![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En daarbij niet te veel aanspraken maken ook ...
|
|
|
|
|
|
#382 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=Svennies;9951952]En daarbij niet te veel aanspraken maken ook ...[/QUOTE
Toen enkele weken geleden de zwijnerijen rondom Kiev aan het licht kwamen bleek al snel dat aan Oekrainse zijde men geen "aanspraken" meer zal aanvaarden.President Zelensky was duidelijk,ze gaan voor iedere vierkante meter.En opzettelijk wordt dan open gelaten welke "iedere vierkante meter" bedoeld wordt.Moskou moet nu maar raden.... Het 15-punten plan ,samengesteld bij de gespreksronde in Turkije, dat als basis voor verdere gesprekken kon dienen was meteen zo dood als die geexecuteerde burgers. Enkel een terugtrekking van alle Russische troepen achter de linies van maart 2022 zal misschien nog nopen tot serieuze nieuwe besprekingen.En naarmate de tijd voortschrijdt ,de dodenlijsten en schade aan het land verder gaan,en vooral het zich vormende hulpgenootschap (met landen zelfs zo ver verwijderd als Zuid-Korea,Japan en Australie versterkt wordt,het is de NATO niet meer alleen!) is zelfs dat onzeker geworden. Het zullen misschien de lijnen van voor 2014 gaan worden,of anders een eindeloze oorlog... Moskou heeft zijn hand overspeeld...Ik weet overigens niet uit welke schuif de Russische President straks nog generaals zal trekken .Het was blijkbaar nu al moeilijk om er zelfs maar eentje te vinden die iets belangwekkends realiseert.. Laatst gewijzigd door kelt : 2 mei 2022 om 05:29. |
|
|
|
|
|
#383 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#384 |
|
Minister-President
|
Je hoort hier steeds mensen beweren dat de Oekraïners 'kans' maken indien ze meer wapens krijgen...
Hoe dan? Zijn er hier echt idioten die denken dat Oekraïne een wapenwedloop kan winnen die zelfs de VS niet eens wil aangaan? Het enig resultaat van zwaardere inzet aan Oekraïnse kant is nog zwaardere inzet aan Russische kant... Hoe ver wil je dat drijven? Chemisch? Biologisch? Tot een kernoorlog? De idioot Zelenski is daar toe bereid, en heeft daar heel zijn volk voor over.... Blijkbaar zijn er op dit forum ook die elke prijs in bloed willen betalen... Behalve het hunne...
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We kunnen nog meer scenario’s bedenken hoor, maar dan komen we terecht in een Doctor Strangelove situatie.
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voorlopig is Rusland erg braaf gebleven, zelfs in Mariupol. Volgens mij willen ze zich nu betonneren op de huidige stellingen dus ik verwacht ook geen escalatie tenzij die van Oekraïne komt, dan kunnen ze wel eens zware niet-nucleare wapens inzetten. Als de VS nu ook ballistische raketten zou beginnen leveren dan zitten we weeral in een andere situatie, dan is alles mogelijk. |
|
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat terwijl zijn regime en aanhang al in 2018 wapentuig (zoals die Javelin top attack zelfgeleide raketten) geleverd kreeg van voornamelijk VS en Tsjechie. Allicht ook 1 van de redenen geweest voor het RU regime om een eind te maken aan die trend. Herinner toen Rusland raketten wilde installeren in Cuba, vlak voor de deur van het VS regime. Dat greep ook in, en escalatie dreigde toen ook. Wat het Oekrains regime werd voor het Russische, lijkt best op wat het Cubaanse toen werd voor het VS regime. Dat laatste zag vyandelijke kernraketten aan haar voordeur niet zitten, hetzelfde kan gezegd worden van het Russische regime nu.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar ze hebben een redelijke kans tot zolang ze gesteund worden door het westen. Twee maanden geleden zou ik Oekraïne ook geen kans gegeven hebben, maar gezien het geklungel en amateurisme van het Russische leger en de vastberadenheid van het Oekraïense leger, ben ik lang niet zeker meer. |
|
|
|
|
|
|
#389 | |
|
|
Citaat:
Ik begrijp niet hoe je daar zo blind voor kunt zijn. Als slechts 10 pct. van alle aanklachten waar blijkt te zijn, heeft het Russische leger zich als totale varkens gedragen. |
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#391 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#393 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of denk je dat Finland en Zweden opeens bij de NATO willen gaan om de Russische Federatie te mogen gaan aanvallen? Zeg nu zelf...
|
|
|
|
#394 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je wapens geeft, uitdeelt, zelfs aan niet club-leden, om meteen te gebruiken, heeft dat met verdediging niets te maken.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 mei 2022 om 07:15. |
|
|
|
|
|
|
#395 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Frustraat genaamd Putin daarentegen is wel een onafhankelijk land binnen gevallen en is tot op heden bezig met het uitmoorden van burgers -zoals gij en ik- in dat zelfde bezet gebied. Draai het rond zoveel je wil maar feiten blijven feiten.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 3 mei 2022 om 07:41. |
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
|
Citaat:
Moest zelensky voor vrede gaan kan je valse vlaggen verwachten en zie ik zelensky's leven zelfs in gevaar. Rusland is nog niet voldoende 'verzwakt'. En er is nog veel kannonnenvoer in Oekraïne. Laatst gewijzigd door Bach : 3 mei 2022 om 09:11. |
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De enige bedreiging die de NATO vormt voor Rusland, is dat Rusland de NATO-leden niet meer ongestoord kan lastigvallen. |
|
|
|
|
|
|
#400 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Beeld je eens in dat Hitler op 30 april 1945 in zijn bunker geen pistool had maar een rode knop... Ik wil er niet aan denken. |
|
|
|
|