Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2022, 19:06   #401
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Heb je hun piemeltjes gezien??

Om het alvast te verklappen, wat heel helder van geest is men hier niet: hoe weet je dat het joden waren?
Waarom zou ik iemand zijn piemel moeten zien om te weten of hij echt jood is ?? Waar zou hij dan jiddisch hebben geleerd ??
Was wel een seculiere jood, dronk bier en whisky en at varkensvlees zoals elke normale sterveling, maar had ook nog familie in Israël.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 26 juni 2022 om 19:07.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2022, 19:14   #402
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waarom zou ik iemand zijn piemel moeten zien om te weten of hij echt jood is ?? Waar zou hij dan jiddisch hebben geleerd ??
Was wel een seculiere jood, dronk bier en whisky en at varkensvlees zoals elke normale sterveling, maar had ook nog familie in Israël.
De "echte joden" vinden die mens maar een Goj.
Oud 26 juni 2022, 19:32   #403
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
als je de "pijpekrullers" bedoelt, zelfs in Israël zijn zij maar een kleine minderheid. Ik zou haast denken dat er meer in Antwerpen wonen dan in Tel Aviv of Jerusalem

Citaat:
Oud 26 juni 2022, 19:39   #404
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus het was geen jood.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2022, 19:50   #405
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zeloten vormen een minderheid. Jammer genoeg kweken ze gelijk de konijnen en groeit hun groep dus. Dat is ook de reden dat ze zo moeilijk doen om immigratie van joden uit de rest van de wereld toe te laten. Die zijn meestal modern en lopen niet in kledij van de jaren 1700 rond en hun enige kennis is niet om de torah te kunnen reciteren.

De immigratie van joden, vooral uit het oostblok, maakt dat de groep van seculiere joden in Israël eigenlijk sterker groeit dan de natuurlijke kweek van de pijpekrullen sekte aan kan.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2022, 19:51   #406
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus het was geen jood.
Hij beweerde van wel, en ik heb geen enkel reden waarom ik eerder uw hersenspinsels over besneden piemels zou geloven, dan hem en zijn vrouw.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 26 juni 2022 om 19:52.
Oud 26 juni 2022, 21:25   #407
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je doet je best om de olifant in de kamer te ontwijken.

Jordanië werkt met genoegen samen met Israël om de Palestijnen te kloten.
Daar hoef ik m'n best niet voor te doen want Jordanië grenst niet aan Palestijnse gebieden , gebieden onder controle van de Palestijnen . Alle goederen vanuit Jordanië moeten via Israel naar Palestijnen .

atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2022, 21:51   #408
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij beweerde van wel, en ik heb geen enkel reden waarom ik eerder uw hersenspinsels over besneden piemels zou geloven, dan hem en zijn vrouw.
Hij was/is in de war.
Oud 26 juni 2022, 21:52   #409
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die zeloten vormen een minderheid. Jammer genoeg kweken ze gelijk de konijnen en groeit hun groep dus. Dat is ook de reden dat ze zo moeilijk doen om immigratie van joden uit de rest van de wereld toe te laten. Die zijn meestal modern en lopen niet in kledij van de jaren 1700 rond en hun enige kennis is niet om de torah te kunnen reciteren.

De immigratie van joden, vooral uit het oostblok, maakt dat de groep van seculiere joden in Israël eigenlijk sterker groeit dan de natuurlijke kweek van de pijpekrullen sekte aan kan.
Die Joden waar jij het over hebt zijn anders de enige rationele in deze. Seculiere joden hebben een identiteitscrisis. Het zijn van een Jood is een cultureel-religieus fenomeen.
Oud 26 juni 2022, 22:16   #410
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=maddox;9982587]

Citaat:
En ondertussen is het er nog steeds oorlog nietwaar.
Ik vind het geen oorlog wanneer de ene partij de andere volledig onder controle heeft .

Citaat:
Hypothetische vraag, wat zou er gebeuren als Jordanië en Egypte nu eens gewoon zeggen; "Fuck off, we laten gewoon handel tussen de West oever en Gaza toe".
Prima vraag !
Het zou betekenen dat de Israelische blokkade nutteloos zou worden. Israel accepteert dit niet. Het zal "support for terrorism" genoemd worden, ook door de Amerikanen welke, samen met Israel, in staat zijn enorme druk uit te oefenen op die landen.

Citaat:
Ik verzin dat niet zelf. Ik ga alle verwijzingen op dit forum door u en uw spitsbroeders zoals Tamam niet doorspitten op "Genocide" en soortgelijke woorden. Gaat wat veel resultaten opleveren.
Ik heb dat nooit gezegd!! 100% zeker niet.

Citaat:
Palestijnen uitmoorden in Gaza en West Oever is niet moreel, wel een eindoplossing.
Alleen een eindoplossing wanneer je in het Israelische kamp zit . Andersom hoor ik het nooit.

Citaat:
Nochtans een kritiek die Pandareus en ik al regelmatiger gegeven hebben.
1 voorbeeld. Telkens een paar grapjurken een raket afvuren uit de tuin van mensen die ze niet leuk vinden, is ons gedacht "spaar die raketten eens op om een echte barage uit te voeren, zoals de bedoeling is van dat soort wapens. En leer mikken."
Zo in golven 2000 stuks, 1 golf per uur, voor 24u. Zoals de Russen Grozny hebben "getrakteerd".
Ik hoor juist altijd over de rakketten barrage waar Israel mee te maken krijgt.

Geweld gebruiken als oplossing is alleen mogelijk als er genoeg geweld gebruikt wordt, anders wordt het probleem alleen maar groter.
Wat er dus vanuit gaat dat genoeg geweld altijd voor een oplossing zorgt .
nonsense dus, tenzij u partijdig bent like hell.

Citaat:
Mensen gaan dood, da's nu eenmaal een gegeven.
En Hamas gebruikt geweld, maar het lost het probleem voor hen niet op.
2 mogelijkheden, en die gelden ook voor Israël.
  • Of de geweldgebruikers willen iets anders bereiken dan de beweerde "oplossing".
  • Of de geweldgebruikers gebruiken niet genoeg geweld om het beweerde probleem op te lossen.
of er wordt te veel geweld gebruikt om het probleem op te lossen, zou dat het misschien zijn.

Voor u wordt er overal waar geweld is en problemen zijn, dus te weinig geweld gebruikt om het probleem op te lossen, nooit te veel.

Het Israelische geweld in de vorm van onderdrukking van een hele bevolking veroorzaakt een probleem, het is te veel geweld .

Citaat:
Dus de aanwezigheden van Joden in Gaza is een goeie zaak voor de Gazanen?
nee, de afwezigheid levert geen voordeel op.
Oud 27 juni 2022, 06:52   #411
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik vind het geen oorlog wanneer de ene partij de andere volledig onder controle heeft .
Dus, er is geen oorlog tussen de Palestijnen en Israël?
Citaat:
Prima vraag !
Het zou betekenen dat de Israelische blokkade nutteloos zou worden. Israël accepteert dit niet.
Maar zou Israël er een oorlog voor starten tegen Jordanië en Egypte?
Citaat:
Het zal "support for terrorism" genoemd worden, ook door de Amerikanen welke, samen met Israël, in staat zijn enorme druk uit te oefenen op die landen.
Och ja, de grote boeman on der uw bed, de VS.
Citaat:
Alleen een eindoplossing wanneer je in het Israelische kamp zit . Andersom hoor ik het nooit.
Andersom zou het probleem ook wegwerken hoor. Dat is al paar een keer geprobeerd, tot nu toe, zonder succes.
Citaat:
Ik hoor juist altijd over de rakketten barrage waar Israel mee te maken krijgt.
Af en toe een paar verveelde, verwarde jongeren die een overmaatse vuurpijl afvuren, die misschien de grond zal raken.
En ja, de Gazoenen hebben het wel al eens geprobeerd. Op een paar dagen tijd een paar 100 Fajr en dergelijke richting Israël te slingeren.
Citaat:
Geweld gebruiken als oplossing is alleen mogelijk als er genoeg geweld gebruikt wordt, anders wordt het probleem alleen maar groter.
Wat er dus vanuit gaat dat genoeg geweld altijd voor een oplossing zorgt .
nonsense dus, tenzij u partijdig bent like hell.
of er wordt te veel geweld gebruikt om het probleem op te lossen, zou dat het misschien zijn.
Voor u wordt er overal waar geweld is en problemen zijn, dus te weinig geweld gebruikt om het probleem op te lossen, nooit te veel
Echt, lezen is uw sterk punt niet.
ALS geweld gebruikt wordt als oplossing van een probleem, dan moet het voldoende geweld zijn, anders wordt het probleem alleen groter.
Citaat:
Het Israelische geweld in de vorm van onderdrukking van een hele bevolking veroorzaakt een probleem, het is te veel geweld .
Wie zegt dat Israël "uw probleem" niet ziet als probleem?
Citaat:
nee, de afwezigheid levert geen voordeel op.
Dat was al duidelijk ja, maar de vraag die ik stelde wordt niet beantwoord.
Oud 27 juni 2022, 07:37   #412
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat Al die journalisten die zijn afgeknald komt door een risico waar Israel geen invloed op heeft ? Het is steeds per ongeluk of uit zelfverdediging geweest?
Het is oorlogsgebied. Als journalist daar je werk doen, is gevaarlijk. Je hebt altijd een risico. Zeker als je een journalist bent met een 'bias'.
Oud 27 juni 2022, 07:39   #413
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest dat een objectief zijn, dan was het al lang in kannen en in kruiken. Zelfs een blinde kan zien dat ze de aanwezige arabieren in area C daar laten, enkel verdere uitbreiding zo goed als onmogelijk maken. (nogal wiedes...).

Waar israël zwaar in de fout gaat, is dat ze ook het klootzakske uithangen in area A en B. Zoals eerder al besproken, kloterij zoals in Hebron is niet alleen dom, het is disfunctioneel en gaat nergens naartoe.
Nog sterker: ze creëren een vijand van binnenuit. Hoe rechtser Israël wordt, hoe lastiger het wordt voor 'het westen' om ze te steunen. Bovendien moet elke Israëlische politicus die nog enigszins in verzet durft te komen tegen dat tuig, vrezen voor zijn of haar leven.

Ik begrijp daar oprecht niets van. Het is zo oer, oer oerdom.

Als Israël hier nog iets aan wil doen, dan is keihard optreden nodig. Men moet Arabisch en Joods-extremisme gelijk aanpakken. Hang ze hand in hand op, op een of ander plein.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 27 juni 2022 om 07:40.
Oud 27 juni 2022, 10:04   #414
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Joden waar jij het over hebt zijn anders de enige rationele in deze. Seculiere joden hebben een identiteitscrisis. Het zijn van een Jood is een cultureel-religieus fenomeen.
Denk jij dat bv Netanyahu, die seculier is, geen jood is ? Of al zijn voorgangers die premier waren ? Allemaal seculiere joden. Bennet is trouwens de eerste gelovige joodse premier sinds het ontstaan van Israël.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2022, 10:22   #415
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je de "pijpekrullers" bedoelt, zelfs in Israël zijn zij maar een kleine minderheid. Ik zou haast denken dat er meer in Antwerpen wonen dan in Tel Aviv of Jerusalem
Geloof me, het zijn niet uitsluitend “pijpekrullers” (uw terminologie) die zich houden aan de regels van het Judaïsme. Er zijn heel wat joodse gelovigen die evenzeer die regels volgen en volstrekt niet opvallend gekleed gaan of met peyes (pijpekrullen) rondlopen. Er zijn in het Judaïsme veel schakeringen.
Overigens, de opvallende kledij van de Chassidische orthodoxen heeft eigenlijk geen jota te maken met de voorschriften van de religie maar wel met traditie.

Laatst gewijzigd door quercus : 27 juni 2022 om 10:23.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2022, 13:10   #416
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is oorlogsgebied. Als journalist daar je werk doen, is gevaarlijk. Je hebt altijd een risico. Zeker als je een journalist bent met een 'bias'.
Het is vooral gevaarlijk wanneer de sterkste partij op u gaat schieten !
Het is elke keer Israelisch vuur dat journalisten treft!

Wie daar rapporteert wat hij ziet, is altijd biased in de ogen van Israel plus aanhang !

Laatst gewijzigd door atmosphere : 27 juni 2022 om 13:25.
Oud 27 juni 2022, 13:45   #417
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus, er is geen oorlog tussen de Palestijnen en Israël?

Maar zou Israël er een oorlog voor starten tegen Jordanië en Egypte?

Och ja, de grote boeman on der uw bed, de VS.

Andersom zou het probleem ook wegwerken hoor. Dat is al paar een keer geprobeerd, tot nu toe, zonder succes.
allemaal zonder succes , dus slecht idee .

Citaat:
Echt, lezen is uw sterk punt niet.
ALS geweld gebruikt wordt als oplossing van een probleem, dan moet het voldoende geweld zijn, anders wordt het probleem alleen groter.
En wat voor concreet iets moeten we hier uithalen met betrekking tot dit onderwerp?
Ze moeten op zoek gaan naar het punt dat er voldoende geweld is ?
In de hoop dat de problemen niet groter worden?

Deze situatie is er juist eentje waar Israel te veel geweld gebruikt .
Niemand gaat ooit accepteren van zijn/haar geboortegrond gesmeten te worden, zonder een alternatief te bieden dat is een extreme vorm van geweld. De godsdienst doet er daarbij geen reet toe , niemand gaat dat accepteren. Daar ligt de basis van het probleem , het conflict . Het gebeuren in Gaza is daar rechtstreeks aan gerelateerd

Citaat:
Wie zegt dat Israël "uw probleem" niet ziet als probleem?
Het verzet wordt door hen als een probleem neergezet .
Citaat:
Dat was al duidelijk ja, maar de vraag die ik stelde wordt niet beantwoord.
Nee , natuurlijk niet , maar dat maakt het nog geen overwinning . De kampbewaarders zijn slecht verhuist naar de buitenrand van het gebied waar ze nu de controle uitoefenen, ze hebben daar niets aan.
Oud 27 juni 2022, 16:47   #418
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk jij dat bv Netanyahu, die seculier is, geen jood is ? Of al zijn voorgangers die premier waren ? Allemaal seculiere joden. Bennet is trouwens de eerste gelovige joodse premier sinds het ontstaan van Israël.
Dat zijn inderdaad geen Joden. Zoals ik al zei. Slechts mensen in een identiteitscrisis, die meegaan in de definities van nazi's.

Joden zijn een religieus-culturele groep. Geen ras.
Oud 27 juni 2022, 16:49   #419
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is vooral gevaarlijk wanneer de sterkste partij op u gaat schieten !
Het is elke keer Israelisch vuur dat journalisten treft!

Wie daar rapporteert wat hij ziet, is altijd biased in de ogen van Israel plus aanhang !
Vind jij het een misdaad om de sterkste partij te zijn? als jij in een vechtpartij komt met iemand die zwakker is dan jij, dan zal je jezelf fysiek verlagen?
Oud 27 juni 2022, 16:53   #420
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind jij het een misdaad om de sterkste partij te zijn? als jij in een vechtpartij komt met iemand die zwakker is dan jij, dan zal je jezelf fysiek verlagen?
Neen, Atmosphere vind het een misdaad dat de troetels niet de sterkste partij zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be