![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een rijke mens is iemand die veel geld heeft maar ook veel tijd. De meesten hebben ofwel het ene ofwel het andere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Heeft iemand een link naar de uitzending?
Ik zag enkele fragmenten over sociale woningen. De bewoners zijn meestal werkloos, hebben veel overgewicht en zijn kettingrokers. Kort samengevat zijn er velen die hun eigen lichaam niet respecteren en die anderen niet respecteren. Die vinden dat ze maar moeten leven op kosten van de maatschappij omdat wij ervoor moeten zorgen dat ze niet verhongeren. Ik heb weinig sympathie voor die mensen. Wil daarmee niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, maar de tendens is duidelijk. We moeten onmiddellijk de werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd, na 1 jaar welteverstaan. Als ze dan nog thuis willen blijven moeten ze maar bij pa en ma aankloppen. Het moet gedaan zijn met volwassenen in een pamper te steken op kosten van de belastingbetaler.
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal maar arm en werkloos zijn en nog eens ook geen tv of een peuk en een knabbeltje. What's next? Rijken met 300 verhuurde huizen en flatjes die maandelijks hun huurgelden opstrijken en daar nauwelijks op belast worden kunnen daar een punt van maken blijkbaar. Arme mensen eten goedkope brol en rijke mensen laten zich bedienen op restaurants en dat dikwijls 2 keer iedere dag. Met een btw bonneke uiteraard. Onlangs nog maar bekend gemaakt dat de top van de vrt 500000 € per jaar verdiend. De arme mens die werkt mag al blij zijn als hij ergens rond de 18000 verdiend en als werkloze misschien nog geen 8000 per jaar.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 juni 2022 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een troost sigaret zeg maar. Bovenop de dagelijkse miserie kan er wel een rokertje bij.
![]() |
![]() |
#86 | |||
Minister
|
![]() Nee, en een rijke ook niet.
In de ideale wereld waarin ik het voor het zeggen heb, wordt verkoop van sigaretten volledig aan banden gelegd. Er is eveneens een verplicht sportprogramma, opgelegd door de staat. Mensen moeten verplicht 2 keer per week een half uur sporten. BMI wordt opgevolgd via een diëtist. Wat zou er gebeuren? Mensen zijn een pak gezonder, leven langer, de druk op het sociale zekerheidsstelsel neemt af omdat die dikke trollen geen pulmonale hypertensie meer hebben, omdat ze geen nieuwe knie meer moeten hebben door hun overgewicht, omdat hun rug het niet meer begeeft. De maatschappij betaalt op talloze manieren voor dikke, luie mensen die zich niet goed in hun vel voelen. In werkloosheidsuitkeringen en via kosten qua gezondheidszorg. Ik vind dat de ziekteverzekering voor dikke mensen, rokers etc gigantisch duurder moet worden tenzij ze jaarlijks progressie tonen. Natuurlijke zijn sommige mensen dik omdat ze er aanleg voor hebben. Dat is geen schande. Maar ze moeten wel de intentie tonen om gezond te willen worden. Door te sporten, door op hun eten te letten en door te stoppen met roken. Roken is onweerlegbaar zeer schadelijk, kostelijk voor de belastingbetaler ook en moet daarom compleet illegaal en strafbaar worden gemaakt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 3 juni 2022 om 10:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een troost en een bezigheid op zich. Terwijl men rookt kan men ook niet gaan tennisssen of naar de cinema gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal je hierbij vlug uit die droom helpen: mij staat het te wachten op termijn. En nee, ik weeg geen 100kg. ![]() ![]() Ooit al van atrose gehoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De mensen die 150kg wegen en hun lendenwervels lieten vastzetten omdat ze letterlijk gecollabeerd zijn? Veel mensen die niet kunnen sporten, hebben het al veel te ver laten komen. De staat moet op zijn minst jongeren tot sport verplichten, zodat ze niet die kant op gaan. De groep werkonbekwamen door lichamelijke letsels moet met meer dan 90% gereduceerd worden. Het kost massa's geld aan de samenleving. Heb je een aanslepende ziekte, dan snap ik dat en dan moeten we solidair zijn. Maar weg je 150kg en zijn je gewrichten bezweken onder de druk, dan heb je dat 100% aan jezelf te danken. Iedereen wint erbij om die mensen preventief te helpen. Een absoluut rookverbod hoort daarbij.
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bij de anderen is het meestal doordat ze in rust(stand) met hun knie in hyperextensie staan, waardoor het kraakbeen aan de posterieure zijde onder enorme belasting staat en het door de jaren uiteindelijk begeeft. Geen enkele deskundige gaat ontkennen dat obesitas sterk gerelateerd is aan gewrichtsklachten, vooral knieën en heupen omdat die gewichtsdragend zijn.
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg eens uit aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mensen die verlamd zijn (deels), bijvoorbeeld na een CVA, ook. Is zelfs essentieel om geen contracturen te krijgen.
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze is ook nooit dik geweest. Dat is slijtage of soms een accident.
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() artrose is idd een vorm van slijtage. Kan vandaag soms verholpen worden door het verbrijzelen van de kalkafzetting met electro-shocks.
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn rechterhand in naar de kloten aan't gaan door Dupuytren. Ik zal zelf maar naar de garnalenbak stappen zeker?
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heb ik al verschillende keren ondergaan maar tevergeefs.... Dat was wel in mijn schouders. Niks verbetering gemerkt daarvan ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |