Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2008, 10:17   #181
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik zou al geen kinderen willen want de samenleving met haar regeltjes dwingt mij iets van kinderen te maken wat ik niet wil.
Maar ik zou inderdaad de verantwoordelijkheid bij de school leggen. MOEST ik dus kinderen hebben. Ik kan natuurlijk ook wat aanmodderen en "tenminste proberen" mijn kind op het "rechte pad" te sturen. En dan falen uiteraard.
Als een kind slaagt op de leeraar moest die maar meer gezag uitstralen.
Huiswerk niet maken? Zo futiel zeg.
Zéker niet doen...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 10:21   #182
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bhairav ge zevert en geen klein beetje!
1.Het probleem is wel dat vaders opvoeden tot aan de voordeur, daar stopt echter volgens deze samenleving de verantwoordelijkheid van ouders niet.
2.De samenleving is helemaal niet normloos maar kent wel vrije keuze, iets waar je kinderen mee hoort te leren omgaan.
3. Ouders voeden vaak op met slechts primaire zorg; onderdak, eten en kleding. Kinderen zien hoe hypocriet het vaak thuis aan toe gaat; moeders liegen tegen vaders die behalve slaan geen andere opvoedingsstrategie heeft ontwikkelt en daar zijn jongeren zelf de dupe van.
4. Jongeren kunnen nergens terecht; moeder heeft een laag niveau en spreekt amper de taal en is koningin achter de voordeur misschien maar van moeders verwacht de samenleving wel wat meer! Vader wil gewoon gehoorzaamheid en niet geconfronteerd worden met wat dan ook maar zijn ' eer' kan aantasten, de werkelijke wereld van zijn kinderen is hem volslagen onbekend en hij houdt ze zelf in dat harnas!
5. Die kloof wordt nergens gedicht vanwege het absurde wantrouwen naar onze' normloze' samenleving en dit zorgt voor een onderklasse die vooral kijkt naar wat anderen moeten doen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 10:24   #183
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bhairav ge zevert en geen klein beetje!
1.Het probleem is wel dat vaders opvoeden tot aan de voordeur, daar stopt echter volgens deze samenleving de verantwoordelijkheid van ouders niet.
2.De samenleving is helemaal niet normloos maar kent wel vrije keuze, iets waar je kinderen mee hoort te leren omgaan.
3. Ouders voeden vaak op met slechts primaire zorg; onderdak, eten en kleding. Kinderen zien hoe hypocriet het vaak thuis aan toe gaat; moeders liegen tegen vaders die behalve slaan geen andere opvoedingsstrategie heeft ontwikkelt en daar zijn jongeren zelf de dupe van.
4. Jongeren kunnen nergens terecht; moeder heeft een laag niveau en spreekt amper de taal en is koningin achter de voordeur misschien maar van moeders verwacht de samenleving wel wat meer! Vader wil gewoon gehoorzaamheid en niet geconfronteerd worden met wat dan ook maar zijn ' eer' kan aantasten, de werkelijke wereld van zijn kinderen is hem volslagen onbekend en hij houdt ze zelf in dat harnas!
5. Die kloof wordt nergens gedicht vanwege het absurde wantrouwen naar onze' normloze' samenleving en dit zorgt voor een onderklasse die vooral kijkt naar wat anderen moeten doen!
1. Ik zeg toch niks?
2. Dat bedoelde ik ook.
3. Inderdaad
4. Allochtone jongeren neem ik aan? Inderdaad?
5. Inderdaad.

Zever ik nu? Nee toch?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 10:25   #184
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Zéker niet doen...
Neen want dan ben ik verplicht er zo veel mogelijk een burgertrut van te maken.
Wij leven NIET in een vrije samenleving.
Oud 4 april 2008, 10:26   #185
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Wij leven NIET in een vrije samenleving.
Klopt als een bus.

Maar Bhairav, wat noemt u dan een "vrije" samenleving?
Oud 4 april 2008, 10:29   #186
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt als een bus.

Bepalen zelf welk "werk" ge doet; of ge al dan niet leert (geen leerplicht dus), doen met uw leven wat ge zelf wilt, etc.

Maar wij zijn zoveel verplicht. Een van de ergste voorbeelden is leerplicht en school: absoluut verre van vrij. Omdat de burgertrut niet beter weet dan te denken dat school "juist wel tot vrijheid leidt" en niet verder denkt, is dat natuurlijk de norm...
Oud 4 april 2008, 10:30   #187
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt als een bus.

Bhairav wil de vrijheid om buschauffeurs en politieagenten ineen te slaan denk ik.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 10:32   #188
Bhairav

Standaard

Citaat:
Bhairav wil de vrijheid om buschauffeurs en politieagenten ineen te slaan denk ik.
Heeft er weer alles van begrepen.
Zou de samenleving afhangen van zo'n kortzichtigheid? Stel nu eens dat de mensen iets verder gaan denken?
Oud 4 april 2008, 10:33   #189
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou al geen kinderen willen want de samenleving met haar regeltjes dwingt mij iets van kinderen te maken wat ik niet wil.
Maar ik zou inderdaad de verantwoordelijkheid bij de school leggen. MOEST ik dus kinderen hebben. Ik kan natuurlijk ook wat aanmodderen en "tenminste proberen" mijn kind op het "rechte pad" te sturen. En dan falen uiteraard.
Als een kind slaagt op de leeraar moest die maar meer gezag uitstralen.
Huiswerk niet maken? Zo futiel zeg.
ah, dus de ouder heeft totaal geen verantwoordelijkheid voor zijn kind die hij opvoedt? het is allemaal de school die dat moet oplossen?

het is de ander die jouw miserie moet oplossen? jij bent gewoon de spermadonor en daarmee is het gedaan?

het is allemaal de ander zijn fout, jouw kind kan uiteraard niets misdoen, want dat zou bedoelen dat jij een fout gemaakt hebt?

jij zou zo'n ouder zijn waarvoor leerkrachten en opvoeders moeten van kotsen.
Oud 4 april 2008, 10:34   #190
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel nu eens dat de mensen iets verder gaan denken?
Je zou ze daar misschien eens echt kunnen toe stimuleren?

Of kom je dan in problemen?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 10:35   #191
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ah, dus de ouder heeft totaal geen verantwoordelijkheid voor zijn kind die hij opvoedt? het is allemaal de school die dat moet oplossen?

het is de ander die jouw miserie moet oplossen? jij bent gewoon de spermadonor en daarmee is het gedaan?

het is allemaal de ander zijn fout, jouw kind kan uiteraard niets misdoen, want dat zou bedoelen dat jij een fout gemaakt hebt?

Laat u niet opjutten, m'n beste, je ziet toch hoe Bhairav in elkaar steekt? Je zal er niet meer uitkrijgen dan erin zit, en misschien kan je met wat er wel inzit wel iets aanvangen.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 4 april 2008 om 10:36.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 10:37   #192
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Zich moeten verantwoorden >< vrijheid. Logisch denk ik. Past niet in het gangbare denkpatroon, maar toch logisch.
De andere die het probleem moet oplossen is dus die samenleving die van mij vanalles eist. Dat die dat dan maar zelf doet, maar dat ze dan ook met hun fikken van mijn kinderen blijven.
Ik denk dat ik wel meeval hoor... ik probeer gewoon effe iets uit te leggen, maar dat ontgaat jullie blijkbaar. Leuk om te zien.
Oud 4 april 2008, 10:38   #193
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Laat u niet opjutten, m'n beste, je ziet toch hoe Bhairav in elkaar steekt? Je zal er niet meer uitkrijgen dan erin zit, en misschien kan je met wat er wel inzit wel iets aanvangen.
Zoals?
Oud 4 april 2008, 10:40   #194
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zich moeten verantwoorden >< vrijheid. Logisch denk ik. Past niet in het gangbare denkpatroon, maar toch logisch.
De andere die het probleem moet oplossen is dus die samenleving die van mij vanalles eist. Dat die dat dan maar zelf doet, maar dat ze dan ook met hun fikken van mijn kinderen blijven.
Ik denk dat ik wel meeval hoor... ik probeer gewoon effe iets uit te leggen, maar dat ontgaat jullie blijkbaar. Leuk om te zien.
en wat ontgaat mij dan?

je hebt trouwens nog altijd geen oplossingen gebracht hoor.
Oud 4 april 2008, 10:43   #195
Bhairav

Standaard

Moet gij per se een oplossing hebben?
Man wat zijt gij een oogklepperig iemand.
Oud 4 april 2008, 10:49   #196
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet gij per se een oplossing hebben?
Man wat zijt gij een oogklepperig iemand.
ok, dan heb ik oogkleppen, so? jij hebt dat uiteraard niet?

denk je echt dat je met verwijten je een discussie kunt winnen dan?
Oud 4 april 2008, 10:52   #197
Bhairav

Standaard

Ik verwijt u niks, neem dat toch ni zo serieus...
Beledigingen zijn inderdaad dom (als ze echt ernstig zijn natuurlijk). Maar ze sereius nemen ook.
Oud 4 april 2008, 11:03   #198
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

allé, Bhairav, probeer eens wat duidelijkheid te scheppen voor simpele mensen zoals ik. is er een probleem en zo ja, moet er een oplossing komen en de welke?
Oud 4 april 2008, 11:16   #199
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mij lijkt deze samenleving de meest vrije in vergelijking met andere samenlevingen!
Maar ook ik ben benieuwd Bhairav; hoe en wat dan wel volgens jou?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 11:49   #200
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zal de eerste zijn die gaat janken als ze terugslaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be