![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#23741 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23742 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#23743 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad zo. De grote ambitie van de oproerkraaiers uit 1830 om het Nederlands (toen nog eerder beperkt tot Vlaams dialect) helemaal uit te roeien is grandioos mislukt. Maar ze zijn er, zelfs tot op heden, wel in gelukt om in ons Vlaams onderwijs het Frans nog steeds meer uren toe te kennen dan aan de wereldtaal die het Engels is.
![]() |
#23744 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23745 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het ergens jammer dat de verfransing niet gelukt is in het grootste deel van Vlaanderen. Nederlands is een lelijke taal, waar je niets mee bent buiten de benelux, en in feite helemaal niet de taal van de Vlamingen maar van de Hollanders. De meeste Vlamingen spreken ook een soort overgangstaal tussen AN en dialect. Of gewoon dialect in West-Vlaanderen. AN heeft dan gewoon de rol van het Frans overgenomen, wie chique wil doen of met "Brusele" zaken doet, doet een poging om AN te spreken. En in Amsterdam spreek ik gewoon tegen iedereen Engels, hoewel ik er na 12 jaar in Nederland te werken er eindzlijk in geslaagd ben om mij volstrekt verstaanbaar te maken in Nederland. https://youtu.be/X1heZeJSZIU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23746 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onderwijs is sinds 1988 regionale materie. Als minister van onderwijs Bean Weyts morgen beslist om engels ipv frans als tweede taal te verplichten is dat overmorgen een feit. Stel jezelf gewoon de vraag : waarom doet een N-VA minister dat niet ? Het zit voor 100%¨in zijn bevoegdheid, niemand kan hem daarin blokkeren. Moest hij het willen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23747 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit het tijdscrift 'Samenleving & Politiek'
Samenleving & Politiek, Jaargang 29, 2022, nr. 4 (april), pagina 6 tot 13 Naar een ander geopolitiek tijdperk? DAVID CRIEKEMANS Hoofddocent Internationale Politiek Universiteit Antwerpen Uit het artikel: Intro: "Met de Russische invasie in Oekraïne dreigt een ontrafeling van hetSlot: "Zoeken naar een oplossing in de oorlog om Oekraïne moet daarom worden
![]() |
#23748 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Rusland probeert vanalles te veroveren en als het niet lukt is het plots geen prioriteit meer Op den duur zijn er geen prioriteiten meer en vraagt ge u af wat het doel nu weer was burgers bevrijden dmv folter, executies en verkrachtingen? Bizarre taktiek Vanaf de zee oekraiense steden bombarderen zal ook geen prioriteit meer zijn zeker? Laatst gewijzigd door 1207 : 8 mei 2022 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23749 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, het is Kharkov geen @@@@@@@@ Kharkiv. Kharkov is voor 90 % een Russisch talige stad en dus is het Kharkov. Door die oorlog komt Oekraine heel veel in het nieuws en dus let ik op allerlei details. Zo ook hebben alle regime kopstukken hun naam laten veranderen van bvb. Sergey naar Serhii, van Irina naar Iryna, etc. ![]() Enfin dat is alvast verleden tijd, zowel Mariupol als Donbas worden gewoon deel van Rusland, iets waar de grote meerderheid al jaren van droomt, dus Poetin is ongetwijfeld hun held. En hij hecht veel meer belang aan hun mening dan aan die van pandareus, Johnson, Biden, Decroo, etc. Alleen jammer dat zoveel jonge soldaten aan beide zijden daarvoor het leven moesten laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23750 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De 300 000 gevluchte burgers ui5 marioepol keren al massaal terug De bevrijde burgers in poposna kijken er rijkhalzend naar uit om beroofd, verkracht, vermoord en gefolterd te worden |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23751 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rudi Vranckx gisteren trok op met Kraken, om de "bevrijde" dorpen te bekijken.
Heel interessant dat Kraken, volgens Vranckx een "nationalistische militie", dus duidelijk een belangrijke rol speelt bij de verdediging van Kharkov. Nu moet je weten dat Kraken zo mogelijk nog nazistischer is dan Azov, en een hele staat van dienst heeft wat betreft ontvoeringen, martelingen, moorden, etc. Toch noemt hij de dorpen in handen van Kraken "bevrijd". Als ik dat hier schrijf over de steden in handen van de Russen is dit een heel schandaal, maar dorpen in handen van nazistische milities met een lange staat van dienst wat mensenrechtenschendingen betreft zijn dus "bevrijd". Oekraïne zou niet handen zijn van nazi's omdat Oekraïne een Joodse president heeft maar overal zie je dat steden en dorpen in handen zijn van en verdedigd worden door nazistische milities zoals Azov en Kraken. Nu goed, dat maakt allemaal deel uit van de propaganda oorlog. Wat ik kan zeggen is dat hoe meer informatie ik krijg, hoe meer ik de beslissing van Poetin om Oekraïne binnen te vallen begin te begrijpen. Nogmaals, het leed van de burgerbevolking en de dood van jonge soldaten is vreselijk. Maar het is duidelijk dat de situatie in Oekraïne door en door rot was, en dat zeker de bevolking van Donbas de Russische bezetting als bevrijding ziet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23752 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent ook zo iemand die de propaganda als zoete koek slikt die nog nooit in Oekraïne geweest is maar denkt er alles over te weten. Wat Mariupol betreft burgers keren massaal terug, maar ja dat staat in de Russische media dus dat gelooft U per definitie niet. Maar elk woord uitgesproken door nazi-milities of "Pandora Papers" hoofdrolspeler Zelensky is voor U als het heilige evangelie. De westerse propaganda gaat in overdrive want de energieprijzen stijgen onvoorstelbaar, en dit begint de levensstandaard van de gemiddelde Europeaan te ondermijnen. Dus om te vermijden dat mensen in opstand komen tegen onze elite die daarvoor verantwoordelijk is, moet een zondebok gevonden worden, en Poetin is daar de geknipte man voor. Laatst gewijzigd door tomm : 9 mei 2022 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23753 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gelukkig dart ge ontkent, mijn wereldbeeld zou anders instorten Er gebueren geen verrkachtingen, oekraiense vrouzen smachten naar een echte russiche mannenlul Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23754 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() #FansRussischelagerelevensvorm
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 mei 2022 om 08:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23755 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23756 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De westerse propaganda neemt gewoon klakkeloos de oorlogspropaganda over van de nazi milities die massaal door het Westen bewapend worden. Dat was niet anders tijdens de illegale NAVO agressie tegen Servië, ook toen werd UCK propaganda letterlijk overgenomen. Achteraf bleek dit grotendeels bullshit en bleken vooral de UCK leiders zelf zich massaal schuldig te maken aan oorlogsmisdaden. Maar ja, miraculeus werden ze door "Den Haag" vrijgesproken, net als de NAVO leiders zelf natuurlijk. (NAVO heeft onder meer ziekenhuizen, ambassades, televisiegebouwen, etc. gebombardeerd wat duidelijke oorlogsmisdaden waren) https://www.euractiv.com/section/enl...investigators/ Poetin heeft gelijk zich weinig aan te trekken van de westerse poppenkast en leugenmachine. De meeste niet-westerse landen geloven trouwens geen reet van de westerse propagandamachine. Laatst gewijzigd door tomm : 9 mei 2022 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23757 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ik herhaal het is erg jammer dat de verfransing niet gelukt is. Gelukkig werk ik in Brussel waar de verfransing wel gelukt is en ik voornamelijk Frans spreek, een mooie taal. En zo zie je ook maar weer dat de voormalige bruinhemden (flaminganten) hier de grootste verdedigers zijn van het nazi-regime in Kiev. De cirkel is rond. Mooie overwinningsdag gewenst aan alle Russen en ex-Sovjet burgers op dit forum. Za pobedu! Laatst gewijzigd door tomm : 9 mei 2022 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23758 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://youtu.be/0hSH4WFWPcM
Pro-Poetin anti-nazi betoging in Israel. Talloze Israeli zijn van Oekraiense origine en anders dan westerse idioten laten die zich niets wijsmaken over de natuur van het regime in Kiev. Israel heeft nog steeds nul sancties ingesteld tegen de Russen ondanks intense Amerikaanse druk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23759 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |