Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2022, 20:40   #21
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In de hoofding van het artikel lees ik dit:

Vergeet de klassieke lessen aardrijkskunde. Binnen het katholiek onderwijs vervelt het vak in de tweede graad secundair tot een ‘klimaatvak’. “Leerlingen moeten beargumenteerd over de uitdagingen kunnen nadenken”, zegt geoloog Manuel Sintubin (KU Leuven).

Misschien is dit wel beter dan wat we destijds in het hoger middelbaar moesten leren tijdens de les Aardrijkskunde. Puur technisch, en liet niet toe om het plaatje in een breder perspectief te zien.
De vraag wordt dan wel of je de leerkracht dan niet best naar de mond spreekt. Zoals in de les Godsdienst.
Als je niet meer op reis kan omwille van de klimaatvoetafdruk van het reizen hoef je de ligging van landen, hoofdsteden, wateren, rivieren en andere natuurlijke kenmerken niet meer te leren.

In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 00:36   #22
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Doppende prikkelnicht wordt het volgende trendy woordje. Zet alle doppende prikkelnichten aan het werk. Op naar de 80%.
Dat is veel te moeilijk voor dat achterlijk rechts gespuis.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 05:45   #23
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hopelijk gaat men er geen lulvak van maken.
Begrijp mij niet verkeerd, milieu en klimaat is een belangrijk onderwerp maar blijkbaar wil men daar via Aardrijkskunde plaats voor maken.
Hopelijk blijft er nog wat plaats voor praktische zaken zoals ‘echte aardtijkskunde’, geologie, mineralogie, mijnbouw, praktische en technische zaken betreffende milieu (hoe werkt dat zo’n zonnepaneel, warmtepomp, etc.) en wordt het geen filosofisch vak.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220517_95951309
Daarom dat ik tegengas geef met wat ik mijn kinderen aanleer, kritisch nadenken en niet zomaar alles aanvaarden wat de media en zelfs de school je inlepelt.

Bij mij was dit vroeger de les godsdienst, nu is de propaganda verwerkt in elke soort les. Milieu is super belangrijk maar wat we tegenwoordig voorgeschoteld krijgen is geen milieubescherming meer, wel politiek en propaganda.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 21 mei 2022 om 05:45.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 10:34   #24
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Daarom dat ik tegengas geef met wat ik mijn kinderen aanleer, kritisch nadenken en niet zomaar alles aanvaarden wat de media en zelfs de school je inlepelt.

Bij mij was dit vroeger de les godsdienst, nu is de propaganda verwerkt in elke soort les. Milieu is super belangrijk maar wat we tegenwoordig voorgeschoteld krijgen is geen milieubescherming meer, wel politiek en propaganda.

.
Precies, de kinderen moeten al op school politieke correctheid en zelfcensuur aangeleerd worden, zelfstandig en kritisch denken worden dan weer afgeleerd en verboden...onderdanig kuddegedrag gestimuleerd.
Er wordt ook al aan geschiedvervalsing gedaan en als eerste staat de zelfkastijding als gesel van de hele wereld.
Mijnheer pastoor vanop de kansel naar voor de klas.
Indoctrinatie ipv kennis.
Kennis en waarheid zal van de opvoeding moeten komen.
Oud 21 mei 2022, 10:45   #25
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

't Volgende op de lijst, opgenomen in 't lespakket zal 'Genderstudie' zijn & vervolgens 'KRT/Kritische Rassen Theorie'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 11:00   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als je niet meer op reis kan omwille van de klimaatvoetafdruk van het reizen hoef je de ligging van landen, hoofdsteden, wateren, rivieren en andere natuurlijke kenmerken niet meer te leren.
Ik herinner mij m'n grootmoeder die na het overlijden van grootvader maandelijks met de bus naar Spanje reisde, de costa brava. Zo van die georganiseerde busreizen waar tijdens de terugreis in de bus dekentjes en andere prullen werden verkocht.
Mijn grootmoeder wist niet eens waar Spanje lag. Wat ze wel wist was dat het er warm was, goeie steak friet kon eten, en in het Vlaams met de hotelgasten kon kletsen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 13:46   #27
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Volgende op de lijst, opgenomen in 't lespakket zal 'Genderstudie' zijn & vervolgens 'KRT/Kritische Rassen Theorie'.
Ge kunt daar al vakken voor volgen op de unief en een master in halen. I shit you not.

https://www.mastergenderendiversiteit.be/
Oud 22 mei 2022, 18:45   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik herinner mij m'n grootmoeder die na het overlijden van grootvader maandelijks met de bus naar Spanje reisde, de costa brava. Zo van die georganiseerde busreizen waar tijdens de terugreis in de bus dekentjes en andere prullen werden verkocht.
Mijn grootmoeder wist niet eens waar Spanje lag. Wat ze wel wist was dat het er warm was, goeie steak friet kon eten, en in het Vlaams met de hotelgasten kon kletsen.
Mijn grootmoeder geloofde zelfs dat vliegen van Bel naar Spanje minder land duurde dan omgekeerd opdat het dan Bergaf was
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 10:40   #29
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn grootmoeder geloofde zelfs dat vliegen van Bel naar Spanje minder land duurde dan omgekeerd opdat het dan Bergaf was

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be