![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#26401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 juni 2022 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een oproep tot geweld en terrorisme. Met deze uitspraken zou u kunnen u veroordeelt worden voor aanzetten tot haat.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 juni 2022 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26403 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik iets minder lang. Het is me nooit opgevallen dat Pandareus aan het radicaliseren was. Voor een deradicalisering zal het vermoedelijk te laat zijn.
![]() |
#26405 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Pandareus
Met de uitspraken die u doet zou u kunnen veroordeeld worden voor aanzetten tot haat.
![]() |
#26406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik heb nooit begrepen waarom men niet mag aanzetten tot haat. Dan mag men ook niet aanzetten tot liefde he ![]() Mijn voorstellen tot exterminatie hebben dan ook geen enkele haat aan hun basis maar gewoon normaal egoisme. Ik veronderstel dat zoiets mag. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juni 2022 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verzetstrijders en patriotten die vechten tegen de bezetter en smerige collaborateurs kun je onmogelijk van terrorisme beschuldigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26408 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft de lokale bevolking de overgrote meerderheid ( in Zuid- en Oost-Oekraine) ziet geen graten in samenwerking met de Russen en de meeste burgemeesters, gemeenteraadsleden en lagere administratie werkt nu zonder probleem voor de Russen. Het zijn de kopstukken die meestal uit andere regio s komen, Maidan ers zijn (zoals Guaidai) of omgekocht (de burgemeester van Kramatorsk) die het regime trouw blijven. In 2014 liep zowat de hele administratie en het politiekorps over naar de separatisten en dat is nu niet anders (met uitzondering van de echte regime kopstukken die meestal niet verkozen zijn maar rechtstreeks door Kiev benoemt). De geheime dienst heeft ook nog netwerken, en het zijn deze die terreuracties uitvoeren tegen burgers. Echter, de meeste inwoners weten wie de regime mannetjes zijn, en die worden dikwijls ondervraagd door de Russen. Als er nog meer zulke terreuracties volgen zullen de Russen geen keuze hebben en hen naar Rusland deporteren zolang het conflict duurt. Rond Kiev was de situatie totaal anders, daar werden de Russen vijandig ontvangen door de meeste inwoners. Dat verklaart ook waarom er daar meer burgers geviseerd werden ( de Russen wisten nooit of ze een molotov cocktail zouden krijgen of in de rug geschoten worden... zo voelen Amerikanen en Israeli zich in de Arabische gebieden die ze bezetten...) en de meeste administratie en lokale overheidsambtenaren resoluut weigerden om de Russen te dienen. De Oekraieners hebben toegegeven dat in Donbas hun posities en ook belangrijke doelwitten zoals munitiedepots of electriciteitscentrales door de lokale bevolking en ambtenaren constant aan de Russen doorgegeven worden. Als u mij niet gelooft zal ikde link zoeken. Laatst gewijzigd door tomm : 22 juni 2022 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen chantage. De Russen hebben op een record tempo andere afnemers gevonden, geholpen door prijzen met serieuze kortingen die nog steeds veel hoger zijn dan in januari..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mensen in het Westen die Oekraine nooit bezocht hebben en enkel de Westerse media volgen niet (kunnen) begrijpen, is
1) Oekraine is geen democratie. Dat is een gemakkelijke a) alle oppositiemedia en Russisch talige media en sociale media is verboden ( reeds lang voor de Russische inval) b) de oppositieleiders zitten in de gevangenis ( voor de inval) c) alle andere partijen behalve de regime partijen zijn verboden (sinds de inval maar ook daarvoor werden ze dikwijls geintimideerd en sommige van hun kopstukken vermoord, sommige partijen zijn al sinds 2014 verboden.) Reeds voor de inval worden met de regelmaat van de klok politici en journalisten vermoord, maar sinds de inval gaan de moordpartijen crescendo (het artikel van de grayzone onder andere). 2) Oekraine is niet westers. Dat is moeilijker uit te leggen. Oekrainers zijn over het algemeen blank en zien er vrij Europees uit, maar het is geen westers land. Nog minder dan bvb. Bulgarije of Albanie. Iets dichter bij West-Europa dan Turkije maar niet veel. Iets meer in West-Oekraine, terwijl de Oost-Oekrainers bijna niet te onderscheiden vallen van de Russen. (ondanks al de bullshit die daarrond verkocht wordt als zou de grens tussen Oekraine en Rusland de grens zijn tussen "Europa" en "Azie", tussen "vrijheid" en "democratie" enz. ) Oekrainers denken net als de Russen en hebben nog echt de post-Sovjet mentaliteit, OOK de Maidan ers. Bvb. ze bouwen standbeelden voor Bandera, maar in pure Sovjet-stijl. Over alles valt te onderhandelen, liefst met een paar goede flessen sterke drank anders kun je de tegenpartij niet echt vertrouwen, in Rusland is dat tegenwoordig zelfs minder dan in Oekraine, want Poetin heeft een serieuze tegencampagne opgezet tegen vodka. (net als de Sovjets, Gorbatsjov en zelfs de tsaren voor hem, het komt toch altijd terug) Oekrainers lachen niet, hebben niet dezelfde soort humor als in het Westen, en doen niet aan small talk. Hun humor is doordrongen van cynisme en meestal zonder dat het gezicht een spier verrekt. Je hebt heilige symbolen (kerk, voor het regime " de "heilige Engelen" en Bandera, voor de pro-Russen ook de kerk, het Russische leger, maar vooral het Sovjet-verleden en meer specifiek de overwinning op nazi Duitsland) daarmee lach je NIET of het zou wel eens slecht voor je kunnen aflopen. Het leven moet niet "fun" zijn, men is meer gedwee, meer collectivistsch. Het gezin, en vooral kinderen, zijn heilig. En moeders en grootmoeders ook. Een Oekraiener (of Rus) die klacht indient tegen een creche of kleutertuin, dat ga je nooit zien, en moest het ooit gebeuren zal deze persoon geintimideerd worden, in elkaar geklopt, en vlug verhuizen. Een vent moet een vent zijn, en een vrouw een vrouw. Vrouwen leiden dikwijls het gezin, dus worden wel serieus genomen. Echter een echte man moet macho zijn, gevaarlijke beproevingen ondernemen , kunnen racen, kunnen jagen en schieten, kunnen drinken. Als die nu en dan zn vrouw of vriendin slaat hoort dat er nu eenmaal bij. Ook mannen onder elkaar zijn vaak hard, er zijn veel vechtpartijen. Maar ook zeer intense vriendschappen. Vrienden zijn voor het leven en moeten nooit een afspraak maken. Als een vriend op bezoek komt (of een gast) moet de tafel doorbuigen van de drank en veel verschillende gerechten. De keerzijde van die ernstige kant is dat beide graag drinken en feesten. Tot s morgens dikwijls, ook de 40ers. En ook seksen, is niet echt een issue, vrouwen nemen meestal het initiatief en verleiden mannen, veel minder subtiel dan in het Westen. Lhtb+ wordt scheef bekeken door de. oudere generatie maar de nieuwe houdt van experimenten, trio s en weet ik veel, uiteraard met veel drugs en drank. Zolang vrouwen maar kinderen krijgen, en mannen hun moeder een kleinkind geven. Grootmoeders (de vaders leven meestal niet zo lang door een roekeloze levensstijl, veel risico s nemen, sigaret onafscheidelijk en heel veel alcohol) in een rusthuis dumpen is onmenselijk. Grootmoeders zijn de matrones van het gezin en gratis kinderopvang. En grootmoeders zijn grootmoeders, geen "70 is het nieuwe 50" en andere Amerikaanse bullshit. Men houdt van de natuur, en van natuurlijke producten als honing, eigen groenten en fruit (is wel wat te vergelijken met Belgen dat laatste) en zelfgestookte drank. Dit is sterker op het platteland, en iets westerser in de grote steden, maar in feite weinig verschil tussen Oost-Oekraine en Rusland. Men (behalve de maffieuze bovenklasse) hecht niet zo veel belang aan hun huis. Mensen preferen nog steeds een Sovjet appartement. In de dorpen zien de huizen er vanbuiten miserabel, modderig en onverzorgd uit, maar vanbinnen supernet en gezellig. (schoenen verplicht uit) De leraar heeft een hoog aanzien en het onderwijssysteem is streng en hierarchisch. Privacy is geen must. Iedereen kan op ellk moment biinnenvallen. Naaktheid is geen issue mensen zijn niet preuts gaan samen naar de sauna en wordt niet noodzakelijk geassocieerd met seksualiteit. De Belgische vrijwilligers hadden vlug door dat het een totaal andere mentaliteit is. Wie zich niet aanpast aan hen zal geen fijne tijd beleven in die landen. Maakt ook niet uit moslim of geen moslim, er wordt gedronken. Dus geen small talk, totaal niet. Stiltes zijn ok. Als je een Rus of Oekraiener vraagt "hoe gaat het" moet je bereid zijn een lang antwoord te aanhoren. Ze zijn ook eerlijk, als ze zich slecht voelen of je doet iets dat hen niet aanstaat zul je dat onmiddellijk weten. Glimlachen doe je als je vrienden of familie ziet. Wie naar een vreemde glimlacht is niet helemaal ok daarboven. Geen wonder dat het in de meeste gastgezinnen spaak liep. Er zijn zeker veel raakpunten met de Balkan(die zijn echter meer "Turks" meer "poeha" en grote woorden) , in mindere mate ook Centraal-Europa en Turkije. Met Duitsland zijn er nog een paar raakvlakken. Met de Engelsen hebben ze enkel gemeen dat er veel gedronken wordt en het criminele straatcrapuul. Ik vind persoonlijk dat de Belgische cultuur iets meer compqtibel is met de Russische of Oekraiense vergeleken met de Nederlandse. Parodie op Oekraiens feest: https://www.reddit.com/r/listentothi...sian_drinking/ Laatst gewijzigd door tomm : 22 juni 2022 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26412 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geperimeerde Russisch gegrilde Tbone kannonen-borscht is niet echt kwaliteitsvoer, hè.
![]() |
#26413 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze zuipen wat veel dus mogen ze verkracht, beroofd, gefolterd, platgebombardeerd en geëxecuteerd worden Gij zijt er ooit op congé geweest, beweert ge toch, dus mag uw oordeel niet in twijfel getrokken worden. Laatst gewijzigd door 1207 : 23 juni 2022 om 06:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26415 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=patrickve;9982114]Haat is de gevoelsmatige kant van samenhorigheid he.[/QUOTE
Is dat niet de liefde die ons samenbrengt? Vandaar dat haat een politieke hefboom is om ons uit mekaar te houden.
![]() |
#26416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die eerste kring is uw lichaam. Uw lichaam onderscheidt zich van de rest van de wereld, zo niet was het uw lichaam niet. De buitenwereld is a priori vijandig tegenover uw lichaam. Dan kan je dat opschalen naar uw clan, uw groep, uw volk. Telkens is dat gedefinieerd door het onderscheid met wat daar niet toe behoort, en het evident "betere" van "binnen" versus "buiten". Of, logisch equivalent daarmee, het "slechtere" van buiten versus binnen. Hoe groter dat verschil is, hoe beter de groep aaneen hangt. Hoe slechter het buiten is, hoe beter het binnen is en hoe belangrijker die groep is. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juni 2022 om 07:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al dat om mij, mezelf en ik te bevestigen als puur logisch ZIJN. Oh well, als het je gelukkig maakt... ![]()
![]() |
![]() |
#26419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu roept u om vrede, deed u dat ook toen het Westen Servie bombardeerde? Of toen de democratisch verkozen president met veel geweld verjaagd werd? In dat laatste zorgde het Westen wel voor een compromis dat ze mede ondertekenden, maar toen het nieuwe regime dat verdrag aan stukken scheurde, kwam Europa niet op voor het verdrag dat ze zelf ondertekenden en erkenden onmiddellikk de nieuwe regering, en president, die onwettig aan de macht kwamen. En toen het regime de opstand in de Russisch talige gebieden tegen het nieuwe regime in blord wilde smoren in plaats van met hen te onderhandelen, zweeg het Westen opnieiw. En ook toen Donbas en Lugansk jarenlang werden bestookt. Eenzijdige verontwaardiging en krokodi?llentranen zijn het. Deze oorlog is een harde dobber voor de burgers die in die streken wonen. Maar de meeste steunen de Russen toch omdat ze Kiev grondig beu waren. Niet alleen het wanbestuur, maar dat ze hun eigen taal niet meer mogen spreken, plots hun Sovjet ouders en grootouders moetenafvallen en andere vormen van onderdrukking. Trouwens die steden zijn niet helemaal verwoest, dat bewijzen de vele recente beelden. En weeral, in plaats van voor vrede te ijveren stookt het Westen op. Ze zouden graag hebben dat er een nieuwe oorlog uitbreekt in Mariupol, wat de lokale inwoners daarvan denken interesseert hen niet. Meer zelfs, de Krim dat altijd vreedzaam is geweest, wil het Westen ook verwoesten. De huidige blinde haat van het regime en de milities tegen Rusland en zeker ook tegen de etnisch Russische meerderheid op deKrim, staat garantie voor een genocide of alleszins een etnische zuivering. En dan za l het Westen van krommen haas gebaren en zeer "bezorgd" zijn. (maar wees gerust Poetin zal het nooit zover laten komen, daarom willen ze hem weg. Liever een nieuwe Jeltsin, het volk leed honger, er was chaos en oorlog, maar de westerse geo-strategen (opdat vlak heeft patrickve gelijk) en de aandeelhouders vonden het net goed zo. En toen Tudjman de Serviers in Kroatie etnisch zuiverden deed het Westen alsof de neus bloedde. Laatst gewijzigd door tomm : 23 juni 2022 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26420 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het westen had dan ook geen "probleem". Een etnische zuivering in het oosten van Oekraine leek toch de properste manier om de zaken op termijn in orde te krijgen he. Dat was een verdiende payback na 70 jaar Russenbewind zou ik denken.
|
![]() |
![]() |