Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2009, 21:51   #181
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
lees dan demagogie, ipv demografie, ik mag toch tikfoutjes maken ?
demagogie demografie

Dat is geen tikvaut beste vriend, wel even eerlijk blijven.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 22:02   #182
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandaele Bekijk bericht
weinig discussie aan.
De argumenten pro-regularisatie zijn dan ook nogal doorzichtig.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 22:14   #183
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
1. Deze "anonieme" medewerker van DVZ heeft zijn huiswerk niet helemaal juist gemaakt wetende dat de meeste mensen die geregulariseerd zullen worden families zijn en er in eerste instantie geen sprake is van gezinshereniging.
Dat het vooral families zullen zijn is omdat het juist die groep is die al een tijdje in België blijft hangen omdat families niet meer opgesloten mogen worden in de gesloten centra en dus niet gerepatrieerd kunnen worden, een groot deel ervan verblijft trouwens in onze open opvangcentra ( en dan is men verwonderd dat er geen plaats meer is) .

2. Wat een jarenlang leefloon betreft : Regularisatie (vroeger en nu) is altijd tijdelijk en slechts voor één jaar !! In die tijd moet de kandidaat voor regularisatie in het bezit zijn van geldige identiteitspapieren van het thuisland. Nog belangrijker is dat betrokkene binnen dit jaar in zijn eigen levensonderhoud moet kunnen voorzien.......met andere woorden......werken!

Voor de rest geef ik onze anonieme medewerker groot gelijk
Zou toch onderstaande link eens eerst lezen
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=81
Van werken is er slechts in een bepaald geval sprake, en daar vallen degenen die meer dan vijf jaar hier verblijven, en lid zijn van de plaatselijke voetbalclub, in elk geval niet onder (met andere woorden, het gros).
Oud 17 september 2009, 22:18   #184
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
We zitten in een diepe crisis er is een massale schuld en veel te weinig geld,maar niemand stelt zich de vraag wie dat allemaal gaat betalen.
Wel, dertig jaar geleden was het alleen de ps'er Mathot die dacht dat de staatsschuld vanzelf was gekomen, en vanzelf wel zou weggaan.
Tegenwoordg is het 3/4 van de federale regering die zo denkt, de leden van de linkse kerk niet in het minst.
Oud 17 september 2009, 23:52   #185
dot1x
Vreemdeling

dot1x's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het zullen er veel nog meer moeten worden dan 350.000. Nou en?
Zonder immigranten is Europa ten dode opgeschreven. Zo simpel is het.
Misschien, maar het is een feit dat Europa en zeker belgie vooral afval migranten aantrekt die als strontvliegen afkomen om van het sociaal systeem te profiteren.

Waarom kan Europa geen strikt VISUM beleid invoeren zoals de VS, dat gericht is op het aantrekken van mensen die van economisch nut zijn.
Het is gewoonweg ABSURD om werkloosheids en andere uitkeringen te geven aan illegalen en noord afrikaanse profiteurs. Maar volgens mij past deze massa regularisatie perfect in de lange termijn plannen van de waalse sossen.. 350.000 nieuwe stemmen voor de sossens is nie slecht.

Gelukkig ben ik dit land ontvlucht en woon ik nu in een land waar mensen die werken beloond worden ipv criminelen en profiteurs.

Jammer, maar ik vrees dat Europa verloren is. Eurabia is een quasi feit.
dot1x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 00:29   #186
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Effectief Flanelcondoom en Eberhard Leclerc behoren tot de strekking:" Révolte des Jeunes." Maar dan stel ik de vraag :" Vers quel Avenir???"
Misschien kunt U mij dat duiden na die debat-avond.
De debat-avond is een beetje met een sisser afgelopen.

Van de uitgenodigde politici kwamen slechts twee 'backbenchers' opdagen, de uitgenodigde ordediensten stuurden hun kat, en de voorstellingsronde was nog niet afgelopen of het zat er in Molenbeek (waar de debat-avond plaats had moeten vinden) alweer bovenarms op omdat de plaatselijke politie er maar niet in slaagt de 'kloof' tussen haarzelf en de bewoners van de wijk waar ze voor de ordehandhaving verantwoordelijk is te overbruggen.

De vraag is of die politie die kloof wel wil/mag overbruggen.

De heer burgemeester Philippe Moureaux heeft - samen met zijn handlangers (niet noodzakelijk behorend tot dezelfde partij) - jarenlang een zeer vuil spel gespeeld, en het tij is zich tégen die bandieten mèt officieel statuut aan het keren.

Om nu op die 'Avenir' terug te komen: als langzaam op mijn levenseinde toe wandelende oudere volwassene maak ik graag plaats voor de volgende generatie.
Ik heb mijn verleden waarin ik de kansen om mijn eigen toekomst te maken in de mate van het mogelijke heb gegrepen. Mijn heden is er dan ook naar.

Nu is het aan de jongeren om hùn toekomst te maken, zonder al te veel bemoeienissen van mijnentwege.

Als ze hulp willen, mogen ze die altijd vragen, maar het is niet aan mij om te zeggen waarheen zij 'moeten' gaan.
Ik ben bereid ze raad te geven en te ondersteunen als zij dat wensen, maar dat is het zowat.

Het is alleszins niet aan mij om hen te kortwieken en gevangen te zetten in een kooi waarin ik zèlf ook zou wegkwijnen en sterven.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 00:37   #187
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dot1x Bekijk bericht
Waarom kan Europa geen strikt VISUM beleid invoeren zoals de VS, dat gericht is op het aantrekken van mensen die van economisch nut zijn.
Lijkt me heel verstandig.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 00:45   #188
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het is nu niet omdat ze opdezelfde golflengte zitten als gij dat ze nu koren zijn. Net alsof een VB standpunt niet goed kan verdedigd worden en defacto het kaf is zeker ?
Ik heb allang geleerd dat bij het koren ook 'hard-core VB-ers' zitten, brother paul.

Onderscheidingscriteria zijn o.a. aanbreng van betrouwbare informatie die door de regime-media wordt weggemoffeld, degelijke argumentatie, afwezigheid van calimeroïsme en hersenloos gescheld, een zekere 'openheid van geest', naar voor schuiven van 'werkbare' voorstellen ter oplossing van een probleem, ...

Ik wil daar wel aan toevoegen dat ik niet noodzakelijk altijd en overal aan mijn eigen criteria beantwoord, maar verkies jou en de andere forummers daarover te laten beslissen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 00:46   #189
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt me heel verstandig.
En onze politiek is niet bij machte om ook maar iets te veranderen in die
landen waar al die mensen vandaan komen....
Als die mensen het goed hebben in eigen land dan hebben ze geen redenen
om naar hier te vluchten.

Het licht niet enkel en alleen aan onze politici (of ons land).
Andere landen doen ook niks.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 01:33   #190
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Het geld is op, de vette jaren zijn voorbij.

Wel neem jij ze dan maar binnen en zorg maar voor hun onderhoud.
.

2!!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 01:36   #191
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af hoelang die mythe nog zal duren. Dat is pure propaganda van de ondernemersorganisaties.
Oud 18 september 2009, 06:50   #192
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
demagogie demografie

Dat is geen tikvaut beste vriend, wel even eerlijk blijven.
mag ik als auteur van een tekst nog eens weten wat ik bedoel mijn beste messageboarder, en mijn vrienden kies ik zelf,
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 06:52   #193
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dot1x Bekijk bericht
Misschien, maar het is een feit dat Europa en zeker belgie vooral afval migranten aantrekt die als strontvliegen afkomen om van het sociaal systeem te profiteren.

Het is gewoonweg ABSURD om werkloosheids en andere uitkeringen te geven aan illegalen en noord afrikaanse profiteurs. Maar volgens mij past deze massa regularisatie perfect in de lange termijn plannen van de waalse sossen.. 350.000 nieuwe stemmen voor de sossens is nie slecht.

Gelukkig ben ik dit land ontvlucht en woon ik nu in een land waar mensen die werken beloond worden ipv criminelen en profiteurs.

Jammer, maar ik vrees dat Europa verloren is. Eurabia is een quasi feit.
nee hun sociale industrie gaat nu 350.000keer werk hebben
dat is de groeieconomie op zijn waals
Oud 18 september 2009, 07:03   #194
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
En onze politiek is niet bij machte om ook maar iets te veranderen in die
landen waar al die mensen vandaan komen....
Als die mensen het goed hebben in eigen land dan hebben ze geen redenen
om naar hier te vluchten.

Het licht niet enkel en alleen aan onze politici (of ons land).
Andere landen doen ook niks.
Jah, dat is niet helemaal juist:

stel je hebt een belgische opleiding genoten ingenieur. Als je in belgie blijft werken verdien je 2000euro per maand, als je naar lumbumbashi gaat werken haal je daar voor een kloefkapper van een baas 2000euro per jaar...

Nu voor de wereld gerekend in BNP, is het beste dat je kunt doen de opgeleide mensen daar tewerkstellen, waar ze het meest opbrengen. defacto zal dit in europa-Vs zijn

Idemdito voor die mensen. Dus we moeten opleidingscentra maken om al die mensen op ons niveau te krijgen inderdaad. En inderdaad de sociale 'afval' moet er in principe uit.

Nu de zachte manier om het te doen, is gewoon eisen dat de volledige sociale industrie meehelpt aan sociale woningbouw, wegennetwerk, biomassa populieren bossen onderhouden, zero-energie schoolgebouwen, zonnepanelen installeren, windmolensinstalleren, hybride wagen productie, archieven inscannen, callcenter voor overheid werken, gerechtelijk informatica systeem op punt zetten etc
(dus geen uitkering als je niet werkt, vind je geen werk, dan zorgt de staat voor werk...)

Daarmee onthef je die mensen van de verdachtmaking dat ze hier zijn om te profiteren van ons sociaal systeme, wat eigenlijk indirect zo is.
En daarmee geef je een permanente integratie in onze economie, een step up dus.

Sowieso zal al wie geen bal goesting heeft om te werken ofwel verhuizen, ofwel zich aanpassen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 september 2009 om 07:05.
Oud 18 september 2009, 07:10   #195
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
HVT zou Flanelcondoom niet als volksvreemd herkennen.

En bovendien: wat wil je met kogels tegen een magiër?
Zilveren kogels he, die zijn effectief tegen weerwolven, dus met magiers, zal dat ook wel werken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 07:14   #196
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
1. Deze "anonieme" medewerker van DVZ heeft zijn huiswerk niet helemaal juist gemaakt wetende dat de meeste mensen die geregulariseerd zullen worden families zijn en er in eerste instantie geen sprake is van gezinshereniging.
Dat het vooral families zullen zijn is omdat het juist die groep is die al een tijdje in België blijft hangen omdat families niet meer opgesloten mogen worden in de gesloten centra en dus niet gerepatrieerd kunnen worden, een groot deel ervan verblijft trouwens in onze open opvangcentra ( en dan is men verwonderd dat er geen plaats meer is) .

2. Wat een jarenlang leefloon betreft : Regularisatie (vroeger en nu) is altijd tijdelijk en slechts voor één jaar !! In die tijd moet de kandidaat voor regularisatie in het bezit zijn van geldige identiteitspapieren van het thuisland. Nog belangrijker is dat betrokkene binnen dit jaar in zijn eigen levensonderhoud moet kunnen voorzien.......met andere woorden......werken!

Voor de rest geef ik onze anonieme medewerker groot gelijk
Gezinshereneging 1 graad omhoog, pa en ma mogen ook komen,

Dan mag broer en zus ook komen, etc...

uiteindelijk is het pure wiskunde, en dan vermenigvuldigen, en dan nog eens vermenigvuldigen, en voor ge het weet is uw kleinzoon dochter de enige in een klas vol niet vlamingen... En dan wordt het interessant, een aantal notoire anti racisten uit mijn directe omgeving, hebben het immers ook niet zo op die "zwarte scholen" ze zeggen dat alleen niet, ... maar het is wel duidelijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 08:01   #197
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een mythe.
In de 14° eeuw stierf ook de helft van de bevolking in Europa, en dat herstelt zich snel.
De enige reden waarom ze er zouden zijn is om verouderde economische structuren in stand te houden, die waar arbeid nog een grote rol speelt, en het liefst goedkope arbeid. Ze zijn niks anders dan pionnen in 'optimale allocatie van produktiefactoren', en dit tot gewin van een bepaalde klasse. Maar uiteindelijk zullen deze stucturen ook verdwijnen tegenover het Aziatische potentieel.
Jammer genoeg belet het nu een radikale economische overhaul.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 08:29   #198
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Een mythe.
In de 14° eeuw stierf ook de helft van de bevolking in Europa, en dat herstelt zich snel.
De enige reden waarom ze er zouden zijn is om verouderde economische structuren in stand te houden, die waar arbeid nog een grote rol speelt, en het liefst goedkope arbeid. Ze zijn niks anders dan pionnen in 'optimale allocatie van produktiefactoren', en dit tot gewin van een bepaalde klasse. Maar uiteindelijk zullen deze stucturen ook verdwijnen tegenover het Aziatische potentieel.
Jammer genoeg belet het nu een radikale economische overhaul.
Anyway, door op 'demografisch' vlak steeds maar op te bieden, is er uiteindelijk geen winnaar, vermits elke 'etnie', zijn uiterste 'poepbest' ('neukbest')doet, bij het afzagen van de algemeen, gezamenlijke, gemeenschappelijke en symbolische 'boomtak' (waar we allemaal, 'Moslims' incluis, op zitten en dat in het verderf en onheil zal terecht komen)

Pasgeborenden, die met de vleet afsterven aan ondervoeding en medicatie is al een dagelijks feit. (Ook een signaal, dat systematisch genegeerd wordt)

Met stellingen, zoals men ze hier te lezen krijgt, word dit straks gebanaliseerd. Zijn deze mensen well bewust van hun onverantwoordelijke 'roddelpraat'.

Laatst gewijzigd door bruggeman : 18 september 2009 om 08:31.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 08:42   #199
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zou toch onderstaande link eens eerst lezen
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=81
Van werken is er slechts in een bepaald geval sprake, en daar vallen degenen die meer dan vijf jaar hier verblijven, en lid zijn van de plaatselijke voetbalclub, in elk geval niet onder (met andere woorden, het gros).
Dan zou ik toch dit eens lezen Bob, en dit is niet nieuw dat was vroeger ook al zo

Wanneer aan alle voorwaarden is voldaan, verklaart de DVZ de aanvraag ontvankelijk en gegrond, en vraagt aan de gemeente om betrokkene in te schrjiven in het vreemdelingenregister en een "Bewijs van inschrijving in het Vreemdelingenregister (BIVR)" af te leveren:

* voor beperkte duur, die eventueel vernieuwd kan worden (elektronische A kaart ; of tot eind 2008 kon de gemeente nog een kartonnen BIVR - witte kaart voor beperkte duur afleveren): voor punt 2.8.B van de nieuwe instructie van 19/7/2009 (economische regularisatie, na toekenning van arbeidskaart B) wordt een BIVR van 1 jaar afgeleverd, dat kan vernieuwd worden als betrokkene op het einde van het jaar opnieuw een arbeidskaart B voorlegt.

Trouwens Bob, als je illegaal in België bent kan je je niet inschrijven in de plaatselijke voetbalclub

Laatst gewijzigd door Astar : 18 september 2009 om 08:46.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 09:04   #200
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Gezinshereneging 1 graad omhoog, pa en ma mogen ook komen,

Dan mag broer en zus ook komen, etc...

uiteindelijk is het pure wiskunde, en dan vermenigvuldigen, en dan nog eens vermenigvuldigen, en voor ge het weet is uw kleinzoon dochter de enige in een klas vol niet vlamingen... En dan wordt het interessant, een aantal notoire anti racisten uit mijn directe omgeving, hebben het immers ook niet zo op die "zwarte scholen" ze zeggen dat alleen niet, ... maar het is wel duidelijk.
Dat is niet juist !

http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=161

Laatst gewijzigd door Astar : 18 september 2009 om 09:04.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be