Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2008, 16:28   #181
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
1. Ik noteer dat iemand afbeelden als hoer dus niet aanstootgevend is voor familie en vrienden.

2. Ik noteer dat het schrijven over "Dewaels bordeel" niet aanstootgevend is voor de kinderen van Ricour, maar er een cartoon over maken wel.

Probeer dat nu maar eens in sluitende wetten over "laster en eerroof" te gieten
Moet men dit verbieden ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 16:30   #182
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En niemand die de bewuste foto eens wil publiceren ?
Oud 5 november 2008, 16:31   #183
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Tja, en de cartoons van Mohammed konden dan weer wel zeker?
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 16:32   #184
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En niemand die de bewuste foto eens wil publiceren ?
Op de eerste pagina van deze topic valt die terug te vinden. Er is een internetlink gegeven.

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 16:35   #185
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Tja, en de cartoons van Mohammed konden dan weer wel zeker?

Zoals ik reeds heb aangegeven in een vorige post:

Er is niets wat Mohammed in de weg staat om ook naar de rechter van eerste aanleg te stappen voor een kortgeding.
Oud 5 november 2008, 16:38   #186
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Er is niets wat Mohammed in de weg staat om ook naar de rechter van eerste aanleg te stappen voor een kortgeding.
Moet racisme vervolgd worden?

Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 5 november 2008 om 16:49.
Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 16:40   #187
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

op garagetv kan je trouwens de foto nog vinden.
Oud 5 november 2008, 17:21   #188
piraat
Banneling

Standaard grappig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Kan NIET! Er zijn grenzen. Getruceerde foto's = bedrog, leugens. Dit weze een waarschuwing voor alle andere rioolbladen.
We zouden eens wat getrukeerde foto's van de Konings-bende moeten publiceren Die worden nooit genoeg belachelijk gemaakt
Enige vereiste, om het eerlijk te houden laat ons maar zeggen : erbij zetten dat het inderdaad om getrukeerde foto's gaat.
Het liefdesleven van de Griezelkoningin ! Nu nog een foto van haar grootste bewonderaars op de kop tikken ergens, en dan, lachen geblazen !

Laatst gewijzigd door piraat : 5 november 2008 om 17:22.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 17:26   #189
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, want alle getruceerde foto's die verkocht worden, geraken dan in de omloop en blijven dan.
Het doel van de uitgave te verwijderen uit de winkelrekken is net die getruceerde foto's te vernietigen. En nog een positief punt daaraan is dat het ook een 'straf' is die gevoeld zal worden en dat het andere mogelijke bedriegers zal afschrikken.
Een zeker aantal van die foto's ZIJN dus reeds in de omloop, en met de ophef die daar nu over gemaakt word, gaan die GELD waard zijn NU. Danku gerecht ! Let wel, dat ik HUMO ook een bende liegende smeerlappen vind, maar van tijd kan ik er wel eens mee lachen.
Oud 5 november 2008, 17:26   #190
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, want alle getruceerde foto's die verkocht worden, geraken dan in de omloop en blijven dan.
Het doel van de uitgave te verwijderen uit de winkelrekken is net die getruceerde foto's te vernietigen. En nog een positief punt daaraan is dat het ook een 'straf' is die gevoeld zal worden en dat het andere mogelijke bedriegers zal afschrikken.
Een zeker aantal van die foto's ZIJN dus reeds in de omloop, en met de ophef die daar nu over gemaakt word, gaan die GELD waard zijn NU. Danku gerecht ! Let wel, dat ik HUMO ook een bende liegende smeerlappen vind, maar van tijd kan ik er wel eens mee lachen.
Oud 5 november 2008, 18:16   #191
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Op de eerste pagina van deze topic valt die terug te vinden. Er is een internetlink gegeven.
Bedankt.
Oud 5 november 2008, 18:28   #192
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

pintjeeuh's schermafbeelding

Standaard

Ik heb mijn humo nochtans gekocht in de Carrefour, helemaal niet uit de rekken gehaald.
Gat van de wereld of hoe noemt het, is het stomste stuk uit de humo, dus die lees ik nooit.
Maar niemand zou een grap zo serieus moeten nemen.
Daarvoor is het ook een grap, al is de grap niet goed
pintjeeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 18:49   #193
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Voor mij getuigd deze cartoon van even weinig goede smaak als de satire van de canapé benoeming.

Uiteindelijk wordt een hele gemeenschap in een slecht daglicht gesteld. Ik dacht dat de nazi-propaganda uit de jaren '3O ons iets wijzer gemaakt had over mogelijke excessen dat zulke humor kan teweegbrengen. Blijkbaar kan dit dan weer wel! Goed, ik begrijp de argumenten die hier voor pleiten. Ben je geschokt, wel uit je gevoelens en gebruik de kracht van het woord. Verbod maakt de zaak alleen aantrekkelijker, vanuit pragmatisch oogpunt lijkt verbod dus niet een goede keuze.

Of de satire van humo laster is? Dit valt op zijn minst te betwisten, aangezien het een satire betreft is het duidelijk spottend bedoeld. Er wordt dus een loopje genomen met de waarheid. Indien het laster zou zijn, zou humo dit juist als waarheid moeten voorstellen. De vraag is ook of deze satire op de persoon bedoeld was. Misschien zijn de personen eerder figuranten om het probleem van onterechte benoemingen bij de overheid aan te klagen.
Aangezien dit bij de overheid wel degelijk voorkomt, is deze satire veel meer dan lachen met een persoon.

Deze censuur is zeker heel bedenkelijk, hoe wansmakelijk het ook moge zijn. Vind je dit niet kunnen, wel koop geen humo meer.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 19:07   #194
Pierette
Banneling

Standaard

AL DA SPEL VOOR ZO STOM KARTOON, ze hebben reclame gemaakt voor Humo en iedereen naar de winkel gejaagd uit nieuwsgierigheid, zichzelf belachelijk gemaakt, maar toch zit De Gucht daarachter omdat zijn oude plastic sminkdoos er in staat...

Laatst gewijzigd door Pierette : 5 november 2008 om 19:15.
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 19:10   #195
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Deze censuur is zeker heel bedenkelijk, hoe wansmakelijk het ook moge zijn. Vind je dit niet kunnen, wel koop geen humo meer.
je snapt het niet hé... Het is niet voor u en mij dat het lasterend is...

Nu een mens zou denken dat dit vanzelfsprekend is wat ik hier zeg maar duidelijk niet dus...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 19:11   #196
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
AL DA SPEL VOOR ZO STOM KARTOON, ze hebben reclame gemaakt voor Humo en iedereen naar de winkel gejaagd uit nieuwsgierigheid, zichzelf belachelijk gemaakt, maar toch zit De Gucht daarachter omdat zijn sminkdoos er in staat...

marlientje toch
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 19:18   #197
Pierette
Banneling

Standaard

De Gucht en geloofwaardigheid ;

http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...bassadeur.html

van Charisma gesproken, die Siberische ijsklomp
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 19:33   #198
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Humo-lezers (ik lees hem maar occasioneel) weten goed genoeg hoe serieus ze die spotprentjes moeten nemen. Als madam dinges door deze gebeurtenis al schade zal leiden, dan zal het eerder zijn omdat ze zo van haren tak maakt (en de zaak opblaast) dan door dat prentje dat anders iedereen volgende week al vergeten was.
Dat ze door te protesteren het Streisand effect uitlokte is vanzelfsprekend, nogmaals, ik kan begrijpen dat ze er aanstoot aan nam net als ik de rechter zijn besluit begrijp, ik heb absoluut geen probleem met het uit de rekken halen van de humo, ook al zou het voor mij niet moeten, echt, sommige mensen moeten eens dringend leren afstand nemen van de zaken & te objectiveren, het gebleit van censuur (en zelfs complotten) is te belachelijk voor woorden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 19:34   #199
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Voor mijn part publiceert Humo een 6 weken durend dossier over de hele zaak die omtrent de bekende feiten gaat. Maar zulks smakeloos gedoe komt neer op laster en eerroof. En Humo heeft een weinig benijdenswaardige geschiedenis als het op zulke zaken aankomt.

En once again... Persoonlijk geloof ik het verhaal van die onterechte promotie wel en heb ik geen greintje sympathie voor haar persoontje.
Volkomen mee eens.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 5 november 2008, 19:36   #200
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas Bekijk bericht
Wel begin de paparazzi en de roddelboekskes dan ook maar te censureren elke keer dat ze er een BV doorsleuren, of de hoofdstukken van Herman Brusselmans, de strips van Urbanus, de rode vod(loper), ...

Ik lees de Humo regelmatig, ben het niet eens met hun uitgesproken "ruud of gièn bruud"-houding... Censorship, no way...
Ge ziet spoken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be