Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2009, 17:12   #181
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U haalt bijlange na zijn niveau niet. Blijven proberen.
Ik mag hopen dat U het mij niet kwalijk neemt als ik deze uitlating als een groot compliment beschouw?
Oud 18 mei 2009, 17:15   #182
Fieseler

Standaard

Citaat:
Dat sommigen trots kunnen zijn op die amechtige geschiedenis van achterlijkheid, kuiperijen en collaboratie en dat willen uitdragen als hun identiteit, daar kan ik niet bij.
Ik ook niet....en toch waren ze volgens de regimepers met 35.000 afgelopen weekend...
Oud 18 mei 2009, 17:16   #183
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik niet, ik woon namelijk in Antwerpen. Vlaanderen stopt aan de Schelde. Anders zou Oost-Vlaanderen nooit Oost-Vlaanderen heten natuurlijk.
Ik ben geboren en getogen antwerpenaar. En hier klapt iederien "vloms", gin broabaants of zoewiet.

Citaat:
Sinds wanneer? Zoals de IJzertoren ons 'Memoriaal' is? En omdat zoiets politiek en boven onze hoofden beslist wordt, moeten we dat allemaal goed vinden?
belgique is ook boven onze hoofden beslist.

Citaat:
Historisch is Vlaanderen een bijzonder recente uitvinding. Antwerpen, Brabant en Limburg hebben daar nooit deel van uitgemaakt en ik voel me vandaag op geen enkele manier Vlaming.
ik wel.
Nochtans al lang antwerpenaar. Stamboom van meerdere eeuwen zelfs.

Citaat:
Ik zie derhalve niet in waarom ik gedwongen zou moeten worden om deel uit te maken van een Vlaamse natie terwijl ik voor dat volk niets dan minachting heb, wat zij cultuur noemen, verafschuw en werkelijk onwel word bij het zien van die vlag of het horen van dat zgn. volkslied.
enfin, je bent dus eigenlijk een racist. Bedankt om je te outen. Dat weten we dan ook weeral.

Hear hear mensen,

Onze ministe is een volbloed racist.

Wees gerust dat ik dat tot het einde der dagen tegen u ga gebruiken, nep-linkse.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:18   #184
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik ook niet....en toch waren ze volgens de regimepers met 35.000 afgelopen weekend...
Die vierden dan ook niet louter de Oost- of West-Vlaamse geschiedenis en cultuur maar ook die van Bourgondië en het Prinsbisdom Luik en Limburg en de Zeventien Provincieën, Brabant, de glorieuze Antwerpse geschiedenis, die van de Namen en Luxemburg en alles wat daar van ver of dichtbij mee te maken heeft.

Bepaald niet bekrompen dus, maar juist een grappig amalgaam van vanalles en nog wat.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 mei 2009 om 17:29.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:24   #185
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die vierden dan ook niet louter de Oost- of West-Vlaamse geschiedenis maar ook die van Bourgondië en het Prinsbisdom Luik en Limburg en de Zeventien Provincieën, Brabant, de glorieuze Antwerpse geschiedenis, die van de Namen en Luxemburg en alles wat daar van ver of dichtbij mee te maken heeft.

Bepaald niet bekrompen dus, maar een grappig amalgaam van vanalles en nog wat.
Als er nu eens iets is wat men in het op Ollanderhaat gefundeerde België niet viert zal het wel de Zeventien Provinciën zijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:28   #186
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik ben geboren en getogen antwerpenaar. En hier klapt iederien "vloms", gin broabaants of zoewiet.
Ik weet niet wat er uit uw bek komt, maar ik spreek Nederlands. 'Vloms' is geen taal.

Citaat:
belgique is ook boven onze hoofden beslist.
Ik had toen nog geen hoofd en kan me er dus niet druk over maken. Maar ik weet wel dat ik beter af ben in België dan in een onafhankelijk Vlaanderen. Dat België wordt wat mij betreft bij voorkeur een Republiek - dat spreekt.

Citaat:
ik wel.
Dat blijkt, ja. Dat u zich om Joost weet welke reden Vlaming voelt is weliswaar uw goed recht maar ook hoogst bizar. Sinds wanneer bestaat Vlaanderen bij uw weten?
Hoe dan ook geeft het u niet het recht om van anderen te verwachten dat ze zich als iets dergelijks zouden voelen of omschrijven.

Citaat:
enfin, je bent dus eigenlijk een racist. Bedankt om je te outen. Dat weten we dan ook weeral.
Heb ik mij over een ras uitgesproken? Dat is me dan ontgaan. Ik had het over Vlamingen en bij mijn weten zijn die niet van een ander ras dan ikzelf. Ze hebben een andere geschiedenis, een andere cultuur en ze houden er andere hobby's op na, maar met ras heeft dat niets te maken, me dunkt.

Citaat:
Wees gerust dat ik dat tot het einde der dagen tegen u ga gebruiken, nep-linkse.
Als ge denkt dat ik hier tot het einde der dagen op dit forum ga zitten, dan zijt ge een vijs kwijt.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 mei 2009 om 17:29.
Oud 18 mei 2009, 17:31   #187
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

ten gronde: ik ben natuurlijk heel erg voor een onafhankelijk Vlaanderen. Op voorwaarde dat het zich houdt aan de historische grenzen: de Schelde.

Zijn we van dat gezeik en gezever ook weeral verlost.

Oud 18 mei 2009, 17:37   #188
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik mag hopen dat U het mij niet kwalijk neemt als ik deze uitlating als een groot compliment beschouw?
Dat is niet geheel terecht.

Oud 18 mei 2009, 17:38   #189
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik niet, ik woon namelijk in Antwerpen. Vlaanderen stopt aan de Schelde. Anders zou Oost-Vlaanderen nooit Oost-Vlaanderen heten natuurlijk.
Als tijdens het Spaans bewind werd de term 'Flandes' gebruikt om al onze gewesten aan te duiden. Uw denkvermogen situeert zich zodus nog in de Middeleeuwen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:40   #190
Fieseler

Standaard

Citaat:
Die vierden dan ook niet louter de Oost- of West-Vlaamse geschiedenis en cultuur maar ook die van Bourgondië en het Prinsbisdom Luik en Limburg en de Zeventien Provincieën, Brabant, de glorieuze Antwerpse geschiedenis, die van de Namen en Luxemburg en alles wat daar van ver of dichtbij mee te maken heeft.

Bepaald niet bekrompen dus, maar juist een grappig amalgaam van vanalles en nog wat.
Als het U om grappige amalgamen te doen is laat ons dan vooral ook niet het huis van Saxen-Coburg en Gotha vergeten...en waarom ook niet de obedientie van Saxen Coburg en Gotha aan het derde Rijk...en waarom ook niet hun imperialistische grapjes tav Congo...je ziet...niet alleen leute maar ook kraft durch freude......neen...niet bepaald bekrompen...je ziet...

Belachelijk zeg je?
Hela...jij bent begonnen hé...
Oud 18 mei 2009, 17:42   #191
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Als tijdens het Spaans bewind werd de term 'Flandes' gebruikt om al onze gewesten aan te duiden. Uw denkvermogen situeert zich zodus nog in de Middeleeuwen.
Voor quasi heel de Benelux werd die term gebruikt maar dat was een gevolg een gebrek kennis van de lokale situatie dan een overschot.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 mei 2009 om 17:44.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:52   #192
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Voor quasi heel de Benelux werd die term gebruikt maar dat was een gevolg een gebrek kennis van de lokale situatie dan een overschot.
En nu wordt die term dus gebruikt voor het deel van België dat uit Nederlandstaligen bestaat. Waarom willen belgicisten dat eigenlijk niet begrijpen?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:53   #193
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat er uit uw bek komt, maar ik spreek Nederlands. 'Vloms' is geen taal.
Misschien dat jij groen boekje-nederlands praat, maar, als je wel eens buiten zou komen zou je weten dat de meeste mensen wel degelijk een tongval of dialect hebben.

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 18 mei 2009 om 17:53.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:54   #194
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
En nu wordt die term dus gebruikt voor het deel van België dat uit Nederlandstaligen bestaat. Waarom willen belgicisten dat eigenlijk niet begrijpen?
Is er een doeltreffender manier om je tegenstander onderuit te schoppen dan door zijn bestaan te ontkennen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 18:00   #195
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Volgens Van Dale :

na·tie de; v -s, -tiën groep van individuen van hetzelfde staatsburgerschap die in een begrensd gebied wonen.

En tot nader orde zijn we allemaal nog altijd Belgische Staatsburgers, of je dat nu graag hebt of niet.
Er staan wel meer fouten in de Van Dale. Een natie is niet hetzelfde als een staat.

Er is geen sluitende definitie van een natie, maar we kunnen ons bijvoorbeeld wel afvragen in welke mate er sprake is van een gedeelde taal, eigen grondgebied, eigen economisch leven of tot op welke hoogte er een gemeenschap van cultuur is, etc.

Een belangrijk aspect van natievorming is natuurlijk dat mensen zich collectief als natie gaan opvatten. Op die manier staaft bijvoorbeeld het ontstaan van zoiets als de Vlaamse Beweging a.h.w. het bestaan van de Vlaamse natie.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 18:26   #196
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Neem nu....

neem nu eens...dat Camps niet in de lorum was als remedie tegen zijn evidente oikofobe walg tgv dat weerzinwekkende ochtendrituele spiegelbeeld.
Hoe ziekelijk getormenteerd moet dat alibi van een brein dan ondertussen niet zijn om het gekermde excrement uit de misvormde bek van een Arno te vergelijken met de "poëtische toets" (voor zover Camps uberhaupt weet waar hij het over heeft) van een Ernest Claes.
Zou de stinkende smurrie uit het afzichtelijke smoelwerk van het gedrocht Camps een waardemeter zijn voor de ethiek van zijn broodheren?

Heerlijke taal die men daar bezigt in het Vlaams-nationalistische kamp. Maar eigenlijk is het niets nieuws onder de zon. Dat was vroeger als zo. Dat is nog steeds zo.

Laatst gewijzigd door system : 18 mei 2009 om 18:28.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 18:29   #197
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
[/color]

Heerlijke taal die men daar bezigt in het Vlaams-nationalistische kamp. Maar eigenlijk is het niets nieuws onder de zon. Dat was vroeger als zo. Dat is nog steeds zo.
ja tof middeleeuws imago he
Oud 18 mei 2009, 18:33   #198
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ja tof middeleeuws imago he
Belgicisten zijn veel beschaafder. Die houden het liever bij doodsbedreigingen.
Oud 18 mei 2009, 18:35   #199
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Belgicisten zijn veel beschaafder. Die houden het liever bij doodsbedreigingen.
misschien is brazilie iets voor jou
Oud 18 mei 2009, 18:37   #200
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Over solidariteit en verdraagzaamheid tussen "noord" en "zuid".

En die Belgische identiteit wordt nog steeds gesteund door de meerderheid vd bevolking, ook de Vlaamse.

Er is niks nationalistisch aan het pleiten voor solidariteit en verdraagzaamheid tussen de twee gewesten van dit land.
Blijkbaar is in "jullie" ogen alles waar geen leeuwenvlag wappert, "belgisch-nationalistisch" .
Ik volgde het concert op TV en zag wel een leeuwenvlag wapperen.
Ze kunnen dus niet klagen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be