheden (was iedereen zat ? ) Iedereen goed high van de wiet ? of LSD ? Een groepsspelletje ? Was de kaars al eerder gebruikt, ...

Kortom er zijn veel parameters waarbij je je vragen kunt stellen. Het zou nooit in mijn gedachten opkomen om zoiets te doen, maar stel dat je een half uur daarvoor spelletjes hebt zitten spelen met de dame in kwestie, met bananen, kaarsen of nen helen komkommer, ... ja dan is de context volledig anders.

Maar de perceptie is alles, natuurlijk.
Oud 30 april 2022, 15:02   #31
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Beste Bovenbuur het lijkt mij dat je niet veel levenswijsheid bezit.
Goede follow-up. We gaan meer op de man spelen dus. Doen we.

Heb jij daar zelf ook levenservaring mee, het penetreren van bewusteloze vrouwen die je verder compleet niet kent? Is dat wat ik hier mis, dat ik niet bij de club hoor?
Oud 1 mei 2022, 03:04   #32
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Verkrachting was ook in de sexy Seventies een misdaad, geen jeugdzonde...

Citaat:
Ik ben dus tegen verkrachting, of andere vormen van sexueel wangedrag. Als vent moet ge u nu eenmaal kunnen inhouden en uw driften onder controle houden.

Mocht ik vader zijn en mijn dochter kwam naar huis om te vertellen dat vriendje X tegen haar zin haar met een kaars gepenetreerd zou hebben, wel reken dan maar dat dat vriendje een paar dagen later in een bos wordt gevonden met een paal in zijn reet. Ingebracht zonder vaseline.

Met het verhaal van die schertsfiguur, ja het wordt op een humoristische manier gebracht, ja je moet daar misschien wel om lachen, is het waar ? Echt gebeurd ? 50 jaar geleden mensen, onder welke omstandigheden (was iedereen zat ? ) Iedereen goed high van de wiet ? of LSD ? Een groepsspelletje ? Was de kaars al eerder gebruikt, ...

Kortom er zijn veel parameters waarbij je je vragen kunt stellen. Het zou nooit in mijn gedachten opkomen om zoiets te doen, maar stel dat je een half uur daarvoor spelletjes hebt zitten spelen met de dame in kwestie, met bananen, kaarsen of nen helen komkommer, ... ja dan is de context volledig anders.

Ieder normaal denkend mens is het met jou en Bovenbuur volledig eens, denk ik. Hoop ik.

Wat mij echt opvalt (Derksen staat hierbij niet alleen trouwens.):
Zogenaamde "persoonlijkheden" ondergaan blijkbaar binnen hun "celeb status" een komplete normvervaging tussen recht, krom en flagrant onwettelijk.
Derksen is wereldberoemd in Grolloo-dorp en bij voetbal op TV in Olland. Alles wat hij zegt is zelfverklaard intelligent en heerlijk grappig, per definitie. (?) Vertaald: spreekt zichzelf mentaal met "U" aan.
Ik had beter verwacht. En gehoopt. Ben fan-af.

Beetje een typisch (niet beperkt tot) Alec Baldwin & Co gedrag.
Oud 1 mei 2022, 08:01   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb de uitzending gezien waar die vent zijn 'stoerdoenerij' ten tonele bracht en ik kon er echt niet met lachen met zijn verhaal.

Ik verschoot mij eerder rot dat het publiek en zijn tafelgenoten het zo leuk vonden.

p.s.

Wat u schreef over dochter en vriendje X, ik denk dat vriendje X bij velen zijn beste dag niet zou hebben mochten zij (als vaders) hem in handen krijgen.
Oud 1 mei 2022, 20:43   #34
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb in die goede oude tijd ooit een champagne fles gebruikt met de hals wel te verstaan. Nu wordt daar allemaal veel spel van gemaakt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 23:05   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goede follow-up. We gaan meer op de man spelen dus. Doen we.

Heb jij daar zelf ook levenservaring mee, het penetreren van bewusteloze vrouwen die je verder compleet niet kent? Is dat wat ik hier mis, dat ik niet bij de club hoor?
Bewusteloos of zat gezopen is een wereld van verschil.

In de oudere tijd werd weinig gesproken over sex maar men genoot er wel van, vrouwen net zo veel.

In heden dage spreekt men er veel van maar geniet men er niet van. Tenzij mogelijks lgbtqxy
Wat niet echt sex is.

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 mei 2022 om 23:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 05:48   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb in die goede oude tijd ooit een champagne fles gebruikt met de hals wel te verstaan. Nu wordt daar allemaal veel spel van gemaakt.
'k Heb eens het verhaal gehoord van een fles whiskey dat men er, met toestemming, had ingegoten om terug uit te lebberen.
Blijkbaar hebben ze die toch naar de kliniek moeten voeren...
Oud 2 mei 2022, 07:35   #37
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Voor viespeuken:

"Dank Geert Kimpen die volgende tekst schreef :

Natuurlijk! Welke man heeft er niet in zijn jeugd voor dat hij het huis verliet van zijn one night stand als grap, terwijl zij stomdronken haar roes uitsliep, een kaars ‘in haar’ gestoken?

Met dit gemak biechtte tv-grijsaard Johan Derksen ‘zijn kwetsbare jeugdzonde’ op, terwijl de andere mannen aan de tafel het uitgierden van de lach. In het publiek op de achtergrond zag je een aantal vrouwen ongemakkelijk meelachen. Door het gemak waarmee hij deze ‘anekdote’ opdiste, ging de hele tv studio mee in een sfeer dat dit een lachen-gieren-brullen verhaal was.

Misschien is de aanleiding waarom deze stoffige ouderling dit verhaal opbiechtte, nog wel erger dan het verhaal zelf.

Hij vertelde het om zijn jonge tv collega Johnny de Mol te verdedigen die dezelfde dag in opspraak kwam omdat hij GHB in de drank van een meisje zou gedaan hebben en haar vervolgens in een hotelkamer verkracht had.

Natuurlijk. Een jeugdzonde volgens Johan Derksen. Halen wij mannen in onze jeugd niet allemaal van dit soort kattenkwaad uit? Moeten we zo’n jongen, omdat hij jaren geleden eens iets stoms heeft gedaan, daar nu zo hard op afrekenen dat dat arme kereltje zelfs zijn ontslag moest geven bij de talkshow die hij presenteert?

Met verbijstering blijf ik het wangedrag van al deze bekende mensen volgen en vooral het gemak waarmee ze het vergoelijken, ontkennen, relativeren en ‘strijdvaardig zijn om zich te verdedigen tegen de valse aantijgingen’.

Wel, mijnheer Derksen, wie zonder zonde is, werpe de eerste steen, maar nee, het is nooit in mijn hoofd opgekomen om in het slapende lichaam van een vrouw die ik liefhad als afscheid een kaars te steken.
En ik heb nooit, hoe wanhopig ik soms misschien ook verlangde naar een nacht met een vrouw, nog maar overwogen om haar dan eerst dronken te voeren of te drogeren, zodat ik met haar bewusteloze lichaam kon doen wat ik wilde.
Hoe zeer de hormonen ook door mijn lijf gierden, zou geen haar op mijn hoofd eraan gedacht te hebben, dat als een vrouw me niet gewoon wilde, dat ik het dan maar af moest dwingen, met geweld, drugs of drank of welk dwangmiddel dan ook.
Ik zou het niet eens hebben gekúnd met een vrouw die, hoe subtiel misschien ook, mij duidelijk maakte dat ze niet in mij geïnteresseerd was.

U maakt ons mannen te schande, mijnheer Derksen. U probeert normaal te maken wat het absoluut niet is. U probeert verkrachting, grensoverschrijdend gedrag en vernedering te downsizen tot jeugdzondes. Het is crimineel gedrag, mijnheer Derksen, waarvoor geen enkel excuus is. En het is een schande dat u, als éminente grise, jongemannen die naar u show kijken omwille van de voetballers die er te gast zijn, het idee wil geven dat dit bij de onbezonnen jeugd hoort.

En toch ben ik u ook dankbaar omdat u zo uit de bocht bent gevlogen en dat u daardoor het probleem wel voluit op de kaart hebt gezet. Dat mensen, mannen, fouten maken, dat is één ding, maar als ze daar vijftig, zestig jaar later nog steeds op reflecteren door het een jeugdzonde te noemen, is een dwingende oproep aan mannen die zich in de loop van hun leven wél ontwikkeld hebben, nu hun mond moeten open te doen.

Ik distantieer me als man van uw totaal gebrek aan zelfreflectie, empathie en inzicht. Ik distantieer me van heren als Réne van der Gijp die gierend dit verhaal aanhoorde en meende er een stapje bovenop te doen door hikkend van de lach te zeggen “Ze had nog geluk dat er geen honkbalknuppel in de kamer lag”, of Steven Brunswijk die ook meende nog grappiger te moeten zijn door te vragen hoe dik de kaars was.

Ik hoop dat de verontwaardiging van de zoveelste #metoo nu vertolkt zal worden door mánnen. Om duidelijk te maken dat wij mannen zo niet zijn en niet willen zijn. En dat wij onze schaamte uitspreken voor het gedrag van mannen die wel zo zijn, en ons voortaan, tégen elkaar, daarover zullen uitspreken.

#mannenstaop"

https://www.facebook.com/1510081714/...572003166/?d=n
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 12:59   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik had toch wel gelezen:
Ik heb gisteren een tafel een vrouw genomen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 13:28   #39
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik had toch wel gelezen:
Ik heb gisteren op tafel een vrouw genomen.
In uw geval zal dat wel al een salontafel moeten zijn zeker?
Oud 3 mei 2022, 21:38   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ieder normaal denkend mens is het met jou en Bovenbuur volledig eens, denk ik. Hoop ik.

Wat mij echt opvalt (Derksen staat hierbij niet alleen trouwens.):
Zogenaamde "persoonlijkheden" ondergaan blijkbaar binnen hun "celeb status" een komplete normvervaging tussen recht, krom en flagrant onwettelijk.
Derksen is wereldberoemd in Grolloo-dorp en bij voetbal op TV in Olland. Alles wat hij zegt is zelfverklaard intelligent en heerlijk grappig, per definitie. (?) Vertaald: spreekt zichzelf mentaal met "U" aan.
Ik had beter verwacht. En gehoopt. Ben fan-af.

Beetje een typisch (niet beperkt tot) Alec Baldwin & Co gedrag.
Ik denk dat dat eigen is aan de sterren status, om ster te willen zijn, moet ge al last hebben van de 0 meridiaan van greenwich die door uw gat loopt. Als het u dan ook nog eens lukt, ja dan voelt ge u helemaal een ster zeker... Vooral als ge dan ook nog eens groepies achter uw gat krijgt of allerhande voorstellen krijgt van mensen....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be