![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige buitenlanders hebben een zelfstandigenstatuut, dat is iets waar ze zelf voor kozen, ze krijgen 35 euro / uur, net zoals Belgische zelfstandigen in onder aanneming. Dit mag enkel als ze niet steeds voor dezelfde firma werken. Ik weet dat die lijn dun is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er kan in het begin wel extra ondersteuning zijn omdat de taal soms voor problemen kan zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() https://www.mijntipsenadvies.be/2015...SAR_EU22080501
Even met natte vinger gezocht. Laatst gewijzigd door Deo : 26 mei 2022 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou kunnen dat de aanpak in Nederland ietwat verschilt, maar bon daar gaat het niet over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Die werkgevers bieden volledig pakket aan. Beide partijen hebben voordelen. Goed zo. Maar Jul de oude uitgebluste werknemer moet op... Laatst gewijzigd door Deo : 26 mei 2022 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lets face it.
Onze eigen jongeren slaan op de vlucht als ze horen van werken.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, er zijn tegemoetkomingen als het om huisvesting van Oekraïners gaat. Dit wordt hier elders op het forum uitgebreid besproken. Maar, laten we het bij de Belgische werkgever en Oekraïense werknemer houden. Daar gaat het toch om. Ja, ik kan mij inbeelden dat er ondertussen werkgevers zijn die zowel werk als huisvesting aanbieden. Dat is geen recent fenomeen gelieerd aan louter Oekraïners. Neen, er zijn geen tegemoetkomingen aan wie enkel werkgelegenheid aanbiedt aan Oekraïners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik ook tegen hoor.
Maar er zijn veel firma's die zo werken. Voor 35 euro per uur zijn ze van alles af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burgemeester
|
![]() Inderdaad, een bende luie zakken die niet voor het minimumloon willen werken waar ze zelfs de huur van hun klein appartementje niet van kunnen betalen. Gesubsidieerde Oekraïense vluchtelingen, die willen pas werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hebben ze geen werk kunnen ze overal "legaal" bijklussen. En sins paar jaar ook gelijkgesteld minium pensioen als werknermer. 35 euro, is het laagste loon werknemer goedkoper voor werkgever. Laatst gewijzigd door Deo : 26 mei 2022 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaan geen specifieke RSZ-verminderingen voor kandidaat-vluchtelingen, maar de klassieke verminderingen voor ‘kansengroepen’, zoals die voor min 26-jarigen en het Activaplan, kunnen van toepassing zijn. U kunt ook overwegen om eerst via een IBO-contract een (goedkope) training on the job te geven. Die wij hier tewerkstellen zijn voorbij de 30 jaar. Dus geen tegemoetkoming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dit laakbaar, maar het is schijnbaar toegelaten als de "zelfstandige" minimum één factuur maakt voor iemand anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijlange niet.
Of je nu een hoog loon of laag loon aanbied ze komen toch niet meer. Vorige week nog een toprestaurant die een kok zoekt en wil daar 6000€ + bedrijfswagen voor geven. Niemand te vinden. Tandartsen die assistenten zoekt, ook niemand te vinden. Het was jaren geleden al begonnen in de harde fysieke beroepen en nu inmiddels in alle sectoren. Jongeren willen echt niet werken. Gewoon te lui gemaakt in hun opvoeding.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu krijgen we plots Oekraïners binnen die wel willen werken, dit ondanks het feit dat ze er gemakkelijk onderuit zouden kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want zoveel wittekes zie ik niet meer op de middelbare school om de hoek.
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd.
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() Jullie vindern dit normaal dat 30 oudere laaggeschoolde mensen bij een bus bedrijf om werk komen zien samen met 10 afgestudeerde vito leerlingen uit Nijlen en dat alle oude 30 mensen via een opleiding INTERN via VDAB met zware subsidies mogen starten en geen enkele van 10 jongeren met diploma NIET!!!!!!!!!!!!!
DIT STOORT MIJ ENORM. Ik was daar vlieg. Laatst gewijzigd door Deo : 26 mei 2022 om 16:01. |
![]() |
![]() |