Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2022, 11:00   #1101
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Volgens Wikipedia worden de Amerikaanse M777's sinds enkele dagen ingezet in Oekraïne.

https://en.wikipedia.org/wiki/M777_h...322_trucks.jpg

Kijk eens aan.....
Als de munitieaanvoer (155 mm NATO-kalibers) verzekerd blijft zou dat zeker de bestaande batterijen (allerlei Sovjet-types die moeten schieten vanuit verminderende voorraden Soviet-kaliber) een paar weken langer aanhet front kunnen houden ....

Het is ook logisch dat de Oekrainers snelst overweg kunnen met getrokken houwitzers gezien ze al zo goed overweg kunnen met hun eigen oude Soviet-systemen...

Voor de Russen wordt de miserie steeds groter,want die M777 kunnen VEEL nauwkeuriger vuur leggen dan de andere kanonnen.(denk: 1 granaat nodig hebben om hetzelfde doel te "verzorgen" ten opzichte van een 4-tal bij oudere kanonnen...)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 11:56   #1102
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Even moeten zoeken maar hier zie je waarom iedereen bulderlacht omdat ze
ondertussen wel doorhebben hoe hol die "dreiging" wel is :
Ik hoop dat je gelijk hebt.

Maar ik vrees er echt voor.

Als de Russen zo zwaar op hun doos blijven krijgen (levens en materieel) en als volk zodanig gedemoniseerd worden EN het evil empire of lies blijft stoken,Oekraiene wapens en info toespelen, dan gaat er ongetwijfeld escalatie komen en dat kan enkel uitmonden in kernwapengebruik.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 12:04   #1103
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neen, want Oekraïne behoort niet tot de Navo. De EU en de Navo kunnen enkel aan de kant staan kijken.
Net als de Russen.
Oud 14 mei 2022, 12:46   #1104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hela, niet lachen met Saint-Javelin, de beschermheilige van het Oekraiense volk.

Fantastische avatar !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 12:59   #1105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht

Als de Russen zo zwaar op hun doos blijven krijgen (levens en materieel) en als volk zodanig gedemoniseerd worden EN het evil empire of lies blijft stoken,Oekraiene wapens en info toespelen, dan gaat er ongetwijfeld escalatie komen en dat kan enkel uitmonden in kernwapengebruik.
Als ze niet langer op hun doos willen krijgen is daar één logische uitweg voor : hun invasie stopzetten en terugtrekken tot voor de positie van 23/02.

En daarna die positie via verdrag consolideren zodat de bullshit 2014-2022 eindelijk kan stoppen.

Maar wie denkt dat de Orcs er gaan mee wegkomen om de sinds 24/02 bezette gebieden definitief te kunnen russificeren gaat van een kale kermis thuiskomen.
Oud 14 mei 2022, 13:08   #1106
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
IAls de Russen zo zwaar op hun doos blijven krijgen (levens en materieel) en als volk zodanig gedemoniseerd worden EN het evil empire of lies blijft stoken,Oekraiene wapens en info toespelen, dan gaat er ongetwijfeld escalatie komen en dat kan enkel uitmonden in kernwapengebruik.
Je vergeet de hoofdrolspeler: Poetin.

Als die vandaag beslist om de oorlog te eindigen, zal de rest van de wereld opgelucht ademhalen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 13:15   #1107
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoop dat Vlad Poetin en zijn Kremlin-hofhouding toch wel beseft dat zijn toevlucht nemen tot het kernwapenarsenaal gelijk staat met zelfmoord? Zelfs Adolf Hitler dreef het niet zover om anderen dwangmatig mee te sleuren in zijn zelfmoord. Zijn maîtresse Eva Von Braun besloot hem gewoon in de dood te vergezellen, net als het echtpaar Goebbels.
Oud 14 mei 2022, 15:27   #1108
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als ze niet langer op hun doos willen krijgen is daar één logische uitweg voor : hun invasie stopzetten en terugtrekken tot voor de positie van 23/02.

En daarna die positie via verdrag consolideren zodat de bullshit 2014-2022 eindelijk kan stoppen.

Maar wie denkt dat de Orcs er gaan mee wegkomen om de sinds 24/02 bezette gebieden definitief te kunnen russificeren gaat van een kale kermis thuiskomen.
Ik begin te vermoeden dat het voor het Kremlin intussen een zaak is geworden om niet vernederd te worden. Dus de oorlog BLIJVEN voeren om de eigen eer, het eigen gezicht te redden. Nog maar eens een uiting van hoe ze daar in een 19de eeuws denken zijn blijven steken. Toen voerden koningen en keizers ook oorlog omdat ze zich beledigd voelden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 15:37   #1109
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je vergeet de hoofdrolspeler: Poetin.

Als die vandaag beslist om de oorlog te eindigen, zal de rest van de wereld opgelucht ademhalen.
Door de Krim en de Donbas te verlaten?

Daar vrees ik toch voor hoor.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 15:41   #1110
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik begin te vermoeden dat het voor het Kremlin intussen een zaak is geworden om niet vernederd te worden. Dus de oorlog BLIJVEN voeren om de eigen eer, het eigen gezicht te redden. Nog maar eens een uiting van hoe ze daar in een 19de eeuws denken zijn blijven steken. Toen voerden koningen en keizers ook oorlog omdat ze zich beledigd voelden.
Als ze de Krim willen behouden hebben de Russen geen keus, ze moeten verder doen met wat ze bezig zijn. Wat een oplossing zou kunnen zijn is dat de huidige bezetting wordt verhuurd aan Rusland voor 100 jaar leasing onder gezamenlijke grenscontrole van Rusland, Oekraïne en de UN.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 16:37   #1111
edwinp
Banneling

Standaard Wat heb ik gemist ?

Niet veel precies
botoxkop blijkt een kankerkop te zijn
Antivaxxers blijven nog steeds hun complotten op alle wereldproblemen los te laten

Neo-nazi's van het vlaams blok en neo-commies van Amada staan nog steeds zij aan zij hun favoriete dictator van het moment te bejubelen

Marioepol is nog steeds niet 'bevrijd' dankzij de heldhafstigde krijgers uit deze eeuw

Kharkiv is ondertussen wel echt bevrijd van het orkenleger

Dat orkenleger heeft ondertussen al duizenden verkrachtingen, plunderingen, moorden, folteringen, ontvoeringen, bombardementen op burgerdoelen uitgevoerd, waarvan de slome VN toch al een paar honderd geklasseerd heeft als onmenselijke misdaden

De 9 mei parade was net als de 'bevrijdingsstoeten' een tenenkrullend amateuristisch schouwspel

Steeds meer (intelligente) russen verklaren niet akkoord te zijn met de misdaden van de orkmeister en zijn boertige trollenleger

Alweer een dictatuur die door een zware overschatting van zijn (militaire) capaciteiten zichzelf in de vernieling aan het rijden is

Laatst gewijzigd door edwinp : 14 mei 2022 om 16:38.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 17:32   #1112
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als ze de Krim willen behouden hebben de Russen geen keus, ze moeten verder doen met wat ze bezig zijn. Wat een oplossing zou kunnen zijn is dat de huidige bezetting wordt verhuurd aan Rusland voor 100 jaar leasing onder gezamenlijke grenscontrole van Rusland, Oekraïne en de UN.
Ik zie geen oplossing waarbij beide partijen er uit kunnen komen als winnaar. Er is teveel gebeurd.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 17:43   #1113
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik begrijp jouw bezorgdheid. Ik ben er ook niet gerust in. Maar dan is de tacticus in Poetin ver te zoeken, en primeert enkel nog het irrationeel denken - lees - zelfmoord. Ik vraag me af hoeveel van zijn generaals in dit scenario mee willen of kunnen gaan. Eén ding is zeker, elke kernbom wordt met een andere kernbom vergolden. In hoeverre het hierna escaleert - valt nog af te wachten.

Blijkt nu al dat slechts 10% van de Russische TV-propagandamachine oprecht gelooft in Poetins war - de rest danst naar z'n pijpen van de schrik. Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat dit beeld in nauwe Kremlinkringen niet anders is. Poetin heeft zijn generaals nodig om tot een Apocalyps over te gaan.

Ik geloof dat een hele beschaving de wereld grondig naar de klooten kan helpen... maar niet één enkele "geniale" zot. Ik maak me meer zorgen dat we ons eigen graf graven door het klimaat naar de Filistijnen te helpen.
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 17:45   #1114
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Krim...
Blijkt dus een zeeroversnest te zijn waarvanaf overvallen over land georganiseerd worden,tot in Cherzon toe.
Neen,de Oekrainers gaan HEEL lastig doen hierover,en terecht!

Laatst gewijzigd door kelt : 14 mei 2022 om 17:48.
Oud 14 mei 2022, 18:01   #1115
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hela, niet lachen met Saint-Javelin, de beschermheilige van het Oekraiense volk.

Ik ben geinspireerd !
Hierbij vangt mijn devotie voor Sankt Panzerfaust aan

Laatst gewijzigd door kelt : 14 mei 2022 om 18:01.
Oud 14 mei 2022, 18:24   #1116
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

oh ik dacht dat dat diene derderangs acteur was, hij is nu ook al mode icoon geworden en gemaakt door de westerse leugenpers.

https://www.hln.be/nina/naast-presid...ocht~a5954bfc/
de aanbid prentjes is de volgende logische stap.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 18:29   #1117
edwinp
Banneling

Standaard

https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group
Oud 14 mei 2022, 18:43   #1118
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door de Krim en de Donbas te verlaten?

Daar vrees ik toch voor hoor.
Ik denk niet dat er nog iemand is die ook maar 1% rekening wil houden dat de Orcs de Krim ooit willen opgeven. Idem zo voor de Donbas & Luhansk regio's die de-facto buiten Oekraine vielen vanaf 2014.

Dat is een prijs die Zelenski gaat moeten aanvaarden, maar het is van een heel andere orde voor wat betreft de gebieden die diezelfde Orcs sinds 24 februari overrompelden.

Volgens mij is dat de invulling van het schaakbord, niet de Krim of 2 gebieden die even de-facto al verloren waren sinds 8 jaar.
Oud 14 mei 2022, 18:59   #1119
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Niet veel precies
botoxkop blijkt een kankerkop te zijn
Mogelijks. En dan?

Citaat:
Antivaxxers blijven nog steeds hun complotten op alle wereldproblemen los te laten
Op wie slaat dat hier? Relevantie in deze draad?

Citaat:
Neo-nazi's van het vlaams blok ...
Vlaams blok... lol. Mislukt bourgeois broekschijterij rechts is dat. Ik denk trouwens dat die eerder pro Nato zijn en nog steeds in koude oorlog denken vastzitten, dus anti Rusland. Ik merk dat heel veel blokkers en belangers hier anti Rusland zijn.

Citaat:
en neo-commies van Amada staan nog steeds zij aan zij hun favoriete dictator van het moment te bejubelen.
Je hebt het wat verkeerd voor. Ik ben noch links, noch rechts apropos. Eerder derde positie. Metapolitiek. Pro authentieke Westerse/Europese beschaving en cultuur.

Sommigen van ons zijn doodgewoon tegen de vele leugens en de expansiedrang van het Evil Empire. Tegen het allesvernietigend progressief liberalisme (cultureel marxisme) die het ganse politieke leven domineert in het Westen en nog meer terrein wil winnen internationaal. Je weet wel, al dat waanzinnig links woke gedoe gecombineerd met ongecontroleerde immigratie die de Westerse beschaving, de Westerse man vernietigt (bewust, maar dat is een andere discussie).

De Russen zien dat destructief links gevaar ook op hen afkomen en willen er niet van weten, net zoals sommigen onder ons er niet van willen weten. Putin en de Russen beseffen maar al te goed dat Oekraiene als wipplank wordt gebruikt door the Evil Empire om dan Rusland te ondermijnen met de hogergenoemde zever.

Voor sommigen onder ons is dat de enige reden waarom we met de Russen sympathiseren.

De VS en haar vazallen, Oekraiene / Zelenski treffen de grootste - zoniet alle - schuld voor wat er nu gebeurt.

Putin als persoon zelf laat me /ons koud. Ik begrijp uiteraard wel zijn beslissing tot ingrijpen, maar hij heeft het idd allemaal wel geweldig onderschat en misrekend.

Wat de wreedheden betreft, die worden ook begaan door de Oekraieners, en ik zou zelfs zeggen dat zij ermee begonnen zijn, wat natuurlijk een reactie uitgelokt heeft bij de Russen.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 19:12   #1120
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Mogelijks. En dan?

Een dictator met een fysieke en geestelijke ziekte, leuk

Op wie slaat dat hier? Relevantie in deze draad?

8 van de 10 supporters van de kankerkop zijn antivaxxers
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220304_94330342

Vlaams blok... lol. Mislukt bourgeois broekschijterij rechts is dat. Ik denk trouwens dat die eerder pro Nato zijn en nog steeds in koude oorlog denken vastzitten, dus anti Rusland. Ik merk dat heel veel blokkers en belangers hier anti Rusland zijn.
max von wagner sdx skobejak zitten even enthousiast te blokken in andere draden, blokkers zijn niet pro net als amadezen

Je hebt het wat verkeerd voor. Ik ben noch links, noch rechts apropos. Eerder derde positie. Metapolitiek. Pro authentieke Westerse/Europese beschaving en cultuur.

Sommigen van ons zijn doodgewoon tegen de vele leugens en de expansiedrang van het Evil Empire. Tegen het allesvernietigend progressief liberalisme (cultureel marxisme) die het ganse politieke leven domineert in het Westen en nog meer terrein wil winnen internationaal. Je weet wel, al dat waanzinnig links woke gedoe gecombineerd met ongecontroleerde immigratie die de Westerse beschaving, de Westerse man vernietigt (bewust, maar dat is een andere discussie).
er is inderdaad een evil empire, eentje dat zijn eigen volk laat rotten op een mesthoop en in een gracht en de families leugens verkopen
De Russen zien dat destructief links gevaar ook op hen afkomen en willen er niet van weten, net zoals sommigen onder ons er niet van willen weten. Putin en de Russen beseffen maar al te goed dat Oekraiene als wipplank wordt gebruikt door the Evil Empire om dan Rusland te ondermijnen met de hogergenoemde zever.

Voor sommigen onder ons is dat de enige reden waarom we met de Russen sympathiseren.

De VS en haar vazallen, Oekraiene / Zelenski treffen de grootste - zoniet alle - schuld voor wat er nu gebeurt.

Putin als persoon zelf laat me /ons koud. Ik begrijp uiteraard wel zijn beslissing tot ingrijpen, maar hij heeft het idd allemaal wel geweldig onderschat en misrekend.
binnen afzienbare tijd is ie effectief koud
Wat de wreedheden betreft, die worden ook begaan door de Oekraieners, en ik zou zelfs zeggen dat zij ermee begonnen zijn, wat natuurlijk een reactie uitgelokt heeft bij de Russen.
bronnen ? geen dus na 80 dagen
leugens , genoeg geen kat gelooft nog dat gij persoonlijk vluchtelingen zijt gaan halen ginder, jullie hippies zijn schaamteloze aandachtshoeren
samenvatting van de Russische propagande:
https://www.youtube.com/watch?v=xqAs-dChJiM

Laatst gewijzigd door edwinp : 14 mei 2022 om 19:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be