![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ruilhandel is nog steeds mogelijk. Laat de (r)overheid daar maar aan prutsen.
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Aankoop nieuw / producten en diensten van nutsbedrijven / andere producten en diensten van bedrijven. Alles 'off grid' valt buiten hun grijpgrage handen. Hieronder valt uw ruilhandel maar ook tweedehands aankoop / eigen water+zuivering ,eigen stroom / geen gebruik hoeven te maken van producten en diensten van bedrijven. Vandaag bewijst dat 100% on-grid afhankelijkheid een snelweg naar armoede is. Voor iemand die nul % afhankelijk is van de 'grid' maakt echt niks uit wat die 'grid' bepaald.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 juni 2022 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verplichte eraan. Wat heeft men zich nu te moeien met hoe iemand leeft en dood gaat ? En nog erger, waarom zou je anderen willen dwingen om zichzelf "goed" te doen ? Je wil toch eerder het omgekeerde, nee ? Je wil toch dat anderen zich zoveel mogelijk miserie aandoen zou ik denken ?
Citaat:
Kijk, ik vind dat iedereen minstens 3 uur per dag wiskunde moet leren. Of denk je dat dat niet goed is voor de ontwikkeling van uw intelligentie misschien ? Ken jij iemand die 3 uur per dag wiskunde doet, en die idioot is geworden ? Nee ? Wel, daaraan zie je dat we iedereen moeten dwingen om 3 uur per dag aan wiskunde te doen he ! Wat heeft men toch met anderen willen te forceren om "goeie dingen voor hen" te doen ? Hoe meer anderen snel dood gaan hoe beter dat toch voor de rest is ? Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juni 2022 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiiiiiiiiiii! Binnen 18min de 4de aflevering!
#cannltwait! xD |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volgens de zelfde logica hebben mensen met fors overgewicht veel vaker comorbiditeiten en gezondheidsklachten. Die kosten veel meer geld om te verhelpen (ziekteverzuim, operatieve ingrepen) in vergelijking met mensen die zichzelf wel verzorgen (sporten, gezond eten, niet roken). Dus volledig analoog aan de duurdere autoverzekering is het logisch dat deze groep meer betaalt aan ziekteverzekering. Het risico is VEEL groter. Dat wil helemaal niet zeggen dat ze geen recht hebben op verzorging, zoals je hier ten onrechte insinueert.
![]() |
![]() |
#166 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
zakkenvullers die voor de zoveelste keer een groep viseren die het al moeilijk heeft om de uitspattingen van vorige generaties te betalen.
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
Zo iemand geniet 25 jaar van zijn of haar pensioen. Laten we het voorbeeld nemen van een ambtenaar met een gemiddeld pensioen van 2000€. Daar gaat dus 600.000 € naartoe zonder de indexaanpassing. Met index zal dat op 25 jaar dicht tegen het miljoen euro worden. Dit jaar alleen al plus 8%... Je alleen maar vaststellen dat ongezond leven en vroeg sterven een goede zaak is voor de schatkist.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 juni 2022 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Het ideaal scenario voor de staatskas is een veel vretende kettingroker die door armoede aan zijn omgeving gekluisterd zit en doodvalt de dag waarop hij of zij op pensioen vertrekt. Alles wat hij of zij heeft verdiend is binnen de Belgische grenzen uitgegeven.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 juni 2022 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Vergeef me dat ik dit even onderstreep.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 juni 2022 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder al die gepensioneerden zou er niet veel overblijven. Uiteindelijk keert alles terug naar de staatskas. Geld is recycling.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 juni 2022 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat niet zoveel mensen jouw strenge visie aanhangen. (en nog minder mensen hangen de visie van je tegenspreker in deze draad aan). Onze samenleving balanceert rustig verder. Wat betreft ongezond leven, verandert er voorlopig enkel iets als het ongezonde aspect ook implicaties heeft op de ongezondheid van anderen. Zoals vb. tabaksrook of illegale drugs. Voor de rest beperkt men zich tot preventie via aansproring, motivering ... Dat vind ik voorlopig wel goed zo.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 juni 2022 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vuil appartement van die jonge mama... ![]() Ze werkt niet (mss terecht dat ze dat niet kan), haar kinderen verblijven 1 week op 2 bij de vader en toch is het teveel om een beetje op te ruimen en eens te stofzuigen en dweilen in dat piepklein appartementje...? Verder: ik heb medelijden met die mama met 1 kind. Zij werkt wèl, had geen schulden maar werd enkele jaren geleden opgelicht waardoor ze 6000 euro moest gaan lenen. Dat heeft haar de das omgedaan. Schrijnend vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand van 30 die zijn rijbewijs behaalt betaalt niet meer dan een ander. Er rijden er van 70 en 80 jaar op de baan die een gevaar zijn omdat hun reacties iets (eufemistisch) trager zijn geworden. Er zitten er nog steeds tussen die destijds nooit een praktisch rijexamen hebben afgelegd. Stuur die oudjes eens allemaal naar de oogarts. Een oogarts kan je ongeschikt verklaren om nog een voertuig te besturen. De link leggen met mensen die ongezond leven is er over. Tussen ongezond leven en armoede is er serieuze correlatie. En er is veel armoede. Maar juist ja, er zijn ook heel wat dikke rijke mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
|
![]() Citaat:
Dan zijn die in staat om de prijzen op de huizenmarkt te laten exploderen. Citaat:
Stel dat ik dat aan onze jeugd wil uitleggen, hoe doe ik dat? Heb je enkele tips? Dat geldt enkel voor diegenen die op het einde van de maand niks overhouden. De overgrote meerderheid van wie nog wel geld overhoudt geeft dit uit buiten de Belgische grenzen. Bijvoorbeeld in Frankrijk. ![]() En dan heb ik het nog niet over de Belgen die na hun pensioen permanent in Frankrijk wonen.
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo lang mensen geld krijgen om niks te doen zal dat nooit veranderen. |
|
![]() |
![]() |