![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#25601 |
Europees Commissaris
|
![]() Moeder heeft viskes gebakken, smakelijk.
![]() |
#25602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er wel een paar auteurs een invloed hadden, dan was het von Mises bijvoorbeeld. En een aantal liberale en libertaire schrijvers zoals Bastiat en dergelijke die mij laten inzien hebben dat "mijne papa die sterk is en mij graag ziet", "God de Vader die hetzelfde is op steroids" en "de Overheid en de Wet" totaal verschillende dingen zijn terwijl ze mij wilden wijsmaken dat het overal "liefde, toewijding, wijsheid en gezag" was. Een paar real world ervaringen met mensen "die wijs en veel gezag" werden verondersteld van te hebben en dergelijke hebben mij laten inzien dat het concept dat iemand anders 'in uw plaats moet beslissen omdat je het zo het goed zal hebben' waarschijnlijk de grootste bullshit is die men iemand kan wijsmaken. Dat is ENKEL maar zo in vele gevallen voor een ouder met zijn kind (en dan nog). Ik was dus een liberaal, dan een libertair. En dan vraag je je af hoe je de "geweld" kwestie "regelt". Je kan die niet regelen, zonder tevens in de bullshit trap te vallen. Wie geweld uitbesteedt, is een vogel voor de kat. Dat, en evolutieleer hebben mij "den diepering" laten invallen he ![]() En ik vind dat het nu heel sluitend bijeen past. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem mij de Galileo van de ethiek, die bedacht dat het concept "beweging" relatief is. Dat je niet kan zeggen dat iets "beweegt", maar enkel maar dat iets "beweegt ten opzichte van iets anders". Je kan dus niet zeggen dat iets "goed" is. Enkel dat iets goed is VOOR IEMAND. Het is een relatief concept. Wat goed is voor de ene, is slecht voor de andere. IEMAND kan dus niet goed of slecht zijn. Die is altijd goed voor zichzelf, en die is meestal slecht voor alle anderen. Pure relativiteit. Nee, het klinkt nog beter als je mij de Einstein van de moraliteit noemt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idem dito Donetsk en Odesa. Beide waren Russische stedrn waar voornamelijk Russisch gesproken werd. Geen Spaans, geen tapas en geen toreadors in Odesa, en in Donetsk geen Engelse tuinen, geen whiskey, geen cornish pastries, en geen 4 o clock tea. Beide zijn Russisch talige steden waar de Russische cultuur overheerst. Niet de Oekraiense maar de Russische taal en cultuur. Het cultureel verschil met Kiev is groot en met West-Oekraine nog groter. Laatst gewijzigd door tomm : 8 juni 2022 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25605 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25606 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 8 juni 2022 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die willekeur zou beslissen dat ik eigenlijk liever roomtaart heb, dan is het goede nu "ik die een roomtaart eet". Vandaar dat er niet zoiets is als een aristocraat die zou kunnen weten of ik nu Oekraine, dan wel een roomtaart moet hebben he. Want dat is de willekeur die "ik" uitmaak. En dat de enige manier waarop ik het goede (voor mij) kan doen, erin bestaat dat ik zo vrij mogelijk mijn willekeurige grillen kan navolgen. Want DAT is wat "ik" tenslotte is: die "willekeur". Laatst gewijzigd door patrickve : 8 juni 2022 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25609 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25610 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die eindeloze opeenvolging van combinatiemogelijkheden betekent dat er vanuit elke positie, elke afkomst, elke ervaring, elke opvoeding een “aristocraat” kan emergeren. Echter, voor elke mens op aarde kan de definitie “aristocraat” een andere invulling hebben. Voor de ene is dat iemand die altruïsme als hoogste goed heeft, voor de ander iemand die zeer bedreven is in sport, er zijn zelfs mensen die bewondering hebben voor mensen die men klinisch als psychopaat beschouwd. Feit blijft dus; wat is “goed” en wat is “fout.” Ik ben meer hardop aan het schrijven, dan mijn mening te verkondigen als “waar.” Ik vind het wel leuk, dat filosofisch geneuzel, en ik steek er hier en daar nog wat van op ook.
![]() |
![]() |
#25611 | |
|
![]() Citaat:
Ik lees veel, maar veel meer opiniestukken dan boeken. Over zoveel mogelijk diverse onderwerpen. Ik weet van alles iets, maar van niets alles. Dat houdt me bescheiden. De geweldskwestie in libertarisme, is een onderwerp waarin binnen libertarisme evenveel meningen over zijn dan er libertariers zijn ![]() En zo blijven we on topic; ik ben eigenaar van mijn lijf, en heb er het alleenrecht op, en het alleenrecht op de vruchten ervan. Ik heb het recht op gelijkwaardige verdediging, als iemand mij aanvalt. (Ik vind wat dat betreft iedereen verplicht meerdere wapens en een adequate hoeveelheid munitie in huis zou moeten hebben). Ik heb geen recht agressief gebruik van deze wapens. En zo is de cirkel rond; de mensen in oost-oekraïne hadden perfect het recht zich te verdedigen tegen de west-oekraïense onderdrukking. Ze mochten perfect terugschieten, en er de middelen voor zoeken. De asymmetrische repsonse van putin is een brug te ver. Hij had, zoals de navo, dan maar wapen moeten zenden, ipv manschappen. Hij is er veel gezicht mee verloren. Tezelfdertijd; de zachte bezetting van de navo-amerikanen in europa, en andere vazalstaten, is evengoed illegitiem, en dient beëindigd te worden. En dat is volgens mij de clou in dit verhaal; mocht de navo niet betrokken zijn geweest (er is bewijs dat james baker tegen de russen heeft gezegd dat de navo nooit oostwaarts zou uitbreiden, en ik las ergens dat er nu ook hard bewijs voor is), dan zou putin nooit oekraine binnengevallen zijn.
![]() |
![]() |
#25612 |
|
![]() Weet je wie “dat stuk grond” ontdekt heeft? Iemand die goed kon zeilen.
![]() |
#25613 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zhirinovski: 'I'll take the world to the brink of war'Interview met Deutsche Welle (DW). Zjirinovski, een clown met een bij momenten redelijk groot bereik, maar waarschijnlijk toch wel invloedrijk. Volgens wikipedia overleden aan de gevolgen van COVID-19. Electoral history of Vladimir ZhirinovskyNog volgens wikipedia is de vader van Zjirinovski een Oekraiense Jood, een zekere Volf Isaakovich Eidelshtein, uit Kostopil in het westen van Oekraïne. (fig.)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 juni 2022 om 02:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25614 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om terug te komen op Karaganov.
Hieronder een recent opiniestuk van Rik Van Cauwelaert: Constructieve destructieVolgens Van Cauwelaert heeft Karaganov, die door Van Cauwelaert een 'Kremlinfluisteraar' genoemd wordt, het artikel 5 van de NAVO bijzonder goed gelezen. Karaganov noemt art. 5 waardeloos: "(...)
![]() |
#25615 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#25616 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk je echt dat dat maagdelijke grond was vóór 't bezoek door zeilers?
![]() |
#25617 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25619 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De aandeelhouders of de opdrachtgever, dat is nu eenmaal zo in de menselijke wereld. Wij mensen zijn gewoon veredelde apen die zelfs niet kunnen eten zonder geld en infrastructuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |