![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() U mist de kern van de zaak volledig. Het gaat hier in de kern niet over S10 of Nederland. Het gaat hier in de kern over de diepgewortelde minachting voor het Nederlands van de Franstalige gemeenschap in België. Snapt u het nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de (kuch) 'vak'jury 6 p. Van d'Ollanders zelf : 0 nul, niks noppes nada. Misschien gaan de Walen ook wel ergens lopen huilen dat hun Engelstalig liedje geen punten kreeg van d'Ollanders De racisten!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gros van de Belgische bevolking daarentegen heeft aan uw haatberichten geen boodschap. Omdat ze geen punten krijgt voor haar Nederlandstalig liedje schofferen de Walen het Nederlands...Hoe kort door de bocht kan je gaan. ![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 mei 2022 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net als dat vorige haatzaai draadje. Het liedje was gewoon bagger, net als de meeste anderen, inclusief de winnaars.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nou, dat is toch subjectief? Ik vond het nummer beter dan de meeste anderen hoor.
En ik denk dat vele het nummer uit Belgisch nationalisme het afkraken hier. Lijkt er wel sterk op. Pot en ketel dus. Menselijke emoties en aard ook. Ik zie echt veel ergere nummer dan dat Nederlands nummer dat veel in de stijl is van inzendingen van vorige jaren. Servië of het VK vond ik slechter, en wat ik van de rest zag. Ik kon het niet uitkijken, om eerlijk te zijn. Laatst gewijzigd door Weyland : 16 mei 2022 om 14:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 16 mei 2022 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() inderdaad
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want we geloven immers allemaal dat zulke zaken correct verlopen. Gewoon 'n liedje als 1000 anderen. Maar Degustibus... Ik ben helemaal geen Belgisch nationalist, waar haal je dat vandaan? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het overheerst niet bij me, want overal zijn leuke mensen. Laatst gewijzigd door Weyland : 16 mei 2022 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt ook niet te ontkennen dat franstalig België de baas is (ongeacht ze met 1,5 miljoen minder zijn, en ze een socio-economisch kerkhof zijn). Het schoonste bewijs waren de laatste federale verkiezingen : Wallonië stemde stevig links en Vlaanderen stevig rechts --> resultaat, we kregen een linkse federale regering. Vlaanderen beTaalt en Wallonië bePaalt
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd, de realiteit dat Vlaanderen als sponsor dient om Wallonië te onderhouden.
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Franstaligen die ik ken en die in Vlaanderen wonen, hebben helemaal niet het indruk in een ander land te leven. Voor hen is het meer dan duidelijk : ze wonen in België. Meer nog : ze voelen zich prima in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als jij in het verleden wil blijven hangen en wentelen, tant pis.
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is politiek, daar heeft Jean-Pierre modaal niets mee te maken. Het was ooit omgekeerd, als we er dan toch het verleden moeten bij sleuren.
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, maar wat je daar beweert is in mijn ogen zever, en getuigt enkel van verkeerde conclusies. Het heeft niets met taal te maken, eerder met voorkeur voor een liedje. Je kan nu eenmaal niet aan iedereen punten geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het is dankzij de Vlaamse Beweging dat u en ik dezelfde taal spreken, m'n beste. Bedenk dit goed wanneer u weer uw hand op het hart legt bij het horen van de Brabançonne, of het roet, etter en bloed staat te hijsen in uw voortuin. Prettige avond! |
|
![]() |
![]() |