Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2008, 19:28   #181
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Even serieus blijven, hé! Er is hier geen terreur, gewoon snotapen die plagen en kattekwaad uithalen en twee honden die schijnbaar te aggressief zijn niet en of maar half gehoorzamen. Indien Boa morgen die honden beveelt overdag in een achterkamer te blijven is heel 't plezier eraf voor die mannekes. Als ze een week op het raam tikken zonder dat er reactie komt stoppen ze.
Mijn honden gehoorzamen beter aan mijn man dan aan mij, omdat hij ze getraind heeft, dat is waar. Als hij thuis is, zijn ze kalmer, maar ik heb een manier gevonden om de snotapen aan te pakken.

Als ze hun handen door mijn brievenbus steken, om mijn honden te pesten en vanalles binnen te gooien, is dat in principe huisvredebreuk. Soms maak ik de brievenbus dicht, maar als ik weet dat de postbode op ronde is, ga ik die man zijn werk ook niet belemmeren, want dan ben ik ook in overtreding.
Het hangt aan dat er hier waakhonden zitten, dus zorg ik er voor dat deze wel eens in hun handjes kunnen knappen, als ze het nog eens te bont maken. Ik ga ze niet in een achterkamertje zetten, zodat de eventuele inbraakplannen van grote broer gaan lukken.

Daarnaast heb ik nog enkele dingen gevonden, waardoor het hier rustig blijft. Bv de ramen blinderen, zodat ze de kinderen niet meer zien, werkt ook prima.
Oud 15 mei 2008, 20:05   #182
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
u zegt dat hij racisten uitscheidt? Daar ben ik niet mee eens. Af en toe een steekje geven? ja dat wel.
Wat is er trouwens mis dat hij het opneemt voor de allochtonen? Is dat verkeerd? Moet iedereen dezelfde mening hebben? Waar dient dit forum dan voor?
Een flinke dolksteek in de rug ,ja ! Een virtuele natuurlijk Oef !
Voor mij neemt hij het op voor wie hij wil, ik heb niets tegen tegenwind
Anders zou het inderdaad saai zijn...Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij gelijk heeft. Die man zit er mijlenver naast, ik weet niet hoe hij die onzin allemaal kan bedenken ! Het kan natuurlijk zijn dat hij aan allochtonen zijn brood verdient, d�*t zou veel verklaren...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 20:09   #183
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Mijn honden gehoorzamen beter aan mijn man dan aan mij, omdat hij ze getraind heeft, dat is waar. Als hij thuis is, zijn ze kalmer, maar ik heb een manier gevonden om de snotapen aan te pakken.

Als ze hun handen door mijn brievenbus steken, om mijn honden te pesten en vanalles binnen te gooien, is dat in principe huisvredebreuk. Soms maak ik de brievenbus dicht, maar als ik weet dat de postbode op ronde is, ga ik die man zijn werk ook niet belemmeren, want dan ben ik ook in overtreding.
Het hangt aan dat er hier waakhonden zitten, dus zorg ik er voor dat deze wel eens in hun handjes kunnen knappen, als ze het nog eens te bont maken. Ik ga ze niet in een achterkamertje zetten, zodat de eventuele inbraakplannen van grote broer gaan lukken.

Daarnaast heb ik nog enkele dingen gevonden, waardoor het hier rustig blijft. Bv de ramen blinderen, zodat ze de kinderen niet meer zien, werkt ook prima.
Doe voor een paar maand een postbus open op het postkantoor, dan kunt u daar uw post afhalen, en zet flinke ratteklemmen in uw brievenbus-) Men zal ze nogal horen gillen als hun vingerkes daarin zitten. Dat doet beestachtig pijn, vooral als je er niet op bedacht bent, en zonder echt gevaarlijk te zijn. Ze zullen er hun vingers niet mee kwijtspelen. Gewoon lekker grappig dus

Laatst gewijzigd door forumspook : 15 mei 2008 om 20:10.
Oud 15 mei 2008, 20:12   #184
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Scheermesjes aan de randen van de brievenbus lijmen. L�*che!
(Wel eerst de postbode op de hoogte brengen, natuurlijk)

Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 15 mei 2008 om 20:12.
The_fat_bloke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 00:10   #185
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
Scheermesjes aan de randen van de brievenbus lijmen. L�*che! (Wel eerst de postbode op de hoogte brengen, natuurlijk)
Neenee, d�*t is slechte raad. Daar verwondden ze zich écht mee, die snotjong...
Oud 16 mei 2008, 09:53   #186
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Sorry spook, 'k had je post niet gelezen. Idd, rattenklemmen zijn ook goe.
Oud 16 mei 2008, 10:16   #187
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Even serieus blijven, hé! Er is hier geen terreur, gewoon snotapen die plagen en kattekwaad uithalen en twee honden die schijnbaar te aggressief zijn niet en of maar half gehoorzamen. Indien Boa morgen die honden beveelt overdag in een achterkamer te blijven is heel 't plezier eraf voor die mannekes. Als ze een week op het raam tikken zonder dat er reactie komt stoppen ze.
Als dat één enkele maal plaatsvindt, zijn dat inderdaad de streken van een stel snotapen. Maar hier is, blijkens de berichten van Boadicea, dat krapuul systematisch en over langere tijd bezig het leven van haar en dat van haar honden zuur te maken, en kan er dus rustig gesproken worden van straatterreur.

Hou toch eens op met alles telkens weer te bagatelliseren en recht te praten wat krom is.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 13:30   #188
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als iemand mijn kinderen zou slagen, zou ik die sowieso aanklagen. Niemand (zelfs ik niet als ouder) heeft het recht om kinderen te slagen.
U laat uw echt liever doodslagen door krapuleuze minderjaren zonder zelf in te grijpen? U liever dan ik. Altijd rekening houden met omstandigheden zou ik zo zeggen ... Of is dat te moeilijk ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 13:34   #189
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
Scheermesjes aan de randen van de brievenbus lijmen. L�*che!
(Wel eerst de postbode op de hoogte brengen, natuurlijk)
Ik heb hier thuis nog wel één of ander chemisch produktje dat ik aan mijn brievenbus kan smeren. Zeer irriterend en bijtend (kan een gat in hun handjes branden) en bovenal zeer pijnlijk en zeer traag werkend. Buitenstaanders moeten uit de gleuf van mijn brievenbus blijven, punt uit. Dit is inderdaad huisvredebreuk, ze moeten achteraf niet komen klagen.

Mijn frituuruitbater had ook eens last in zijn zaak met jonge crimineeltjes en die heeft kokend frietvet naar die gasten gesmeten. Kan ook pijnlijk zijn !!! Ze hebben in alle geval nooit meer iets geriskeerd.
Oud 16 mei 2008, 13:39   #190
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Van alle suggesties die hier te lezen vallen, lijkt mij het voorstel van Anna List (en dat van Polly Correct) het beste: contact leggen & die kinderen leren kennen (tegelijk leren die ook jou kennen).

Het is natuurlijk wel een andere situatie, maar bij ons op school pas ik een gelijkaardige strategie toe.

Ik ben een van de weinige leraars die

- vaak mee toezicht houdt op de speelplaats (ik maak dan van de gelegenheid gebruik om met leerlingen te praten)

- zich na beëindiging van de dagtaak niet zo snel mogelijk en langs de achterkant van het gebouw (de uitgang van de parkeergarage) wegrept. Ik verlaat de school samen met de leerlingen, en blijf vaak nog een tijdlang op straat met hen babbelen. Ook heb ik al leerlingen die iets op straat verloren waren mee helpen zoeken.

Ik weet ondertussen dat ik door de meeste leerlingen echt wel gerespecteerd word (al moet ik ze nu nog zover krijgen dat ze zich ook voor het vak 'Nederlands' wat meer inspannen), en gemakkelijker iets van hen verkrijg dan collega's die de leerlingen alléén in het klaslokaal zien, en voor de rest een erg minachtende/autoritaire/agressieve houding aannemen.

Veel 'pestgedrag' valt te verklaren als een 'schreeuw om aandacht'. Geef die aandacht, en het pestgedrag verdwijnt.

Spijtig genoeg zijn er ook uitzonderingen. Met de 'die-hards' valt helaas nog weinig aan te vangen. Daar zijn andere maatregelen nodig. In dergelijke gevallen moet de straf voldoende 'hard' zijn (maar ook hier is 'geweld' meestal af te raden).
Uw bedoelingen zijn nobel en u zal ongetwijfeld een zeer gemotiveerde leraar zijn, maar toch zijn inderdaad sommige jongeren al te ver heen om nog tot een vreedzame oplossing te komen. Er zijn jongeren die alleen nog maar de taal van de harde aanpak en het geweld verstaan, en deze moeten ook zo behandeld worden. Gelukkig betreft het hier slechts een klein gedeelte van de schoolpopulatie. Decennialang van overheidsgestuurde en vanuit de onderwijsinstellingen gedirigeerde 'softe' aanpak heeft bewezen dat deze op sommige jongeren geen vat heeft en dat ze bijgevolg toch ontsporen. Laat ons nu eens voor zware krapuultjes een zero-tolerance beleid uitproberen.
Oud 16 mei 2008, 16:05   #191
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Een pak rammel blijft achterlijk hoor. Als dat het enigste is wat ze verstaan moet ge maar bekwamer zijn op dat gebied en manieren kennen waar een pak rammel niet nodig is. Slaan is meestal eerder een gevolg van spanning en voedt NIKS op.
Ik dacht dat gij vernielingen mooi vond?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 16:29   #192
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

je kan ook deelnemen aan het leven in uw straat; of je kunt je verstoppen en benauwd worden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 16:56   #193
Groentje-18

Standaard

Sommige onder ons zijn echt wel zeer haatdragend /gefrustreerd hé, als ik dat hier zo allemaal lees.
En als ze dan eens lezen dat een ander over de schreef gaat, dan zijn we weer allen verwonderd en is het kot te klein.
Leve de Belgische hypocrisie.
Oud 16 mei 2008, 17:07   #194
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Wie durft te beweren in z'n jonge tijd nooit eens in een brievenbus te hebben geplast ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 17:15   #195
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie durft te beweren in z'n jonge tijd nooit eens in een brievenbus te hebben geplast ?
Hoe heb ik dat als vrouw moeten verwezenlijken?

Bwa, ik ... ga niet schrijven wat ik denk.
Oud 16 mei 2008, 17:50   #196
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik

Waarom zou je in een brievenbus pissen?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 18:04   #197
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik heb hier thuis nog wel één of ander chemisch produktje dat ik aan mijn brievenbus kan smeren. Zeer irriterend en bijtend (kan een gat in hun handjes branden) en bovenal zeer pijnlijk en zeer traag werkend. Buitenstaanders moeten uit de gleuf van mijn brievenbus blijven, punt uit. Dit is inderdaad huisvredebreuk, ze moeten achteraf niet komen klagen.
HF?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 19:30   #198
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
U laat uw echt liever doodslagen door krapuleuze minderjaren zonder zelf in te grijpen? U liever dan ik. Altijd rekening houden met omstandigheden zou ik zo zeggen ... Of is dat te moeilijk ?
Seg, kan je je als volwassene al niet meer verdedigen als een kleine u aanvalt?
Oud 16 mei 2008, 20:33   #199
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Seg, kan je je als volwassene al niet meer verdedigen als een kleine u aanvalt?
Uzelf verdedigen mocht net niet...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 22:25   #200
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
je kan ook deelnemen aan het leven in uw straat; of je kunt je verstoppen en benauwd worden.
Meehuilen met de wolven in het bos dus ? U aansluiten bij zo een allochtonenbende, en mee de mensen gaan lastig vallen ? Bedoelt u d�*t ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be