![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem een SUV-diesel van Audi en vergelijk die met den SUV-EV van Audi. Kies maar uit: https://nl.automobiledimension.com/a...fmetingen.html een Q3 diesel en Q4 e-tron laten zich nog het best vergelijken denk ik. Ik zal wel de krachtigste Q3-diesel moeten nemen. De Q4 e-tron is wel ietsje groter en zwaarder en veel krachtiger maar dat is niet echt een groot nadeel voor het verbruik van een EV. ![]() Als je klaar bent zal ik de verbruikscijfers plaatsen. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 26 juni 2022 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echte praktijk nu, wel in de zomer of goede omstandigheden (wel 8 uren airco gebruikt, maar die is zuinig).
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://insideevs.de/news/579845/mer...km-reichweite/ En als de zon wat meer schijnt nog x% meer bij een SEV. Kan ook meer zijn dan 95% met wielnaafmotoren zoals Lightyear gebruikt. Zo haalde Mercedes EQXX 8,3 kWh/100 km in de praktijk: https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...en-acculading/ Laatst gewijzigd door Micele : 27 juni 2022 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een diesel verbruikt wel degelijk veel minder dan een benzine motor. Mijn schoonbroer heeft 3 jaar geleden zijn 2000 diesel BMW vervangen door een 1600 benzine van Mercedes die ruim 2 liter meer verbruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot benzine heeft een diesel een kwantiteit verbranding, Altijd open gasklep dus bij deellast dus ook veel minder pompverliezen. Men wil al jaren zo'n kwantiteit verbranding ook toepassen bij benzine wagens. Dus ook steeds met vol open gasklep. Tot op vandaag nog geen tegengekomen. Dus je hebt gelijk, bij deellast verbruikt een diesel aanzienlijk minder. En enkel bij uitzonderlijke momenten dat men het gaspedaal tot de vloer trapt verliest de diesel dat voordeel.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 juni 2022 om 07:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb 1 keer een reisje van 1000 km gedaan met de elektrische wagen. Stops na 300, 500, 700 en 900 km. Elke keer 30 minuten. Dus 120 minuten in totaal. Met een verbrandingsmotor was ik waarschijnlijk 2 keer gestopt. 1 keer 30 min en 1 keer een uur. Dus ik zou waarschijnlijk 30 minuten eerder op mijn bestemming geweest zijn. Het voordeel is wel dat dat de enige keren zijn dat ik nog een tankstation moet bezoeken. Dus op 1 jaar win ik uiteindelijk heel wat tijd door elektrisch te rijden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De enige plaats waar men vroeger moest aanschuiven was in Luxemburg voor fossiele verbranders ....ik sloeg ze altijd over wegens geen zin om aan te schuiven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/drive/geraak-je-m...aden~a1b21c3a/
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Straks 500 km voor de boeg.
Volgetankt, LPG, 0.69€/ liter (41 liter / 28€ ) Goed voor 400 km. 10 liter bijtanken In Troyes, 0.8€/liter - (duurtijd +/- 5 minuten / 8€ ) 500 km voor 36€. Nog een weetje ... in Frankrijk kan je je in onbemande stations ook 's nachts LPG met de bankkaart tanken. In België heeft onze overheid bij niet bemande stations een verbod voor het tanken van LPG uitgevaardigd. Raar maar waar .... in datzelfde België mag je wel CNG tanken aan onbemande tankstaions ... Het resultaat van veel lobbywerk of hebben er ergens wat politici wat 'bijverdiend' ?
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb er ook 2 gehad en dat scheelt flink in de portefeuille. Vroeger reed half België op lpg. En veruit gans Nederland.
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Of E85 in Frankrijk. Ongeveer dezelfde prijs als LPG. Ombouw kost ergens 600€.
De meeste Fransen rijden in hun niet aangepaste benzinewagen al 50/50. 50% E10 (2,1€) / 50% E85. (0,84€) Een liter benzine/ethanol brandstof komt zo op 1,5€/ liter. Laat ze maar de electrische wagens promoten. Zij die staan te wachten op een laadplek rijden toch al niet in de weg van de andere wagens. ...
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 29 juni 2022 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de tip.
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zaagdraad.
Natuurlijk zijn de actuele elektrische auto's nog niet geschikt voor elke mogelijke mobiliteitsbehoefte. De enige mogelijke vraag is: hoe snel gaan de zaken verder evolueren? Qua prijs, qua autonomie, qua laadmogelijkheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Qua mobiliteitsplan. Qua tram, qua fiets, qua schepenen.....
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laadstation in Edegem ( Ter Elst ) hoop laadplaatsen 18 snelle en 3 trage altijd zo goed als leeg . Daar moet je niet wachten ...er is ook niet veel te zien ....denk wel dat je er een koffie kan gaan drinken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat alles op een rustige weekdag ver buiten de spitsuren. Hetzelfde met een EV had ik wel nergens extra moeten stoppen. Laatst gewijzigd door Micele : 29 juni 2022 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele klant gezien. Maar hoe het er aan toe zal gaan op drukkere vakantiemomenten, bijvoorbeeld richting zuiden, da's andere koek. Zo op die momenten dat ze over gans Frankrijk 500 km file hebben ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zit nog wat rek op:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 juni 2022 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omg ? een batterij van 400km is gewoon20% leeg na 250km snelweg. Dus je rijdt snokskes van 300-350 km je pakt een pauzeke, eet een koekske, een stretchke doen, piske en kakske, en dan rij je weer 300km en uw dag is voorbij zit je in een hotelletje met laadpaal laadt hem eens goed op tot 400km vol en crost dan weer naar de volgende laadpaal 300k verder...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een echte laadexperience, Allen daarheen, het nieuw slow toerisme. ![]() |
|
![]() |
![]() |