Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2022, 13:10   #541
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is niet de fout van het gegeven dat er nu minder gas zal zijn, dat is de fout van zij die gas promootten he, goed wetende dat dat een kortdurend verhaaltje ging zijn.

Zo hoort het. En als die 6 miljard niet meer luisteren, is het hoog tijd om die te liquideren he.

En dat is wat er verkeerd aan het gaan is, we hadden daar vroeger al een einde moeten aan maken, aan dat aan onze invloed laten ontsnappen. Maar nee, zever zoals "mensenrechten" voor die die niet tot onze groep behoren en zo, en naief dromen dat zij vriendelijk zouden blijven "omdat het mensen zijn".
Er is nog een weg tussen; ze "doen" luisteren. Daarin is "het westen" zéér bedreven in geweest, de laatste 80 jaar. Een redelijk fantastisch imperium. Niet zo duurzaam als de Romeinen, maar véél wereld-omvattender.
Die "kleurenrevoluties" is een fantastische uitvinding geweest om recalcitrante despoten aan de kant te schuiven voor marionettenregeringen. Zonder 1 (figure of speech) "westers" slachtoffer.

En toestanden zoals pearl harbor/golf van tonkien en 9/11 zijn ook ZEER goed gebruikt geweest om de bevolking "onder de vlag van het imperium" te laten lopen.

Maar nu staan de barbaren aan de poort.....
Oud 2 juni 2022, 13:46   #542
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Er is nog een weg tussen; ze "doen" luisteren. Daarin is "het westen" zéér bedreven in geweest, de laatste 80 jaar. Een redelijk fantastisch imperium. Niet zo duurzaam als de Romeinen, maar véél wereld-omvattender.
Zo hoort het dan ook, behalve dat het risico bestaat dat ze ons ontsnappen. Dat is de reden waarom ik exterminatie veiliger vind.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 13:47   #543
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar nu staan de barbaren aan de poort.....
Dat is dan ook zo. Vergeet niet dat "barbaar" betekent "die die niet van onze groep zijn" he
Oud 2 juni 2022, 13:49   #544
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bekijk dit gewoon als een voetbalmatch, waarbij iedereen die op het plein staat ne smeerlap is.
Dat is omdat je dat universalistisch bekijkt, alsof je buiten de match staat. Nee, er zijn onze smeerlappen, en dan andere smeerlappen. Wat essentieel is, is om voor onze smeerlappen te gaan.
Maar het zijn geen smeerlappen, dat is gewoon de verkeerde voorstelling omdat men de essentie van het bestaan wil negeren, en dat erin bestaat om anderen af te maken en te onderdrukken voor eigen voordeel. Wat de normale manier van doen is, noemt men "smeerlapperijen". Daar gaat het fout.
Oud 2 juni 2022, 13:49   #545
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook zo. Vergeet niet dat "barbaar" betekent "die die niet van onze groep zijn" he
jaja, uiteraard. Niet dat ze "onderontwikkeld" zijn. Anders ontwikkeld. Anders onderdrukt.
Oud 2 juni 2022, 13:51   #546
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dat is omdat je dat universalistisch bekijkt, alsof je buiten de match staat. Nee, er zijn onze smeerlappen, en dan andere smeerlappen. Wat essentieel is, is om voor onze smeerlappen te gaan.
Maar het zijn geen smeerlappen, dat is gewoon de verkeerde voorstelling omdat men de essentie van het bestaan wil negeren, en dat erin bestaat om anderen af te maken en te onderdrukken voor eigen voordeel. Wat de normale manier van doen is, noemt men "smeerlapperijen". Daar gaat het fout.
Ik sta aan de zijlijn. Dat is mijn recht, en daar vecht ik voor.
Oud 2 juni 2022, 13:55   #547
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sta aan de zijlijn. Dat is mijn recht, en daar vecht ik voor.
Natuurlijk sta je niet aan de zijlijn, tenzij je dood bent. Denk je dat uw gemiddelde Oekrainer kan zeggen dat hij aan de zijlijn staat ? Dat uw gemiddelde Russische soldaat dat kan zeggen ? Je kan enkel zeggen dat je aan de zijlijn staat omdat anderen bommen op andermans kop hebben gegooid en het jou toevallig goed uitkwam.

Je kan enkel aan de zijlijn staan als het gros van de wereldbevolking is uitgeroeid. Wat mijn politiek ideaal is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2022 om 13:56.
Oud 2 juni 2022, 14:02   #548
edwinp
Banneling

Standaard

Aan de zijlijn gaan staan is ergens in een woud volledig onafhankelijk van derden uw voorbestaan verzekeren, de anti-westen wappies zijn parasieten met een grote muil
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 14:02   #549
gunter5148

Standaard

Citaat:
Natuurlijk sta je niet aan de zijlijn, tenzij je dood bent. Denk je dat uw gemiddelde Oekrainer kan zeggen dat hij aan de zijlijn staat ? Dat uw gemiddelde Russische soldaat dat kan zeggen ? Je kan enkel zeggen dat je aan de zijlijn staat omdat anderen bommen op andermans kop hebben gegooid en het jou toevallig goed uitkwam.

Je kan enkel aan de zijlijn staan als het gros van de wereldbevolking is uitgeroeid. Wat mijn politiek ideaal is.
Go for it. Ik zal van de zijlijn toekijken, en je bloemen toewerpen als je gewonnen hebt!
Oud 2 juni 2022, 14:04   #550
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Aan de zijlijn gaan staan is ergens in een woud volledig onafhankelijk van derden uw voorbestaan verzekeren, de anti-westen wappies zijn parasieten met een grote muil
Dat is dan ook de reden van mijn politieke doelstelling Dat iedereen die nog overblijft dat kan (of moet). Mijn duizendjarig rijk van (enkele) gelukkigen

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2022 om 14:06.
Oud 2 juni 2022, 14:07   #551
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Dus een parasiet is iemand die volledig onafhankelijk in zijn voortbestaan voorziet....

Ik herhaal het maar zodat je het niet raprap kan verwijderen, zo'n totale onzin.

https://www.ecopedia.be/encyclopedie/parasiet

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 2 juni 2022 om 14:08.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 15:28   #552
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus een parasiet is iemand die volledig onafhankelijk in zijn voortbestaan voorziet....

Ik herhaal het maar zodat je het niet raprap kan verwijderen, zo'n totale onzin.

https://www.ecopedia.be/encyclopedie/parasiet
Nee hij bedoelde dat je niet echt onafhankelijk bent, en dus gewoon maar doet alsof terwijl je wel degelijk heel hard afhangt van de anderen.
Oud 2 juni 2022, 15:37   #553
gunter5148

Standaard

Citaat:
Nee hij bedoelde dat je niet echt onafhankelijk bent, en dus gewoon maar doet alsof terwijl je wel degelijk heel hard afhangt van de anderen.
Een parasiet profiteert (ik generaliseer) van zijn gastheer, terwijl ik samenwerking op vrijwillige basis als doel heb.
dus neen, edwinp slaat de bal COMPLEET mis.
Het was gewoon een slechte opmerking. Een parasiet is het tegenovergestelde van onafhankelijk, los van wat jij meent dat ewinp ermee denkt te bedoelen.
Oud 2 juni 2022, 15:42   #554
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een parasiet profiteert (ik generaliseer) van zijn gastheer, terwijl ik samenwerking op vrijwillige basis als doel heb.
Het punt is dat je een onderscheid moet maken tussen uw ideaal geprojecteerde wereld en de werkelijkheid. In de werkelijkheid kan je niet beslissen van op vrijwillige basis samen te werken als de andere daar met geweld binnenkomt. En daarover hebben we het hier: over het gegeven dat de andere met geweld binnenkomt, en dat het tegenhouden van dat geweld nu niet door uzelf is gekomen, wat ge er ook moogt van denken. Zonder anderen hun geweld in ons voordeel waren wij nu gewoon onderworpen aan nog veel meer geweld en dwingelandij dan vandaag het geval is.

Uw gemiddelde Oekrainer vond misschien ook dat hij op vrijwillige basis wilde samenwerken met wat Russen, maar toen ging een tank zijn huis platschieten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2022 om 15:43.
Oud 2 juni 2022, 15:58   #555
gunter5148

Standaard

Citaat:
Het punt is dat je een onderscheid moet maken tussen uw ideaal geprojecteerde wereld en de werkelijkheid. In de werkelijkheid kan je niet beslissen van op vrijwillige basis samen te werken als de andere daar met geweld binnenkomt. En daarover hebben we het hier: over het gegeven dat de andere met geweld binnenkomt, en dat het tegenhouden van dat geweld nu niet door uzelf is gekomen, wat ge er ook moogt van denken. Zonder anderen hun geweld in ons voordeel waren wij nu gewoon onderworpen aan nog veel meer geweld en dwingelandij dan vandaag het geval is.

Uw gemiddelde Oekrainer vond misschien ook dat hij op vrijwillige basis wilde samenwerken met wat Russen, maar toen ging een tank zijn huis platschieten.
Het ging erover dat edwinp oppert dat iemand die alleen in het bos leeft, parasiteert van andere mensen. Een compleet foute vergelijking. Alleen overleven in het bos is perfect mogelijk.
I'm a dreamer, but I'm not the only one.
https://www.youtube.com/watch?v=v27CEFE02Hs
Oud 2 juni 2022, 16:00   #556
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging erover dat edwinp oppert dat iemand die alleen in het bos leeft, parasiteert van andere mensen.
Nee, je begreep zijn zin niet. Het was "alsof gij zekers alleen in 't bos leeft, zeveraar".

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2022 om 16:01.
Oud 2 juni 2022, 16:15   #557
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Het lange termijn effect van de massale hoeveelheid wapens die naar Oekraïne gestuurd worden is een verhoogde onveiligheid in Europa. De corruptie in Oekraïne zorgt ervoor dat oorlogstuig op de zwarte markt verschijnt en in handen valt van criminele organisaties en terroristen. Verschiet niet als er straks een politiecombi door een bende opgeblazen wordt met een Javelin. Momenteel te koop aan 30000 dollar op het dark web las ik. Waar of niet? Het risico is reëel.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 juni 2022 om 16:15.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 18:05   #558
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het lange termijn effect van de massale hoeveelheid wapens die naar Oekraïne gestuurd worden is een verhoogde onveiligheid in Europa.
Gans de Europese bevolking zou, zoals Texanen, met wapens moeten rondlopen. Die paar gevallekes van een zot die in het wilde weg gaat schieten zijn echt het probleem niet, we zijn toch met teveel.

Dus hoe meer wapens circuleren hoe beter. Het is niet erg dat nu en dan eens iemand afgeknald wordt. Als dat nu en dan eens een politicus of zo kan zijn is dat zelfs nog beter, dat houdt de schrik erin.

Een bevolking waar iedereen een 20-tal antitank raketten op zolder liggen heeft, dat verover je niet he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2022 om 18:06.
Oud 2 juni 2022, 18:06   #559
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verschiet niet als er straks een politiecombi door een bende opgeblazen wordt met een Javelin. Momenteel te koop aan 30000 dollar op het dark web las ik. Waar of niet? Het risico is reëel.
Het is zelfs te hopen dat dat geregeld eens gebeurt. Zo blijft het volk de baas he.
Oud 2 juni 2022, 18:10   #560
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lange termijn effect van de massale hoeveelheid wapens die naar Oekraïne gestuurd worden is een verhoogde onveiligheid in Europa. De corruptie in Oekraïne zorgt ervoor dat oorlogstuig op de zwarte markt verschijnt en in handen valt van criminele organisaties en terroristen. Verschiet niet als er straks een politiecombi door een bende opgeblazen wordt met een Javelin. Momenteel te koop aan 30000 dollar op het dark web las ik. Waar of niet? Het risico is reëel.
Javelins zijn voor vliegtuigen, kun je zeer makkelijk een Boeing mee uit de lucht schieten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be