Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2008, 08:51   #181
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik kan het mij niet echt herinneren, maar t zou mij toch verbazen mocht ik dat hier niet schandalig genoemd hebben
Het was die keer dat Lizin senaatsvoorzitter was. En zij ging de Iraanse heren eens ontvangen en een hand geven. Die jongens zeiden tegen de dichtsbijzijnde man, een kelner geloof ik, haal die vrouw hier weg, wij schudden geen handen met vrouwen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 09:03   #182
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

adrian healey heeft al het gevoel dat hij door de overheid gestuurd wordt als hij op het voetpad moet lopen omdat ze hem anders ondersteboven rijden.
elke dag is een gevecht tegen de onvrijheid voor hem.
t'is een hel om adrian te zijn.
sommigen zeggen dat de mensen het onder pol pot, hitler en stalin het erg hadden, maar die kennen het trieste lot van adrian healey onder paars en leterme I niet.
ik vind dat men daar eens vaker bij mag stilstaan, hoeveel ellende en onderdrukking er nog in eigen land is.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 09:06   #183
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
niet de zaken minimaliseren.

Toen er een geschifte imam opriep tot het gooien van homo's van een gebouw was het kot te klein.
Moslims blijven dan gewoonlijk ook niet bij leuteren, die beginnen écht te moorden. D�*�*rom was het kot te klein, uit gegrond wantrouwen.
Die Canadees echter, staat er helemaal alleen voor, en zit daar maar wat te zagen, verder niks.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 09:22   #184
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Moslims blijven dan gewoonlijk ook niet bij leuteren, die beginnen écht te moorden. D�*�*rom was het kot te klein, uit gegrond wantrouwen.
Die Canadees echter, staat er helemaal alleen voor, en zit daar maar wat te zagen, verder niks.
Oh ja?

http://ca.news.yahoo.com/s/cbc/08092..._bc_hate_crime

Citaat:
VANCOUVER (CBC) - Vancouver police say they are treating an attack in the city's West End on Saturday as a hate crime, after a 27-year-old man was struck in the face while walking hand in hand with another man.
A group of four young men approached the pair, calling out gay slurs, Smith told CBC News. One of the men then hit him in the face with enough force that he fell back on the sidewalk and was knocked unconscious.
Citaat:
Smith's jaw was dislodged and fractured in a number of places, and he's scheduled to go in for surgery Monday, which will leave his jaw wired shut for six weeks.
Citaat:
Smith hopes the incident will help raise awareness about the intolerance and prejudice openly gay people face.

Helemaal "alleen"?
Enkel "woorden"?
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 09:30   #185
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Oh ja?

Helemaal "alleen"?
Enkel "woorden"?

heb je d'r nu uitgeknipt dat die man is opgepakt en dat hij (TERECHT zeer zwaar wegens bijkomende qualificatie 'hate crime') gestraft zal worden ?

paste dat niet in je kraam of wat ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 09:31   #186
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
adrian healey heeft al het gevoel dat hij door de overheid gestuurd wordt als hij op het voetpad moet lopen omdat ze hem anders ondersteboven rijden.
elke dag is een gevecht tegen de onvrijheid voor hem.
t'is een hel om adrian te zijn.
sommigen zeggen dat de mensen het onder pol pot, hitler en stalin het erg hadden, maar die kennen het trieste lot van adrian healey onder paars en leterme I niet.
ik vind dat men daar eens vaker bij mag stilstaan, hoeveel ellende en onderdrukking er nog in eigen land is.
zet mij d'r dan ook maar bij, ben even allergisch voor 'onvrijheden' ...
Oud 6 oktober 2008, 09:37   #187
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
heb je d'r nu uitgeknipt dat die man is opgepakt en dat hij (TERECHT zeer zwaar wegens bijkomende qualificatie 'hate crime') gestraft zal worden ?

paste dat niet in je kraam of wat ?
1.Ik gaf een link naar het artikel; wat zou ik dan beginnen knippen omdat het niet in mijn kraam paste?
2. Ik zie niet goed in wat je opmerking te maken heeft met het punt waar het hier over gaat: een zot roept op om homo's te executeren in Canada en ik geef een link dat andere zotten homo's in elkaar slaan.
Of die zot dan in de bak zit of niet doet niks af van de feiten (noch van de ene zot, noch van de andere). Of wel?

Ik heb de indruk dat dit artikel niet echt in jouw kraam past...

Of ben je er nog steeds van overtuigd dat Popescu niks "verkeerd" heeft gedaan?

Vind je dat Popescus vrijheid tot haat spuien primeert op de vrijheid van homo's om zonder vrees over straat te lopen.
Als je toch zo allergisch bent...
Oud 6 oktober 2008, 09:49   #188
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
1.Ik gaf een link naar het artikel; wat zou ik dan beginnen knippen omdat het niet in mijn kraam paste?
2. Ik zie niet goed in wat je opmerking te maken heeft met het punt waar het hier over gaat: een zot roept op om homo's te executeren in Canada en ik geef een link dat andere zotten homo's in elkaar slaan.
Of die zot dan in de bak zit of niet doet niks af van de feiten (noch van de ene zot, noch van de andere). Of wel?

Vind je dat Popescus vrijheid tot haat spuien primeert op de vrijheid van homo's om zonder vrees over straat te lopen.
je moet mij geen dingen in de mond leggen die ik niet gezegd heb.
ik vind popescu's oproep hatelijk, ergerlijk, menselijk bedroevend, nen hele kleine mens, een heel groot varken. laat daar geen twijfel over bestaan !

als die mannen die opgepakt zijn, zijn hatespeeches aanhalen als oorzaak, dan mag popescu voor mijn part mee aangeklaagd worden, de rechter zal dan moeten oordelen of er werkelijk een oorzakelijk verband is tussen zijn hatespeach en de feiten.

maar ik zie geen reden om de vrije meningsuiting daarvoor aan banden te leggen. hiermee bedoel ik dat er effectief eerst (overigens betreurenswaardige) feiten moeten gepleegd worden eer je iemand kan vervolgen.
Oud 6 oktober 2008, 09:53   #189
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
je moet mij geen dingen in de mond leggen die ik niet gezegd heb.
ik vind popescu's oproep hatelijk, ergerlijk, menselijk bedroevend, nen hele kleine mens, een heel groot varken. laat daar geen twijfel over bestaan !
Da's dan duidelijk

Citaat:
als die mannen die opgepakt zijn, zijn hatespeeches aanhalen als oorzaak, dan mag popescu voor mijn part mee aangeklaagd worden, de rechter zal dan moeten oordelen of er werkelijk een oorzakelijk verband is tussen zijn hatespeach en de feiten.
Akkoord

Citaat:
maar ik zie geen reden om de vrije meningsuiting daarvoor aan banden te leggen. hiermee bedoel ik dat er effectief eerst (overigens betreurenswaardige) feiten moeten gepleegd worden eer je iemand kan vervolgen.
Niet akkoord:
Snelheidsbeperkingen bestaan om ongevallen te vermijden. Niet enkel om igv ongeval te bepalen wie in fout is.
Ik zeg niet dat Popescu moet stoppen met rijden e.
Hij moet zich gewoon aan de regels houden.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 6 oktober 2008 om 09:54.
Oud 6 oktober 2008, 09:57   #190
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
...

Niet akkoord:
Snelheidsbeperkingen bestaan om ongevallen te vermijden. Niet enkel om igv ongeval te bepalen wie in fout is.
Ik zeg niet dat Popescu moet stoppen met rijden e.
Hij moet zich gewoon aan de regels houden.
hierin zullen we wellicht blijvend verschillen ... ik vind uw remedie erger dan de kwaal.

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 oktober 2008 om 09:57.
Oud 6 oktober 2008, 10:11   #191
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh ja?

Helemaal "alleen"?
Enkel "woorden"?
Er is geen enkele relatie tot die Canadees waarover het ging in deze draad vermits die ze dood wou. In het geval dat u aanhaalt is de homo niet dood.

Verschaeve
Oud 6 oktober 2008, 10:24   #192
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Er is geen enkele relatie tot die Canadees waarover het ging in deze draad vermits die ze dood wou. In het geval dat u aanhaalt is de homo niet dood.
Logic: The art of thinking and reasoning in strict accordance with the limitations and incapacities of the human misunderstanding.
Ambrose Bierce
Oud 6 oktober 2008, 10:38   #193
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Logic: The art of thinking and reasoning in strict accordance with the limitations and incapacities of the human misunderstanding.
Ambrose Bierce
Ik ben blij dat je akkoord gaat en er verder niet over doorgaat.

Verschaeve
Oud 6 oktober 2008, 11:14   #194
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zet mij d'r dan ook maar bij, ben even allergisch voor 'onvrijheden' ...
zo een hele maandag onvrij op een forum kunnen zeveren, ge vraagt u af hoe een mens het volhoudt...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 16:48   #195
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moet eerst een 'volgeling' van Popescu gehoor geven aan zijn oproep en een aantal homofielen neerknallen vooraleer er mag worden opgetreden tegen deze raaskallende idioot? Ik ben het daar niet mee eens. Ik ben voorstander van vrijheid van meningsuiting, maar wat die vent uitkraamt is geen mening; dat is verspreiden van haat.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 22:47   #196
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Het traditionele gezin is uiteraard(!) de norm! Nogal logisch dat hij hier voorstander van is.Jammer genoeg gaat zijn visie net een brug te ver.Dit is oproepen tot moord en dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Maar vrije meningsuiting moet wel mogelijk zijn en blijven en men kan inderdaad eens een grap maken met te zeggen dat alle homofielen moeten omgebracht worden...Maar dat is dan ook ironisch bedoelt!
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 23:15   #197
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Uit het volgende blijkt dat niet alleen radicale moslims oproepen tot het doden van homi's.
Overal blijken extremisten te zijn die vooral alles een rechtvaardiging zoeken voor extreme daden.
Extremisten, wie ze ook zijn moeten gestopt worden.
Hier gaat het om een canadese politicus, die met de bijbel zwaait.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/10020...eer-homos.html

Canadese politicus: Executeer homo's
Een Canadese onafhankelijk federale politicus heeft aan een gehoor van studenten laten weten dat homo's gedood dienen te worden. David Popescu zei dat toen hij tijdens een politieke bijeenkomst op een 'high school' werd gevraagd naar zijn mening over het homohuwelijk, dat sinds enige tijd ook in Canada gesloten kan worden. Zijn antwoord was duidelijk: homo's dienen gewoon geëxecuteerd te worden.

In een telefonische verklaring aan de pers herhaalde Popescu zijn uitspraak. Hij zegt zich daarbij te baseren op wat de Bijbel hem vertelt en die is volgens hem bijzonder duidelijk op dat punt
Popescu stelde eerder al dat God ''homoseksuele steden levend heeft laten verbranden, inclusief vrouwen en kinderen als een voorbeeld van wat we geacht te worden met hen te doen. In plaats van daaruit conclusies te trekken geeft onze boosaardige regering ze rechten."

Tegen de politicus, die enkele jaren geleden in opspraak raakte wegens mishandeling van zijn bejaarde moeder, loopt inmiddels een strafrechterlijk onderzoek wegens het begaan van aanzetten tot haat (hate crime).

David Popescu
Volgens mij is die zelf een homo, je ziet het aan zn ogen.
Maar dan wel een gefrustreerde homo die wrsch nooit aan zn trekken kwam, vandaar wrsch zn rancune naar de homo's die wel zichzelf kunnen zijn.

Overigens, van een man die zn eigen moeder slaat kan je alles verwachten; die zijn helemaal niet te vertrouwen.

Dat hij terug gaat naar Roemenie eh.
Oud 6 oktober 2008, 23:27   #198
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Volgens mij is die zelf een homo, je ziet het aan zn ogen.
Maar dan wel een gefrustreerde homo die wrsch nooit aan zn trekken kwam, vandaar wrsch zn rancune naar de homo's die wel zichzelf kunnen zijn.

Overigens, van een man die zn eigen moeder slaat kan je alles verwachten; die zijn helemaal niet te vertrouwen.

Dat hij terug gaat naar Roemenie eh.
Komaan, misschien is dat de norm in Roemenie?

Tenslotte, wat weten wij nu over Roemenie?

Verschaeve
Oud 6 oktober 2008, 23:31   #199
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Komaan, misschien is dat de norm in Roemenie?

Tenslotte, wat weten wij nu over Roemenie?
Neen, zn familienaam is Roemaaens, dus hij is afstammeling van Roemeense immigranten, of zelf roemaeens immigrant.

Hij moet weten dat dergelijke uitspraken in een land als Canada niet kunnen, eerder wel 'nog' in Roemenië. Daar zal hij veel meer gehoor hebben.
Oud 6 oktober 2008, 23:52   #200
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:

Die kerels die die homos geslagen hebben zitten nu in de bak, nee ?Omdat ze "iets" gedaan hebben dat niet mag. Popescu heeft enkel zitten zagen & zeveren, die mag vrij blijven rondlopen. als hij op een mooie dag tot daden overgaat, mag hij ook naar het gevang. Waar is jouw probleem nu ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be